موقعیت شما در سایت:

زندگینامه لن بلاواتنیک

زندگینامه لن بلاواتنیک

0 نظر

1 لایک

1407 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/13

توضیحات

لن بلاواتنیک موسس شرکت اکسس اینداستریز که ثروت خالص دارایی های او در تاریخ 4 آپریل ۲۰۲۳ معادل 34.2 میلیارد دلار آمریکا بوده است.

لن بلاواتنیک کیست؟

لئونارد بلاواتنیک کارآفرین، سرمایه دار، سرمایه گذار، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی اوکراینی تبار است که در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت اکسس اینداستریز فعالیت می کند. او با ثروت خالص ۳۴.۲ میلیارد دلار در لیست ۴۰ نفر ثروتمند دنیا قرار گرفته است. 
لن در سال ۱۹۵۷ در شهر اودسای اوکراین متولد شد و پسر دو استاد دانشگاه بود. او پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه دولتی مسکو گردید. پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی راه ‌آهن از این دانشگاه در سال ۱۹۷۸، در حالی که تنها ۲۱ سال سن داشت به همراه خانواده ‌اش به آمریکا مهاجرت کرد.
موفقیت ‌های بلاواتنیک در آمریکا خیلی زود آغاز شد. او موفق شد طی دو سال مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک دریافت کند. پس از آن وارد دانشکده تجارت هاروارد شد و توانست در رشته مدیریت اجرایی MBA با مدرک کارشناسی ارشد از این دانشکده فارغ التحصیل شود.
در سال ۱۹۸۵ و همزمان با تحصیل در دانشگاه، لن کسب و کار خود را با تاسیس یک شرکت سرمایه‌ گذاری آغاز کرد. شرکت Access Industries در ابتدا فقط با یکی از صندوق ‌های سرمایه‌ گذاری در روسیه کار می‌ کرد. اما با گذشت چند سال در حوزه‌ هایی نظیر املاک، رسانه، مخابرات، منابع طبیعی و صنایع شیمیایی نیز سرمایه‌ گذاری ‌های خود را آغاز نمود. در حال حاضر دفاتر اصلی شرکت صنایع Access علاوه بر نیویورک، در مسکو و لندن هم برقرار است. این شرکت همچنین در سایر نقاط اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی نیز حضور فعالی دارد.
 شرکت سرمایه گذاری لن بلاواتنیک
در ادامه موفقیت ‌های لن و با به هم پیوستن شرکت Access به گروه آلفای میخائیل فریدمن و شرکت سرمایه‌ گذاری رنووا با مالکیت ویکتور وکسلبرگ، شرکت سرمایه ‌گذاری ARR (Access, Alpha, Renova) تشکیل شد. از آن پس سرمایه گذاری های بلاواتنیک در صنایع نفت، ‌زغال‌ سنگ، آلومینیوم، پتروشیمی و پلاستیک نیز گسترش یافت، به طوری که اکنون وی را یکی از بزرگترین غول ‌های نفتی جهان می ‌دانند.
AAR در حال حاضر عمده ‌ترین سهام دار شرکت TNK-BP، یکی از بزرگ ‌ترین شرکت ‌های نفتی روسیه است. همچنین بلاواتنیک سهام UC RUSAL، بزرگ ‌ترین شرکت تولید‌کننده آلومینیوم جهان را در اختیار دارد و از اعضای هیات ‌مدیره آن نیز می ‌باشد. بلاواتنیک در زمینه مخابرات، هتل ‌داری و فیلم‌ سازی نیز سرمایه ‌گذاری‌ های گسترده ‌ای را انجام داده است. 
شاید زمانی که اسم سرمایه ‌گذاری می ‌آید، موفق‌ ترین فردی که همه می ‌شناسند وارن بافت معروف باشد! اما اگر قرار باشد فرد موفق دیگری را در حوزه سرمایه‌ گذاری نام ببریم، این فرد کسی نیست جز لن بلاواتنیک! او ثروت بی ‌نهایت خود را با سرمایه‌ گذاری‌ های هوشمندانه و دقیق به دست آورده است.
از سرمایه ‌گذاری ‌های موفق او می‌ توان به خرید ۲۰% از سهام شرکت توری بارچ (Tory Burch) که در زمینه مد فعالیت می ‌کند اشاره کرد. بلاواتنیک با این کار توانست یک بازار خرده فروشی به ارزش ۳ میلیارد دلار ایجاد کند.
شرکت سرمایه گذاری او یعنی Access Industries در شرکت صنایع شیمیایی LyondellBasell و شرکت انرژی Calpine و وب سایت فروش خانه Opendoor دارای سهام است. 
یکی از سرمایه‌ گذاری ‌های پر ریسک بلاواتنیک خرید شرکت ورشکسته صنایع پتروشیمی لیوندل‌ باسل (Lyondell Basell) بود. این شرکت در آن زمان و در اوج رکود اقتصادی حدود ۲ میلیارد دلار بدهی بانکی داشت. اما بلاواتنیک از این رکود نیز به عنوان یک فرصت استفاده کرد، به طوری که ارزش این شرکت در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید. از این سرمایه ‌گذاری به عنوان یکی از بهترین سرمایه ‌گذاری ‌های تاریخ وال استریت نیز یاد می ‌شود.
 بهترین سرمایه ‌گذاری ‌های تاریخ وال استریت
جالب است بدانید که بلاواتنیک علاقه زیادی به موسیقی دارد! در سال ۲۰۱۱ او مبلغ ۳/۳ میلیارد دلار بر روی گروه موسیقی وارنر سرمایه‌ گذاری کرده و آن را به طور کامل خریداری نموده و بعد هم با ۴ برابر ارزش سهام در اختیار عموم قرار داده است. پس از آن بود که وی توانست با سرمایه‌ گذاری بر روی گروه‌ های موسیقی دیگری مثل کلدپلی، متالیکا و برونو مارس تاثیرگذاری خود را بر صنعت موسیقی افزایش دهد.
در حال حاضر یک واحد فعالیت ‌های هنری نیز توسط بلاواتنیک و در شرکتش ایجاد شده که به سرمایه ‌گذاری در فناوری ‌های جدید مثل اسپاتیفای و بیتز الکترونیکس می ‌پردازد. 

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت لن بلاواتنیک
بلاوانتیک ثابت کرده که بر خلاف تصور عموم مردم ثروتمندان اصلا خودخواه نیستند!
لن تاکنون بیش از یک میلیارد دلار به امور بشردوستانه، عمدتا به دانشگاه ها از جمله آکسفورد، استنفورد و هاروارد کمک مالی کرده است. 
بنیاد خانواده بلاواتنیک طی سال ‌های اخیر از هیچ اقدام خیرخواهانه فرهنگی و اجتماعی و کمک به موسسات خیریه دریغ نکرده است. حمایت مالی از موزه ‌ها و نمایشگاه‌ های فرهنگی - هنری زیادی نظیر خانه اپرای سلطنتی، ‌گالری نشنال پرتره، موزه بریتانیا و موزه هنرهای مدرن از جمله این اقدامات است.
او همچنین هر ساله جایزه‌ ای را برای قدردانی و حمایت از دانشمندان و مهندسان جوان در ایالت‌ های نیویورک، نیوجرسی و کاندیکت اختصاص می ‌دهد. در سال ۲۰۱۳ بلاوانتیک مبلغ ۵۰ میلیون دلار به دانشگاه هاروارد اهدا کرد تا این گونه وفاداری خودش را به این دانشگاه نشان دهد.
در سال ۲۰۱۱، بلاواتنیک هم به رئیس جمهور باراک اوباما و هم به رقیب جمهوری خواه او کمک مالی کرد. به این ترتیب به نظر می رسد موضع سرسختانه ای به هیچ یک از طرفین نداشته باشد. 
لن همچنین در چندین نمایش برادوی از جمله The Front Page”" و "Sunset Boulevard" تهیه کننده بوده است.
بلاواتنیک با امیلی آپلسون بلاواتنیک ازدواج کرده است. این زوج چهار فرزند دارند.
 ازدواج لن بلاواتنیک
او صاحب یک ساختمان گرید دو در «گران‌ترین خیابان جهان»، باغ‌ های کاخ کنزینگتون است که 200 میلیون پوند ارزش دارد. ساکنان دیگر خیابان سفیران اسرائیل و روسیه هستند. او همچنین دارای اقامتگاهی در منهتن به ارزش بیش از 250 میلیون دلار می باشد.
بلاواتنیک دوست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است و به یک صندوق دفاع حقوقی خصوصی برای دونالد ترامپ کمک مالی نموده است.
بلاواتنیک همچنین دوست دیرینه و شریک تجاری یک الیگارش روسی متولد اوکراین، یعنی ویکتور وکسلبرگ، که یکی از ثروتمندترین مردان روسیه است، و همچنین از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و برخی دیگر از الیگارش های مرتبط با روسیه می باشد که به دلیل حمایت از رژیم های توتالیتر و فعالیت های مجرمانه تحت تحریم های غرب هستند.
بلاواتنیک تابعیت دو کشور بریتانیا و آمریکا را دارد.

شرکت های لن بلاواتنیک

Access Industries 
 شرکت لن بلاواتنیک
شرکت صنایع اکسس که مقر اصلی آن در نیویورک واقع شده یک گروه صنعتی چندملیتی خصوصی آمریکایی ست. این شرکت در سال ۱۹۸۶ توسط لن بلاواتنیک که رئیس آن نیز هست تاسیس شد. تمرکز صنعتی این شرکت در ۴ حوزه قرار دارد: منابع طبیعی و مواد شیمیایی، رسانه و مخابرات، سرمایه گذاری ریسک پذیر و املاک و مستغلات. اکسس اینداستریز در ایالات متحده، اروپا، اسرائیل و آمریکای لاتین سرمایه گذاری می کند. دفتر مرکزی آن در نیویورک است اما در لندن و مسکو نیز دفتر دارد. 
لن بلاواتنیک در سال ۱۹۸۶ و در سن ۲۹ سالگی شرکت Access Industries را به عنوان یک شرکتی که کارش سرمایه گذاری کردن است، تاسیس نمود. همزمان که او این شرکت را تاسیس می کرد، دانشجوی رشته بازرگانی دانشگاه هاروارد هم بود و سال ۱۹۸۹ با مدرک ام بی ای از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید. یکی از اولین سرمایه گذاری های شرکت اکسس، سرمایه گذاری بر روی شرکت تولیدکننده آلومینیوم SUAL بود. این شرکت بعدا به یک تولیدکننده بزرگ آلومینیوم تبدیل شد و حتی بخشی از UC RUSAL گردید. در سال ۱۹۹۷، اکسس ۴۰ درصد از سهام شرکت نفت روسیه TNK را خرید. اکسس اینداستریز در نتیجه این سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلار به دست آورد. 
سال ۲۰۰۴ این گروه در یک شرکت فشن و مد سهامی را خریداری کرد. سال ۲۰۰۷ بخشی از سهام یک شرکت رسانه ورزشی را تصاحب نمود. این شرکت طی چند سال مالکیتش را در یک سری شرکت های خاص حفظ کرد. سال ۲۰۱۱، اکسس اینداستریز، گروه موسیقی وارنر را به مبلغ ۳.۳ میلیارد دلار خریداری کرد. 
سال ۲۰۱۵، اکسس اینداستریز بخش Access Entertainment را راه اندازی نمود. این بخش توسط دنی کوهن، رئیس سابق تلویزیون بی بی سی، رهبری می شود. 
 شرکت اکسس اینداستریز
اکسس اینداستریز ۲۱ درصد از سهام شرکت LyondellBasell، که بزرگترین تولید کننده پلی پروپیلن در جهان است را کنترل می کند. او همچنین ۷۳ درصد از سهام گروه موسیقی Warner را در اختیار دارد. عمده ثروت بلاواتنیک هم از مالکیتش در این گروه به دست آمده است. لن از طریق اکسس اینداستریز مالک ۶ درصد از Opendoor Technologies نیز هست. او همچنین مالک ۸ درصد از United Co. Rusal می باشد. 
لن بلاواتنیک، از طریق صنایع اکسس در شرکت های متعددی از جمله فیسبوک، اسپاتیفای و آمازون نیز سرمایه گذاری کرده است. 

آیتم های لوکس ثروتمندان - لن بلاواتنیک

 قایق تفریحی اودسه ۲
قایق تفریحی اودسه ۲ می تواند امکانات رفاهی را برای ۱۲ مهمان در ۷ کابین فراهم نماید. فضای داخلی این قایق به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده که شامل یک سالن زیبایی، اسپا، سونا، کلوپ ساحلی، باشگاه و یک جکوزی ست. داخل قایق همچنین مجهز به وای فای و سیستم تهویه هوا ست. ۶ کابین در این قایق وجود دارد که یکی از آنها کابین مستر، دو تا کابین دو نفره (تویین)، دو تا کابین دو نفر (دابل)، و یک کابین تک نفره است. این قایق همچنین می تواند امکانات لازم برای ۱۹ خدمه خود را نیز فراهم کند. 

 قایق تفریحی اودسه ۲

املاک و مستغلات ثروتمندان - لن بلاواتنیک

لن بلاواتنیک همچنین املاک و مستغلات زیادی را در سراسر دنیا دارد. یکی از دارایی های او یک قطعه زمین در باغ قصر کنزینگتون می باشد که تخمین زده می شود قیمتی برابر با ۲۵۰ میلیون دلار دارد. این عمارت دارای یک گاراژ زیرزمینی مجهز به آسانسور برای خودرو ست. داخل عمارت دارای استخر است. لن وقتی این خانه را در سال ۲۰۰۴ خرید، مبلغی حدود ۵۰ میلیون دلار برای آن داد. این خانه ۱۳ اتاق، یک سینما و یک بار (مشروب) دارد.
لن همچنین یک خانه در نیویورک سیتی خریده که قیمت آن ۵۰ میلیون دلار می باشد. 
او همچنین یک آپارتمان ۱۴ خوابه در شهر نیویورک دارد.
بلاواتنیک صاحب یک خانه در کندیکت نیز هست.
او همچنین چندین ملک در کشور فرانسه دارد که از جمله آنها دو هتل بزرگ است که در شهر پاریس واقع شده اند. 
لن همچنین صاحب یک عمارت ساحلی در سواحل باهاماس می باشد.

املاک لن بلاواتنیک

هواپیمای شخصی بوئینگ ۷۶۷

این هواپیما یکی از بزرگترین هواپیما های شخصی لن است. قیمت آن ۱۵۰ میلیون دلار می باشد. 
او همچنین یک بوئینگ ۷۳۷ دارد که برای پرواز های تجاری از آن استفاده می کند. قیمت این جت ۱۱۰ میلیون دلار است. 
علاوه بر این دو، او یک هواپیمای گولف استریم G650 را نیز دارا می باشد که قیمتش ۵۰ میلیون دلار است. فضای داخلی این هواپیما به گونه ای طراحی شده تا بهینه ترین استفاده از فضای داخلی آن بشود. این جت می تواند پذیرای ۱۹ مسافر باشد که ۸ نفر می توانند به صورت همزمان در آن بخوابند. این جت حداکثر تجربه لوکس بودن را در سفرهای هوایی فراهم می آورد. دارای اتاق کنفرانس است که کاملا از فضای کابین جدا ست. حداقل میزان نویز وارد کابین خلبان می شود. پنجره های هواپیما قابل تنظیم هستند. این جت تنها با یک توقف می تواند جهان را دور بزند. حداکثر بورد هواپیما حدود ۱۳ هزار کیلومتر است. حداکثر سرعتش بیش از ۱۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. موتور های این هواپیما توسط شرکت رولز رویس طراحی می شوند. لن برای مصارف شخصی از این هواپیما استفاده می کند. 
گفته می شود لن بلاواتنیک حتی یک بوئینگ ۷۷۷ هم دارد که متعلق به شرکتش، اکسس اینداستریز، می باشد.

هواپیمای شخصی بوئینگ ۷۶۷

بلاواتنیک در سال ۲۰۱۴ اسکلت ماموت پشمی طلاکاری شده غول پیکری را که اثر هنرمندی به نام دامین هیرست بود به قیمت ۱۵ میلیون دلار خریداری کرد. نا این اثر "Gone (but) Not Forgotten" بود.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها