موقعیت شما در سایت:

خلاصه کتاب ابزار موفقیت بزرگان

خلاصه کتاب ابزار موفقیت بزرگان

0 نظر

0 لایک

89 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/13

موفق‌ترین افراد در حوزه سلامت

ابزار موفقیت بزرگان کتابی از تیم فریس است که در آن به معرفی روش ها و ابزارهایی برای رسیدن به اوج موفقیت پرداخته که هیچ جایی آن‌ها را پیدا نخواهید کرد.
تصور کنید توانایی این را داشتید که با برخی از موفق‌ترین افراد در حوزه فعالیت‌شان به صورت رودرو گفتگو کنید. به نظرتان انجام این کار چه فایده‌ای برای شما می‌توانست داشته باشد؟
مزیت این کار این است که اگر حساب شده سوال بپرسید، به دیدگاه‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های مختلف دست می‌یابید. این همان چیزی است که تیم فریس از طریق گفتگو با تعداد زیادی از متخصصین پادکست خود، به نام نمایش فریس به دست آورد.


 توصیه‌های حفظ سلامتی از زبان ورزشکاران

آیا درباره مسابقات دو صحرایی با مانع چیزی شنیده‌اید؟ مسابقه دو صحرایی ورزش جدیدی است که شرکت‌کنندگان باید از مسیری با موانع مختلف مانند دیوارها، چاله‌های آب، سیم‌های خاردار و حتی آتش عبور کنند.
علی‌رغم اینکه این ورزش یک رشته ورزشی تقریبا جدید است، اما ورزشکارانی مانند آمیلیا بون هم هستند که در این رشته ستاره شده‌اند. او در 30 مسابقه به مقام نخست دست پیدا کرده و در سال 2012 در رقابت‌های جهانی 24 ساعته بدون استراحت که وُرلدز تافست مادِر نام دارد شرکت کرده است. این رقابت بدون اغراق، هیجان‌انگیزترین، نفس‌گیرترین و استقامتی‌ترین چالش موجود روی زمین است که در آن شرکت‌کنندگان باید یک مسابقه 24 ساعته را با دویدن بدون استراحت پشت سر بگذارند.
آملیا با عبور موفق از حدود 300 مانع، مسیر 90 مایلی را با موفقیت طی کرد و از خط پایان گذشت. او قطعا با توجه به تجربه‌های سختی که کسب کرده ‌است، توصیه‌های ارزشمندی در زمینه این مسابقات و تحمل شرایط سخت برای ما دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
•پیش از هر مسابقه و تمرین، پودر چغندرقند را با محلول ژلاتین مخلوط می‌کند. این نوشیدنی ساده اما سرشار از پروتئین، می‌تواند بافت‌های اتصالی بدن را بازسازی کند.
•روش بعدی، حرکت دادن مداوم پا روی توپ گلف است. این کار عضلات پشت ران را درگیر می‌کند.
ورزشکار دیگری به نام ویم هاف را مثال می‌زنیم که با سرما کارهای عجیب و غریب و سختی انجام می‌دهد. این کار او باعث شده است که او را «مرد یخی» بنامند. او معمولا برای تمرین دوام آوردن در شرایط سخت یخی، در حمامی از یخ قرار می‌گیرد. در معرض سرمای شدید قرار گرفتن تجربه و روش جدیدی نیست و سال‌هاست که به عنوان راهی برای ارتقاء سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است.
در معرض سرما قرار گرفتن همیشه هم خوب نیست و گاهی تجربه‌های خطرناکی برای ورزشکارانی چون هاف به جا گذاشته است. برای مثال، وی یک بار در یک دریاچه پوشیده از یخ شنا کرد. سرمای شدید آب باعث شبکیه چشم‌های هاف حین شنا منجمد شود که خوشبختانه این آسیب دائمی نبود و خیلی زود بهبود پیدا کرد.
پیشنهاد می کنیم با شنا در دریاچه یخ اصلا این نوع ورزش را شروع نکنید. بنابراین، می‌توانید با حمام سرد 30 الی 60 ثانیه‌ای کار خود را شروع کنید.


حفظ سلامتی هیچ فرمولی ندارد!

احتمالاً فهمیده‌اید که افراد معمولا از پاسخ‌های ساده به سوالات حوزه سلامت استقبال می‌کنند. برای مثال، اکثر ما در پاسخ به سوال: «چه سطحی از کلسترول برای بدن مناسب است؟» پاسخ می‌دهیم: «چون سطح کلسترول بالا مضر است، پس سطح کلسترول پایین مفید خواهد بود!».اما این شیوه نمی‌تواند پاسخ درستی به این سوال بدهد. 
دکتر مگر به این نتیجه رسیده است که سطح بالای کلسترول، در شرایط خاصی می‌تواند به لاغر شدن افراد و تفکیک ماهیچه‌ای بدن آن‌ها در کوتاه مدت کمک کند. به عبارت دیگر، راه‌حل‌های حفظ سلامتی هیچ فرمولی ندارند. در حالی که یک کارمند اداری باید از رژیم غذایی با کلسترول کم پیروی کند، یک ورزشکار از رژیم غذایی غنی از کلسترول استفاده می‌کند.
به همین دلیل، به جای قوانین سخت‌گیرانه، باید از طریق تجربه و آزمایش مشخص شود که چه چیزی برای سلامتی مفید و چه چیزی مضر است! این امر در حال حاضر اهمیت و ضرورت بیشتری دارد؛ زیرا بسیاری از توصیه‌های جدید حفظ سلامتی بسیار سخت‌گیرانه هستند؛ مثل رژیم بدون گوشت، بدون الکل، بدون شکر و... .
به همین جهت، فیدمن به یکی از دوستان نویسنده، پیشنهاد داد که دُز بسیار پایینی از داروهای روان‌گردان اسلیم بریس را استفاده کند. گرچه همه پزشکان استفاده از داروهای روان‌گردان را ممنوع کرده‌اند، اما فیدمن متوجه شد این داروها سلامت و احساسات بیمارش را بهبود بخشیده و آگاهی او را افزایش می‌دهند. این رژیم شامل دو دُز هفتگی بسیار پایین از ایبوگین هیدروکلرید بود؛ ماده‌ای با خاصیت روان درمانی که از برخی گیاهان گلدار مانند تابرنانث ایبوگا بدست می‌آید.
علاوه بر این، بیمار هر دو سال یک بار در یک دوره دو روزه برای مصرف مقدار بیشتری از گیاه ایاهواسکا شرکت می‌داد. ایاهواسکا نیز یک ماده گیاهی با خاصیت روان‌درمانی است که افراد بومی آمازونیا، یک منطقه مسکونی در ایالت متحده آمریکا از آن استفاده می‌کنند.
گرچه استفاده از داروهای روان‌گردان، به ویژه بدون نظارت پزشک توصیه نمی‌شود، ولی این طرز تفکر غیرفرمولی می‌تواند برای برخی افراد مفید باشد. البته مفید بودن یا نبودن آن باید با آزمایش و تجربه مشخص گردد.


چطور انگیزه ی خود را بالا ببریم؟

برای کسب انگیزه، برای خودتان یک شغل دشوار دست و پا کنید!

بیشتر افراد معتقد هستند که برای کسب موفقیت باید بسیار تلاش کنید، اما هیچ چیز به اندازه داشتن یک شغل سخت انگیزه کسب موفقیت را در شما به وجود نمی‌آورد.
کریس ساکا سرمایه‌گذار موفق را در نظر بگیرید. والدین ساکا این درس مهم را زمانی که جوانی بیش نبود به او آموختند.
ماجرا از این قرار است که درآن زمان برای بچه‌های ساکا، تابستان دو قسمت می‌شد.
• در نیمه اول، آن‌ها به عنوان کارآموز، نزد یکی از خویشاوندان قدرتمند خود تعلیم می‌دیدند. برای مثال، کریس ساکا در سن 12 سالگی به برادرخوانده خود که پدرش از لابی‌گران دولتی واشنگتن بود سپرده شد. کریس طی تابستان در جلسات اعضای کنگره حضور داشت و آموخت که چگونه باید آن‌ها را برای امضا کردن و موافقت با یک لایحه متقاعد کند.
• در نیمه دوم، برای کارکردن در مشاغل سطح پایین‌تر فرستاده می‌شدند. یکی از شغل های کریس خدمات تخلیه فاضلاب بود. 
کسب  تجربه‌ای مانند خدمات فاضلاب ضروری است؛ زیرا اگر بدانید که می‌خواهید به جای تمیز کردن فاضلاب شبیه یک مدیر اجرایی زندگی کنید، حرکت کردن در مسیر صحیح و دلخواه زندگی را آغاز خواهید کرد.
گام‌های نخست معمولاً نصف ماجرا هستند و انجام آن‌ها چندان هم ساده نیست. به گفته ست‌گودین:«موفقیت، نیازمند آن است که هر رخداد مثبتی را دنبال کنید.» 
با این وجود، مردم بیشتر زمان خود را صرف اندیشیدن به موارد منفی می‌کنند؛ عدم موفقیت در ترفیع، از بین رفتن یک رابطه یا حتی موارد جزئی مانند فراموش کردن چتر در یک روز بارانی! 
تفکر بیش از اندازه درمورد شکست‌ها و موارد منفی باعث افسردگی و ناامیدی می‌شود. بنابراین بهتر است که همیشه روی زمان‌هایی تمرکز کنید که موفق، شجاع یا مفید بودید. اگر آثار مثبت کار خود را مشاهده کنید، انگیزه و شجاعت لازم برای انجام کارهای بزرگ‌تر را کسب خواهید کرد.


تلاش برای اهداف بلندمدت 

داستان دیلبرت در مورد کارمند بی‌آزاری است که از جنبه‌های متعدد، یک ضدقهرمان کامل به نظر می‌رسد. ضدقهرمان‌ها خود قهرمانانی هستند که ویژگی‌های قهرمانی مرسوم مانند اخلاق، شجاعت و آرمانگرایی را ندارند. ولی این به این معنا نیست که دیلبرت شخص موفقی نباشد. از نظر خالق این داستان ضد قهرمان‌ها نیز می‌توانند افراد موفقی باشند؛ زیرا موفقیت تنها به معنی دست‌یابی به اهداف نیست، بلکه در واقع نوعی تمرکز و شکل‌دهی به سیستم‌ها است.
شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که تمرکز بر سیستم‌ها و شکل‌دهی به آن‌ها چه معنایی دارد؟
یکی از معانی تمرکز بر سیستم‌ها، فعالیت روی پروژه‌های محکوم به شکست است؛ البته این پروژه‌ها تنها از افرادی که دیدی کوتاه‌مدت دارند با شکست مواجه می‌شوند.
برای مثال، خودتان را تصور کنید که به عکاسی علاقه دارید؛ ممکن است با عکاسی از برگ‌های در حال پوسیدن کار را شروع کنید. احتمالا عکس‌های فوق‌العاده‌ای نخواهد شد و جز ارائه در یک نمایشگاه یا قرار گرفتن روی دیوار خانه یک فرد ثروتمند جایی نخواهند داشت.
چنین نتیجه‌ای در نگاه اول شاید یک شکست تلقی شود؛ اما در واقع شما در حال کسب مهارتی هستید که در آینده به شکل فوق‌العاده‌ای مفید خواهد بود. مثلا ممکن است از شما بخواهند برای یک مجله یا یک وب‌سایت، عکاسی کنید؛ آ‌نگاه مهارت‌هایی که بدست آورده‌اید می‌توانند به شما کمک کنند.
اگر مردم در مدت زمان تعیین شده به اهداف شخصی‌شان در کسب و کار دست پیدا نکنند، از ادامه راه منصرف شده و تصور می‌کنند دیگر هیچگاه یک کارآفرین درجه یک نخواهند شد. لذا به کار اداری خسته کننده خود برمی‌گردند.
تمرکز روی اهداف کوتاه‌مدت اشتباه بزرگی است. به جای این کار، درباره مهارت یا رابطه‌ای که می‌خواهید در گذر زمان ایجاد کنید فکر کنید و اهداف کوتاه‌مدت را فراموش کنید.
مثلا اسکات که پیش‌تر در موردش صحبت شد، وبلاگ‌نویسی را زمانی آغاز کرد که درآمد زیادی نداشت. اما او می‌دانست این کار او باارزش است؛ زیرا می‌دانست که همراه و هم‌سو با یک سیستم حرکت می‌کند. بااینکه هدف اسکات از وبلاگ‌نویسی مشخص نبود، ولی او را از یک نویسنده مشتاق به یک نویسنده آنلاین حرفه‌ای تبدیل کرد.
سیستمی که اسکات بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود باید تلاش‌های بی‌وقفه‌اش را جبران می‌کرد که البته همین اتفاق هم افتاد. او توانست پس از سال‌ها تلاش به یکی از پروفروش‌ترین نویسندگان تبدیل شود.


چه کسانی را باید نادیده بگیریم؟

افراد هم‌سطح خود را نادیده گرفته و ریسک‌پذیر باشید

آیا کسی را فقط به این دلیل که دیگران مسخره می‌کنند مسخره کرده‌اید؟
 اگر به راحتی دچار این تله رفتاری می‌شوید، باید به شما بگوییم که مستعد ثروتمند شدن و موفقیت نیستید. در واقع، برای دستیابی به موفقیت باید در مقابل فشار افراد هم‌سطح خود مقاومت کنید. آنها کسانی هستند که با شما در یک رده یا رتبه قرار گرفته‌اند.
به عنوان مثال، شان وایت قهرمان اسنوبرد جهان را در نظر بگیرید. زمانی که 15 ساله بود، والدینش به سختی مخارج سفر او به ژاپن را برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی اسنوبورد پرداخت کردند. در نظر بگیرید که سن سایر رقبا از او بیشتر بود و هزینه‌های سفرش را حامیان مالی می‌دادند.
روز پیش از مسابقه، تمام ورزشکاران به مهمانی رفتند و در روز مسابقه به دلیل تاثیر الکل تصمیم گرفتند رقابت را جدی نگیرند و تنها یک رقابت نمایشی اجرا کرده و مبلغ جایزه را بین خودشان تقسیم کنند.
وایت با وجود تمسخر سایر رقبای بزرگ‌ترش همانند آن‌ها رفتار نکرد. در پایان، او برنده رقابت و جایزه 50 هزار دلاری شد و در حال حاضر از موفق‌ترین ورزشکاران آمریکا به حساب می‌آید.
حرکت شجاعانه وایت، علاوه‌بر اینکه «نادیده گرفتن تمسخر» را آموزش می‌دهد، این موضوع را هم یادآوری می‌کند که موفقیت کارآفرینی، وابسته به ریسک‌پذیر بودن شما است.
نمونه دیگر پیتر دیاماندیز است. او را متخصص ریسک‌پذیری می‌نامند. دیاماندیز موسس بنیاد ایکس پرایز است؛ بنیادی که به افراد علاقمند به تحقیقات فضایی به خاطر ارائه راه‌حل‌های جدید کاوش در فضا، جایزه می‌دهد.
دیاماندیز تصمیم گرفت که این جایزه کمتر از 10 میلیون دلار نباشد. او به کمک دوستانش نصف این مبلغ را تهیه کرد ولی در تامین باقی پول ناتوان ماند. اکثر افراد در چنین وضعیتی منصرف می‌شوند. اما دیاماندیز دست به ریسک جالبی زد و در ماه می 1996، اندک پول بدست آمده را برای برگزاری یک رویداد جذب سرمایه، خرج کرد، که البته این کار از نظر خودش نوعی سرمایه‌گذاری کوچک محسوب می‌شد. بنابراین دیاماندیز توانست توسط سرمایه‌گذارانی که در آن رویداد شرکت کردند، کل مبلغ لازم برای جایزه را تامین کند.
تنها به خاطر ریسک‌پذیری دیاماندیز بود که جایزه مسابقه در سال 2004 به طور تمام و کامل تهیه شد.


برای داشتن خلاقیت به چه چیزی نیاز داریم؟

برای رسیدن به خلاقیت به لذت از زندگی و رویارویی با ترس نیاز دارید!

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که توانایی‌هایتا پس از تعطیلات و گذراندن یک دوره استراحت افزایش یافته است؟ این تجربه رایجی است و فقط با استراحت کافی به‌دست نمی‌آید. یعنی نمی‌شود در تعطیلات فقط روی مبل دراز کشیده و شیرینی بخورید و در پایان تعطیلات احساس کنید در کار مشخص مهارت پیدا کرده‌اید.
زمانی احساس می کنید در مهارتی ارتقاء پیدا کرده‌اید که پر از تجربه‌های جدید و الهام‌بخش شوید. بنابراین، باید از زندگی لذت برده و همواره به دنبال کسب تجربه‌های جدید باشید.
برای نمونه، ویتنی کامینگز طنزپرداز و نویسنده را در نظر بگیرید. او سال‌ها با تردید، اعتماد به نفس پایین و به تعویق انداختن کارها دست و پنجه نرم می‌کرد. ویتنی به اندازه‌ای تحت تاثیر مشکلات بود که تنها راه شادی را در این دید که به خودش فرصت شاد بودن را بدهد.
کامینگز فهمید که باید برای زندگی خود زمان بیشتری بگذارد. این نتیجه‌گیری برای او مفهوم زیادی در بر داشت؛ زیرا به خاطر اعتیاد به شغلش، هیچ زندگی شخصی برای خود باقی نگذاشته بود. طنزهای او پیش از این اتفاق در روندی تکراری در جا می‌زدند، ولی اکنون او و طنزهایش بسیار پربار هستند.
بااینکه لذت از زندگی امر مهمی است ولی زندگی فقط لذت و تفریح نیست. به همین دلیل باید ترس و سختی را نیز پذیرفت.
برای درک اینکه چرا باید در زندگی، ترس و سختی را نیز کنار تفریح و شادی قرار دهید، برنی براون جامعه‌شناس را مثال می‌زنیم. او به ما یاد می‌دهد تصور اینکه برخی افراد قهرمانانی شجاع و بقیه تنها افرادی بزدل هستند غلط است.
بسیار مهم است که وقتی در مورد موضوعاتی مثل مسابقه و تغییرات شدید آب و هوایی صحبت می‌شود مردم احساس ترس و ناراحتی کنند. حل چنین مشکلاتی راحت نخواهد بود. هرکس در مورد این مسائل دیدگاه‌ها و پیش‌‎زمینه‌های مختلفی دارد؛ بنابراین، عکس‌العمل‌های زیادی در برخورد با مشکلات از مردم خواهید دید و نباید این احساسات را نادیده گرفته یا مردم را به خاطر ابراز چنین احساساتی شرمنده کنید.
مقابله با دیدگاه‌های بسیار متنوع انسان‌ها نمونه‌ای از راه‌های مقابله با ترس و سختی است که براون برای موفقیت آن را لازم می‌داند.
براون حین یک سخنرانی TED، در مورد شکست‌ها و آگاهی‌های روحی که به خاطر این شکست‌ها کسب کرده بود، صحبت کرد. 31 میلیون نفر این سخنرانی را تماشا کردند و اجرای آن برای براون اصلا کار راحتی نبود، اما او با غلبه بر ترس خود توانست توجه زیادی به سمت خود جذب کند.
بنابراین، هر روز از خود بپرسید آیا از محدوده امنی که برای خودتان ایجاد کرده‌اید خارج شده‌اید یا هنوز هم فردی راحت‌طلب هستید؟
به یاد داشته باشید که سختی و ناراحتی ناشی از تلاش برای موفقیت، نشانه حتمی رشد است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها