موقعیت شما در سایت:

خلاصه کتاب 20 ساعت اول

خلاصه کتاب 20 ساعت اول

0 نظر

0 لایک

171 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/25

چطور در زمانی اندک مهارت جدید بیاموزیم؟

با صرف زمانی اندک، مهارتی جدید بیاموزید و درست برنامه‌ریزی کنید

شما حتماً در زندگیتان علایق بسیاری داشته و شاید تصمیم گرفته‌اید که هیچ کدام از آنها را دنبال نکنید. برای مثال شاید ده سال پیش آرزو داشتید که نواختن پیانو را یاد بگیرید یا خود را به خاطر یاد نگرفتن یک زبان خارجی در جوانی ملامت می‌کنید.
اما چرا به جای سرزنش کردن خود همین امروز به سمت اهداف خود گام بر نمی‌دارید؟‌این همان جایی است که مهارتهای نویسنده در خصوص برنامه‌ریزی به کار شما می‌آید.


ابزارهای یادگیری سریع مهارت

آیا هیچ وقت مهارتی بوده که شما دوست داشته‌اید آن را یاد بگیرید، اما فرصت مناسب برایش پیدا نکردید؟ خیلی از مردم آرزو می‌کردند نواختن پیانو، بازی تنیس یا مکالمه سلیس زبان فرانسه را یاد بگیرند و حتی شروع به یادگیری هم کردند اما اغلب پیش از‌اینکه حتی پایه‌های مورد نیاز از آن مهارت را فرا بگیرند، به کار خود پایان می‌دهند. دلیلش‌این است که آنها فکر می‌کنند برای یادگیری یک مهارت جدید بسیار دیر است. اما‌این یک اشتباه بزرگ می‌باشد.
در‌این مرحله  ابزارهای یادگیری سریع مهارت به کار شما می‌آید. با استفاده از‌این تکنیک شما می‌توانید در عرض حدود ۲۰ ساعت مهارت نسبتاً خوبی در موضوع مورد علاقه‌تان پیدا کنید.
قطعاً اگر شما می‌خواهید به “سِرِنا ویلیامز” بعدی تبدیل شوید، نیاز به هزاران ساعت تمرین دارید. ابزارهای یادگیری سریع مهارت در واقع برای فراگیری پایه‌های اساسی یک مهارت هستند نه برای تبدیل شدن به یک متخصص در آن مهارت مورد نظر. اما همان ۲۰ ساعت تمرین اولیه به شما‌این امکان را می‌دهد تا مهارت خود را در مقابل دوستانتان یا مراسم محلی به نمایش بگذارید.
بگذارید به یک مثال از تنیس بپردازیم. اگر شما ۲۰ ساعت تمرین خود را به بازه‌های ۶۰ تا ۹۰ دقیقه‌ای روزانه سرشکن کنید، به طرز محسوسی پیشرفت خواهید کرد. زمانی که ۲۰ ساعت تمرینتان به پایان برسد، خواهید دید که ادامه پیشرفت برایتان ساده خواهد شد.
اگر شما برای یادگیری یک مهارت جدید تلاش کرده باشید، حتما می‌دانید که چند ساعت اولیه  تمرین بسیار سخت است. در ‌این مرحله شما معمولاً پریشان شده و به مشکلات متعددی برخورد می‌کنید. ‌این همان دلیلی است که مردم به تلاششان ادامه نمی‌دهند. اما لازم است که تا ۲۰ ساعت به یادگیری پافشاری کنید. از ‌این طریق شما به نیازهای اولیه آن مهارت دست پیدا کرده که تمرین‌های ‌آینده را برایتان آسان‌تر می‌سازد.
حال می‌آموزیم که از آن ۲۰ ساعت چطور به نحو احسن استفاده کنیم. بیایید به ده اصل مورد نیاز برای یادگیری سریع مهارت بپردازیم.


بخشش مهم یادگیری چیست؟

اصل اول: تمام انرژی خود را صرف یادگیری مهارت مورد علاقه خود کنید

شکی نیست که شما می‌خواهید مهارت‌های گوناگونی را فرا بگیرید. اما یک بخش مهم از یادگیری ‌این است که به مهارت مورد علاقه‌تان روی بیاورید. بنابراین لیستی از مهارت‌هایی که می‌خواهید داشته باشید فراهم کرده و آنهایی که مورد علاقه‌‌تان است را جدا کنید. ‌این کار انگیزه یادگیری شما را افزایش می‌دهد.
نویسنده، زمان انتخاب مهارت برای یادگیری، همین کار را انجام داد. موج سواری در لیست مهارت‌هایش وجود داشت. اما با وجود‌ اینکه  قبلاً  به آموزش شنا می‌پرداخت، او سالها بود که به دریا نرفته بود. اما او به دلیل علاقه و انگیزه فراوانی که به ورزش‌های آبی داشت، تصمیم گرفت مهارت موج سواری را بیاموزد.
اصل دوم: در زمان واحد منحصراً به یادگیری یک مهارت بپردازید. یادگیری همزمان چند مهارت بسیار وسوسه‌کننده است. برای مثال شما ممکن است بخواهید به طور همزمان موج سواری، زبان اسپانیایی و نواختن تار را یاد بگیرید.
اما‌ این به هیچ وجه عمل خوبی نیست. شما باید در استفاده از زمان خود به درستی عمل کنید. چرا که روزانه بیشتر از یک یا دو ساعت زمان نخواهید داشت. پس چند مهارت را به طور همزمان یاد نگیرید. چرا که اگر ‌این کار را انجام دهید پیشرفت‌تان کند شده و در نتیجه انگیزه‌تان کاهش می‌یابد. سطح مهارت مورد نظر خود را تعیین کرده و آن را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید
اصل سوم: یادگیری سریع مهارت، درباره سطح مهارت مورد نظرتان است. ‌این موضوع از ‌این حیث مهم است که اگر شما یک پیش‌زمینه از هدفتان داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید به آن دست یابید.
پس از خود بپرسید که چه سطحی از مهارت مورد نظر به اندازه کافی خوب است. برای مثال اگر می‌خواهید نواختن گیتار را یاد بگیرید، ببینید آیا هدف‌تان صرفاً نواختن در بین دوستان‌تان است یا پیوستن به یک گروه موسیقی.
زمانی که نویسنده شروع به یادگیری تار کرد، هدفش ‌این بود که در مراسمی‌که دوستش فراهم کرده بود بنوازد. وقتی از او خواسته شد که در مورد یادگیری سریع مهارت صحبت کند، با خود فکر کرد که بهترین راه برای آموزش ‌این تکنیک ‌این است که شرح دهد در ۱۰ روز یادگیری تار به او چه گذشت.
اصل چهارم: هدفتان را به چند بخش تقسیم کنید، به ‌این منظور که بتوانید به طور جداگانه برای هر بخش تلاش کنید. شما هرگز غذایتان را در یک لقمه نمی‌خورید. همینطور نباید انتظار داشته باشید که کل مهارت را به صورت یکجا بیاموزید. با بخش‌بندی کردن مهارت مورد نظر، کار برای شما آسان تر و سریع تر پیش می‌رود.
نویسنده برای یادگیری تار، ابتدا به تجزیه و تحلیل آن ساز پرداخت. او رفته رفته یاد گرفت که چطور آن را بنوازد. او در ابتدا فقط نت‌های مورد نیاز برای نواختن در آن در مراسم را یاد گرفت.
زمانی که اجرایش در مراسم فرا رسید، او قادر بود بدون هیچ اشتباهی قطعه مورد نظر را بنوازد.


برای دست یابی به مهارت به چه چیز نیاز داریم؟

ابزارهای مورد نیاز را کسب کرده و از حواشی پرهیز کنید

اکنون شما مهارت خود را انتخاب کرده‌اید. اما برای دستیابی به آن به چه ابزارهایی نیاز دارید.
داشتن ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری، پنجمین اصل یادگیری سریع مهارت است.‌ این مرحله بسیار ساده است. مثلاً اگر می‌خواهید بازی تنیس را یاد بگیرید به راکت احتیاج دارید و یا اگر می‌خواهید راندن هلیکوپتر را یاد بگیرید شما به هلیکوپتر نیاز دارید.
با وجود سادگی، بسیار ضروری است که بدانید که به چه ابزار و محیطی برای تمرین نیاز دارید. ‌این همان کاری است که نویسنده برای یادگیری موج سواری انجام داد. او برای‌ این کار به یک تخته،  کلاه و لباس موج سواری احتیاج داشت. او بعداً متوجه شد که قبل از شروع ‌این کار باید یاد بگیرد که چگونه روی تخته بایستد و برای ‌این منظور به پارو احتیاج داشت.
اصل ششم: موانع راه خود را بشناسید. ‌آیا موانع احساسی نظیر ترس، عدم اعتماد به نفس وجود دارند؟ حواس‌پرتی‌هایی که مانع تمرین شما هستند چطور؟ نظیر زنگ تلفن.
نویسنده برای یادگیری موج سواری بسیار نگران خطرهای ‌این ورزش بود. خطر‌هایی نظیر غرق شدن باید در نظر گرفته می‌‌شد. او برای خلاص شدن از ترس‌هایش سعی کرد با آنها روبرو شود. او در مورد خطرات دمای پایین آب اطلاعاتی کسب کرد و به ‌این منظور برای خود یک لباس مناسب تهیه کرد. همچنین تصمیم گرفت همیشه زمانی که به موج سواری می‌پردازد یک نفر که حواسش به او باشد را با خود همراه کند. حتی اگر آن نفر در ساحل نشسته باشد. در ‌این شرایط هر زمان که به خطر می‌افتاد کسی بود که به دادش برسد.


چطور برای تمرین وقت تعیین کنیم؟

برای تمرین وقت گذاشته و به خود بازخورد دهید

اصل هفتم: شما نباید زمان تمرین را پیدا کنید، بلکه باید آن را ‌ایجاد کنید. برای ‌این کار شما می‌بایست کارهایی که به آن علاقه‌ای ندارید یا اموری که برایتان اضطراب‌آور می‌باشد را از برنامه روزانه خود حذف کنید.‌ این کار با هدف آزاد کردن زمان‌تان به مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه برای تمرین روزانه انجام می‌گیرد.
اصل هشتم: بازخورد تمرینات خود را دریافت کنید. برای مثال اگر در حال یادگیری زبان چینی هستید، می‌توانید از‌ این طریق اشتباهات خود را کاهش دهید.
برای دریافت بازخورد، بهتر است که یک معلم استخدام کنید. یا اگر در حال یادگیری یک زبان جدید هستید می‌توانید از ابزارهایی همچون ضبط کننده صدا استفاده کنید تا متوجه اشتباهات تلفظی و گرامری خود شوید.
نویسنده در طول یادگیری، از پیشرفت خود بازخورد دریافت می‌کرد. او یک نرم افزار به نام “اسمارت گو” دانلود کرد که بعد از هر حرکت به او بازخورد می‌داد. ‌این برنامه میزان پیشرفتش را به او نشان می‌داد. در نتیجه او می‌توانست به راحتی به نقاط ضعفش پی‌ببرد.


در تمرین چه چیز را اولویت قرار دهیم؟

در بازه‌های کوتاه تمرین کرده و کمیت و سرعت را اولویت قرار دهید

اغلب مردم از دوشنبه می‌ترسند، چرا که که ‌این روز بسیار دیر می‌گذرد. بعد از یک آخر هفته تعطیل، تحمل کردن یک دوشنبه تمام نشدنی بسیار زجرآور است. قطعاً درگیری در فعالیت‌های سخت و خسته کننده برای مدت زمان طولانی، انرژی و بازدهی شما را کاهش می‌دهد. به‌ این دلیل شما باید در بازه‌های زمانی کوتاه به تمرین بپردازید.
اصل نهم: یادگیری در بازه‌های کوتاه، بهترین راه برای پیشرفت است. زمانی که شما شروع به یادگیری یک مهارت جدید می‌کنید، زمان تمرین شما بسیار کند می‌گذرد. در واقع مردم در اوایل تمرین به دلیل دشواری کار فکر می‌کنند که زمان زیادی را به تمرین اختصاص داده اند.
برای رعایت کردن ‌این اصل، از یک تایمر استفاده کرده و آن را روی زمان‌های ۲۰ دقیقه‌ای تنظیم کنید. از ‌این طریق شما خواهید دانست که برای تمریناتتان چقدر زمان صرف کرده‌اید. به علاوه برای انجام بهترین تمرین در ‌این بازه زمانی انگیزه کافی خواهید داشت. به تمرین خود ۳ الی ۵ بازه ۲۰ دقیقه‌‌ای اختصاص داده و ببینید چقدر سریع‌تر پیشرفت می‌کنید.
اصل دهم: زیاد و سریع تمرین کنید و توقع بی نقص بودن کار را از خود دور کنید. به عنوان یک مبتدی شما نباید توقع داشته باشید که از همان روز اول به یک متخصص تبدیل شوید. بلکه باید تمرکزتان را روی تمرینات زیاد و متداول قرار دهید. اگر شما کمیت و سرعت را اولویت قرار دهید، در مقابل شکست‌ها و موانع با کاهش انگیزه کمتری مواجه می‌شوید.
نویسنده زمانی که ابتدا شروع به یادگیری موج سواری کرد، از ‌این روش استفاده نمود. در اولین تجربه تمرینش او اصلا خوب نبود و درون آب افتاد. در‌این اتفاق عینکش را گم کرد، از روی تخته به درون آب سر خورد و به طرز بدی صدمه دید. اگر در ابتدا از خود توقع بی‌نقص بودن داشت، در همان مرحله تمرینش را قطع کرده و ادامه نمی‌داد. در عوض روی تمرینات زیاد تمرکز کرد و در نتیجه به سرعت ‌این مهارت دلهره‌آور را فرا گرفت.
با رعایت کردن ۱۰ اصل ذکر شده شما می‌توانید یک مهارت را در زمان کمی ‌فرا بگیرید. مهارت مورد علاقه خود را پیدا کرده و از همین امروز به یادگیری آن بپردازید.


چه زمانی برای یادگیری دیر است؟

هرگز برای یادگیری یک مهارت جدید دیر نیست. تمام کاری که شما باید انجام دهید ‌این است که 10 اصل یادگیری سریع مهارت را رعایت کنید. چه برای یادگیری زبان فرانسه و چه برای نواختن گیتار، تمام کار مورد نیاز ‌این است که به ۲۰ ساعت تمرین اولیه بپردازید، تا راه خود را برای کسب مهارت پیدا کنید.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها