موقعیت شما در سایت:

زندگینامه روبین زنگ

زندگینامه روبین زنگ

0 نظر

0 لایک

1650 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/13

توضیحات

روبین زنگ موسس و رئیس شرکت تکنولوژی های معاصر آمپرکس که ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۴ آپریل ۲۰۲۳ معادل 32.3 میلیارد دلار آمریکا بوده است.

روبین زنگ میلیاردر چینی کیست؟

رابین زنگ یوکون یک بیزنسمن چینی ست. او موسس و رئیس شرکت باتری سازی تکنولوژی های معاصر آمپرکس (Contemporary Amperex Technology) می باشد. او در حال حاضر با ثروتی معادل ۳۲.۳ میلیارد دلار در فهرست ۴۰ ثروتمند برتر دنیا قرار دارد. 
رابین زنگ در سال ۱۹۶۸ در استان فوجیان چین به دنیا آمد. پدرش کارگر یک کارخانه و مادرش معلم بود. زنگ چهار خواهر و برادر دیگر هم داشته و خودش کوچکترین عضو خانواده بوده است. او در یک خانواده سنتی چینی بزرگ شد. 
رابین زنگ در کودکی به علم و فناوری علاقمند بود. کنجکاوی او باعث شد که درس بخواند و در مطالعاتش سرآمد شود. او در دانشگاه شیانگتان تحصیل کرد و در آنجا مدرک شیمی گرفت. او سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته شیمی فیزیک دریافت کرد. زنگ به دنبال علاقه ای که به تحقیقات علمی داشت، به موسسه فیزیک در آکادمی علوم چین پیوست. او چندین سال به عنوان محقق بر روی توسعه مواد جدید برای دستگاه های ذخیره انرژی کار کرد. با این اتفاق او دانش زیادی را در زمینه ذخیره انرژی کسب نمود و همین، زمینه را برای کار آینده او در توسعه باتری های لیتیوم یونی پیشرفته فراهم کرد. 
زنگ از طریق تحصیلات و تجربیات شغلی خود به یک مرجع معتبر در زمینه انرژی های تجدیدپذیر تبدیل شد و الهام بخش کارآفرینان و نوآوران زیادی گردید.
پس از کار به عنوان محقق در موسسه فیزیک در آکادمی چین، زنگ مسیر کارآفرینی خود را آغاز کرد. زنگ در اوایل کار خود در یک شرکت کشتی سازی دولتی در استان فوجیان کار می کرد. او سال ۱۹۹۸ شرکت Amperex Technology Limited را تاسیس نمود. این شرکت یکی از اولین شرکت هایی بود که در چین باتری های لیتیوم یون قابل شارژ را تولید می نمود و تخصص زنگ در ذخیره سازی انرژی، در موفقیت این شرکت موثر بود. 
در سال ۲۰۱۱، زنگ شرکت Contemporary Amperex Technology را تاسیس کرد که به سرعت به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری های لیتیوم یونی در جهان تبدیل شد. این شرکت تحت رهبری زنگ، به نوآوری و توسعه فناوری های باتری جدید ادامه داد و در حال حاضر تامین کننده بسیاری از کمپانی هایی ست که در زمینه خودروهای الکتریکی و انرژی پاک فعالیت می کنند. 
 بزرگترین تولیدکنندگان باتری های لیتیوم یونی
یکی از مهمترین مشارکت های زنگ در صنعت، نقش او در توسعه باتری های لیتیوم یونی است که هم عملکرد بالایی داشته و هم مقرون به صرفه اند. با تلاش های شرکت رابین زنگ، تیم او توانسته اند هزینه های باتری های لیتیومی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و آن را در دسترس مصرف کنندگان قرار دهند و به تسریع پذیرش خودرو های الکتریکی کمک کنند. 
رهبری زنگ در گسترش تجارت اش و حضور بین المللی Contemporary Amperex Technology بسیار مهم بوده است. در سال ۲۰۱۷، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه جدید در اروپا بسازد. این کار، این شرکت را به اولین شرکت چینی تبدیل می کرد که یک کارخانه بزرگ تولید باتری در آن منطقه ایجاد می کند. سال بعد، Contemporary Amperex Technology قراردادی را با BMW امضا کرد تا باتری ‌های لیتیوم یونی برای خودروهای الکتریکی این خودروساز فراهم نماید. 
زنگ علاوه بر کار خود در Contemporary Amperex Technology در چندین طرح دیگر در زمینه انرژی های تجدیدپذیر نیز مشارکت داشته است. در سال 2017، او شرکت چینی EV100 را تأسیس نمود. EV100 ائتلافی از شرکت ‌هایی بود که برای ترویج توسعه و پذیرش خودروهای الکتریکی در چین کار می ‌کنند. 
ارزش خالص دارایی های زنگ در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است و این نشان دهنده رشد سریع شرکت او و افزایش تقاضا برای فناوری انرژی های تجدیدپذیر است.
 شرکت چینی EV100
انتظار می رود ارزش خالص دارایی های زنگ با گسترش تجارت اش و حضور بین المللی شرکت اش به رشد خود ادامه دهد. این شرکت علاوه بر کارخانه خود در چین، تأسیسات تولیدی ای در آلمان نیز ساخته و قصد دارد کارخانه جدیدی در اندونزی افتتاح کند. Contemporary Amperex Technology با خودرو سازان بزرگ از جمله BMW، Volkswagen و Tesla قراردادهای تامین کالا را امضا کرده است. 
شرکت فورد نیز در سال ۲۰۲۳ برنامه های خود را برای همکاری با Contemporary Amperex Technology در یک کارخانه ۳.۵ میلیارد دلاری در میشیگان اعلام کرد. برای شروع این کار نیاز به استخدام ۲۵۰۰ کارمند است.  

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت روبین زنگ
تحصیلات زنگ در شیمی و فیزیک، پایه محکمی برای کار آینده او فراهم نمود. با این حال، استعداد طبیعی او در زمینه نوآوری و کارآفرینی باعث شد که او در نهایت در دنیای تجارت موفق شود. 
تربیت و تجربه های اولیه زندگی زنگ و همچنین اخلاق کاری قوی و تعهد او به دستیابی به موفقیت علی رغم مواجهه با ناملایمات باعث شده که او به چنین ثروتی دست بیابد. این ویژگی ها در آینده به عنوان یک رهبر تجاری و مبتکر بسیار به او کمک کرد.
زنگ مدافع توسعه پایدار بوده است و در کنفرانس ‌ها و رویداد هایی در سراسر جهان برای ترویج استفاده از انرژی پاک و فناوری‌ های سازگار با محیط زیست سخنرانی می ‌کند. او نقش به سزایی در شکل دادن به آینده انرژی پاک و توسعه پایدار داشته است. 
زنگ را به داشتن اخلاق کاری قوی و تعهدش به کار می شناسند. گفته می شود که او در رویکرد خود به کسب و کار بسیار جزئی گرا و عملی عمل می کند و اغلب درگیر عملیات روزانه شرکت هایش می شود. 
مشخص نیست که زنگ اوقات فراغت خود را چگونه می گذراند. با این حال با توجه به سابقه او در مهندسی و تمرکز او بر فناوری های انرژی های تجدیدپذیر، این امکان وجود دارد که او علاقه زیادی به علم و فناوری داشته باشد. 
ویژگی ها و علایق رابین زنگ نسبتا ناشناخته اند زیرا او تمایل دارد زیاد خود را در معرض مصاحبه و دوربین قرار ندهد و عمدتا بر روی کار خود تمرکز کند.
گفته می شود که همسر زنگ هم یک کارآفرین است. این زوج در حال تحصیل با هم آشنا شده اند و از آن زمان تاکنون با هم بوده اند. فراتر از جزئیات اولیه، اطلاعات کمی در مورد همسر زنگ یا ویژگی های رابطه آنها وجود دارد. زنگ و همسرش یک فرزند دختر با هم دارند که سال ۲۰۱۲ به دنیا آمد. این خانواده زندگی خود را گاهی در چین و گاهی در آلمان می گذراند. 
به اعتقاد زنگ، تنها راه شکست رقبا، داشتن خلاقیت، کم هزینه بودن، و خوب عمل کردن است.  

شرکت های روبین زنگ

Contemporary Amperex Technology 
 شرکت CATL
Contemporary Amperex Technology Co. Limited یا به طور مخفف CATL یک شرکت فناوری و سازنده باتری چینی ست که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و در زمینه ساخت باتری های لیتیوم یونی برای خودرو های الکتریکی و سیستم ذخیره انرژی و همچنین سیستم مدیریت باتری تخصص دارد. 
با سهم بازار ۳۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۱، CATL بزرگترین تولید کننده باتری لیتیوم یونی برای خودروهای برقی در جهان است که ۹۶.۷ گیگا وات ساعت از ۲۹۶.۸ گیگا وات ساعت جهانی را تولید می کند که نسبت به سال قبل ۱۶۷.۵ درصد افزایش داشته است. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰ گیگا وات ساعت و تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۸۰۰ گیگا وات ساعت داشته باشد. 
دفتر مرکزی این شرکت در استان فوجیان واقع شده و پایگاه های تولیدی را هم از همان جا اداره می کند. چهار مرکز اصلی تحقیق و توسعه این شرکت در فوجیان، جیانگ سو، شانگهای و مونیخ آلمان مستقر هستند.
شرکت CATL به عنوان اسپین آف شرکت Amperex Technology Limited، یک تجارت قبلی که توسط رابین زنگ در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده بود، شروع به کار کرد. Amperex Technology Limited در ابتدا باتری های لیتیوم پلیمری را بر اساس فناوری های مجوزدار تولید می کرد ولی بعدا خودش طرح های باتری قابل اعتمادتری را معرفی نمود. در سال ۲۰۰۵، Amperex Technology Limited توسط شرکت ژاپنی TDK خریداری شد ولی زنگ همچنان به عنوان مدیر آن مجموعه به کار ادامه می داد. در سال ۲۰۱۲، زنگ و نائب رئیس شرکتش عملیات باتری EV شرکت Amperex Technology Limited را تبدیل به شرکت CATL کردند. تا سال ۲۰۱۵، TDK ۱۵ درصد از سهام CATL را در اختیار داشت.
 سازنده باتری های لیتیوم پلیمری
CATL که در سال ۲۰۱۸ در بورس اوراق بهادار شنژن پذیرفته شد، باتری ‌هایی را برای خودرو سازانی مانند BMW، Volkswagen و Geely تامین می ‌کند.
زنگ سبک مدیریت TDK و شرکت هوآوی را در شرکت خود اعمال کرده است. 

آیتم های لوکس ثروتمندان

هر چند هیچ اطلاعاتی به صورت عمومی در ارتباط با املاک و مستغلات، خودروها، هواپیما ها یا سایر دارایی های رابین زنگ در دسترس نیست، اما او آنقدر ثروتمند هست که در سفرهایش در گران ترین هتل های دنیا اقامت گزیند یا هر خودرویی که دلش می خواهد را داشته باشد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها