موقعیت شما در سایت:

زندگینامه جیووانی فررو

زندگینامه جیووانی فررو

0 نظر

0 لایک

930 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/09

توضیحات

زندگینامه جیووانی فررو رئیس اجرایی شرکت سازنده نوتلا
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۳ معادل ۳۹.۴ میلیارد دلار آمریکا میباشد.

جیووانی فررو کیست؟

جیووانی فررو یک بیزنسمن و نویسنده ایتالیایی ست. او پس از مرگ برادرش پیترو فررو در سال ۲۰۱۱ مدیریت شرکت خانوادگی شان یعنی کمپانی فررو اس پی ای را عهده دار شد. یکی از محصولات این شرکت، شکلات معروف نوتلاست. فررو با ثروتی معادل ۳۹.۴ میلیارد دلار هم اکنون ثروتمندترین مرد ایتالیا و جزء ثروتمندترین افراد دنیا ست. 
جیووانی فررو در سال ۱۹۶۴ در شهر فاریگلیانو ایتالیا به دنیا آمد. او فرزند ماریا فرانکا و میشل فررو است که صاحب شرکت شیرینی سازی چند ملیتی فررو بودند. جیووانی سال ۱۹۷۵ به بروسل در بلژیک رفت و در مدارس اروپایی به تحصیل پرداخت. سپس به ایالات متحده رفت و در دانشگاه لبنن والی کالج در رشته مارکتینگ درس خواند. 
بیوگرافی جیووانی فرروپس از اینکه درسش تمام شد به اروپا بازگشت تا در شرکت خانوادگی شان کار کند. در سال ۱۹۹۷ او در کنار برادرش پیترو، مدیریت عامل شرکت فررو را عهده دار شدند. در سال ۲۰۱۱، برادرش پیترو در هنگام دوچرخه سواری و در اثر حمله قلبی، در آفریقای جنوبی جان خود را از دست داد و جیووانی تنها مدیرعامل گروه فررو شد. پدرش میشل فررو در جایگاه ریاست اجرایی خود باقی ماند. اما میشل فررو هم که ثروتمندترین فرد ایتالیا بود، در سال ۲۰۱۵ درگذشت و کمپانی فررو منحصرا در اختیار جیووانی قرار گرفت. در نتیجه در سال ۲۰۱۵ جیووانی علاوه بر مسئولیت مدیریت عاملی، ریاست اجرایی این شرکت را هم عهده دار شد و این شرایط تا حدود ۲ سال ادامه داشت تا اینکه سال ۲۰۱۷ او شخصی به نام لاپو سیویلتی را به عنوان مدیر عامل شرکت فررو استخدام نمود.
در سال ۱۹۴۶ و در طول جنگ جهانی دوم، پدربزرگ جیووانی (پیترو فررو) و عموی پدرش (جیووانی فررو) یک شیرینی فروشی را در شهر آلبا ایتالیا افتتاح نمودند. این خانواده بعدا این مغازه شیرینی فروشی را به یک کارخانه شیرینی سازی تبدیل کردند. 
بیوگرافی جیووانی فرروعموی پدرش که نام او هم جیووانی بود، یک شبکه پخش و توزیع ملی درست کرد. تا سال ۱۹۵۴ او دیگر این شبکه توزیع را به نامی آشنا در سراسر ایتالیا تبدیل کرده بود. پدر جیووانی، یعنی میشل فررو هم سال ۱۹۵۰ به کسب و کار خانوادگی شان پیوست و ۷ سال بعد، با فوت عمویش، مسئولیت او را به عهده گرفت. میشل سال ۱۹۹۷ مدیریت این کمپانی را به دو پسرش، پیترو و جیووانی، واگذار نمود. کمپانی فررو توسط میشل فررو توسعه یافت و بعدا به وسیله نوه او پیترو فررو به شهرت جهانی رسید. پخش شکلات نوتلا در سال ۱۹۶۴ و شکلات کیندر در سال ۱۹۶۸ اتفاق افتاد. محبوبیت زیاد این دو محصول به گسترش شرکت در اروپا و سپس در ایالات متحده در سال ۱۹۶۹ کمک کرد. در دهه ۱۹۸۰، این شرکت در پنج قاره فعالیت داشت.
فعالیت این شرکت این گونه آغاز شد که پیترو فررو (پدربزرگ جیووانی) در سال ۱۹۴۶ کرمی از فندق و کاکائو ابداع کرد که روی نان مالیده شده و خورده می شد. به همین دلیل فررو شرکت خود را بنا نهاد تا بتواند این محصول را بازاریابی کرده و به فروش برساند. بعدها زمانی که پسر وی یعنی میشل به عنوان قائم مقام مدیر عامل مشغول به فعالیت شد با اندکی تغییر در دستور تهیه این کرم شکلاتی نام آن را نوتلا نامید و در سال 1964 این محصول را به بازار عرضه کرد که به سرعت در سراسر جهان معروف گشت. حالا در هر ثانیه ۲.۵ شیشه نوتلا در جهان به فروش می رسد و یکی از بزرگترین اقلام صادراتی ایتالیا و به نوعی افتخار این کشور محسوب می شود.

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات جیووانی فرروجیووانی فررو در سال ۲۰۱۷، فروش شرکت را به ۱۲.۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ این فروش را به ۱۴ میلیارد دلار رساند. او فقط در سال ۲۰۱۹، مبلغی حدود ۱۰ میلیارد دلار به ثروت خانوادگی شان افزود. از اقدامات هوشمندانه او در رقابت کسب و کار می توان به تملک شرکت های بزرگ، از جمله خرید شرکت نستله در آمریکا و چند شرکت دیگر اشاره کرد. او نستله را سال ۲۰۱۸ به قیمت ۲.۸ میلیارد دلار خرید.
جیووانی معتقد است توجه به نیازهای کارمندان، به خانواده و زندگی آنها، حتی زمانی که کار را ترک می کنند، یک انسجام اجتماعی ایجاد می کند که برای هر دو طرف سودمند است. 
جیووانی این ۱۷ قانون زیر را برای مدیریت شرکتش به کار بسته است:
۱- هنگامی که با کارمندان خود مراوده می کنید، حس راحتی در آنها ایجاد کنید. زمانی را که نیاز دارند، به آنها اختصاص بدهید. به آنچه می گویند باملاحظه گوش دهید. کاری نکنید که حس کنند از شما کوچکترند. راحت ترین صندلی های دفتر باید برای آنها باشد.
۲- تصمیمات واضح و شفاف بگیرید و کارمندان خود را در این فرآیند مشارکت دهید. به این صورت، آنها به انتخاب هایی که انجام داده اند ایمان خواهند داشت.
۳- کارکنان را در هر تغییری مشارکت دهید و قبل از اجرای تغییرات، آن را با سهام داران در میان بگذارید. 
۴- بازخورد های مثبت را به کارکنان اطلاع دهید. در ارتباط با بازخورد های منفی، فقط زمانی که لازم است آن را با کارکنان به اشتراک بگذارید. و این اشتراک گذاری هم نباید منتقدانه باشد بلکه باید نشان دهد که برای جلوگیری از اشتباهات بعدی چه کار می توان کرد.
۵- به موقع عمل کنید. زود اقدام کردن بهتر از دیر اقدام کردن است.
۶- به مشکلات توجه کنید، روی علت ها تمرکز کنید نه رفتارها.
۷- مشکلات را به صورت کلی در نظر بگیرید. در جزئیات گم نشوید، برای کارمندان خود یک حاشیه معینی از تحمل بگذارید.
۸- همواره رفتار انسانی داشته باشید. (آدم باشین)
۹- درخواست کارهای غیرممکن نکنید.
۱۰- در آرامش اشتباهات خود را بپذیرید. این باعث می شود دیگر آنها را مرتکب نشوید.
۱۱- مراقب باشید کارمندانتان راجع به شما چطور فکر می کنند.
۱۲- وانمود نکنید که برای کارمندانتان همه چیز هستید، در این صورت در نهایت هیچ خواهید بود. 
۱۳- مراقب کسانی که چاپلوسی تان را می کنند باشید. در دراز مدت اینها نسبت به کسانی که با شما مخالفت می کنند کمتر مفید خواهند بود.
۱۴- همیشه آنچه را که لیاقتش را دارند به مردم بدهید و به خاطر داشته باشید که مساله همیشه مقدار و مبلغ نیست بلکه چگونگی و زمان هم هست.
۱۵- هرگز تحت تاثیر عصبانیت، نگرانی یا ناامیدی تصمیم نگیرید، در این مواقع تصمیم گیری را رها کنید تا زمانی برسد که قضاوت آرام تری داشته باشید.
۱۶- به یاد داشته باشید که یک رئیس خوب می تواند به یک غول، حس یک مرد معمولی بدهد و اما یک رئیس بد می تواند یک غول را به یک کوتوله تبدیل کند.
۱۷- اگر کسی به این اصول اعتقاد ندارد نباید رهبر این مجموعه باشد.
جیووانی همچنین یک رمان نویس هم هست که تاکنون ۸ کتاب را به چاپ رسانده است. او به خواندن هم علاقمند است. جیووانی ازدواج کرده و دو پسر دارد. در حال حاضر مکان اقامتش هم در بروسل بلژیک می باشد.  

شرکت ها جیووانی فررو

گروه فررو
شرکت جیووانی فرروگروه فررو یا همان فررو اس پی ای، یک شرکت چند ملیتی ایتالیایی و دومین سازنده بزرگ شکلات در جهان است. محصولات این شرکت شامل نوتلا، قرص نعناع های تیک تک، فررو روچر و سایر شیرینی ها می باشد که در ۱۷۰ کشور جهان به فروش می رسند. این شرکت متعلق به چندین عضو خانواده است و جیووانی فررو در حال حاضر در راس آن قرار دارد. او الان یکی از اعضای هیئت مدیره و سهام دار شرکت هولدینگ خانوادگی ست. 
عمده ثروت جیووانی از این مجموعه به دست آمده و این تجارت از طریق شرکت هولدینگ فررو اینترنشنال مستقر در لوکزامبورگ کنترل می شود. خود شرکت شیرینی سازی در آلبا ایتالیا واقع شده است.
این شرکت در سال ۱۹۴۶ در شهر آلبا ایتالیا توسط پیترو فررو (پدربزرگ جیووانی) تاسیس شد که در ابتدا یک شیرینی پزی کوچک بود اما بعد با ارائه محصول نوتلا به شهرت جهانی رسید. فررو اساس نوتلا را پایه ریزی کرد و برای صرفه جویی در هزینه های شکلات، فندق را به آن اضافه نمود. چون در زمان جنگ جهانی کاکائو به فراوانی یافت نمی شد و هر کسی هم نمی توانست از پس هزینه آن بربیاید، بنابراین با اضافه کردن فندق، علاوه بر خوشمزه شدن شکلات، مقداری از هزینه آن هم کاسته می شد. او این ایده را از یک مدل شکلات حاوی ۳۰ درصد فندق که در تورین در حدود سال ۱۸۰۰ اختراع شده بود گرفت. این شرکت بعدا زیر نظر پدر جیووانی یعنی پسر پیترو، دوره ای از رشد و موفقیت فوق العاده ای را شاهد بود. 
این کمپانی به عنوان یکی از پر رمز و راز ترین شرکت های جهان توصیف شده است. در حال حاضر این مجموعه توسط جیووانی فررو هدایت می شود و شامل ۳۸ شرکت بازرگانی، ۱۸ کارخانه و حدود ۴۰ هزار نفر کارمند است و حدود ۳۶۵ هزار تن نوتلا در سال تولید می کند. دفتر مرکزی این شرکت در لوکزامبورگ واقع شده، خود شرکت در آلبا ایتالیا ست و بزرگترین کارخانه آن در کشور آلمان قرار دارد که مدیرعاملش پاسکال جیورجیو می باشد.
نوتلا هم اکنون در بیش از 75 کشور جهان به طور گسترده عرضه و مصرف می شود. طبق برچسب ارزش غذایی موجود بر روی نوتلا، این محصول از 50 درصد شکر و روغن نباتی که عموما روغن نخل است تشکیل شده و بقیه از فندق، کاکائو و شیر کم چرب می باشد. در خیلی از کشور ها این محصول به عنوان کرم فندقی ارائه می شود و علت آن هم وجود تنها اندکی کاکائو در این محصول است.
شرکت فررو به غیر از نوتلا محصولات دیگری نیز دارد که بسیار معروف هستند. از جمله محصولات دیگر این شرکت می توان به شکلات تیک تک، شکلات های توپی فررو روچر، پاکت کافی، مون چری، جیوتو، رافائلو که از کرم نارگیل درست شده، و ویفر هانوتا اشاره کرد.
اما یکی از معروف ترین محصولات این شرکت، برند کیندر آن است که در ایران نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. این محصولات اغلب برای کودکان طراحی شده اند و بازار هدف اصلی آنها بچه ها هستند و در اصل شکلات کیندر به آلمانی یعنی شکلات بچه ها.
برند کیندر دارای محصولات متنوعی است. کیندر سورپرایز یا همان تخم مرغ شانسی معروف یکی از محبوب ترین محصولات کیندر در بین بچه ها ست. کیندر بونو که شکلات ویفری با کرم فندق است نیز اولین محصول شرکت فررو با برند کیندر است که برای بزرگسالان تولید و بازاریابی شد و در سال 1999 در بریتانیا عرضه گردید و در ایران نیز بسیار پر طرفدار است.
در سال 2011 فررو با افتتاح خط تولید محصولات منجمد، برند گران سولیل را وارد بازار کرد. این برند یا محصول، دسر یخ زده ای است که باید تکان داده شده و بعد مصرف شود. قابل توجه است که این محصول به عنوان محصول برتر، جایزه نوآوری را در سال 2011 از آن خود کرد.

بنیاد فررو
شرکت جیووانی فررودر سال 1983، شرکت فررو، به خواست میشل فررو، بنیاد فررو را در آلبا ایتالیا تأسیس نمود. این بنیاد با برگزاری کنوانسیون ها، کنفرانس ها، سمینارها و نمایشگاه ها فعالیت های خود را در زمینه های هنر، علم، تاریخ و ادبیات به انجام می رساند. همچنین به کارکنان سابقی که حداقل 25 سال در گروه فررو بوده اند، کمک های بهداشتی و اجتماعی ارائه می دهد.

شرکت سرمایه گذاری CTH Invest
این شرکت در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد. بیزنس هایی که در این شرکت انجام می شود شامل اجاره، خرید، فروش و ارزیابی املاک و مستغلات می باشد. جیووانی فررو از طریق این شرکت که در بروسل واقع شده، به انجام سرمایه گذاری های خود می پردازد. 

کارخانه شکلات سازی نوتلا

دارایی های جیووانی فرروجیووانی هم مانند سایر اعضای خانواده دقت زیادی در حفظ حریم خصوصی خود داشته است. طوری که تا سال ۲۰۱۱، بعد از ۶۵ سال، هیچکس حتی داخل کارخانه شکلات سازی نوتلا را ندیده بود به خاطر همین هم این کارخانه به یکی از پر رمز و راز ترین کارخانه های دنیا معروف شد. 
بنابراین کسی زیاد از زندگی خصوصی او چیزی نمی داند و نمی توان به راحتی حتی از دارایی های شخصی او سر درآورد. 

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها