موقعیت شما در سایت:

زندگینامه جان مارس

زندگینامه جان مارس

0 نظر

0 لایک

888 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/09

توضیحات

زندگینامه و بیوگرافی جان مارس از صاحبان شرکت مارس
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ 31 مارس ۲۰۲۳ معادل ۳۸.۳ میلیارد دلار آمریکا میباشد.

فرانکلین مارس کیست؟

جان فرانکلین مارس یک میراث برنده و بیزنسمن آمریکایی ست که رئیس شرکت مارس اینکورپوریتد می باشد. او و خواهرش ژاکلین هر دو از ثروتمندترین افراد دنیا هستند. او نوه فرانک سی. مارس، بنیانگذار شرکت مارس اینکورپوریتد است.
جان مارس در سال ۱۹۳۵ در آمریکا به دنیا آمد. او پسر آودری روث و فارست مارس می باشد و نوه فرانک سی. مارس، موسس کارخانه شکلات سازی مارس است. جان یک خواهر و یک برادر دارد.
جان مارس از مدرسه هاچ کیس در لیک ویل در سال ۱۹۵۳ فارغ التحصیل شد و بعد هم به دانشگاه ییل رفت. پس از فارغ التحصیلی از ییل او مدت کوتاهی به ارتش پیوست. یکی از اولین کارهایی که جان بعد از فارغ التحصیلی انجام داد این بود که سعی کرد یک شرکت غذای حیوانات خانگی را در استرالیا راه اندازی کند. پدر جان (فارست) پدر سختگیری بوده و او را به تلاش زیاد ترغیب نموده است.
او به عنوان عضوی از خانواده مارس، سهمش از این مجموعه و سایر دارایی هایش در سال ۲۰۱۰ برابر با ۱۰ میلیارد دلار بود و خب آن زمان پنجاه و دومین فرد ثروتمند دنیا محسوب می شد. از سال ۲۰۱۲ به بعد او دیگر در لیست ۳۰ نفر اول ثروتمند دنیا بوده است. از آن سال به بعد سرمایه او همواره در حال رشد بوده. جان در سال ۲۰۱۷، یک کمپانی مراقبت از حیوانات خانگی، به نام VCA را به مبلغ ۷.۷ میلیارد دلار خریداری کرد.
بیوگرافی جان مارساو سال ۱۹۵۸ با آدریان بویس ازدواج کرد و سه فرزند (یک دختر و دو پسر) دارد. او قبلا در ویرجینیا زندگی می کرد اما اکنون در وایومینگ مستقر است. او آنقدر در زندگی خود خصوصی عمل کرده که مدتی حتی تصویری از او نبود که در مجلات ثروتمندترین فرد دنیا از آن استفاده شود.
پدربزرگ جان، فرانک مارس، که سال ۱۸۸۲ به دنیا آمد در کودکی درست کردن نوعی شکلات را از مادرش یاد گرفت و سال ۱۹۱۱ ساخت و فروش آب نبات باترکریم را از خانه خودش در واشنگتن آغاز کرد. او سال ۱۹۲۰ کسب و کار خود را به مینیاپولیس منتقل نمود و شروع به تولید انواع و اقسام شیرینی ها از جمله میلکی وی، اسنیکرز و سه تفنگدار نمود.

پس از مرگ فرانک در سال ۱۹۳۴، تنها پسرش، یعنی فارست مارس، کسب و کار خانوادگی را به دست گرفت، آن را توسعه داد و محصولات غذای آماده و حتی غذای حیوانات خانگی را هم به محصولات شرکت اضافه کرده، تولید نمود و وارد بازار کرد. فارست در سال ۱۹۶۹ از مدیریت روزانه این شرکت کناره گرفت و کنترل آن را به جان و برادرش فارست جونیور، که سال ۲۰۱۶ درگذشت، سپرد. خود فارست مارس در سال ۱۹۹۹ درگذشت.
بیوگرافی جان مارس در حال حاضر جان و خواهرش ژاکلین هر کدام یک سوم این شرکت را دارا هستند و ۴ دختر برادر دیگرشان فارست جونیور یک سوم دیگر را در اختیار دارند. شرکت مارس در زمینه شکلات سازی، تولید غذا و تولید غذای حیوانات خانگی فعالیت می کند. اولین رشد بزرگ شرکت مارس در سال ۱۹۲۳ با تولید شکلات میلکی وی اتفاق افتاد. جان به اتوماسیون سازی شرکت مارس کمک کرد و این باعث بالا رفتن پتانسیل تولید در این شرکت شد.  

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات جان مارسبرخلاف بسیاری از ثروتمندان مانند استیو جابز یا ایلان ماسک، که اطلاعات زیادی در ارتباط با نحوه زندگی و نحوه مدیریت آنها در کسب و کار در دسترس است، جان مارس همواره یک میلیارد مخفی بوده و بسیار خصوصی عمل کرده است. 
اما قطعا تصمیم گیری های او اغلب تصمیم های درستی بوده اند چرا که ثروتش را در عرض ده سال دو برابر نموده و اکنون شرکت مارس یک شرکت مولتی میلیاردری محسوب می شود.  

شرکت های فرانکلین مارس

مارس اینکورپوریتد
شرکت هایجان مارسجان مارس یک سوم شرکت مارس را دارا بوده و عمده ثروت او هم از همین مجموعه می باشد. دفتر مرکزی شرکت در ویرجینیا واقع شده است.
مارس اینکورپوریتد، بزرگترین بیزنس شکلات سازی در دنیا ست که شکلات های معروف اسنیکرز، توییکس، ام اند ام و میلکی وی از محصولات این شرکت هستند. شرکت مارس با خرید شرکت رینگلی در سال ۲۰۰۸ با قیمت ۲۳ میلیارد دلار، بیش از نیمی از بازار آدامس ایالات متحده را از آن خود کرد. آدامس معروف اوربیت از دیگر محصولات شرکت مارس می باشد. این شرکت در زمینه مواد غذایی و همچنین غذای حیوانات خانگی هم محصولات معروفی را عرضه کرده.
مارس اینکورپوریتد سالانه حدود ۴۵ میلیارد دلار فروش دارد. این شرکت همچنین VCA، بیمارستان های زنجیره ای حیوانات را در سال ۲۰۱۷ و شرکت تولیدکننده اسنک بار Kind را سال ۲۰۲۰ خریداری کرد.
مارس اینکورپوریتد یک کارآفرین امریکایی چندملیتی ست که در زمینه تولید و پخت شیرینی و شکلات، محصولات غذایی، غذای حیوانات خانگی و خدمات مراقبت از حیوانات فعالیت می کند. 
شرکت های جان مارسمارس به عنوان چهارمین شرکت خصوصی بزرگ در ایالات متحده رتبه بندی می شود و دفتر مرکزی آن در ویرجینیا واقع شده است. مارس در چهار بخش تجاری در سراسر جهان فعالیت می کند: 
Mars Wrigley Confectionery (واقع در شیکاگو، ایلینوی)
Petcare (واقع در بلژیک)
Food (واقع در کالیفرنیا)
MARS Edge (واقع در مریلند)
فرانک مارس (پدربزرگ جان) که مادرش به او یاد داده بود چگونه آب نبات دستی درست کند، تا سن ۱۹ سالگی آب نبات درست می کرد و می فروخت. سال ۱۹۱۱ فرانک به همراه همسر دومش یک کارخانه آب نبات سازی در واشنگتن افتتاح کرد. این کارخانه آب نبات تازه را به صورت عمده تولید کرده و به فروش می رساند. اما این بیزنس او به شکست انجامید زیرا یک تجارت بهتر به نام Brown & Haley وجود داشت که در همان شهر فعالیت می کرد و بازار را از آن خود کرده بود. سال ۱۹۲۰ فرانک به شهر خودش برگشت، جایی که اولین تجسم شرکت امروزی مارس، به نام شرکت Mar-O-Bar در مینیاپولیس تأسیس شد و بعداً در آنجا با نام Mars, Incorporated ثبت گردید.
پسرش فارست، با الهام از یک نوع میلک شیک در سال ۱۹۲۳، شکلاتی را به نام میلکی وی ابداع کرد که بسیار هم پرفروش شد. 
سال ۱۹۲۹ فرانک شرکت را به شیکاگو منتقل کرد. سال ۱۹۳۰ او شروع به تولید شکلات های اسنیکرز نمود و آن را برای اولین بار در بازارهای ایالات متحده عرضه کرد. سال ۱۹۳۲، فارست مارس شعبه مارس لیمیتد را در کشور انگلستان راه اندازی نمود. 
شرکت های جان مارسسال ۲۰۰۸ این شرکت، شرکت رینگلی که بزرگترین تولیدکننده آدامس در جهان بود را با قیمت ۲۳ میلیارد دلار خرید و یکه تاز شد. سال ۲۰۱۴ شرکت مارس یک کارخانه شکلات سازی جدید را به قیمت ۲۷۰ میلیون دلار در کانزاس افتتاح کرد که اولین کارخانه جدید مارس در ایالات متحده در ۳۵ سال گذشته اش بود. سال ۲۰۱۷ این شرکت دفتر جدیدی را در نیوجرسی بازگشایی نمود. 
سال ۲۰۲۰، مارس مالکیت کامل شرکت غذای تنقلات Kind را به مبلغ ۵ میلیارد دلار به دست آورد. 
در دسامبر ۲۰۲۲، اعلام شد که مارس برند تنقلات کامل میوه، Trü Frü را که مقر آن در شهر West Valley City است، خریداری کرده است.

بنیاد مارس 

بنیاد جان مارسجان و همسرش آدریان، از حامیان بزرگ موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی هستند. 

بیزنس خانوادگی فرانکلین مارس

خانواده مارس در طول سالها بسیار خصوصی مانده اند و همین به بی نام و نشان ماندن آنها کمک کرده است. حتی خود شرکت عظیم مارس هم بسیار خصوصی بوده است. فلسفه این خانواده و این بیزنس این است که یک بیزنس خانوادگی ست و باید به صورت کاملا خصوصی نگه داشته شود.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها