موقعیت شما در سایت:

زندگینامه آمانسیو اورتگا

زندگینامه آمانسیو اورتگا

0 نظر

0 لایک

314 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/03

آمانسیو اورتگا ثروتمندترین فرد اسپانیا

آمانسیو اورتگا کارآفرین، سرمایه دار و بازرگان اسپانیایی فعال در صنعت فشن و مد می باشد. او موسس و مدیریت مجموعه ایندیتکس را برعهده دارد و هم اکنون به عنوان ثروتمندترین فرد اسپانیا شناخته می شود. اورتگا مالک و موسس شرکت های زارا، برشکا، پول اند بیر، ماسیو دوتی، اویشو و دولچه گابانا می باشد. 
آمانسیو اورتگا متولد ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در ایالت لیون اسپانیا ست. پدر آمانسیو، یک کارگر راه‌ آهن و مادرش خدمتکار بود. او هیچ وقت تحصیلاتش را ادامه نداد. آمانسیو اورتگا که به دلیل شغل پدرش، به همراه خانواده در ۱۴ سالگی به شهر لاکرونیا نقل مکان کرده بود، در این شهر به عنوان باربر برای یک فروشگاه لباس فروشی کار می کرد. کار این فروشگاه تولید لباس برای افراد ثروتمند بود. آمانسیو پس از این کار، در شغل‌ هایی مثل دستیار پارچه‌ فروشی و خیاطی مشغول به کار شد. او با دیدن اینکه هزینه‌ های تولید پوشاک از مرحله طراحی تا تولید در کارخانه و تحویل به فروشگاه‌ ها چطور افزایش می‌ یابد،‌ به اهمیت تحویل بدون واسطه محصولات برای کاهش هزینه‌ ها پی برد. اورتگا سال‌ ها بعد، این استراتژی را با موفقیت بسیار در زارا پیاده کرد. هدف آمانسیو اورتگا از این کار، تحت کنترل داشتن تمام مراحل تولید به منظور کاهش هزینه‌ ها و دستیابی به سرعت و انعطاف‌ پذیری در تولید و تحویل لباس ها بود.
بیوگرافی آمانسیو اورتگا

همانطور که گفتیم آمانسیو اورتگا در سن ۱۴ سالگی کار خود را در یک مغازه لباس فروشی به عنوان باربر در شهری که اکنون در آن ساکن است آغاز کرد. او حتی دوران دبیرستان خود را هم به پایان نرساند، و در سال ۱۹۶۳ شرکت  CONFECCIONS COAرا که لباس خانگی تولید می کرد، راه اندازی نمود. اورتگا در سال ۱۹۷۵ و به دنبال تجربه ای که در این شرکت کسب کرده بود، اولین فروشگاه خود که بعدها شهرت جهانی پیدا کرد، یعنی ZARA، را تأسیس نمود.
شرکت ZARA سومین فروشگاه زنجیره ای کفش و لباس در جهان را در اختیار دارد و مؤسس آن پیژامه دوز سابق و باربر یک مغازه لباس فروشی، به نام آمانسیو اورتگای اسپانیایی است. شاید برای خیلی ها عجیب است که در دنیایی که مد، لباس و کفش دائماً از ایتالیا و فرانسه نشأت می گیرد، سومین عرضه کننده ی کفش و لباس جهان یک اسپانیایی باشد.
بیوگرافی آمانسیو اورتگا

اورتگا همچنین مؤسس و رئیس INDITEX GROUP (گروه ایندیتکس) می باشد. گروه ایندیتکس یک مجموعه بزرگ اسپانیایی است که متشکل از بزرگترین گروه های مد و طراحی در دنیا ست. این مجموعه عظیم تقریباً ۱۰۰ شرکت را تحت نظر خود دارد که اساساً در زمینه طراحی لباس، تولید پوشاک و عرضه انواع پوشاک فعالیت دارند. گروه ایندیتکس بیش از دو هزار فروشگاه فعال در سراسر جهان دارد و تولیداتی با مارک های پول اند بیر، زارا هوم، برشکا و اویشو را به مشتریان خود عرضه می کند. تمامی مراحل طراحی، دوخت، تولید و عرضه لباس های ایندیتکس توسط همین شرکت صورت می گیرد. این مجموعه حدود ۹۲ هزار کارمند دارد.
بیوگرافی آمانسیو اورتگا

شاید یکی از نکاتی که باعث شده است ZARA بتواند سومین تولید کننده پوشاک در جهان شود، نوآوری به موقع آن باشد. فروشگاه های ZARA هر هفته شاهد عرضه ی دو محصول جدید هستند. اولین فروشگاه ZARA درهای خود را در سال ۱۹۷۵ به روی مشتریان خود در لاکورونای اسپانیا باز کرد. این شهر، اکنون دفتر مرکزی ZARA را در خود جای داده است.
امروز ZARA بازارهای جهانی را تسخیر کرده و در اکثر شهرهای مطرح جهان شعبه دارد. فروشگاه های ZARA را می توان در خیابان پنجم نیویورک، خیابان معروف شانزه لیزه پاریس، خیابان ریجنت استریت لندن و یا مرکز خرید شیوبای توکیو پیدا کرد. 
شرکت زارا اعلام کرده که ما هرگز به سالن های مد نمی رویم. ما وبلاگ های آدم های معمولی را دنبال می کنیم، روی نظرسنجی از مشتریانمان بسیار تمرکز می کنیم و ایده ها و نظراتمان را همیشه حاضر هستیم تغییر بدهیم. در واقع چیزی که ممکن است امروز خیلی خوب و عالی باشد، دو هفته دیگر می تواند از همه ایده های ارائه شده بدتر باشد.
بیوگرافی آمانسیو اورتگا
در سال ۲۰۱۲ آمانسیو اورتگا از سِمت خود در ایندیتکس کناره گیری کرده و معاونش را به جای خود منصوب کرد. اما این موضوع اصلا باعث نشده تا اورتگا در کار خود سرد شود یا وقت زیادی را برای تفریح بگذارد. بلکه او هر روز یک مسافرت ۱۷ کیلومتری را برای رسیدن به شهرک صنعتی آرتیکسو طی میکند تا سر کارش برود و هیچ تعطیلی هم ندارد. 

عقاید شخصی ثروتمندترین مرد اسپانیا

آمانسیو اورتگا با آن که ثروتمندترین مرد اسپانیا به شمار می رود، علاقه چندانی به مطرح شدن در رسانه های عمومی از خود نشان نمی دهد. اورتگا حوالی سال ۲۰۰۰ برای گرم کردن تنور تبلیغاتی شرکتش که در شرف ورود به بازار بورس بود، برای مدت کوتاهی خود را در دید رسانه های گروهی قرار داد اما در عین حال از انجام هر گونه مصاحبه سر باز زد. 
او حتی گفته که دوست دارد در خیابان فقط خانواده، دوستان و کسانی که با آنها کار می کند او را بشناسند.
اورتگا هر روز به یک کافی شاپ مشخص می رود و ناهار را نیز با کارمندانش در کافه تریای شرکت صرف می کند. وی اوقات فراغت خود را با اسب هایش سپری می کند و از سوارکاری لذت می برد.
آمانسیو اورتگا در مورد زندگی شخصی خود بسیار خصوصی است و تا سال ۲۰۱۲ تنها سه مصاحبه با روزنامه نگاران داشته است. اورتگا بسیار منزوی است و مشخصات بسیار کمی از او در دست است. تا سال ۱۹۹۹، هیچ عکسی از اورتگا منتشر نشده بود.
او دوست دارد ساده لباس بپوشد، و برخلاف اروپایی ها از زدن کراوات خودداری می کند و معمولاً ترجیح می دهد یونیفرم ساده ای از کت آبی، پیراهن سفید و شلوار خاکستری بپوشد که هیچ کدام از محصولات زارا نیستند. او دو بار ازدواج کرده و سه فرزند دارد. گزارش شده که اورتگا ۱۰ میلیارد دلار در نتیجه همه گیری ویروس کرونا از دست داده است. 
او از کار کردن لذت می برد و وقت زیادی برای مسافرت رفتن ندارد. حتی به ندرت مرخصی می گیرد. 
یک نکته جالب دیگر در مورد اورتگا این است که او هرگز دفتر کاری برای خودش نداشته است. حتی الان هم که از ثروتمندترین افراد دنیا ست، برای رسیدگی به امور لازم، تنها یک میز دارد که در انتهای بخش کارگاه تولید پوشاک زنانه زارا واقع شده است.
اورتگا ترجیح می دهد پارچه ها و محصولات را از نزدیک لمس کند تا اینکه در یک اتاق، یادداشت های مربوط به این محصولات را بخواند. او هیچ کامپیوتری ندارد و مدیران او هم بیش از اندازه تلاش می کنند که با شیوه او کار را پیش ببرند. یکی از مدیران اورتگا درباره جوانانی که بعدتر به گروه ایندیتکس و زارا پیوسته اند، می گوید: کارمندان جوان ما اغلب تعجب می کنند و می گویند برای ما باور کردنی نیست که خود اورتگا در سالن ها می آید و حتی درباره جنس و رنگ پارچه ها با آنها بحث و تبادل نظر می کند. شما حتی می توانید از او بپرسید که مثلا در مورد این طرح چه فکری می کنی؟ و این خیلی طبیعی است، چون او کاملا آدم انعطاف پذیری است. شما برای دیدن او حتی نیاز نیست وقت ملاقات بگیرید.
او دارای روحیه کارآفرینی، انتقاد از خود، انعطاف پذیری و این فرهنگ است که همه باید در شرکت آسوده کار کنند. 
آمانسیو معتقد است از خود راضی بودن بدترین کار است. “من هیچوقت به خودم اجازه نمی دهم تا به کاری که کردم قانع باشم (و بگویم این بهترین کارم است). من همیشه سعی کرده ام تفکر (رشد کن یا بمیر) را به اطرافیانم القا کنم. اگر می خواهید نوآوری داشته باشید، روی نتایج تمرکز نکنید.” 

نحوه مدیریت کسب و کار

سیاست اول آمانسیو اورتگا: سرعت
مهمترین ویژگی زارا، سرعت فوق العاده آن در ارائه مدهای جدید است. برای زارا، فاصله تصمیم گرفتن در جهت تولید یک لباس تا آماده کردن آن تنها یک ماه است اما این فرآیند برای رقیبان او ۴ تا ۱۲ ماه به طول می انجامد. حالا این سرعت چگونه ایجاد شده است؟ ۱- حدس زدن ذائقه بازار، ۲- تصمیم گیری، ۳- تولید، ۴- توزیع.

سیاست دوم او: ایجاد ولع در مشتری
اگر وارد یک مغازه شوید و ببینید تمام قفسه‌ ها از لباس مورد علاقه‌ تان با قیمت بالا پر است چه می‌ کنید؟ احتمالاً صبر می‌ کنید تا با قیمت ارزان‌ تری آن را تهیه کنید اما اگر ببینید تعداد محدودی از آن لباس‌ ها در مغازه وجود دارد و ممکن است تا یکی دو روز آینده خبری از آنها نباشد چه؟
اگر آن لباس را بخواهید هر طور شده سعی می‌ کنید آن را تهیه کنید.
این دومین سیاست فروش زارا ست. زارا با تولید تعداد معدودی از یک لباس، در مشتری نوعی ولع ایجاد کرده و به این ترتیب محصولاتش را به سرعت به فروش می‌ رساند. در ضمن اگر از یک مدل استقبال قابل توجهی نشد، ضرر زیادی متحمل نمی‌ شود.

سیاست سوم او: تنوع
رمز سوم موفقیت زارا، تنوع فوق‌ العاده در طراحی محصولات است. همان‌ طور که ذکر شد زارا هر هفته دو بار فروشگاه‌ هایش را با محصولات جدید پر می‌ کند و به این ترتیب مشتری‌ را به سمت خود می‌ کشد. این شرکت همیشه محصولات جدیدی برای ارائه دارد و در هر سال ۱۲ هزار مدل ارائه می‌ کند.

این سه سیاستی که ذکر شد برای این است که اجناس در مغازه‌ ها باقی نمانند و زارا مجبور نباشد آنها را به قیمت ارزان بفروشد و به این ترتیب ضرر نکند. خیلی کم پیش می‌ آید که محصولات زارا باقی بمانند و به فروش نروند.
اما ملاک دیگری که زارا را از رقیبانش متمایز می‌ کند این است که این تولیدکننده، حجم عمده‌ ای از محصولاتش را در کشور تولیدکننده می‌ فروشد.۸۰ درصد محصولات زارا در قاره اروپا عرضه می‌ شوند در حالی که ۵۰ درصد آن مختص خود اسپانیا است. بدین ‌ترتیب این شرکت با صرف هزینه کمتر و کنترل بیشتر روی بازتاب تولیداتش آنها را عرضه می‌ کند. در حالی که رقیبان زارا بخش اعظم محصولات‌ شان را به کشورهای آسیایی می‌ فرستند.
البته علاوه بر این استراتژی فروش، نمی توان کیفیت محصولات زارا را نادیده گرفت. این عامل از جمله مهمترین عوامل موفقیت زارا ست. 

اصول استخدام و آموزش کارمندان

آمانسیو اورتگا افرادی را استخدام می کند که می توانند به سرعت پله های ترقی را طی کنند.
شرکت او، کارمندانش را به کارهایی مثل ریسک پذیری و اجرای سریع ایده تا زمانی که به شرکت آسیبی نرساند، تشویق می کند. تحلیل گران و افراد خلاق این شرکت کسانی هستند که به درستی خط مشی شرکت را تجسم و اجرا می کنند. 
شرکت کارمندان خود را به گونه ای توانمند می کند که آنها بتوانند بر اساس داده ها و اطلاعات تصمیم بگیرند.
هنگام طراحی یک لباس، همه طراحان زارا با استقلال کامل برای طراحی محصولات و کمپین ها همکاری می کنند. 
کل مدل کسب و کار زارا به گونه ای طراحی شده که با توجه به الگوی نیاز مشتری به محصولات، می توانند شرایط و فرآیند تولید را تنظیم کنند. فرهنگ این شرکت تماما مشتری محور است که ثابت کرده نقش بسیار مهمی در موفقیت شرکت دارد.
رویکرد این مجموعه باعث شده تا کارمندان به خوبی با اهداف شرکت آشنا شده و بتوانند در تمامی قسمت ها از جمله تحلیل بازار، در جهت موفقیت شرکت قدم بردارند.

شرکت های آمانسیو اورتگا

هلدینگ ایندیتکس
آمانسیو اورتگا در سال ۱۹۶۳ یعنی وقتی ۲۷ سالش بود، شرکتی را با نام CONFECCIONS COA تاسیس کرد. هدف او هم فروش نوعی حوله حمام بود. ۱۲ سال بعد، در سال ۱۹۷۵ او به همراه همسر اولش اولین فروشگاه زارا را راه اندازی کردند.
در سال ۲۰۰۹، زارا دیگر تنها بخشی از مجموعه بزرگ او به نام گروه ایندیتکس شده بود. اورتگا حدود ۶۰ درصد از سهام این گروه را در اختیار دارد. این گروه دارای ۷ هزار و پانصد فروشگاه در سراسر جهان است. بخش زیادی از ثروت اورتگا هم به خاطر همین سهام ۶۰ درصدی او از ایندیتکس است. 
بعد از تاسیس هلدینگ ایندیتکس، آمانسیو اولین شعبه زارا را در کشور پرتغال افتتاح کرد. سپس به ترتیب در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۸ شعبه های بعدی در آمریکا و لندن افتتاح شدند. دهه ی ۹۰ گسترش فعالیت های بین المللی زارا بسیار افزایش یافت و به مکزیک و یونان و بلژیک و سوئد رسید. افتتاح این شعبات همراه با تبلیغات و گسترش زیر مجموعه های هلدینگ همراه بود. طولی نکشید تا برندهای این مجموعه در تمام جهان شناخته شدند و در ۳۰ بازار بین المللی عرضه گردیدند.
تا به امروز هلدینگ اورتگا حدودا ۱۰۰ زیر مجموعه و بیش از ۱۵۰ هزار کارمند را در خود جا داده است. امروزه این گروه تقریبا تمام محصولاتش را خودکفا طراحی و تولید می کند. زارا و دیگر زنجیره های ایندیتکس در ایتالیا، بریتانیا، ایالات متحده، آمریکای لاتین، ژاپن و کویت فعالیت می کنند.
ابتکار و نوآوری هر روزه در صنعت مُد و لباس باعث شد تا آمانسیو در کارش موفق شود. این شرکت مامورانی را جهت دنبال کردن مد روز دنیا استخدام کرده تا خرده فروشی های زیر مجموعه هلدینگ ایندیتکس بتوانند در کمترین زمان مدهای روز جهان را به مشتری برسانند. پروسه طراحی یک لباس تا عرضه آن در فروشگاه یک هفته بیشتر زمان نمی برد. ایندیتکس محصولاتش را با تعداد کم، اما تنوع زیاد، حمل و ارسال می کند و اغلب از هزینه های سنگین انبار داری و هزینه های حراج برای فروش محصولاتی که فصل آنها گذشته است اجتناب می کند. کامپیوتری شدن تمام سیستم شرکت، اورتگا را قادر می ساخت که تشخیص دهد چه زمانی برای افزایش موجودی انبارها مناسب است، یا چه طرح هایی در بازار افت کرده اند. ایندیتکس تنها کالاهایی را که می خواهد در فروشگاه هایش بفروشد تولید می کند و در واقع ساختار سازمانی شرکت مزیت عمده آن بر رقبا می باشد.

شرکت های آمانسیو اورتگاهمانطور که گفتیم شرکت ها و برندهای بسیار زیادی در زیر مجموعه هلدینگ ایندیتکس قرار دارند که چند تا از معروفترین آنها عبارت اند از: زارا، برشکا، پول اند بیر و ماسیمو دوتی.

شرکت زارا
زارا از اولین فروشگاه هایی بوده که آمانسیو اورتگا تاسیس کرده و به مرور زمان به این شهرت جهانی رسیده است. در ابتدا اورتگا نام زوربا را برای این فروشگاه تازه تاسیس خود انتخاب کرد اما چون کسی دیگر این نام را قبلا برای برند خود انتخاب کرده بود او نام زارا را روی فروشگاه خود گذاشت. 
در سال 1970 بود که شرکت زارا یکی از فعالترین کارگاه های دنیا در ظرف 48 ساعت هزاران سفارش را دریافت می کرد. با توجه به کار و پیشرفت علم، این شرکت اکنون بالاترین تولید را برای مشتریان دارد.
یکی از مدل های کسب و کار در زارا بدین گونه است که مثلا یک پکیج پاییزه، طراحی و تولید می کند. سپس هر چند عدد از این پوشاک را به یک شعبه خود ارسال کرده و به فروش می رساند. سپس لحظه ورود مشتری ها به مغازه تا لحظه خروج آنها، توسط کارمندان ثبت و ضبط می شود. فروشنده دقیقا زیر نظر دارد که مشتری از چه جمله هایی استفاده می کند و چه درخواست هایی دارد. تمام این مکالمه ها به دفتر مرکزی لاکرونیا منتقل شده و به تیم طراحان ارجاع داده می شود. سعی می شود تا طراحی و دوخت در نزدیک ترین کارخانه به آن نقطه انجام شود تا محصول خیلی سریع پاسخ نیاز مشتریان را بدهد. همین دلایل باعث شده تا زارا قادر باشد در صورت استقبال از یک نمونه لباس در کمترین زمان ممکن تعداد زیادی مدل از آن لباس را به فروشگاه هایش ارائه کند.
مشتریان زارا تنها مردم عادی نبوده اند و افراد مشهور زیادی از مشتریان ثابت هلدینگ آمانسیو اورتگا هستند. ملکه لتینی اسپانیا، دوشس کمبریج، میشل اوباما، مری بری، اولیویا پالرمو، الکسا چانگ، کتی هولمز، سامانتا کامرون و ژانویه جونز از جمله افراد معروفی هستند که از زارا لباس سفارش می دهند.

شرکت های آمانسیو اورتگاشرکت های آمانسیو اورتگا شرکت برشکا
برشکا شرکت خرده فروشی پوشاک اسپانیایی ست که در کنار برندهایی چون زارا، ماسیمو دوتی و پول اند بیر متعلق به هلدینگ ایندیتکس می باشد. شرکت برشکا در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد و در حال حاضر دارای شبکه ای از ۱۰۰۰ شعبه توزیع و فروش لباس در ۷۱ کشور جهان می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آرتکسیو، اسپانیا قرار دارد.

شرکت های آمانسیو اورتگاشرکت پول اند بیر
پول اند بیر شرکت کالای لوکس اسپانیایی ست که در زمینه تولید و عرضه انواع پوشاک و لوازم مد فعالیت می نماید. شرکت پول اند بیر در سال ۱۹۸۶ در شهر لیورپول انگلیس تاسیس شد و هم اکنون مالک شبکه گسترده ای از ۹۸۶ شعبه بوتیک در کشورهای مختلف می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر ارتشیو، اسپانیا قرار دارد و کلیه سهام آن در اختیار گروه ایندیتکس است.

شرکت های آمانسیو اورتگا

شرکت های آمانسیو اورتگاماسیمو دوتی
ماسیمو دوتی شرکت پوشاک اسپانیایی ست که در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع پوشاک مردانه و زنانه و همچنین تولید عطر فعالیت می کند.
این شرکت در سال ۱۹۸۵ توسط طراح اسپانیایی، آرماندو لاساوکا در بارسلون تاسیس شد و در سالهای نخست فعالیت خود، تنها بر تولید لباس مردانه (به ویژه پیراهن) متمرکز بود. برند ماسیمو دوتی در سال ۱۹۹۱ توسط گروه ایندیتکس خریداری شد. شرکت ماسیمو دوتی امروزه مالک شبکه ای از ۷۸۱ شعبه بوتیک در ۷۵ کشور جهان می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر توردرا، اسپانیا قرار دارد.

 شرکت های آمانسیو اورتگاشرکت های آمانسیو اورتگا Pontegadea
آمانسیو اورتگا همچنین در زمینه رییل استیت هم فعالیت می کند. در جولای ۲۰۲۰ مشخص شد که دارایی های اورتگا از طریق شرکت سرمایه گذاری او، پونته گادیا، ۱۷.۲ میلیارد دلار است. اورتگا رئیس اجرایی پونته گادیا ست و از جمله دارایی ها و املاک و مستغلات او می توان به ساختمان هاوف ووت در منهتن و همچنین مرکز مالی جنوب شرقی اشاره کرد. در سال ۲۰۱۹، این شرکت یک معامله ۷۲.۵ میلیون دلاری را برای یک هتل در مرکز شهر شیکاگو انجام داد.

شرکت های آمانسیو اورتگاشرکت تلکام اسپانیایی Telxius
آمانسیو اورتگاه ۱۰ درصد از سهام شرکت Telxius را دارا ست. این شرکت یک شرکت زیرساخت مخابراتی جهانی ست که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. 

شرکت های آمانسیو اورتگااپراتور شبکه گاز طبیعی سهامی عام Enagás
آمانسیو اورتگا ۵ درصد از سهام شرکت Enagás را دارا ست. این شرکت یک شرکت پیشرو جهانی در زمینه توسعه، نگهداری و عملیات مربوط به زیرساخت های انرژی می باشد. رئیس این مجموعه آنتونیو لاردن کاراتالا و مدیر اجرایی ان آرتورو گونزالو آیزپیری است. دفتر مرکزی این شرکت در مادرید واقع شده است.

شرکت های آمانسیو اورتگااقدامات بشردوستانه
آمانسیو اورتگا همچنین در کارهای خیر نیز پیش قدم است. او به همراه همسر اول خود در سال ۱۹۸۶ یک بنیاد خیریه تاسیس کرد که بنیاد پیدیا نام گرفت. این بنیاد بشر دوستانه به افرادی که دارای معلولیت جسمی و ذهنی هستند، در راستای آموزش کمک رسانی می کند. این بنیاد از زمان شروع به کار جایزه های زیادی دریافت کرده است. در سال ۲۰۰۱ آمانسیو یک سازمان مردم نهاد دیگر را به نام fundacion amancio ortega تاسیس کرد که هدفش ارتقا علم، تحقیق، آموزش، فعالیت های اجتماعی، فرهنگ و رفاه بود. آمانسیو، خود ریاست این سازمان را بر عهده دارد و دختر کوچکش معاون او است.
آمانسیو اورتگا در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۲۰ میلیون یورو به یک سازمان امداد کاتولیک رومی اهدا کرد. او همچنین ۳۰۰ میلیون یورو برای مبارزه با سرطان در سراسر اسپانیا اهدا نمود.

خانه و مستغلات ثروتمندان دنیا

هتل و اسکله ای لوکس به نام Epict Residences & Hotel
این هتل یک ساختمان ۵۴ طبقه چشم نواز است که در مرکز شهر میامی واقع شده. هتل در سال ۲۰۰۹ تکمیل شد. اپیک رزیدنس دارای ۳۴۲ کاندو می باشد که طرح کاندوهای تک خوابه و دو خوابه و سه خوابه اش فرق می کند. آپارتمان های اپیک رزیدنس دارای پنجره های شیشه ای از کف تا سقف هستند. هر کدام از کاندوها مجهز به ماشین لباسشویی، تجهیزات و درهای برند ایتالیایی، کابینت های برند اسنایدرو، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، یخچال و فریزر و بالکن خصوصی با نرده های شیشه ای می باشند. 

هتل های آمانسیو اورتگا

هتل های آمانسیو اورتگاهتل های آمانسیو اورتگاهتل های آمانسیو اورتگاآسمان خراش تور پیکاسو
این آسمان خراش در مادرید اسپانیا واقع شده و طراحی آن توسط مینورو یاماساکی صورت گرفته است. یکی از بلندترین ساختمان های مادرید است. ۱۵۷ متر ارتفاع دارد و ۴۳ طبقه ست. در مجموع ۱۲۱ هزار متر مربع مساحت و ۲۶ آسانسور دارد. این ساختمان بیشتر یک ساختمان تجاری اداری ست. قیمت این آسمان خراش ۵۳۶ میلیون دلار است.

هتل های آمانسیو اورتگامجتمع تروی بلاک
اخیرا اعلام شده که آمانسیو اورتگا مجتمع تروی بلاک را خریداری کرده است. مجتمعی که دفاتر مرکزی آمازون هم در آن واقع می باشد. این مجتمع هم یک ساختمان تجاری اداری ست. مجتمع شامل دو برج است که یکی ۱۲ طبقه و دیگری ۱۳ طبقه دارند که توسط یک ساختمان میانی به هم متصل شده اند. از نزدیک نمای آجری ساختمان مشخص بوده و پنجره های اصلی این مجموعه جلوه ای تاریخی دارند.

مجتمع آمانسیو اورتگاهمانطور که گفتیم اورتگا یک شرکت املاک و مستغلات دارد و در کارنامه این شرکت املاکی همچون ساختمان هاوف ووت و مرکز مالی جنوب شرقی ثبت شده اند. در سال ۲۰۱۹ این شرکتی هتلی را به مبلغ ۷۲.۵ میلیون دلار در مرکز شیکاگو معامله کرد. همچنین یک ساختمان تجاری در واشنگتن و یک ساختمان اداری در سیاتل را خریداری نمود.
آمانسیو اورتگا در تمامی شهرهای بزرگ اسپانیا املاک و مستغلات دارد. در پنج پایتخت اروپا نیز ملک دارد. ارزش ساختمان های خریداری شده توسط آمانسیو، حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.
علاوه بر همه اینها، اورتگا همچنین کل بلوک جاده لینکلن در ساحل میامی فلوریدا را به قیمت ۳۷۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

دارایی های آمانسیو اورتگادر حال حاضر او و همسرش در یک آپارتمان در شهر لاکورونا اسپانیا زندگی می کنند.

جت شخصی آمانسیو اورتگا

بمباردیر گلوبال اکسپرس (BD-700) یک جت تجاری بزرگ با برد 11100 کیلومتر است که توسط شرکت هوانوردی بمباردیر طراحی و تولید شده است. قیمت هواپیمای او ۴۵ میلیون دلار می باشد. البته او استفاده زیادی از این هواپیما نمی کند چون کم سفر می رود و از کار کردن لذت می برد.

جت شخصی آمانسیو اورتگا

ماشین های لوکس ثروتمندان دنیا

آئودی A8
اورتگا صاحب یک آئودی A8 است. برای او راحتی حرف اول را می زند. بهترین و لوکس ترین خودروی سدان فول سایز شرکت آئودی، آئودی A8 است. قدرت این خودرو ۴۳۵ اسب بخار است. حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. قیمت این خودرو تقریبا ۸۴ هزار دلار است.

ماشین آئودی آمانسیو اورتگامرسدس بنز GL
از دیگر خودروهای آمانسیو، می توان به مرسدس بنز GL اشاره کرد. خودرویی شاسی بلند با قدرت ۳۳۰ اسب بخار. قیمت این خودرو ۹۰ هزار دلار است. 

ماشین مرسدس بنز آمانسیو اورتگامرسدس بنز کلاس اس
این خودرو یک سدان لوکس فول سایز با قیمت ۱۱۵ هزار دلار می باشد. کلاس اس از مدل های برتر مرسدس بنز بوده که به طور رسمی در سال ۱۹۷۲ معرفی شد.

ماشین مرسدس بنز آمانسیو اورتگامرسدس بنز کلاس ای
به نظر می رسد آمانسیو اورتگا عاشق بنز باشد. خودروی دیگر او مرسدس بنز کلاس ای ست که قدرت آن ۲۹۰ اسب بخار است. طراحی کابین آن خاص است و خودروی بسیار راحتی ست. قیمت این خودرو ۵۰ هزار دلار می باشد.

ماشین مرسدس بنز آمانسیو اورتگا 

سوالات متداول از آمانسیو اورتگا 

آمانسیو اورتگا کیست؟

آمانسیو اورتگا یک تجار و کارآفرین مشهور و موفق اسپانیایی است. او مالک و مدیرعامل شرکت Inditex است، که برندهای معروفی مانند Zara، Massimo Dutti، Pull & Bear و Bershka را تولید می کند.

آمانسیو اورتگا کار خود را از کجا شروع کرد؟

اورتگا در سال ۱۹۷۵ با همکاری خود و خواهرش، شرکت Inditex را تأسیس کرد. او در سال ۲۰۰۱ به عنوان مدیرعامل شرکت Inditex منصوب شد.

آمانسیو اورتگا چگونه موفق شد؟

آمانسیو اورتگا با توجه به سبک مدیریتی خود، توانست شرکت Inditex را به یکی از بزرگترین شرکت های پوشاک جهان تبدیل کند. او از رویای خود برای ساختن یک شرکت بین المللی، شروع به کار کرد و با توجه به نوآوری، طراحی، کیفیت و قیمت های مناسب، توانست برندهای خود را در سراسر جهان معرفی کند.

ثروت آمانسیو اورتگا چقدر است؟

طبق آمار آخرین بررسی، ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۳ معادل ۷۶.۹  میلیارد دلار آمریکا می باشد.

یکی از نقاط قوت آمانسیو اورتگا چه بود؟

یکی از نقاط قوت آمانسیو اورتگا، نوآوری و طراحی است. او به عنوان یک طراح، ایده های جدیدی را برای برندهای خود ارائه می دهد و با توجه به نیازهای بازار، محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب تولید می کند.

یکی از دلایل موفقیت آمانسیو اورتگا چه بود؟

یکی از دلایل موفقیت آمانسیو اورتگا، تمرکز بر کیفیت و نوآوری است. وی همچنین با توجه به نیازهای بازار و تغییرات درخواست مشتریان، به روزرسانی های مداوم در برندهای خود ارائه می دهد.

آمانسیو اورتگا چطور مدیریت می کند؟

آمانسیو اورتگا به شیوه ای خلاقانه و نوآورانه مدیریت می کند. او به تیم خود اعتماد کرده و به آنها اجازه می دهد برای پیشرفت شرکت، ایده های خود را به اشتراک بگذارند. او همچنین به کارکنانش اجازه می دهد برای ارتقای شغلی خود، از دوره های آموزشی استفاده کنند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها