موقعیت شما در سایت:

راهکارهای نظم دادن به مدیریت شخصی

راهکارهای نظم دادن به مدیریت شخصی

0 نظر

0 لایک

126 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/02

توضیحات

اغلب افراد با شلوغ کردن میز کار و یا حتی تلفن های بی ارتباط، خودشان را دچار چالش می کنند، به عنوان یک مدیر باید نظم دادن به کارها را از خودتان شروع کنید.

چه کسی مقصر شلوغ بودن میز شماست؟ می‌دانیم به راحتی می‌توانید دیگران را به خاطر بی‌نظم ی‌شان سرزنش کنید، ممکن است بگویید:  «تقصیر آقای فلانی است، آن قدر کار به من می‌دهید که وقت نمی‌کنم به همه‌شان برسم. » یا شاید:  «کلا آدم مرتب و منظمی نیستم، در ضمن نظم و ترتیب نشانه‌ی ذهن علیل است. » و یا:  «اگر میزم زیادی مرتب باشد رئیسم فکر می‌کند به قدر کافی کار ندارم. » 
گوش کنید. اگر زندگی حرفه‌ای شما یک توده‌ی بی‌نظم  باشد، نمی‌توانید با انداختن تقصیر به گردن دیگران در مسیر پر زندگیتان حرکت کنید. اگر می‌خواهید موفق باشید بالاخره در جایی باید اوضاع را مرتب و خود را به حفظ انضباط متعهد کنید. 


ابزارهایی برای نظم دادن به کارها

سررسیدنامه یا برنامه‌ریز شخصی‌تان را پیدا کنید
 آیا تمام قرار ملاقاتها، برنامه‌ها، و کارهایتان در آن درج شده است؟ اصلا سررسیدنامه دارید؟ اگر جوابتان منفی است، در همین پله متوقف شوید و بروید برای خودتان یک سررسید پیدا کنید و برگردید.
چگونه از سررسید برای برنامه ریزی استفاده کنم؟
 تمام یادداشتهای قرارها و برنامه‌هایتان را از روی میز، از داخل جیبها، کیف دستی، جمع کنید و بلافاصله به سررسید یا برنامه‌ریز شخصیتان منتقل کنید. از امروز به بعد تعهد کنید که سررسیدتان را همه جا با خود ببرید و هر وقت لازم شد چیزی را یادداشت کنید، مستقیماً در سررسید یادداشت کنید. نه روی کاغذ یادداشتی که ممکن است گم شود. 


محل کارتان را منظم کنید

 سعی کنید از شر توده‌ی کاغذ روی میزتان خلاص بشوید. 
چه چیزهایی را می‌توانید آرشیو کنید؟ 
چه چیزهایی را می‌توانید به شخص دیگری در کسب و کار منتقل کنید و یا کارش را به زیردستان بسپارید؟
در مورد آن چه میماند از خودتان چند سوال بپرسید:  
اگر این برگه را دور بیندازیم کسی متوجه فقدان آنها می‌شود؟ اگر جواب منفی است آن را دور بیاندازید. سعی کنید هر برگ کاغذ را فقط یک بار لمس کنید. 
شروع می‌کنیم. دیگر عقب نشینی در کار نیست. به خودتان تعهد داده اید که از وسوسه‌ی نوشتن تاریخ ملاقات یا شماره تلفن در کف دست یا روی دستمال کاغذی خودداری کنید. اضافه بر آن حاضر نمی‌شوید در دام کاغذهای یادداشت چسب‌دار بیفتید و آنها را به در و دیوارتان بچسبانید. هر قرار ملاقاتی را بی‌درنگ در سررسید یادداشت می‌کنید. نه دو روز بعد و سرانجام، دیگر امکان ندارد از تمام فضاهای دفترتان به عنوان محل بایگانی استفاده کنید. 
باور کنید مزیت نظم و ترتیب بسیار زیاد است. هم تمام اطلاعات حیاتی حرفهایتان در دسترستان قرار می‌گیرد و هم شبها راحت‌تر می‌خوابید. چرا که می‌دانید زندگی حرفهایتان را در اختیار دارید. 

 

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها