موقعیت شما در سایت:

زندگینامه کلاوس مایکل کوئنه

زندگینامه کلاوس مایکل کوئنه

0 نظر

0 لایک

476 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/09

توضیحات

زندگینامه  کلاوس مایکل کوئنه رئیس شرکت حمل و نقل بار کوئن-ناگل
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۳ معادل ۴۰.۱ میلیارد دلار آمریکا میباشد.

مایکل کوئنه کیست؟

کلاوس مایکل کوئنه یک بیزنسمن میلیاردر آلمانی ست که با ثروتی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد آلمان است. او رئیس افتخاری و بزرگترین سهام دار شرکت کوئنه-نگل می باشد، شرکتی که پدربزرگش آگوست کوئنه به اتفاق شریکی به نام فردریش نگل تاسیس کرد.
کلاوس مایکل کوئنه در سال ۱۹۳۷ و در شهر هامبورگ در خانواده ای که در زمینه حمل و نقل کارآفرین بودند به دنیا آمد. پدرش آلفرد کوئنه و مادرش مرسدس کوئنه نام داشت. تاریخچه شرکت خانوادگی آنها، یعنی شرکت کوئنه-نگل، به سال ۱۸۹۰ بر می گردد. زمانی که پدربزرگش و آقای نگل شرکتی را به نام شرکت حمل و نقل برمان (Breman) تاسیس نمودند. پدر کلاوس مایکل، یعنی آلفرد کوئنه، اوایل دهه ۱۹۰۰ وارد بیزنس حمل و نقل شد، در آن زمان پدربزرگش شعبه ای از شرکت را در شهر هامبورگ بازگشایی نموده بود. 

خود کلاوس مایکل هم وقتی بسیار جوان بود و پس از فارغ التحصیلی، آموزش های عملی زیادی دید و سریعا وارد بیزنس خانوادگی شد. در حقیقت این رویای پدرش بود که تک فرزندش جا پای او گذاشته و ادامه دهنده بیزنس خانوادگی شان باشد. 
کلاوس مایکل کوئنه تحصیلاتش را در Heinrich Hertz-Gymnasium به پایان رساند و در آنجا با شخصی به نام وولف بیرمن، خواننده و ترانه سرای آلمانی، آشنا شد. در حال حاضر آنها دوستان خوبی هستند. بیرمن در یکی از مصاحبه هایش گفته به یاد می آورد که سر کلاس های زیست شناسی خیلی سعی کرده کوئنه را متقاعد به مزایای کمونیست بودن کند ولی یک بار هم موفق نشده است. 
پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۹۵۶، کلاوس مایکل یک دوره کارآموزی تجاری دو ساله را در صنعت بانکداری به پایان رسانید و پس از آن آموزش های فشرده ای را در شرکت های حمل و نقل و کارگزاری های کشتی انجام داد. از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۳، او در شعب مختلف اروپایی و خارج اروپایی شرکت کوئنه-نگل به کارآموزی پرداخت. 
بیوگرافی کلاوس مایکل کوئنه کلاوس مایکل در سال ۱۹۶۳ به عنوان یک شریک کوچک در شرکت کوئنه-نگل به پدرش پیوست. او در سال ۱۹۶۶ مدیر اجرایی شرکت تازه تاسیس کوئنه-نگل شد که تا سال ۱۹۷۵ هم در این پوزیشن باقی ماند. در زمان مدیریت او، دفتر مرکزی این شرکت به کشور سوئیس انتقال یافت. او این کار را پس از اینکه ائتلاف سوسیال لیبرال به رهبری ویلی برانت کنترل سیاسی در آلمان را به دست گرفت، انجام داد. کلاوس مایکل از سال ۱۹۷۵ تا کنون در شهری در سوئیس زندگی می کند. دفتر مرکزی شرکت کوئنه-نگل هم در همین شهر واقع شده است.
کلاوس مایکل در دهه ۱۹۸۰ به علت بحران نفت، با مشکلات مالی فراوانی رو به رو شد. به علاوه این زمان زمانی بود که او داشت سعی می کرد شرکت کشتیرانی خود را تاسیس کند اما در نهایت متحمل ضرر های مالی فراوانی شد و بانک داران پول خود را پس گرفتند. این سال ها جزء سخت ترین سال های زندگی اش بوده اند. 

در نهایت در سال ۱۹۸۱، مایکل کوئنه مجبور شد ۵۰ درصد از سهام شرکت کوئنه-نگل را به Lonrho بفروشد. او مجددا در سال ۱۹۹۱ موفق شد سهامی را که فروخته بود بازخرید کند. کلاوس مایکل در همین سال رئیس و نماینده شرکت کوئنه-نگل شد.
شرکت در سال ۱۹۹۴ سهامی عام شد که در این زمان کلاوس مایکل حدود ۵۶ درصد از سهام این شرکت را داشت. او چهار سال بعد، در سال ۱۹۹۸، از سمت رئیس هیئت مدیره کناره گیری کرد و مجددا به عنوان مدیر معرفی شد. 
در سال ۲۰۰۸، گروه شرکت های کشتیرانی Hapag Lloyd اعلام کرد قصد جدا شدن از شرکت های تابعه خود در هامبورگ را دارد. کوئنه همراه با دیگر سرمایه گذاران در هامبورگ و شهر های دیگر، کنسرسیومی تشکیل دادند تا شرکت توسط سرمایه گذاران خاور دور خریداری نشود. پس از مذاکرات طولانی، این کنسرسیوم توانست تنها ۵۷ درصد از آن شرکت ها را به دست آورد. مابقی آن به دست گروه TUI باقی ماند. کوئنه موفق به خرید ۱۵ درصد شد. او ابتدا می خواست ۲۵ درصد را بخرد اما پشیمان شد. بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹، سال بدی را برای Hapag Lloyd و برای کلاوس مایکل رقم زد. اما بعدها در سال ۲۰۲۰، کوئنه سهام خود را در شرکت کشتیرانی Hapag Lloyd به ۳۰ درصد افزایش داد و همین اتفاق او را به بزرگترین سهام دار این شرکت تبدیل کرد. 
در سال ۲۰۰۳ با مشارکت شهر هامبورگ و دانشگاه فنی هامبورگ، مایکل کوئنه مدرسه اقتصاد هامبورگ را تاسیس نمود که در سال ۲۰۰۷ به دانشکده لجستیک و مدیریت کوئنه تغییر نام داد. او دائما از این مدرسه حمایت مالی می کند. 
کلاوس مایکل در سال ۲۰۱۱ به عنوان رئیس هیئت اداری شرکت کوئنه-نگل بازنشسته شد و خود را به طور کامل وقف فعالیت های سرمایه گذاری کرد. 
 درباره کلاوس مایکل کوئنهیکی از پرهزینه ترین ابتکارات سرمایه گذاری او در حال حاضر Hamburger Sport-Verein (HSV) بوده است. از سال ۲۰۱۰ او به این باشگاه کمک کرده تا بودجه جذب بازیکنان را تامین کند. در اوایل سال ۲۰۱۵ او ۷.۵ درصد از این باشگاه را به مبلغ ۱۸.۷۵ میلیون یورو خریداری کرد و همچنین حق نام ورزشگاه را نیز به دست آورد. او اذعان نموده که این باشگاه را بسیار دوست داشته است و از وقتی بچه بوده طرفدارش بوده و تمام مسابقاتش را از تلویزیون تماشا می کرده است.
مایکل کوئنه همچنین هولدینگی را به نام Kuhne Holding AG اداره می کند. در سال ۲۰۱۶، همین شرکت، ۲۰ درصد از سهام VTG که یک شرکت تدارکات ریلی ست را خریداری نمود.  

اعتقادات شخصی مایکل کوئنه

اعتقادات کلاوس مایکل کوئنهکلاوس مایکل کوئنه شخصی ست که به شدت معتقد است برای یک کارآفرین ضروری ست که شخصی انسان دوست باشد و بتواند به خیر عمومی کمک کند. او گفته است: من کاملا درک کرده ام که موفقیت در تجارت همیشه تعهدی را در قبال جامعه به همراه دارد. اخیرا این نگرش در خارج از ایالات متحده هم به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته و اقدام برای منفعت رسانی به عامه مردم برای بسیاری از کارآفرینان اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. به نظر من مساله فقط اهدای پول نیست، بلکه سرمایه گذاری بر روی آینده یک جامعه است.
کوئنه علی رغم ثروت عظیمی که دارد فردی بسیار مقتصد است و مخارج خود را به دقت بررسی می کند. او دوست ندارد پولش را به باد هوا بدهد. کلاوس مایکل در مصاحبه ای اعتراف کرده که شرکت او قبلا از خدمات پست استفاده نمی کرده و خودش یا شخص دیگری بسته ها را تحویل می داده اند. علاوه بر این، او مدیران خود را تهدید کرده که اگر بودجه موردنیازشان از میزانی که مشخص شده بیشتر شود، تلفن شان را قطع خواهد کرد. 

هر چند کلاوس مایکل دفتر مرکزی اش را به سوئیس منتقل کرد اما قلبش به هامبورگ تعلق دارد. او در جایی که زندگی می کند سعی کرده نشانه های هامبورگ را زنده نگه دارد. حتی اگر به سرمایه گذاری های او دقت کنید متوجه می شوید که بسیار به هامبورگ مرتبط هستند. 
او به ورزش فوتبال و تنیس علاقمند است. او وقتی ۵۲ ساله بود برای اولین بار ازدواج کرد. کلاوس مایکل فرزندی ندارد و همین باعث شده بحث های زیادی در ارتباط با جانشینی او پیش بیاید. 
کوئنه مدرک لیسانس خود را از دانشکده حقوق Bucerius دریافت کرده است.

شرکت ها مایکل کوئنه

شرکت کوئنه-نگل
شرکت های کلاوس مایکل کوئنهشرکت کوئنه-نگل، بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی و لجستیک در جهان می باشد. مقر اصلی آن در سوئیس واقع شده و درآمد سالانه آن در سال ۲۰۲۱ برابر با ۳۶ میلیارد دلار بوده است. عمده ثروت کلاوس مایکل کوئنه از این شرکت به دست آمده است. او در این مجموعه ۵۳ درصد سهم دارد. کلاوس مایکل خودش در سال ۱۹۵۸ پس از یک دوره کارآموزی به این شرکت خانوادگی که ابتدائا توسط پدربزرگش تاسیس شده بود پیوست. ۸ سال بعد مدیرعامل این شرکت شد و با تمرکز بر خرید، گسترش جهانی این مجموعه را آغاز کرد. او در سال ۱۹۷۵ از سمت مدیر عاملی آن استعفا داد و اکنون رئیس افتخاری شرکت می باشد. 
این شرکت خدمات حمل و نقل دریایی، حمل و نقل هوایی، تدارکات قراردادی و تجارت زمینی را برای مشتریان فراهم می کند.  در سال ۲۰۱۰ این شرکت در زمینه حمل و نقل کالا در جهان پیشرو شد و نزدیک ۱۵ درصد از کل تجارت حمل و نقل دریایی و هوایی در جهان را از نظر درآمد به خود اختصاص داد. این مجموعه نزدیک به ۱۳۰۰ دفتر در ۱۰۶ کشور جهان دارد و بیش از ۷۸ هزار کارمند در آن کار می کنند. 

شرکت Hapag Lloyd
شرکت های کلاوس مایکل کوئنهمایکل کوئنه حدود یک سوم از سهام شرکت Hapag Lloyd را در اختیار خود گرفته است. کوئنه و گروهی از سرمایه گذاران موفق شدند در سال ۲۰۰۸ اکثریت سهام شرکت Hapag Lloyd را خریداری کنند. این شرکت، چهارمین خط بزرگ کشتیرانی کانتینری در جهان بود. Hapag Lloyd در سال های اخیر، رشدی مداوم داشته است.
شرکت Hapag Lloyd یک شرکت بین المللی حمل و نقل و حمل و نقل کانتینری آلمانی ست. این شرکت در سال ۱۹۷۰، از طریق ادغام دو مجموعه Hamburg-American Line (HAPAG) و Norddeutscher Lloyd به وجود آمد.

شرکت Deutsche Lufthansa
شرکت هواپیمایی کلاوس مایکل کوئنهشرکت Deutsche Lufthansa که احتمالا همه آن را می شناسند دومین شرکت هواپیمایی بزرگ در اروپا از نظر حمل مسافر است. لوفت هانزا یکی از پنج عضو موسس Star Alliance، بزرگ ترین اتحاد خطوط هوایی جهان است که در سال 1997 تشکیل شد. دویچه لوفت هانزا، علاوه بر خدمات خود و داشتن شرکت های هواپیمایی مسافربری تابعه، مالک چندین شرکت مرتبط با هوانوردی نیز هست. در مجموع، این گروه دارای بیش از 700 هواپیما است که آن را به یکی از بزرگترین ناوگان هواپیمایی در جهان تبدیل می کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کولون واقع شده و دو مرکز اصلی فعالیت آن فرودگاه فرانکفورت و فرودگاه مونیخ می باشند. 
مایکل کوئنه که از قبل در این شرکت سهام دار بوده، در سال ۲۰۲۲، سهام خود را در Deutsche Lufthansa AG دو برابر کرد. 

بنیاد خیریه کوئنه
کلاوس مایکل کوئنه در سال ۱۹۷۶ این بنیاد را راه اندازی نمود. این بنیاد بر دو حوزه تمرکز دارد: اول، حمایت از آموزش، آموزش بیشتر، بورسیه تحصیلی و تحقیق در زمینه حمل و نقل و تدارکات. دوم، حمایت از طرح های علوم پزشکی، بشردوستانه، خیریه و فرهنگی. این بنیاد در همان شهری که مایکل کوئنه در آن زندگی می کند تاسیس شد. وی در حال حاضر سالانه ۵ میلیون دلار در این بنیاد سرمایه گذاری می کند. او در ارتباط با تاسیس این بنیاد می گوید: از طریق تعهد خود به بنیادها، بخش عمده ای از مسئولیت اجتماعی خود را به عنوان یک کارآفرین انجام می دهم.
کوئنه همچنین از موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ و دانشگاه فنی برلین حمایت می کند. به دلیل کمک به دانشگاه Hansa در سال ۲۰۰۷ به او عنوان افتخاری پروفسور اعطا شد. یک سال پس از آن WHU به دلیل حمایت های مایکل کوئنه، عنوان دکترای افتخاری را به او اعطا کرد.
کلاوس مایکل فرزندی ندارد و این موسسه پس از مرگش ثروت او را مدیریت خواهد کرد.  

املاک و مستغلات مایکل کوئنه

هتل Castell Son Claret
هتل کلاوس مایکل کوئنهمایکل کوئنه در مالورکا یک قلعه ۶۰۰ ساله را خرید و آن را تبدیل به هتلی نمود که در سال ۲۰۱۳ بازگشایی شد. 

هتل InterContinental
هتل های کلاوس مایکل کوئنهسال ۲۰۱۳ او این هتل را که در هامبورگ واقع شده، خرید.

هتل The Fontenay
هتل های کلاوس مایکل کوئنهکوئنه این هتل را در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۱۷۵ میلیون دلار خریداری کرد.

کلاوس مایکل املاک زیادی در هامبورگ، سوئیس و سایر نقاط دنیا دارد. او صاحب بزرگترین شرکت های کشتیرانی و هواپیمایی دنیا ست بنابراین نیازی به داشتن قایق شخصی و هواپیمای خصوصی ندارد. اطلاعاتی در ارتباط با خودرو ها و سایر آیتم های لوکس احتمالی او منتشر نشده است.


ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها