موقعیت شما در سایت:

زندگینامه ما هواتنگ

زندگینامه ما هواتنگ

0 نظر

0 لایک

552 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

توضیحات

زندگینامه ما هواتنگ موسس و مدیرعامل شرکت تنسنت
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۳ معادل ۳۹.۵ میلیارد دلار آمریکا میباشد.

ما هواتنگ کیست؟

پونی ما هواتنگ کارآفرین، سرمایه دار و مدیر ارشد اجرایی هنگ کنگی – چینی ست که در سال ۱۹۹۸ شرکت تنسنت را تاسیس نمود. تنسنت یکی از باارزش ترین شرکت های آسیا، یکی از بزرگترین شرکت های اینترنتی و فناوری، همچنین سرمایه گذاری، بازی و سرگرمی در جهان است. این شرکت بزرگترین سرویس پیام رسان فوری موبایل چین، یعنی وی چت را توسعه داده و شرکت های تابعه آن خدماتی مثل رسانه، سرگرمی، سیستم های پرداخت، تلفن های هوشمند، خدمات مرتبط با اینترنت، خدمات ارزش افزوده و خدمات تبلیغات آنلاین را در چین و جهان ارائه می کنند. او در حال حاضر به عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تنسنت فعالیت می کند. ما هواتنگ با ثروتی معادل ۳۹.۵ میلیارد دلار در حال حاضر جزء سی نفر از ثروتمندترین افراد جهان است.
در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، مجله تایم، ما هواتنگ را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان معرفی کرد و این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ مجله فوربز نیز او را یکی از قدرتمندترین افراد دنیا دانست. سال ۲۰۱۷ مجله فورچن او را در میان تاجران برتر سال قرار داد. سال ۲۰۱۸ مجله سی ای او ورلد عنوان یکی از قدرتمندترین افراد دنیا را به او داد. ما هواتنگ همچنین معاون کنگره مردمی شهرداری شنژن  و نماینده دوازدهمین کنگره ملی خلق بود.
برخلاف جک ما، بنیان گذار علی بابا، که شخصیتی برون گرا دارد، ما هواتنگ حضور کم رنگی از خود در رسانه ها نشان می دهد. ما هواتنگ اغلب به عنوان یک خریدار تهاجمی شناخته می شود. 
هواتنگ در سال ۱۹۷۱ به دنیا آمد. زادگاه او شهر چائویانگ استان گوانگدونگ است‌. گوانگدونگ پر جمعیت ‌ترین استان چین می باشد که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. پدرش ما چنشو در پست مدیریت بندر شنژن کار می‌ کرد. ما هواتنگ از کودکی در کنار پدرش مشغول فعالیت بود و به این صورت به تجربیات خود می افزود.
بیوگرافی ما هواتنگهواتنگ در سال ۱۹۸۹ برای تحصیل به دانشگاه شنژن رفت و در سال ۱۹۹۳ در مقطع لیسانس و رشته علوم کامپیوتر فارغ التحصیل شد. ما هواتنگ پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در شرکت مخابراتی چاینا موشن تلکام دولوپمنت استخدام شد. کار او در زمینه خدمات و محصولات مخابراتی بود. در آن زمان، او ماهیانه ۱۷۶ دلار حقوق می گرفت. پس از آن، هواتنگ مدتی در شرکت ارتباطات شنژن رانژان و در بخش تحقیق و خدمات تماس اینترنتی فعالیت کرد تا آن که در سال ۱۹۹۸ با کمک چهار نفر از همکلاسی هایش شرکت بزرگ تنسنت را تاسیس نمود. ما یک روز در کنفرانسی که توسط اولین سرویس پیام رسانی جهان ارائه می شد شرکت کرد و با الهام گرفتن از ایده های آن، او و تیمش در سال ۱۹۹۹ نرم افزار مشابهی را تولید کردند. تا اواخر سال ۱۹۹۹، این نرم افزار به شدت محبوب شد و بیش از یک میلیون کاربر پیدا کرد.
ما هواتنگ در یکی از مصاحبه هایش در سال ۲۰۰۹ گفته اگر توانستم چشم انداز دورتری را ببینم به خاطر این بوده که بر شانه غول ها ایستاده ام. 
از آنجایی که خدمات ارزشمند نرم افزار ارائه شده توسط تیم ما هواتنگ، به صورت رایگان ارائه می شد، این شرکت برای تامین هزینه های عملیاتی رو به رشد خود به سرمایه گذاران ریسک پذیر روی آورد. ما هواتنگ برای جذب سرمایه به شرکت مخابراتی آی دی سی که یک شرکت آمریکایی بود رجوع کرد. او همچنین به یک مجموعه مخابراتی هنگ کنگی رفت و این مجموعه، ۴۰ درصد از سهام شرکت تازه تاسیس ما هواتنگ را به ارزش حدودی دو میلیون دلار خرید. با همین اتفاق ما هواتنگ توانست کم کم با توسعه شرکت، قراردادهایی با اپراتورهای تلفن چینی ببندد که در نتیجه ۸۰ درصد درآمد شرکت از طریق اپراتور ها تامین شد. 
درباره ما هواتنگ 
تا سال ۲۰۰۴ شرکت تنسنت به بزرگ‌ ترین سرویس پیام رسانی چین تبدیل شد تا جایی که نزدیک به ۷۴ درصد از بازار این کشور را در اختیار گرفت. در ژوئن همان سال ما هواتنگ تصمیم گرفت شرکت تنسنت را به بازار بورس هنگ کنگ وارد کند. در عرضه عمومی اولیه سهام شرکت تنسنت،
سهام‌ ها سریعا فروش رفتند و دویست میلیون دلار عاید شرکت شد که در نتیجه آن ما هواتنگ یک شبه ثروتمند شد طوری که به یکی از پولدارترین افراد در صنعت مخابرات چین تبدیل گشت. 
در سال ۲۰۰۵ با ایده ای که خود ما هواتنگ داد، سایت paipai.com راه اندازی شد که بزرگ ترین رقیب برای شرکت علی بابای جک ما محسوب می شد. در سال ۲۰۱۰ ما هواتنگ با الگوگیری از فعالیت های شرکت مایکروسافت که توسط بیل گیتس رهبری می شد، دو تیم مهندسی ایجاد کرد که در رقابت با هم محصول جدیدی را تولید نمودند. حاصل این پروژه، ساخت برنامه پیام رسانی به نام وی چت بود. این برنامه در ژانویه ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد و پس از گذشت مدت کوتاهی با استقبال بسیار زیاد مخاطبان رو به رو شد. 
در حال حاضر وی چت بزرگ ترین پیام رسان قاره آسیا ست که توسط نصف کاربران اینترنتی قاره آسیا و اقیانوسیه استفاده می شود. 
از دیگر خدمات شرکت تنسنت ارائه بازی های رایانه ای ست که به اندازه ۵ میلیارد دلار سودآوری داشته اند.  در سال ۲۰۱۵ ما هواتنگ اعلام کرد که به زودی یک بیمارستان اینترنتی ایجاد خواهد کرد که امکانات تشخیص بیماری ها و تحویل دارو را خواهد داشت.
هواتنگ در سیاست هم ورود پیدا کرده است. او در حال حاضر معاون پنجمین کنگره مردمی شهرداری شهر شنژن می باشد. او همچنین در دوازدهمین کنگره ملی مردم خدمت می کند.  

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات ما هواتنگما هواتنگ نیز مثل آمانسیو اورتگا، ثروتمندترین شخص اسپانیا، سعی می‌ کند اطلاعات کمی از زندگی شخصی ‌اش به بیرون درز کند. او به زندگی پنهانی داشتن، شهرت دارد. 
ما هواتنگ جمله معروفی دارد که به آن معتقد است: در چین اید‌ه ‌ها اهمیتی ندارد، آن چه مهم است اجرا و عمل است.
او در‌ هنگ کنگ دارایی‌ ها و آثاری هنری به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار دارد. هواتنگ در سال ۲۰۱۶ حدود ۲.۳ میلیارد دلار جهت نیکوکاری به بنیاد خیریه جهانی خود منتقل نمود اما مجله فوربز این مقدار را حساب نکرد. به این دلیل که همچنان این ثروت تحت مدیریت شرکت‌ خودش است.
ما هواتنگ همسرش را از طریق وب سایت خودش و به صورت اینترنتی شناخته است. این زوج در حال حاضر یک دختر دارند. 
هاوتنگ خودش یک موزیسین است و سازی به نام Erhu که یک ساز قدیمی چینی ست می نوازد. او عاشق فرهنگ چین است و چون هنر را هم دوست دارد همیشه از هنرمندان چینی حمایت کرده است.
او در ارتباط با مساله سانسور در یک کنفرانس فناوری در سنگاپور گفت: از نظر مدیریت امنیت اطلاعات، شرکت های آنلاین از هر کشوری باید از یک سری معیارهای تعریف شده پیروی کنند و مسئولانه عمل کنند. در غیر این صورت ممکن است شنیده ها، به افترا منجر شود. به همین دلیل است که نیاز به مدیریت آنلاین به طور فزاینده ای ضروری است.
در گذشته شیوه مدیریت ما هواتنگ شیوه مبادله ای بوده اما روش او بعدها تغییر کرده و به شیوه تحول آفرین تبدیل شده است. شیوه اول مدیریت او (یعنی شیوه مبادله ای)، بازار و سلسله مراتب سازمانی تنسنت را شکل داد و شیوه دوم مدیریتش (یعنی شیوه تحول آفرین)، کار تیمی و خلاقیت های شرکت تنسنت را رشد داد.
این ۷ عامل باعث موفقیت ما هواتنگ در بیزنسش شده اند: ۱- چابکی و زیرکی، ۲- گشوده بودن، ۳- مشتری محوری، ۴- سرعت، ۵- تاب آوری، ۶- تحول، ۷- خلاقیت 

شرکت های ما هواتنگ

هولدینگ تنسنت
شرکت ما هواتنگتنسنت یک شرکت چند ملیتی و فناوری و سرگرمی چینی ست که دفتر مرکزی آن در شنژن چین قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های چند رسانه ای در جهان به لحاظ درآمد است. همچنین بزرگترین شرکت جهان در صنعت بازی های ویدیویی به لحاظ سرمایه گذاری هایی که کرده می باشد. 
این شرکت در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. شرکت های تابعه این مجموعه در زمینه خدمات و محصولات مختلف مرتبط با اینترنت، از جمله سرگرمی، هوش مصنوعی، و سایر فناوری ها فعالیت می کنند. تنسنت بزرگترین فروشنده بازی های ویدئویی در جهان است، و همچنین یکی از با ارزش ترین شرکت های مالی محسوب می شود. خدمات این هولدینگ شامل شبکه‌ های اجتماعی، موسیقی، پورتال ‌های وب، تجارت الکترونیک، بازی ‌های موبایل، خدمات اینترنتی، سیستم ‌های پرداخت، گوشی ‌های هوشمند و بازی ‌های آنلاین چند نفره است.
این شرکت در سال ۲۰۱۸ از ارزش بازار ۵۰۰ میلیارد دلار آمریکا فراتر رفت و اولین شرکت فناوری آسیایی شد که از این مرز ارزش گذاری عبور کرده است. از آن زمان دیگر تنسنت به عنوان با ارزش ترین شرکت سهامی عام چین ظاهر شد. 
تنسنت در بیش از ۶۰۰ شرکت سهام دارد و سال ۲۰۱۷ تمرکز خود را روی استارتاپ های فناوری در آسیا گذاشته است.
خدمات این شرکت در حوزه های سوشال مدیا، بازی های ویدیویی، سرمایه گذاری های خارجی و داخلی، تلویزیون و سینما، کامیک، موسیقی، پخش ویدیویی، واقعیت مجازی، ای کامرس، پرداخت آنلاین، نرم افزارهای کاربردی، سلامت و بیمه، پردازش داده و حوزه های دیگر می باشد. 
ما هواتنگ خودش موسس و مدیر این هولدینگ بوده و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد در این شرکت سهام دارد. عمده ثروت او هم از این مجموعه به دست آمده است. گزارش شده که شرکت در سال ۲۰۲۱ درآمدی معادل ۸۶.۸ میلیارد دلار داشته است. 
وی چت یکی از اپلیکیشن های معروف این کمپانی ست که برای پیام رسانی استفاده شده و حدود ۱.۳ میلیارد کاربر دارد. 
ما هواتنگ در شرکت های رقیب تنسنت هم سهام خریداری کرده است. این شرکت ها عبارتند از: اسنپ چت، تسلا و اسپوتیفای.

بنیاد جهانی ما هواتنگ
ما هواتنگ به امور خیریه هم علاقمند است. او حدود ۲.۳ میلیارد دلار به بنیاد خیریه خودش اهدا کرده است. این اهدا، دومین مبلغ بزرگ خیریه صورت گرفته در جهان می باشد. او حامی امور خیریه متفرقه نیز بوده، مادامی که به بهتر شدن جامعه و مردم منجر گردد.  

آیتم های لوکس ثروتمندان دنیا

ما هواتنگ خانه های زیادی در بخش های مختلف جهان دارد. یکی از معروفترین ملک های او ملک هنگ کنگ است.

ملک هنگ کنگ
خانه ما هواتنگ

ما هواتنگ صاحب ملکی در هنگ کنگ است که ارزش آن حدود ۱۵۰ میلیون دلار می باشد. زیربنای این ملک تقریبا ۲۰ هزار فوت مربع است. گفته می شود این خانه گران ترین خانه هنگ کنگ است و ما هواتنگ آن را در سال ۲۰۰۹ خریده است. 
به علاوه اینکه او یک خانه دیگر هم در همان منطقه، در نزدیکی این ملک خریده که قیمت آن ۵۷ میلیون دلار بوده است.

ما هواتنگ خیلی در سوشال مدیا ها فعال نیست بنابراین اطلاعات زیادی هم در ارتباط با کلکسیون ماشین های او در دسترس نداریم. اما شکی نیست که او یک کلکسیونر اتومبیل است و قطعا خودرو های زیادی با برند های مختلف دارا ست. 

خرید یک جت شخصی برای میلیاردری مثل هواتنگ مثل آب خوردن است و قطعا سفرهای کاری خود را با یک هواپیمای خصوصی انجام می دهد، اما در این باره که آیا او هواپیمای شخصی دارد یا خیر چیزی نمی دانیم چون او در زمینه زندگی شخصی خود بسیار خصوصی عمل کرده است. حتی در مورد تفریحاتی که دارد هم به دلایل مشابه مطلبی در رسانه ها منتشر نشده است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها