موقعیت شما در سایت:

زندگینامه لی کا-شینگ

زندگینامه لی کا-شینگ

0 نظر

0 لایک

1237 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/09

توضیحات

زندگینامه لی کا-شینگ مشاور ارشد در هولدینگ CK Hutchison
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۱ آپریل ۲۰۲۳ معادل ۳۸ میلیارد دلار آمریکا میباشد.

لی کا-شینگ کیست؟

لی کا-شینگ یک سرمایه گذار، بشردوست و از اثرگذارترین بیزنسمن های میلیاردر هنگ کنگی – چینی ست. او مشاور ارشد هولدینگ CK Houtchison و CK Asset می باشد و سال ۲۰۱۸ هم از سمت ریاست هیئت مدیره این دو هولدینگ بازنشسته شد. از طریق همین دو هولدینگ، او بزرگترین سرمایه گذار و دارنده بزرگترین خرده فروش آسیا و اروپا در زمینه آرایشی و بهداشتی می باشد. اکنون پسرش ویکتور ریاست مجموعه های او را عهده دار است، مجموعه هایی که حالا حدود ۳۰۰ هزار کارمند در بیش از ۵۰ کشور دنیا دارد. او در حال حاضر جزء ۴۰ تا از ثروتمندترین افراد در دنیا است. 
لی کاشینگ در سال ۱۹۲۸ در« گوانگ دونگ» کشور چین به دنیا آمد. خانواده لی کاشینگ علاقه فراوانی به علم و دانش داشتند و از همین رو تمام فرزندان را از همان سنین کودکی به فراگیری علوم گوناگون تشویق می کردند. در سال ۱۹۴۰ زمانی که او ۱۲ ساله بود، پدرش به دلیل شرایط جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت تا محل زندگی خانواده را به هنگ کنگ منتقل سازد. اگر چه با مهاجرت خانواده به هنگ کنگ آنها از صدمات جنگ و درگیری آن سالها رهایی یافتند، ولی کمی بعد، وقتی لی تنها ۱۵ سال داشت، پدر در بستر بیماری افتاد و عاقبت در سال ۱۹۴۳ جان سپرد.
بیوگرافی  لی کا-شینگ با مرگ پدر لی کاشینگ، لی که فرزند بزرگ بود مجبور به ترک تحصیل و یافتن کار پر درآمد شد. لی کاشینگ اول به یک کارخانه ساخت بند ساعت رفت و آنجا مشغول به کار گردید.
لی کاشینگ با همان سن کم ناگزیر بود ۱۶ ساعت در روز برای آن شرکت کار کند. او در آن سالها ۹۰% درآمدش را به مادر خود می داد.
لی کاشینگ پس از چندی در یک فروشگاه لوازم پلاستیکی فروشنده شد. کمی بعد به دلیل کار فراوان و لیاقت و زیرکی که از خود به نمایش گذاشته بود، به عنوان مسئول فروش فروشگاه و پس از آن به عنوان مدیر فروشگاه، کار را به دست گرفت. 
لی کاشینگ در سال ۱۹۵۰ وقتی که ۲۱ سال داشت، با سرمایه مناسبی که پس انداز کرده بود و با کمی قرض و قوله از اطرافیان که مبلغش به حدود ۶۵۰۰ دلار می رسید، یک کارگاه ساخت لوازم پلاستیکی برای خود دست و پا کرد و اسم آن را Cheung kong گذاشت. دیری نپایید که این کارگاه کوچک او به یک شرکت بزرگ ساخت اسباب بازی و گل های پلاستیکی تبدیل شد و در سال ۱۹۷۲ وارد بازار سهام هنگ کنگ گردید. این شرکت بعدا با خرید شرکت هوچیسون وامپوا و شرکت الکتریک هنگ کنگ در سال های ۷۹ و ۸۵ توسعه و گسترش یافت. بعد از مدتی لی کاشینگ حوزه فعالیت شرکتش را از تولید پلاستیک به سرمایه گذاری املاک در هنگ کنگ گسترش داد. او در هر حوزه ای که وارد می شد آن را با عشق و علاقه انجام می داد، زیرا که باور داشت او را به اهدافش می رسانند.
بیوگرافی  لی کا-شینگ پس از جنگ جهانی دوم کشور چین به یکباره دیدگاهش را در مورد ثروت تغییر داد. چین از یک کشور جنگ ‌زده و محروم توانست فرهنگ ثروت ‌آفرینی را به عنوان یک ارزش در ذهن مردم خود نهادینه کند. در سال ‌هایی که چینی ‌ها تصمیم گرفتند شعب شرکت ‌های خود را در کشورهای مختلف جهان گسترش دهند، لی کاشینگ با عزم راسخ خود این دروازه ‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌ کرد. او از طریق شرکت ‌هایی که تاسیس کرده بود ارتباط میان سرمایه ‌گذاران چینی با کشورهای دیگر را تسهیل می ‌نمود. درست است که در کودکی مجبور به ترک تحصیل شد، اما طی سال‌ های بعد همواره در حوزه‌ های مختلف نظیر حسابداری و جامعه ‌شناسی به مطالعه می‌ پرداخت.
در حال حاضر شرکت ‌ها و هولدینگ‌ های زیر نظر کاشینگ در زمینه‌ های مختلفی اعم از بانکداری، ساخت و ساز، املاک و مستغلات، صنعت پلاستیک، تلفن‌ همراه و تلویزیون‌ های ماهواره ‌ای، تولید فولاد و سیمان، داروخانه ‌ها و سوپرمارکت ‌های زنجیره ‌ای، هتلداری، حمل و نقل داخلی، حمل و نقل هوایی و دریایی، تولید انرژی و ... فعالیت می‌ کنند. 
کاشینگ تا سال ۲۰۰۸ از طریق دو شرکت بزرگ خود یعنی هاتچینسون وامپو و چئونگ کنگ، به عنوان بزرگترین اپراتور پایانه ‌های کانتینری جهان و همچنین بزرگترین عرضه‌ کننده محصولات بهداشتی و زیبایی در جهان شناخته می ‌شد. شرکت چند ملیتی هاتچینسون وامپو یکی از بزرگترین شرکت ‌های بازار سهام هنگ ‌کنگ است و در لیست ۵۰۰ شرکت برتر فورچون نیز قرار دارد. 

شرکت ها و هولدینگ های  لی کا-شینگ بزرگترین شرکت کاشینگ یعنی چئونگ ‌کنگ بیشترین حجم سرمایه‌ گذاری وی را نیز به خود اختصاص داده است. این مجموعه در ۵۵ کشور دنیا و با ۲۶۰ هزار کارمند در سرتاسر دنیا فعالیت می ‌کند. مهمترین فعالیت این شرکت در حال حاضر در زمینه تاسیسات بندرهایی در هنگ‌کنگ، چین، باهاماس و پاناما است.

کاشینگ در حال حاضر در زمینه تکنولوژی ‌های روز نیز سرمایه‌ گذاری هایی داشته است. وی یکی از اولین سرمایه ‌گذاران فیسبوک بوده است. همچنین آخرین پروژه سرمایه‌ گذاری او مربوط به خرید شرکت بریتیش تلکام (O2) با مبلغی بیش از ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ می ‌باشد.  او همچنین سرمایه گذاری قابل توجهی در شرکت کانادایی “هاسکی انرژی” کرده است.

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات لی کا-شینگ لی کاشینگ از کارگری و فروشندگی به این جایگاه امروزی رسید. او همواره شیفته دانش و نوآوری تازه بود. گرچه لی در دوران کودکی و نوجوانی از تحصیل بازماند، ولی هر شب بدون خستگی قبل از خواب کتاب می خواند. دیگر این که او دارای خلاقیت و نوآوری در اکثر قلمروهای صنعتی اش و برای تمامی کالاهایش بود و در این زمینه آوازه و شهرتی شگفت به دست آورده بود. لی کاشینگ افزون بر چین، در هنگ کنگ هم با نام تواناترین مدیر و سرمایه دارترین کارآفرین شناخته شده است.
کارشناسان چهار عامل را از دلایل اصلی موفقیت کاشینگ عنوان کرده ‌اند: اعتماد بنفس، پشتکار، نوآوری و عشق به کار، از ویژگی ‌های اخلاقی این ابرمیلیاردر چینی بوده است. سخت کوشی وی اما ناشی از زندگی سخت او در کودکی است. او حس ناتوانی و فقر را کاملا درک کرده و از آن به عنوان یک محرک قوی برای رسیدن به جایگاه کنونی اش بهره برده است. تاکید وی به نوآوری به قدری زیاد است که کارکنانش باید در تمامی محصولات، خلاقیتی هرچند کوچک ایجاد کنند. همین خلاقیت باعث رقابت ‌پذیری بالای شرکت ‌های او در این سال ‌های طولانی بوده است. کاشینگ همچنین اعتقاد بسیار زیادی به سنت ‌های چینی به خصوص قواعد فنگ شویی دارد.
لی بیشترین تاثیرگذاری را از دوران کار در نوجوانی و جوانی گرفته بود. وی در این مورد می‌گوید: “مهم نیست چقدر توانا و قدرتمند باشید، اگر قلب بزرگی نداشته باشید، موفق نخواهید شد. “
اعتقادات لی کا-شینگلی در سال ۲۰۰۱ به عنوان قدرتمندترین فرد آسیا شناخته شد. همچنین در هنگ‌ کنگ به خاطر بخشندگی ‌ها و دلاوری ‌هایش به او لقب “سوپرمن لی” داده ‌اند. علی رغم ثروت میلیاردی ‌اش همواره متواضع زندگی کرده است، البته خانه او یکی از گران ‌قیمت ‌ترین خانه ‌ها در کشور هنگ‌ کنگ می ‌باشد. مبالغ اهدایی او به امور خیریه و بشر دوستانه تا سال ۲۰۱۰ حدود ۴۱ میلیارد دلار براورد شده، که رقم شگفت انگیزی ست. کاشینگ همچنین مبالغ قابل توجهی نیز به دانشگاه ‌هایی مثل دانشگاه مدیریت سنگاپور، دانشکده پزشکی لی کاشینگ و دانشگاه کالیفرنیا اهدا نموده است. او را بزرگترین نیکوکار هنگ ‌کنگ و چین نیز دانسته اند.
یکی از توصیه های لی کاشینگ این بوده است: “اهداف بزرگی برای خودت مشخص کن، دوستانی متفاوت از دوستان بقیه مردم انتخاب کن، از خوشی های کوچک لذت ببر، روی زمین های بلند بایست، در جاهای پست بنشین و در محله های گران قیمت راه برو.”
لی کاشینگ همچنین نقل کرده زمانی که ثروتمند هستید به دیگران خوبی کنید و حسابگر نباشید. زمانی هم که بی بضاعت شدید باید اجازه دهید دیگران به شما خوبی کنند. از نظر او قانون طلایی ای که می تواند برای همه کاربرد داشته باشد حتی اگر هیچ چیزی برای بخشیدن وجود نداشته باشد این است: حسابگر نباشید. 
جالب است که او اذعان کرده “بار فقر و این طعم تلخ درماندگی و انزوا به نوعی برای همیشه سوالاتی را بر قلبم نقش بسته است، که هنوز به دنبال جواب شان هستم.”
لی کاشینگ به عنوان یک تاجر و کارآفرین موفق، به صورت کاملا اخلاقی عمل می کند. او به دیگران نگاه از بالا به پایین ندارد. مراقب افراد نیازمند هست و به آنها کمک می کند. همچنین داشتن نگرش مثبت و توانایی های خوب در موفقیت او در مدیریت تاثیرگذار بوده اند. یک رهبر به دیگران انگیزه می دهد و آنها را به رشد تشویق می کند. لی کاشینگ این ویژگی ها را دارد. به گفته لی کاشینگ یک رهبر بدون تزریق انگیزه، اقدامات حمایتی و تشویقی به درون محیط کار، موفق نخواهد بود. به علاوه اینکه، وقتی بازار خوب است لی کاشینگ بیش از حد خوشبین نمی شود و وقتی هم که بازار خوب نیست او بیش از حد بدبین نخواهد شد. 
اعتقادات لی کا-شینگ لی کاشینگ یک رهبر تحول آفرین است. چنین استایلی در مدیریت وابسته به ارتباطات عمیق مدیر است تا بتواند شرکت را به اهداف خود برساند. مدیران و رهبران از طریق ارتباطات و داشتن میدان دید گسترده، به کارمندان خود انگیزه می دهند و بهره وری و کارایی را زیاد می کنند.
لی کاشینگ سال ۱۹۶۲ با دختردایی خود ازدواج کرد و با او دوره ازدواج طولانی ای حدود ۲۸ سال داشت تا اینکه همسرش به صورت ناگهانی در سال نو ۱۹۹۰ فوت کرد. لی پیرو آیین بودایی ست.
لی کاشینگ دو پسر دارد. یکی از پسرهایش سال ۱۹۹۶ در مسیر خانه ربوده شد و لی ۱ میلیارد دلار هنگ کنگی به شخص رباینده باج داد. یک سری از مقامات بعدا پرونده را پیگیری کرده و سال ۱۹۹۸ شخص رباینده اعدام شد.

شرکت های لی کا-شینگ

هولدینگ CK Houtchison 
شرکت های لی کا-شینگلی کاشینگ ۳۰ درصد از سهام این شرکت را دارا می باشد. این هولدینگ در زمینه های مختلف از بنادر و زیر ساخت ها گرفته تا شبکه های تلفن همراه فعالیت می کند. 
هولدینگ CK Houtchison یک شرکت چندملیتی مستقر در هنگ کنگ و جزایر کیمن است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ از طریق ادغام دو شرکت Cheung kong و Hutchison Whampoa تشکیل شد. این مجموعه دارای چهار بیزنس اصلی است که در بیش از ۵۰ کشور فعالیت می کنند. این بیزنس ها شامل بنادر و خدمات مرتبط، خرده فروشی، زیرساخت و مخابرات می شود. در حقیقت شرکت Cheung kong که لی کاشینگ در جوانی اش (سال ۱۹۵۰) تاسیس کرده بود، برای منظم تر شدن به چند بخش تقسیم شد، که بخش های صنعتی آن شامل موارد ذکرشده، هولدینگ CK Houtchison را به وجود آورد.

هولدینگ CK Asset 
هولدینگ لی کا-شینگ

لی ۳۴ درصد از سهام این شرکت را دارا ست. این هولدینگ شرکت رییل استیتی (املاک و مستغلات) او می باشد.
هولدینگ CK Asset که قبلا تحت عنوان Cheung Kong Property Holdings Limited شناخته می شد، در زمینه توسعه املاک فعالیت کرده و در جزایر کیمن به ثبت رسیده است. دفتر اصلی آن هم در هنگ کنگ واقع شده. این شرکت سال ۲۰۱۵ و پس از اینکه شرکت Cheung kong جهت بازسازی شدن، بخش املاک و دارایی های خود را به یک شرکت جداگانه تبدیل کرد، به وجود آمد. در حقیقت شرکت Cheung kong که لی کاشینگ در جوانی اش (سال ۱۹۵۰) تاسیس کرده بود، برای منظم تر شدن به چند بخش تقسیم شد، که بخش املاک و مستغلات آن هولدینگ CK Asset نام گرفت. هولدینگ CK Asset معاملات خود را در ۳ ژوئن ۲۰۱۵ آغاز نمود. لی کاشینگ خودش تا سال ۲۰۱۸ ریاست مجموعه را به عهده داشت و پس از آن، این سمت را به پسرش ویکتور منتقل کرد. او در هنگام بازنشستگی اش به طنز گفته “خیلی وقت است که زیادی کار کرده است.”
در سال ۲۰۱۹، این مجموعه تصاحب شرکت شراب سازی بریتانیایی Green King را اعلام نمود. 

شرکت Horizons Venture
شرکت های لی کا-شینگلی کاشینگ همچنین وارد دنیای تکنولوژی هم شده و سرمایه گذاری هایی را از طریق شرکت Horizons Venture به انجام رسانده و به ویژه بر روی شرکت های نوپای اینترنتی و فناوری تمرکز کرده است. این مجموعه سهامی را در DoubleTwist خریداری نمود. سال ۲۰۱۱ بر روی Summly که یک برنامه خلاصه کننده وب سایت بود سرمایه گذاری کرد. سال ۲۰۱۲ این شرکت ۲.۳ میلیون دلار در Wibbitz سرمایه گذاری نمود. Wibbitz یک شرکت فناوری تبدیل متن به ویدیو بود که می تواند به طور خودکار هر پست مقاله یا فید در وب را در عرض چند ثانیه به ویدیو تبدیل کند.  در سال ۲۰۱۲ لی سهامی را در Ginger Software Incorporated به دست آورد. سال ۲۰۱۳ هم در شرکت پرداخت بیت کوین (BitPay) سرمایه گذاری نمود. لی کاشینگ از طریق این شرکت، تقریبا سهامی معادل ۷ درصد در شرکت ارتباطات ویدیویی زوم (Zoom Video Communications) دارا ست. او بعدا ۱.۶ درصد از این سهام را به افرادی از جمله پسرش انتقال داد که اکنون جزء دارایی های او محاسبه نمی شود. لی از طریق این شرکت همچنین دارای میزانی از سهام Impossible Foods می باشد. سال ۲۰۱۶ در شرکت Blockstream سهام خرید و روی استارتاپ Expa نیز سرمایه گذاری کرد. 

شرکت تولیدی نفت و گاز کانادایی
شرکت های لی کا-شینگ 
شرکت تولیدی نفت و گاز Cenovus Energy یک شرکت نفت و گاز طبیعی کانادایی ست که دفتر مرکزی آن در کلگری آلبرتا قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد. در آن زمان شرکت Encana به دو بخش مجزا تقسیم شد که بخش Cenovus بیشتر بر زمینه نفتی متمرکز گردید. لی کاشینگ در این شرکت سهامدار است. 

بنیاد لی کاشینگ
بنیاد لی کا-شینگشرکت دیگر او، بنیاد لی کاشینگ می باشد. از طریق این بنیاد او ۰.۸ درصد از سهام وب سایت شبکه اجتماعی فیسبوک را به مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار در دو دور جداگانه خرید. لی می گوید تصمیم گیری برای سرمایه گذاری کردن یا نکردن بر روی فیسبوک از او تنها ۵ دقیقه زمان گرفته، با اینکه درآمدی هم آنچنان از این سرمایه گذاری عاید او نمی شده است. همچنین حدود ۵۰ میلیون دلار در سرویس پخش موسیقی اسپوتیفای سرمایه گذاری کرد. او سرمایه گذاری هایی هم در شرکت سیری اینکورپوریتد داشته است. 
این بنیاد تاکنون ۳.۸ میلیارد دلار برای مصارف مختلف اهدا نموده که ۸۰ درصد آن برای چین بوده است.

لی کاشینگ مبالغ بسیار زیادی را تاکنون برای مقاصد خیرخواهانه اهدا کرده است. با این حال او سال ۲۰۰۶ اعلام نمود که قصد دارد یک سوم از تمام ثروتش را به بنیاد خیریه اش اهدا کند، بنیادی که آن را پسر سومش خوانده است.  

املاک و مستغلات و ماشین های لی کا-شینگ

کاشینگ سال ۲۰۱۸ املاکی را به قیمت ۴.۶ میلیارد دلار در هنگ کنگ خریداری کرد. او سال ۲۰۱۶ برای خرید یک خانه در هنگ کنگ ۲۴۸ میلیون دلار پرداخت. لی سال ۲۰۱۹ یک کارخانه آبجوسازی انگلیسی را هم به قیمت ۵.۵ میلیارد دلار خرید. سال ۲۰۲۰، لی کاشینگ تصمیم گرفت یک پروژه ساختمان سازی در لندن را نیز آغاز کند. این پروژه برای او ۱.۲۶ میلیارد دلار هزینه دارد. در این پروژه ۳۵۰۰ اقامتگاه مسکونی ساخته می شود. او ۱۵ سال قبل سایت این پروژه را با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کرده بود. 

عمارت بزرگ شو جی تیانفو
عمارت لی کا-شینگلی و خانواده اش اخیرا از دیپ واتر بی به مناطق جنوبی هنگ کنگ نقل مکان کرده اند. او عمارت بزرگی به نام شو جی تیانفو در هنگ کنگ دارد که از مرمر سفید ساخته شده است. یک باغ بسیار دلپذیر نیز اطراف خانه وجود دارد. ویو خانه ویوی زیبایی ست و زیربنای آن هم ۴۵ هزار فوت مربع می باشد. این عمارت به استایل عمارت های عظیم ساخته و پرداخته شده و طراحی داخلی آن هم مطابق میل لی کاشینگ به سبک فنگ شویی می باشد. 

چونگ کونگ سنتر
خانه لی کا-شینگلی خانه ای مجلل در مرکز چونگ کونگ دارد که مسلما منحصر به فردترین منطقه در کل هنگ کنگ است ولی آن را به مبلغ ۴.۵ میلیارد یوان خریداری کرده است. این سازه به مساحت ۸۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع می باشد و ۴۰ طبقه دارد. هر طبقه تقریبا دارای ارتفاع سقف ۳ متر بوده و دارای ۲۰ آسانسور هوشمند است. ۳۰۰ جای پارک دارد که ۲۶۳ تای آن زیرزمینی ست.

لی کاشینگ با مالکیت غیرمستقیم یکی از تولیدکننده های خودرو برقی ژاپنی، سرمایه گذاری هایی را در صنعتی که انتظار می رود از فشار چین برای حذف تدریجی خودرو های بنزینی و دیزلی بهره مند شود، به انجام رسانده است. علاوه بر خودروهای برقی، لی خودروهای دیگری را نیز در گاراژ خود دارا ست.

بی ام دابلیو ۷
ماشین لی کا-شینگاین مدل از بی ام دابلیو ممکن است خیلی از جاها دیده شود اما بی ام دابلیو لی کاشینگ چیزی معمولی نیست. از بیرون همان به نظر می رسد ولی از داخل فرق می کند. هر آنچه که در این بی ام دابلیو وجود دارد ضدگلوله است. شاسی، قاب و شیشه همه از مواد ضد گلوله ساخته شده اند. قیمت این بی ام دابلیو مدل ۷ به دلیل عملکرد برتر آن با بی ام دابلیو های مدل ۷ دیگر فرق می کند. این خودرو حدود ۱۰ میلیون یوان قیمت دارد که قابل مقایسه با برخی از گران ترین سوپر اسپرت هاست. 

قایق تفریحی sunseeker
قایق لی کا-شینگلی کاشینگ از قایق سواری لذت می برد و صاحب یک قایق تفریحی لوکس Sunseeker است. شرکت Sunseeker Yachts از سال ۱۹۷۹ به ساخت قایق های موتوری لوکس در بریتانیا مشغول می باشد.
قایق لی حداکثر ظرفیت ۱۲ مسافر را دارد و طبق بالاترین استانداردها برنامه ریزی، تولید و مبله شده است. یک اتاق خواب مستر، یک کابین VIP، سه کابین دو نفره و یک کابین دوقلو در این قایق وجود دارد.
این قایق تفریحی همچنین دارای یک سالن بزرگ رسمی ناهار خوری است که ۱۲ مهمان چارتر را همراه با مجلل ترین امکانات، در خود جای می دهد.

جت شخصی گلف استریم ۵۵۰
جت شخصی لی کا-شینگلی کاشینگ از پرواز لذت می برد و صاحب یک گلف استریم ۵۵۰، یکی از مجلل ترین هواپیماهای خصوصی موجود است. اولین پرواز این هواپیما از سئول کره جنوبی، به اورلاندو فلوریدا، با موتورهای توربوفن بهبود یافته رولز رویس BR710 انجام شد.
اعتقاد بر این است که عرشه پرواز در گلف استریم ۵۵۰ پیشرفته ترین عرشه در هوانوردی تجاری می باشد. به دلیل داشتن چهار اتاق نشیمن منحصر به فرد، می ‌تواند تا ۱۸ مسافر را همزمان در خود جای دهد.

لی کاشینگ علی رغم زندگی لوکس و مرفهی که دارد، سبک لباس پوشیدنش اصولا سبک گرانی نیست و ساعت های معمولی که قیمت گزافی ندارند ولی زیبا هستند به دست می کند.


ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها