موقعیت شما در سایت:

زندگینامه جیم والتون

زندگینامه جیم والتون

0 نظر

0 لایک

206 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/03

توضیحات

زندگینامه جیم والتون رئیس و مدیرعامل گروه بانکی آروست
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۳ معادل ۶۰.۵ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

جیم والتون جوان ترین پسر بنیانگذار وال مارت

جیمز کار والتون، که با نام جیم والتون شناخته می شود، یک بیزنسمن آمریکایی ست و جوان ترین پسر بنیانگذار شرکت وال مارت (Walmart)، یعنی سام والتون می باشد. در حال حاضر وال مارت یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی در دنیا محسوب می شود. جیم والتون بیش از یک دهه جزء هیئت مدیره وال مارت بود تا اینکه سال ۲۰۱۶ جایگاه خود را به پسرش استوارت والتون داد. پوزیشن او در حال حاضر در وال مارت به عنوان عضوی از کمیته برنامه ریزی استراتژیک و مالی می باشد. در مجموع او و دیگر وارثان پدرش در حال حاضر نیمی از سهام وال مارت را دارا می باشند. 
همچنین او هم اکنون رئیس هیئت مدیره آروست بانک است که امروزه میزان دارایی های این بانک ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود. جیم والتون در حال حاضر رئیس دفتر روزنامه Community Publishers Inc. (CPI) نیز می باشد، که توسط پدرش تاسیس شده بود.
جیمز والتون در سال ۱۹۴۸ در شهر نیوپورت آمریکا به دنیا آمد. او سومین فرزند موسس وال مارت یعنی سام والتون می باشد. جیم با نمرات متوسطی، تحصیلات مقطع ابتدایی خود را سپری کرد و در مدرسه بنتون ویل، تحصیلات دبیرستانش را گذراند. در سال ۱۹۶۵ جیم فارغ التحصیل شد. او پس از اتمام تحصیلات در دبیرستان، برای تحصیل در رشته MBA به دانشگاه ارکانزاس رفت. وی توانست در این مدت به عنوان عضو فعال انجمن برادری  Lambda Chi Alphaانتخاب شود. او در سال ۱۹۷۱ از دانشگاه فارغ التحصیل شد و مدرک کارشناسی اش را گرفت. جیم والتون پس از فارغ التحصیلی به خاطر علاقه به خلبانی به مدت یک سال سفر کرد و موفق به دریافت مدرک خلبانی اش شد. پس از آن، با توجه به اینکه شرکت وال مارت به خانواده والتون به ارث رسیده بود در سال ۱۹۷۲ به آن ها پیوست ولی پس از کار کردن درآن شرکت به مدت چهار سال تصمیم گرفت که دیگر در آن جا کار نکند و در اداره سازمان والتون مشغول به فعالیت شد که هلدینگی برای کنترل دارایی های خانواده والتون بود.
جیم والتون در یک ساختمان قدیمی در بنتون ویل، یک شرکت دارد. شرکت تجاری والتون در واقع یک شرکت خانوادگی محسوب می شود که وظیفه آن، مدیریت اموال و کارهای این خانواده ثروتمند است. جیم والتون با استخدام ۲۰ کارمند که بیشترشان از مشاوران کلیدی شرکت هستند، آنجا را اداره می کند. وظیفه این مشاوران، مدیریت کارهای مالی روزمره خانواده می باشد و یکی از آنها هم مدیر بنیاد خانواده والتون است.
بیشتر تایم جیم والتون در بانک آروست سپری می شود. در اوایل دهه ۶۰، سام والتون، بانک بنتون ویل را خرید و سپس با گذشت زمان در طول چند دهه با کمک جیم، آن را شکل داد. این بانک اخیرا از رشد بسیار سریعی برخوردار بوده است. شعبه های این بانک و شعبه های وال مارت، شباهت بسیاری به هم دارند. در واقع، شخص با رفتن به یکی از شعبه های این بانک، حس می کند به «نسخه بانکی وال مارت» رفته است. بانک آروست، عملکرد مالی متوسطی دارد. این بانک در مقایسه با همتایانش دارای سود حاشیه ای بیشتری می باشد ولی بازگشت سرمایه اش پائین تر از همتایان اوست.
بیوگرافی جیم والتون مالک اصلی بانک آروست، خانواده والتون با حدود ۵/۴۴ درصد سهام می باشند. تعداد شعبه های این بانک در ایالت های آرکانزاس، اوکلاهاما و میسوری، بیش از ۲۰۰ شعبه است. آروست در مقایسه با والمارت از نظر رشد جغرافیایی دارای رشد مشابهی بوده است. سام والتون در سال های قبل، علاوه بر این که به بانکداری وارد شد، تصمیم گرفت روزنامه محلی بنتون کانتری که زیرمجموعه ای از شرکت خانوادگی چاپ والتون است را بخرد. جیم والتون اینک مالک ۹۷ درصد این شرکت روزنامه ای که حالا نامش Community Publishers Inc. است، می باشد.
شریک زندگی جیم، لین مک ناب والتون بوده و آنها دارای چهار فرزند اند. جیم والتون به همراه خانواده اش در بنتونویل، آرکانزاس زندگی می کنند.

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات جیم والتون جیم والتون علی رغم ثروتی که دارد، فردی فروتن و قابل دسترس است و همیشه در تلاش بوده تا تاثیر مثبتی بر دنیای اطراف خود بگذارد. او رهبری با بصیرت و مدیری محترم است. از طریق کارش در وال مارت و تلاش های بشردوستانه اش، تاثیری ماندگار بر جهان گذاشته است. 
علاوه بر این، سبک رهبری جیم والتون یکی از عوامل کلیدی ای ست که به موفقیت او کمک کرده. او به دلیل توانایی اش در تصمیم گیری های دشوار و پذیرش ریسک های حساب شده، شناخته شده است. جیم والتون همچنین یک ارتباط دهنده قوی ست که می تواند افراد را دور هم جمع کند و آنها را برای رسیدن به اهداف مشترک ترغیب نماید. این ویژگی ها او را قادر می سازد تا وال مارت را در دوره های رشد و تغییرات سریع رهبری کند و همچنان شرکت را به سمت ارتفاعات جدید سوق دهد.
جیم والتون در ترویج طرح هایی که ضایعات را کاهش می دهند، منابع را حفظ می کنند و رد پای کربن را کمرنگ می نمایند، نقش مهمی داشته است. موفقیت جیم را می توان به ارزش های شخصی و تعهد او به خانواده اش نیز نسبت داد. او یک همسر و پدر فداکار است و عمیقا به جامعه خود تعهد دارد. 
اعتقادات جیم والتون ساکت ترین فرد خانواده والتون، جیم والتون بود که نسبت به بقیه فرزندان سام، شباهت بیشتری به پدرش داشت. جیم والتون کمی شاید خجالتی ست، فردی بسیار سخت کوش است که مدت زمان های طولانی ای به کار مشغول می باشد. جیم والتون خیلی کم با مطبوعات مصاحبه می کند. او هیچ ارتباط مستقیمی با افراد سیاسی ندارد، هر چند در موقعیت هایی یک سری حمایت ها از برخی افراد سیاسی کرده است.

شرکت های جیم والتون

وال مارت
بیشترین ثروت والتون ها از وال مارت، بزرگ ترین خرده فروشی در جهان، ناشی شده است. این شرکت توسط پدر جیم، یعنی سام والتون، تاسیس شد. سام والتون اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در سال ۱۹۶۲ در شهر آرکانزاس راه اندازی کرد. او تا زمان مرگش که سی سال بعد از راه اندازی این شعبه بود، وال مارت را به بزرگترین خرده فروش در جهان تبدیل کرد. طوری که ۲ هزار فروشگاه داشت و سالانه ۴۴ میلیارد دلار می فروخت.
امروزه وال مارت را به عنوان یک مجموعه خرده فروشی چند ملیتی می شناسند که زنجیره ای از هایپر مارکت ها، فروشگاه های تخفیف، و خوار و بار فروشی ها را در سراسر ایالات متحده دارد. وال مارت دارای بیش از ۱۰ هزار فروشگاه و کلاپ در ۲۴ کشور دنیا می باشد، که با ۴۶ نام مختلف در حال فعالیت هستند. وال مارت همچنین بزرگترین شرکت جهان به لحاظ درآمد است چراکه سالانه درآمدی معادل ۵۷۰ میلیارد دلار دارد. همچنین بزرگترین شرکت دنیا به لحاظ تعداد کارمندان خصوصی ست چون ۲.۲ میلیون نفر در این شرکت کار می کنند. سرمایه گذاری های وال مارت در خارج از ایالات متحده نتایج ضد و نقیضی گرفته است، چون زیرمجموعه های این شرکت در کشورهایی مثل کانادا، انگلیس، آمریکای لاتین، آمریکای جنوبی و چین نتایج خوبی دریافت کرده اند در حالیکه زیرمجموعه های آن در آلمان، ژاپن و کره جنوبی ناموفق بوده اند.

شرکت های جیم والتون آروست بانک
جیم والتون ۴۴ درصد از سهام این بانک را در اختیار دارد. آروست بانک، بزرگترین بانک در آرکانزاس می باشد. همچنین شعبه هایی در شهرهای آرکانزاس، کانزاس، اوکلاهاما و میسوری دارد. جیم در دهه ۱۹۷۰ رئیس این بانک شد و آن را تبدیل به بزرگترین بانک ایالت کرد. امروزه دارایی این بانک ۲۴ میلیارد دلار می باشد. علاوه بر بانکداری، آروست بانک خدمات مالی دیگری را نیز ارائه می دهد، از جمله وام، سپرده، مدیریت جواهرات، مدیریت اموال، بیمه، کارت های اعتباری، خدمات وام مسکن و غیره.

شرکت های جیم والتون Community Publishers Inc
جیم والتون صاحب و رئیس این دفتر روزنامه است. البته تاسیس آن توسط پدر او بود. این دفتر روزنامه در شهرهای آرکانزاس، میسوری و اوکلاهاما فعالیت می کند. زمانی که سام والتون این روزنامه را تاسیس کرد هدفش مارکتینگ و چاپ بروشور و فلایر بود. به مرور زمان این دفتر روزنامه جزء مهمترین دارایی های خانواده والتون شد چون که آنها را از اخبار منفی در مطبوعات حفظ می کرد.

شرکت های جیم والتون شوبای
شرکت های جیم والتون این فروشگاه آنلاین خرده فروش، برای خرید کفش می باشد. این وب سایت در سال ۱۹۹۹ در بوستون راه اندازی شد. در سال ۲۰۱۶ وال مارت از طریق یکی از شعبه های خود به نام jet.com این وب سایت را خرید. گفته می شود وال مارت ۷۰ میلیون دلار برای آن پرداخت نمود. تا سال ۲۰۱۷، شوبای بیش از یک میلیون محصول در وب سایت خود داشت. بعدها نام شوبای به shoes.com تغییر یافت. 

پارسل
پارسل یک شرکت پیکی در شهر نیویورک است که بار را در همان روز تحویل می دهد. این شرکت سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. ۲۰۱۷ وال مارت این شرکت را خرید. پارسل ۲۰۰ کارمند دارد و یک پلتفرم تکنولوژیکی برای انجام عملیاتش به وجود اورده است.

بونوباس
بونوباس از سال ۲۰۱۷ جزء خانواده وال مارت بوده است. DTC آن را با قیمت ۳۱۰ میلیون دلار خرید. با این حال، این برند پوشاک بدون اینکه در فروشگاه های وال مارت ادغام شود کار کرده است. 

موس جاو
وال مارت در فوریه ۲۰۱۷، برند موس جاو را با قیمت ۵۱ میلیون دلار خریداری کرد تا آفر های تجارت الکترونیک خود را تقویت نماید. 
موسسه خیریه خانوادگی والتون
 شرکت جیم والتون در حال حاضر جیم و خواهرش در حال اجرایی کردن برنامه ای هستند که به موجب آن ۳۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه منتشر می شود تا به یک سری مدارس در سرمایه گذاری در تسهیلات کمک کند. جیم والتون همچنین سال ۲۰۱۹، ۱.۲ میلیارد دلار از سهام اش را به موسسه خانوادگی آنها اهدا کرده است.

خانه لاکچری و ماشین های ثروتمندان دنیا

خانه لاکچری ایست هامپتون
این خانه زیبا دارای سه اتاق خواب، سه سرویس بهداشتی، یک آشپزخانه و یک بار است. فضای بیرونی خانه بسیار خصوصی بوده و دارای استخر می باشد. کالای موجود در این خانه به سبک و قیمت لاکچری می باشند.

خانه های جیم والتون تسلا رودستر
یک نمونه از خودروی تسلا رودستر طی یک حرکت نمایشی در یک پروژه ای مربوط به اسپیس اکس و برای نشان دادن توانمندی های موشک سنگین فالکون به فضا فرستاده شد و تا به امروز هم در فضا ست. این خودرو می تواند در ۴.۲ ثانیه، شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت تولید کند. همچنین می تواند در ۸.۸ ثانیه یک مسافت ۴۰۰ کیلومتری را طی نماید. شرکت تسلا ادعا کرده این خودرو می تواند در حدود هزار کیلومتر مسافت را تنها با یک بار شارژ برقی طی نماید.

خودروهای جیم والتون تویوتا پریوس
تویوتا پریوس یک خودروی هیبریدی ست که ظاهراً همه افراد مشهور دهه ۲۰۰۰ اکنون با افتخار مالک آن هستند. این خودرویی است که همه باید سوار آن شوند زیرا توانسته است بسیاری از مشهورترین نامهای جهان را به خود جذب کند. این خودرو دارای موتوری ست که ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و یکی از اولین خودروهای دوستدار محیط زیست می باشد.

خودرو های جیم والتون کادیلاک اسکلید
کادیلاک اسکالید یک شاسی بلند لوکس آمریکایی با اندازه کامل با قدرت و شتاب دیوانه کننده است. این وسیله نقلیه ترکیبی از عملکرد بالا، تجربه رانندگی لوکس و قابلیت آفرود است. موتور آن V8 ۶.۲ لیتری سوپرشارژ بوده و شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در ۵ ثانیه ایجاد می کند.
خودروهای جیم والتون کرایسلر پسیفیکا
این ماشین عظیم الجثه ۸ نفره قیمتی حدود ۳۴ هزار دلار دارد. این خودرو مجهز به سیستم فیلتراسیون هوای تازه بوده که ۹۵ درصد آلودگی ها را حذف می کند. دارای دستیار راننده بوده و شیشه ها آفتابگیر و روف راک است. 

خودروهای جیم والتون قایق تفریحی
این قایق در سال ۲۰۱۶ برای جیم والتون ساخته شد. نام این قایق aquila می باشد. گروه تیم هیوود آن را طراحی کرده، پذیرای ۱۴ مهمان در ۷ کابین است. یک کلاب ساحلی دارد. ۲۶ خدمه در ۱۲ کابین در آن کار می کنند. طول این قایق ۸۵ متر بوده و قیمت آن ۱۵۰ میلیون دلار می باشد.

قایق تفریحی جیم والتون جت شخصی
هواپیمای شخصی جیم والتون، برند bede BD-5 است که از کوچکترین هواپیماهای تک سرنشین می باشد. یک بدنه بسیار ساده دارد که جایگاه خلبان در آن به صورت خوابیده تعبیه شده و در زیر سقف کروک مانند آن قرار گرفته است. موتور این هواپیما درون یک محفظه در وسط بدنه نصب شده است و موتور گرداننده پروانه یا همان موتور جت در عقب کابین خلبان قرار گرفته است. این طور به نظر می رسد که ترکیب ظاهر جنگنده مانند این هواپیما با قیمت مناسبی که دارد دلیل فروش بی سابقه این مدل هواپیما بوده است.

 جت شخصی جیم والتون

سوالات متداول از جیم والتون 

جیم والتون کیست؟

جیم والتون کارآفرین و جوانترین پسر بنیانگذار شرکت Walmart است که یکی از بزرگترین شرکت‌های خرده‌فروشی در جهان است.

جیم والتون کار خود را از کجا شروع کرد؟

جیم والتون بیش از یک دهه جزء هیئت مدیره وال مارت بود تا اینکه سال ۲۰۱۶ جایگاه خود را به پسرش استوارت والتون داد.

جیم والتون چگونه موفق شد؟

جیم والتون با ارائه قیمت های پایین و خدمات کیفیتی به مشتریان، توانست شرکت Walmart را به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی در جهان تبدیل کند. به گزارش مجله فوربز در سال ۲۰۲۱، ثروت جیم والتون حدود ۱۵۵ میلیارد دلار است و او یکی از پولدارترین افراد جهان است.

یکی از نقاط قوت جیم والتون چه بود؟

یکی از نقاط قوت جیم والتون، قیمت مناسب و کیفیت بالای کالاهایی است که در فروشگاه‌های Walmart عرضه می‌شوند. همچنین او با ایجاد سیستم کاری موثر و مدیریت منابع انسانی خوب، توانست مشتریان و کارکنانش را راضی نگه دارد.

یکی از دلایل موفقیت جیم والتون چه بود؟

یکی از دلایل موفقیت جیم والتون، استراتژی کسب و کار خود است که بر پایه تعامل با مشتریان و تامین کالاهای با کیفیت با قیمت مناسب استوار است. همچنین وی بر روی بازاریابی قوی و همکاری با شرکای استراتژیک خود تمرکز دارد.

جیم والتون چطور مدیریت می کند؟

مدیریت جیم والتون بر اساس ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان، ایجاد یک فضای کاری دوستانه و همکاری با تیم‌های مختلف است. به علاوه وی بر روی رشد و توسعه شرکت خود تمرکز دارد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها