موقعیت شما در سایت:

زندگینامه فرانسوا پینو

زندگینامه فرانسوا پینو

0 نظر

1 لایک

2050 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/12

توضیحات

فرانسوا پینو رئیس گروه کالای لوکس کرینگ و ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ معادل ۴۰.۵ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

فرانسوا پینو کیست؟

فرانسوا پینو یک تاجر میلیاردر فرانسوی، بنیانگذار گروه لاکچری کرینگ (Kering) و شرکت سرمایه گذاری آرتمیس (Artémis) می باشد. پینو کسب و کار خود را در صنعت چوب در اوایل دهه ۱۹۶۰ آغاز کرد. بعد از اینکه شرکت او در سال ۱۹۸۸ عمومی شد، او در فروشگاه های زنجیره ای تخصصی سرمایه گذاری کرد و نام شرکت خود را به Pinault-Printemps-Redoute (RPR) تغییر داد. در پایان سال ۱۹۹۹ شرکت RPR به سمت فشن و کالای لوکس روی آورد. در سال ۲۰۰۳، او مدیریت شرکت های خود را به پسر بزرگش فرانسوا هنری سپرد تا فرصت یابد اشتیاق خود را به هنر معاصر دنبال کند. 
فرانسوا پینو در سال ۱۹۳۶ در بریتنی فرانسه و در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمد. پدر او تاجر چوب بود. پینو در حومه روستایی فرانسه بزرگ شد و کار خود را با کار برای تجارت چوب خانواده اش آغاز کرد. وی که به کسب درآمد در کنار درس علاقمند بود از ۱۶ سالگی شروع به کار کرد و درآمد داشت تا اینکه بعد از مدتی مدرسه را نیز ترک کرد. در سال ۱۹۵۶ در جریان جنگ الجزایر به خدمت سربازی رفت. پس از آن، پینو به تجارت خانوادگی شان بازگشت و پس از مرگ پدرش هم آن را فروخت. می توان گفت که این مرد از زندگی رضایتمند و خوشحالی برخوردار بوده است زیرا او دوران کودکی خود را در فراوانی زندگی می کرده و دشواری چندانی نکشیده است. شاید بتوان گفت تنها نقطه تاریک زندگی فرانسوا پینو طلاق پدر و مادرش باشد.
به گفته خود فرانسوا؛ پدرش یک جنگلبان بوده است و او را برای ادامه تحصیل به دبیرستانی در پاریس منتقل کرده، اما وقتی پینو به ۱۶ سالگی رسید ترجیح داد درس را رها کرده و سفری را آغاز کند، او تصمیم داشت کاری را ادامه دهد که به آن علاقمند است و تحصیل کردن جزء علایق او نبود.
او نمی توانست مدرسه را تحمل کند و کار حرفه ای که یک کارگر انجام می داد او را به خود جلب نمی کرد، به همین دلیل برای مدتی نسبتا طولانی مجبور شد با مشاغل عجیب و غریب سر و کله بزند تا اینکه فهمید تنها کسی که می تواند به او مطمان باشد، خودش است. او برای کسب موفقیت به الجزایر رفت و به مدت سه سال در آنجا ماندگار شد، در نهایت با کسب مقداری سرمایه به شهر خود بازگشت. در این زمان او از کاری که می خواست انجام دهد به شکل دقیق اطلاع داشت و خیلی سریع ازدواج کرد. او دختر یک منبع عرضه کننده الوار را به همسری انتخاب نمود و در سال ۱۹۶۲ با این دختر ازدواج کرد. آنها سه فرزند داشتند اما این زوج ۵ سال بعد از هم جدا شدند و در سال ۱۹۷۰، پینو با خانم دیگری که تاجر عتیقه فروشی بود ازدواج کرد که او را به دنیای هنر معرفی نمود. اولین خریدهای هنری پینو هم به همین دوره بر می گردد. 
 

ازدواج فرانسوا پینو


فرانسوا پینو اولین تجارت خود را در سال ۱۹۶۳ به عنوان یک شرکت تجارت چوب آغاز کرد. Pinault SA به شدت رشد نمود و پرتفوی خود را با خرید چندین شرکت در معرض ورشکستگی، از جمله Chapelle Darblay متنوع نمود و قصدش هم بازسازی شرکت های خریداری شده بود. 
در سال ۱۹۷۳ قبل از اینکه بازار سهام سقوط کند، فرانسوا این شرکت تجاری پر رونق را به فروش رساند و مجددا آن را با قیمت بسیار کمتری خریداری کرد. سودی که از این اقدام به موقع حاصل شد با درآمد بیش از ۵ سال گذشته این شرکت برابری می کرد.
در سال ۱۹۸۸ فرانسوا دیگر به عنوان یک تاجر معتبر در طبقه متوسط شناخته می شد اما او تصمیم گرفت خود را به یک تاجر میلیاردر تبدیل کند. 
در سال ۱۹۸۸، Pinault SA در بورس اوراق بهادار پاریس عمومی شد و شروع به سرمایه گذاری در فروشگاه های زنجیره ای تخصصی کرد. او اکثریت سهام CFAO (توزیع تخصصی در آفریقا)، Conforama (خرده فروش مبلمان)، Printemps (فروشگاه بزرگ)، La Redoute (سفارش پستی) و Fnac (خرده فروش کتاب و الکترونیک) را به دست آورد. Pinault SA در سال ۱۹۹۳ به Pinault-Printemps-Redoute (PPR) تغییر نام داد. 
آرتمیس مجله خبری Le Point را در سال ۱۹۹۷، خانه حراج Christie’s را در سال ۱۹۹۸ و کمپانی کروزهای لوکس Ponant را در سال ۲۰۱۵ خریداری نمود. پینو همچنین از سال ۱۹۹۸ مالک باشگاه فوتبال Rennes بوده است. از سال ۲۰۰۰ به بعد دیگر پینو تمرکز تجاری خود را از خرده فروشی به سمت کالای لوکس تغییر داد. در سال ۱۹۹۹، شرکت RPR ۴۲ درصد از سهام گروه گوچی را به مبلغ ۳ میلیارد دلار خریداری کرد. پینو سپس شرکت جواهرات فرانسوی Boucheron را در سال ۲۰۰۰، Balenciada را در سال ۲۰۰۱ و خانه مد بریتانیا یعنی الکساندر مک کویین را خریداری نمود. در سال ۲۰۰۳ او مدیریت شرکت هایش را به پسرش فرانسوا هانری سپرد. 
در سال ۱۹۹۲، پینو هلدینگ آرتمیس را برای مدیریت سرمایه گذاری های خانواده پینو راه اندازی کرد. این هلدینگ ۱۰۰% توسط پینو و خانواده ‌اش کنترل می ‌شود، آرتمیس کنترل چندین تاکستان را در دست دارد.

اعتقادات شخصی و کلکسیون هنری پینو 

اعتقادات شخصی و کلکسیون هنری فرانسو پینو
نقل قول هایی از فرانسوا پینو می تواند کمی ما را با شخصیت او آشنا کند.
“من هیچ حس نوستالژیکی ندارم. آنچه که برای من جذاب است، فردا ست.”
“ایتالیایی ها خوب زندگی می کنند. آنها هم مثل مردمان همه کشورهای دیگر مشکلات خودشان را دارند اما آنها خوب لباس می پوشند و زنانشان هم زیبا هستند.”
“اشتیاق به هنر مثل دینداری ست. باعث اتحاد مردم می شود و پیامش برای همه انسان هاست. هنر، دین من شده است. شما نمی توانید یک اثر هنری را تصاحب کنید. این اثر هنری ست که شما را تصاحب می کند.”
پینو اولین نقاشی مهم خود، Cour de ferme اثر پل سروزیه را در سال ۱۹۸۰ خرید. او ابتدا به آثار هنری هنرمندانی همچون موندریان، پیکاسو و من ری روی آورد و بعد به سمت هنرمندانی همچون دیوید هامونز، رودلف استینگل، پاول مک کارتی و ... رفت. سال ۲۰۱۹، کلکسیون هنری او شامل ۵ هزار اثر بود. 
سال ۲۰۰۵، فرانسوا پینو شرکت Palazzo Grassi SpA را خرید. این شرکت، Palazzo Grassi را در ونیز اداره می کرد. معمار ژاپنی، تادائو آندو، این ساختمان را بازسازی نمود که بعدا در سال ۲۰۰۶، مکان اولین نمایشگاه پینو شد. یک سال بعد، شورای شهر ونیز مناقصه Punta della Dogana را که برای ۳۰ سال رها شده بود، به مجموعه پینو اعطا کرد و ۵ هزار متر مربع به فضای Palazzo Grassi اضافه نمود. تادائو آندو، این مکان تاریخی را هم که در سال ۲۰۰۹ به روی عموم باز شد، بازسازی کرد. سال ۲۰۱۳، پینو با بازسازی یک تئاتر فضای باز، فصل سوم پروژه فرهنگی خود را در ونیز بازگشایی نمود. این تئاتر را هم که دارای ۲۲۵ صندلی ست، آقای تادائو آندو بازسازی کرده است.
 موزه هنر معاصر جدید با برند مجموعه پینو
در سال ۲۰۱۶، پینو و شهر پاریس برنامه خود را برای تبدیل مرکز بورس بازرگانی در شهر پاریس به موزه هنر معاصر جدید با برند مجموعه پینو اعلام کردند. تادائو آندو مسئول دگرگونی این بنای تاریخی شد. این موزه در می ۲۰۲۱ افتتاح گردید.
در سال ۲۰۱۴، فرانسوا پینو، از طریق مجموعه پینو، یک مجموعه اقامت هنرمندان را در لنز (شمال فرانسه) راه اندازی کرد که در سال ۲۰۱۵ افتتاح گردید. پینو در سال ۲۰۱۵، به یاد دوستش، نویسنده (و زندگی نامه نویس پیکاسو) پیر دایکس که در سال ۲۰۱۴ درگذشت، جایزه پیر دایکس را برای اهدای هر سال به یک کتاب برجسته در مورد هنر مدرن و معاصر در نظر گرفت. 

شرکت های فرانسوا پینو

کرینگ
 شرکت طراحی و ساخت کالای لوکس کرینگ
کرینگ (Kering) یک شرکت چند ملیتی طراحی و ساخت کالای لوکس است و مرکز اصلی آن در پاریس فرانسه واقع شده و سال ۲۰۲۱ از برندهایی همچون گوچی و Yves St. Laurent درآمدی حدود ۲۰ میلیارد یورو داشته است. این شرکت که سال ۱۹۶۳ توسط فرانسوا پینو تاسیس شد، در ابتدا تنها یک شرکت سازه های چوبی بود که در سال ۱۹۹۴ Pinault-Printemps-Redoute نام گرفت. عمده ثروت پینو به خاطر سهام ۴۱ درصدی او در همین شرکت است. پسرش فرانسوا هنری، مدیر اجرایی این شرکت می باشد. در سال ۱۹۹۹، پس از مبارزه ای موفقیت آمیز با رقیب میلیاردرش برنارد آرنو، فرانسوا توانست شرکت گوچی را خریده و در زیرمجموعه کرینگ قرار دهد. در آن زمان این شرکت سومین شرکت بزرگ کالای لوکس در جهان بود و ادعای مالکیت برندهایی مانند Yves St. Laurent و بالنسیاگا را داشت. در حال حاضر برند الکساندر مک کویین هم متعلق به این شرکت است. 
سال ۱۹۶۳، فرانسوا پینو با وامی که از خانواده و یک بانک گرفت، شرکتی را که مختص تجارت چوب بود به نام خود در فرانسه افتتاح کرد. این شرکت به صورت ارگانیک و از طریق خرید، رشد نمود و در سال ۱۹۸۸، در بورس اوراق بهادار پاریس پذیرفته شد. سال ۱۹۸۹، این شرکت، شرکت CFAO را که یک شرکت پخش و توزیع فرانسوی فعال در سراسر آفریقا بود خریداری کرد و آن را با شرکت خود ادغام نمود و بعد از آن در زمینه های مختلف دست به فعالیت زد و حتی در سال ۱۹۹۴ نام خود را نیز تغییر داد. سال ۱۹۹۹، این شرکت ۴۲ درصد از سهام گوچی را به مبلغ ۳ میلیارد دلار و ۱۰۰ درصد سهام ایو سن لوران را خریداری نمود. این دو، سنگ بنای تغییر مسیر شرکت به سمت کالای لوکس شد. یکی دو سال بعد، شرکت، برندهای بوتگا ونتا، بوچرون و بالنسیاگا را نیز خرید و با الکساندر مک کوئین و استلا مک کارتنی مشارکت استراتژیک امضا نمود. در سال ۲۰۰۴ هم شرکت به ۹۹.۴ درصد از مالکیت گوچی دست یافت. 
سال ۲۰۰۳، فرانسوا پینو سکان هدایت آرتمیس، شرکت هولدینگ خانوادگی که شرکت پینو را کنترل می کرد، را به دست پسرش فرانسوا هنری سپرد. فرانسوا هنری هم سال ۲۰۰۵ مدیر عامل این شرکت شد و بعد از آن به ساختن مجموعه ای از برندهای لوکس ادامه داد. 
سال ۲۰۱۳ نام این شرکت به کرینگ تغییر کرد تا نشاندهنده رویکرد کالای لوکس این شرکت باشد. بعد از اینکه کرینگ به یک برند لوکس تبدیل شد، این گروه تمرکز خود را بر توسعه پایدار در صنعت مد قرار داد.

گروه آرتمیس
 شرکت هولدینگ آرتمیس
گروه آرتمیس یک شرکت هولدینگ با مجموعه ای از سرمایه گذاری ها در صنعت مد، شراب، کالای لوکس، هنر، گردشگری، انتشارات، ورزش، غذا و فناوری ست. گروه آرتمیس که مقر آن در پاریس فرانسه است توسط فرانسوا پینو در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری خانوادگی تاسیس شد. 
در سال ۱۹۹۲، فرانسوا پینو، اکثریت سهام خود را در شرکتش که بعدا به کرینگ تغییر نام یافت، به شرکت جدید خود یعنی گروه آرتمیس منتقل کرد. 

پوما
شرکت پوما
پینو پس از اینکه سال ۲۰۱۸ از شرکت کرینگ جدا شد، حدود ۳۰ درصد از سهام پوما را خریداری کرد. پوما یک شرکت چند ملیتی آلمانی ست که کفش های ورزشی، پوشاک و لوازم جانبی را طراحی و تولید می کند و دفتر مرکزی آن در باواریا آلمان قرار دارد. پوما سومین تولیدکننده پوشاک ورزشی در جهان است. این شرکت در سال ۱۹۴۸ توسط رودولوف داسلر تاسیس شد. در سال ۱۹۲۴، رودولوف و برادرش آدولوف، به طور مشترک شرکت برادران داسلر را تاسیس کردند. روابط بین دو برادر رو به وخامت گذاشت تا اینکه آن دو در سال ۱۹۴۸ با تشکیل دو نهاد جداگانه، آدیداس و پوما، موافقت کردند.
شرکت پوما در سال ۱۹۸۶ عمومی شد و در بازار بورس فرانکفورت قرار گرفت. شرکت کرینگ ۱۰ درصد و شرکت آرتمیس ۳۰ درصد از سهام این شرکت را دارا شده اند. شرکت پوما یکی از بزرگترین شرکت های تولید پوشاک در جهان است که ۱۸ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد. پوما همچنین حامی محیط زیست هست و از این لحاظ کاملا بر فعالیت هایش نظارت دارد. 

آیتم های لوکس و خانه فرانسوا پینو

فرانسوا پینو دارای مجموعه ای هنری است که شامل بیش از دو هزار اثر هنری می باشد. علاوه بر آن او صاحب تعداد زیادی باغ انگور و اپراتور خط مسافرتی Ponant نیز هست. او همچنین صاحب یک باشگاه فوتبال فرانسوی، یک تئاتر در پاریس، یک شرکت قایق رانی و یک نمایشگاه لوکس است. پینو و خانواده اش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای بازسازی کلیسای نوتردام پس از آتش سوزی در سال ۲۰۱۹ اهدا نمودند. 
فرانسوا پینو همچنین صاحب چندین بنای تاریخی ست. او در سال ۲۰۱۲، ویلا گریستونز (Villa Greystones) واقع در دینارد فرانسه را که توسط میشل روکس اسپیتز طراحی شده، خریداری کرد. در سال ۲۰۱۸، پینو نقش مهمی در ترمیم خانه ویکتور هوگو، یعنی خانه هاوتویل (Hauteville House)، در گورنسی داشت.
 بناهای تاریخی فرانسوا پینو
در سال ۲۰۲۱، پینو هتل مخصوصی را به نام Hôtel de Cavoye به قیمت ۸۰ میلیون یورو خریداری کرد. او همچنین صاحب سه هتل château de la Mormaire (Yvelines) و Hôtel de Clermont-Tonnerre و Hôtel Choiseul-Praslin می باشد. در سال ۲۰۲۲ وی متعهد شد مرمت ساختمان Chapelle Saint-Michel را عهده دار شود و همچنین ویلای Bel-Esbat را نیز که در نزدیکی ویلا گریستونز واقع شده خریداری نمود. پینو همچنین صاحب یک عمارت در لندن بوده و سال ۲۰۱۳، ۱۶.۵ میلیون دلار بابت خانه ای به نام Bel Air پرداخت نموده و آن را خریده است. 
فرانسوا پینو به سبب دارا بودن خط مسافرتی پونانت، دارای انواع و اقسام وسایل نقلیه به ویژه کروزها و قایق های مسافرتی ست. 
پینو همچنین صاحب یک جت شخصی برند Falcon 900 EX است. این جت سه موتوره بوده و ظاهرا پینو آن را با نام یک نقاش معروف به نام Goya به ثبت رسانده است. این هواپیما یکی از محبوب ترین هواپیماها ست که به دلیل ارتفاع پروازی ای که دارد، ایمنی و انعطاف پذیری فوق العاده ای را در برنامه پرواز خود ارائه داده است. فرانسوا پینو همچنین یک هواپیمای Falcon 7X لوکس نیز دارا ست. او همچنین به طور منظم جت اختصاصی برند ایو سن لوران، یعنی Cessna 525 را اجاره می کند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها