موقعیت شما در سایت:

زندگینامه بیل گیتس

زندگینامه بیل گیتس

0 نظر

0 لایک

987 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/01/30

توضیحات

سفری به عمیق‌ترین زوایای ذهن و زندگی نامه بیل گیتس، نخستین میلیاردر نرم‌افزاری جهان. از آغاز عشق به کدنویسی تا تحول به پیشوای خیریه و نوآوری، داستانی از زمینه‌سازان انقلاب فناوری.

بیل گیتس کیست؟

ویلیام هنری گیتس سوم ملقب به بیل گیتس کارآفرین، سرمایه‌گذار و بازرگان آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پاول آلن، شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد. بیل گیتس، یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان و مدیران معاصر در دنیای فناوری است. او با تأسیس مایکروسافت و عرضه محصولات پرطرف‌دار، به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد. بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ زاده شد و در کنار دو خواهرش در سیاتل، واشنگتن، بزرگ شد. گیتس در خانواده‌ای به دنیا آمد که از تاریخی غنی در تجارت، سیاست و خدمات اجتماعی برخوردار بود. پدرش، ویلیام هنری گیتس دوم، وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل، در واشنگتن بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیئت‌مدیره یونایتد وی اینترنشنال محسوب می‌شد که در امور خیریه نیز فعالیت داشت.
گیتس در مدرسه لیک ساید تحصیل کرد. سپس به علاقه خود به نرم‌افزار پی برد و برنامه‌نویسی را در سن ۱۳ سالگی آغاز نمود. در همین‌جا هسته اولیه مایکروسافت شکل گرفت. در بهار سال ۱۹۸۶، مدرسه تصمیم گرفت که دانش‌آموزان را با پدیده‌ای که به‌تازگی در جهان شکل‌گرفته بود یعنی رایانه آشنا کند. رایانه‌ها هنوز بزرگ‌تر و گران‌تر از آن بودند که مدرسه بتواند آنها را خریداری کند. به همین منظور صندوقی را برپا کرد و به دانش‌آموزان اعلام نمود که برای اجاره یک‌ساله رایانه‌ای که ساخت شرکت DEC بود کمک کنند. پول زیادی بیشتر از هزینه اجاره یک سال جمع شد. اما مدرسه، جذابیت این غول الکترونیکی را برای شاگردانش دست‌کم گرفته بود. این شاگردان، بیل گیتس، پاول آلن که دو سال از گیتس بزرگ‌تر بود، و چند نفر دیگر از دوستان آنها بودند که همگی از برنامه‌نویسان ارشد مایکروسافت شدند.


بیل گیتس کیست؟

پس از مدتی مدیران مدرسه به بیل اجازه دادند تا نرم‌افزاری را برای زمان‌بندی کلاس دانش‌آموزان پیاده‌سازی کند، بعد از آن بیل همواره در حال پیشرفت بود. او سال ۱۹۷۳ از مدرسه فارغ‌التحصیل شد. والدینش اصرار داشتند که بیل سریع‌تر به دانشگاه برود و او در همان سال هم وارد دانشگاه هاروارد شد. رشته بیل گیتس در دانشگاه، حقوق بود درحالی‌که او به‌هیچ‌وجه به این رشته علاقه‌ای نداشت. او می‌خواست در زمینه علایق خود فعالیت کند و همین موضوع باعث نگرانی والدین بیل شده بود. بیل در دانشگاه با استیو بالمر که در حال حاضر رئیس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد. در هاروارد، گیتس نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای نخستین میکروکامپیوتر نوشت.
در سال دوم، دانشگاه را رها کرد تا همه انرژی خود را صرف مایکروسافت کند. شرکتی که او در سال ۱۹۷۵ با دوست دوران کودکی خود، پاول آلن، آغاز کرده بود بر این باور استوار بود که رایانه به‌وسیله‌ای ارزشمند بر روی هر میزی و در هر خانه‌ای تبدیل خواهد شد. به‌مرورزمان، آنها به ساخت نرم‌افزار برای رایانه‌های خانگی پرداختند. افق دید گیتس برای محاسبات شخصی، محور موفقیت‌های شرکت مایکروسافت شد. در همان سال بیل خبر تولید یک کامپیوتر را در مجله مشاهده کرد و بلافاصله با مدیران شرکت سازنده آن کامپیوتر یعنی MITS تماس گرفت و اعلام کرد که در حال تولید یک نرم‌افزار مترجم زبان بیسیک برای آن کامپیوتر است. در واقعیت گیتس چنین کاری را نکرده بود ولی تصمیم گرفت از این طریق نظر مدیران آن شرکت را جلب نماید. با قبول مدیران شرکت MITS جهت دمو برنامه نامبرده، بیل و پاول تصمیم گرفتند تا نمونه کار خود را برای دمو آماده کنند. خروجی جلسه مبنی بر آن شد که پاول و بیل بر روی مترجم خود (Altair BASIC) کار کنند.


بیل گیتس کیست؟

در سال ۱۹۷۶ با مشورت فراوان بیل گیتس و خانواده، او در نهایت تصمیم گرفت تا از دانشگاه بیرون بیاید و تمرکز خود را بر روی برنامه‌نویسی و علایق خود بگذارد و همین شد که با موافقت خانواده، بیل به همراه پاول آلن تصمیم گرفتند تا شرکت نرم‌افزاری خود را راه‌اندازی کنند. این دو دوست اولین دفتر کار خود را در آلبوکرکی تأسیس کردند و بعد از مدتی شرکت خود را به ثبت رساندند. این شرکت، مایکروسافت نام گرفت. مایکروسافت روزبه‌روز در حال پیشرفت بود و کارمندان زیادی به این شرکت اضافه می‌شدند.


بیل گیتس چگونه به موفقیت مالی رسید؟

بیل گیتس ثروت خود را از شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت به دارایی‌های متنوع از جمله سرمایه‌گذاری بر روی انرژی بدون کربن تبدیل کرد. بیل گیتس در سال ۱۹۹۴ با ملیندا فرنچ ازدواج کرد. آنها در کنار یکدیگر به موفقیت‌های زیادی رسیدند اما سرانجام در می ۲۰۲۱، بیل و ملیندا هر کدام در توییتر اعلام کردند که پس از ۲۷ سال به ازدواج خود پایان می‌دهند. آنها هنوز هم ریاست بنیاد خیریه گیتس را بر عهده دارند. پس از این جدایی، او حداقل ۶ میلیارد دلار سهام شرکت‌های عام را به‌عنوان بخشی از توافق طلاق به ملیندا منتقل کرد.
از مارس ۲۰۲۰ که گیتس کلاً از هیئت‌مدیره مایکروسافت کنار رفت، حدود ۱.۳ درصد از سهام شرکت نرم‌افزاری و محاسباتی را در اختیار دارد. او در ده‌ها شرکت از جمله Republic Services و Deere & Co سرمایه‌گذاری کرده است و یکی از بزرگ‌ترین مالکان زمین‌های کشاورزی در ایالات متحده می‌باشد. تا به امروز، بیل گیتس بیش از ۵۹ میلیارد دلار به بنیاد خیریه گیتس کمک کرده است، از جمله هدیه ۲۰ میلیارد دلاری که در ژوئیه ۲۰۲۲ اعلام شد. بیشتر کمک‌های اولیه او، هدایای سهام مایکروسافت بودند.
با وجود ثروت عظیم بیل گیتس، فرزندان او تنها ۱۰ میلیون دلار به ارث خواهند برد. گیتس معتقد است که باقی‌گذاشتن حجم زیادی از پول برای بچه‌ها، به نفع آنان نیست. اگرچه گیتس بیشتر وقت خودش را صرف امور خیریه می‌کند، اما هنوز هم با مایکروسافت در دفتر شخصی‌اش کار می‌کند. او می‌گوید این کار به او کمک می‌کند همه چیز را به یاد آورد، به عقب برگردد و چیزی که نیاز به توجه دارد را پیدا کند. گیتس می‌گوید که اگر در مایکروسافت کار نمی‌کرد احتمالاً یک محقق در زمینه هوش مصنوعی می‌شد.


شرکت‌های بیل گیتس


شرکت‌های بیل گیتس

مایکروسافت

مایکروسافت شرکتی است که همه آن را با بیل گیتس می‌شناسند. اما در حقیقت، گیتس بیشتر سهام خود را در این شرکت در سال 2000 فروخت، همان سالی که از سمت مدیرعاملی آن هم کنار رفت. او اکنون به‌عنوان مشاور فنی در آنجا خدمت می‌کند و درگیر عملیات و اتفاقات روزمره آنجا نیست. با این اوصاف، او 3.6 درصد از سهام شرکت را از طریق سرمایه‌گذاری Cascade حفظ می‌کند. بنیاد بیل و ملیندا گیتس نیز سهام کوچکی در آن دارد. در ابتدای تأسیس مایکروسافت، این شرکت فقط ۴۰ کارمند داشت که مداوم مشغول کارکردن بودند. مبلغ کل فروش شرکت در آن زمان فقط ۲.۴  میلیون دلار در سال بود. در سال ۱۹۸۰ شرکتی به نام IBM برای پیشرفت در زمینه کامپیوترهای شخصی تصمیم گرفت کامپیوتر خود که PC نام دارد و هم اکنون کامپیوترهای عصر حاضر نیز مجهز به آن هستند، بسازد و به بازار عرضه کند. اما IBM تصمیم گرفته بود تا کار نرم‌افزار آن را به شرکت دیگری بسپارد. از اینجا بود که خوش‌شانسی به مایکروسافت روی آورد و IBM قراردادی با شرکت کوچک مایکروسافت بست تا نرم‌افزارهای موردنظر IBM را تولید کند. آنها سیستم‌عاملی که مناسب شرکت IBM بود را تولید کردند و حتی امکانات بیشتری را به آن اضافه نمودند و از آن یک سیستم‌عامل قوی ۱۶ بیتی ساختند.


شرکت‌های بیل گیتس

چند سال بعد مایکروسافت سیستم‌عامل گرافیکی ای با نام Windows را منتشر کرد و محصولات موفق‌تری تولید کرد که باعث رشد چشمگیر آن شد. طبق آمار، بیش‌تر از ۹۵ درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر دنیا از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده می‌کنند. اکنون بیل گیتس با بیش از ۵۰ میلیارد دلار، از ثروتمندترین مردان دنیا شناخته می‌شود. بیل گیتس چندین سال این مقام را حفظ کرد. به گفته‌ی خود بیل گیتس یکی از دلایل موفقیت شرکت مایکروسافت استخدام افراد باهوش و خبره بوده است. خودش فقط ۱۹ سال داشت که مایکروسافت را مدیریت می‌کرد. او به حدی مشغول کار بود که حتی بعضی‌اوقات چند روز محل کار خود را ترک نمی‌کرد و به همراه کارمندان خود به‌سختی بر روی پروژه‌های مختلف و سفارش مشتریان شرکت کار می‌کردند.


شرکت‌های بیل گیتس


شرکت‌های بیل گیتس


بنیاد بیل و ملیندا گیتس

گیتس تمام منافع حاصل از دو کتاب خود را به مؤسسات غیرانتفاعی، که حامی استفاده از تکنولوژی در آموزش و ارتقای مهارت‌ها هستند، اختصاص داده است. بشردوستی در نزد گیتس از اهمیت بالایی برخوردار است. او و همسرش ملیندا، مؤسسه خیریه‌ای را با سرمایه ۲۸.۸ میلیارد دلار ایجاد کردند، تا فعالیت‌های بشردوستانه را در زمینه‌های بهداشت جهانی و آموزش حمایت کنند. با این امید که در قرن بیست و یکم، تمام مردم دنیا به آموزش و بهداشت دسترسی داشته باشند. این مؤسسه مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار به بهداشت جهانی و ۲ میلیارد دلار به توسعه آموزش در مناطقی که مردم سطح درآمد پایینی دارند، اهدا کرده است، که در آمریکا و کانادا این کمک به‌صورت اهدای کامپیوتر و دسترسی به اینترنت برای همگان در کتابخانه‌های عمومی بوده است. گیتس در اکتبر ۲۰۱۶ در مصاحبه با برنامه «امروز صبح» تلویزیون آی تی وی اعلام کرد که قصد ندارد ثروت خود را برای سه فرزندش به ارث بگذارد و ثروت او بعد از مرگش در راه خیریه خرج خواهد شد.


شرکت‌های بیل گیتس


شرکت‌های بیل گیتس

برکشایر هاتاوی

برکشایر هاتاوی بزرگ‌ترین هلدینگ نمایندگی بنیاد بیل و ملیندا گیتس است که دارای حدود ۷ میلیون سهم با ارزش بازار ۷ میلیارد دلار است. گیتس و وارن بافت، بنیان‌گذار برکشایر هاتاوی، چندین دهه است که دوستان صمیمی ای هستند. هر دو نیز به دلیل اهدای بخش زیادی از ثروت خود به اهداف بشردوستانه مورد تحسین قرار گرفته‌اند.


شرکت‌های بیل گیتس

فور سیزنز هتل اند ریسورتس

Four Seasons Hotel and Resorts یک شرکت بین‌المللی هتل و استراحتگاه‌های لوکس است. این شرکت که در سال 1961 تأسیس شد، بیش از 100 هتل و استراحتگاه در سراسر جهان را اداره می‌کند. گیتس به همراه شاهزاده الولید بن طلال عربستان سعودی، پس از سرمایه‌گذاری 3.8 میلیارد دلاری در سال 2007، 95 درصد سهام شرکت را در اختیار دارند.


شرکت‌های بیل گیتس


شرکت‌های بیل گیتس

خط ریلی ملی کانادا

خط ریلی ملی کانادا، سومین مؤسسه بزرگ بنیاد بیل و ملیندا گیتس است. از طریق شرکت سرمایه‌گذاری شخصی خود، بیل گیتس با داشتن تقریباً ۱۰ درصد از سهام این مؤسسه، بزرگ‌ترین سهام‌دار منفرد در آن محسوب می‌شود. علاوه بر خط ریل، این شرکت، خدمات حمل‌ونقلی باربری، انبارداری و انتقال محموله‌ها را انجام می‌دهد.


شرکت‌های بیل گیتس

شرکت‌های بیل گیتس

شرکت کاترپیلار

کاترپیلار سازنده و طراح خودروهای سنگین مورد استفاده در صنایع انرژی، معدن و کشاورزی است. این مجموعه همچنین محصولات و خدمات مالی ای مثل بیمه را هم از طریق یک شبکه معامله جهانی به مشتریان می‌فروشد. این مجموعه جزو چهار شرکت بزرگ بنیاد بیل و ملیندا گیتس می‌باشد.


شرکت‌های بیل گیتس

یو پی اس و فداکس

جالب است که بیل گیتس در هر دو شرکت رقیب UPS و FedEx سهام دارد. هر دو شرکت‌های حمل با پیک (مثل تیپاکس در ایران) محسوب می‌شوند. سرمایه‌گذاری او در این شرکت‌ها به‌طورکلی به‌عنوان راهی برای سود بردن از روند روبه‌رشد تجارت الکترونیک تلقی می‌شود.


شرکت‌های بیل گیتس

شرکت‌های بیل گیتس


شرکت ویست منجمنت

Waste Management, Inc، دومین هلدینگ بزرگ بنیاد بیل و ملیندا گیتس است. این بنیاد تقریباً 19 میلیون سهم با ارزش بازار 1.97 میلیارد دلار دارد. این شرکت ارائه‌دهنده خدمات مدیریت زباله در ایالات متحده با بیش از 21 میلیون مشتری مسکونی، تجاری و صنعتی است. شرکت همچنین در چندین طرح سبز، از جمله تبدیل گاز ناشی از دفن زباله به برق مشارکت دارد.


شرکت‌های بیل گیتس

روتین روزانه بیل گیتس

با اینکه خود بیل گیتس مدعی است صبحانه موردعلاقه‌اش، غلات شکلاتی است، همسرش ملیندا در رویدادی گفته که بیل معمولاً صبحانه نمی‌خورد. اگر گیتس مشغول سفر نباشد، روز او در خانه‌اش در مدینا، واشنگتن، آغاز می‌شود. عمارتی بزرگ که قیمت آن به‌تازگی، ۱۲۳ میلیون دلار تخمین زده شده است. تنیس از ورزش‌های محبوب بیل گیتس است. گیتس هر روز مهم‌ترین تیتر خبرها را بررسی می‌کند. روزنامه‌های مورد علاقه او شامل New York Times، Economist و Wall Street Journal می‌باشند. بر اساس گزارش روزنامه Telegraph،‌ برنامه روزانه بیل گیتس به قسمت‌های کوچک پنج‌دقیقه‌ای بخش‌بندی شده است و تمامی این قسمت‌ها به‌دقت برنامه‌ریزی شده‌اند. روش فواصل پنج‌دقیقه‌ای توسط ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی‌های تسلا و اسپیس‌اکس، هم استفاده می‌شود. با وجود فشردگی برنامه روزانه بیل گیتس، هیچ یک از ایده‌ها، فکرها و طرح‌های او از قلم نمی‌افتند.
وقتی نوبت به ناهار می‌رسد، این میلیاردر بزرگ یک غذا را بیشتر از همه دوست دارد که در وب‌سایت Reddit هم به آن اشاره کرده است؛ در پاسخ به پرسشی که در بخش “هر سؤالی داری از من بپرس”، در مورد غذای مورد علاقه گیتس پرسیده شد، جواب قاطع او «چیزبرگر، چیزبرگر و چیزبرگر» بود! اگر به کارکردن یا مطالعه مشغول نباشد، گیتس وقتش را با سه فرزندش می‌گذراند. او که به بازدید از مکان‌های غیرمعمول مانند نیروگاه‌های الکتریکی و سیلو های پرتاب موشک به همراه پسرش علاقه‌مند است، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Quartz گفته: پسرم هم مانند من یادگیری را دوست دارد. با وجود لذت‌بردن از وقت‌گذرانی با خانواده، یکی از تفریحات آخر هفته‌های گیتس، بازی کارت Bridge است. بیل گیتس چند سال قبل در یک مصاحبه گفت که انجام‌دادن کارهای خانه و به‌خصوص شستن ظرف‌ها، یکی از عادات اوست و اضافه کرد که با وجود داوطلب شدن سایر اعضای خانواده برای شستن ظرف‌ها، او روش شستن خودش را ترجیح می‌دهد! در پایان برنامه روزانه بیل گیتس هم نوبت به خواب می‌رسد. گیتس هر شب زود می‌خوابد و تا شروع یک روز پرمشغله دیگر، 7 ساعت استراحت می‌کند.


املاک و مستغلات بیل گیتس


املاک و مستغلات بیل گیتس


املاک و مستغلات بیل گیتس

عمارت واشنگتن به نام XANADU

بیل گیتس دارای املاک و مستغلات بسیار زیادی است. از عمارت ۱۲۳ میلیون دلاری‌اش در واشنگتن بگیرید تا عمارت‌های دیگری که در سرتاسر ایالات متحده داراست. گیتس بیشتر وقت خود را در خانه ۶۶ هزار فوت مربعی خود در شهر مدینا واشنگتن می‌گذراند. ۷ سال طول کشید و ۶۳ میلیون دلار برایش هزینه برد تا این خانه را بسازد. آخرین تکنولوژی‌ها در این خانه به کار گرفته شده‌اند. در حال حاضر قیمت این عمارت ۱۲۳ میلیون دلار است. این خانه آنقدر بزرگ است که او سالانه فقط یک میلیون دلار هزینه مالیات آن را می‌دهد. خانه دارای ۲۴ سرویس حمام و ۶ آشپزخانه است. آمفی‌تئاتر آن می‌تواند پذیرای ۲۰ نفر باشد. در گاراژ این خانه ۲۳ ماشین جای می‌گیرند. البته که این عمارت بیش از یک گاراژ دارد.


املاک و مستغلات بیل گیتس


املاک و مستغلات بیل گیتس

استخرهای عمارت بیل گیتس

مجموعه استخرهای عمارت بیل گیتس، با یک آبشار در یک تالاب طبیعی شروع می‌شوند. افرادی که داخل استخرند می‌توانند زیر یک دیوار شیشه‌ای شنا کنند و بعد در قسمت تراس آن، بیرون بیایند. همچنین یک اتاق رخت‌کن با چهار دوش و دو حمام وجود دارد که کف آن از سنگ‌های فسیلی ساخته شده است. این استخر همچنین مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم موسیقی زیر آب است.


املاک و مستغلات بیل گیتس

املاک و مستغلات بیل گیتس

کتابخانه شخصی بیل گیتس

کسانی که به عادات گیتس آشنا هستند می‌دانند که او کتاب‌خوان قهاری است. و یک کتابخانه شگفت‌انگیز هم دارد. مساحت این کتابخانه ۲۱۰۰ فوت مربع است، دارای یک سقف گنبدی است. دو قفسه کتاب مخفی دارد و کتابچه CodexLeicester را هم در همین‌جا نگه‌داری می‌کند.


املاک و مستغلات بیل گیتس

نسخه خطی اصل کتاب لئوناردو داوینچی

در سال 1994، بیل گیتس کتاب لئوناردو داوینچی "Codex Leicester" را خریداری کرد، نسخه‌ای خطی که قدمت آن به قرن شانزدهم بازمی‌گردد. او 30.8 میلیون دلار برای این کتاب پرداخت کرد، بهایی که آن را به گران‌ترین کتاب فروخته شده تبدیل نمود. بیل این دفترچه را در تابستان امسال به موزه‌های منتخب امانت داده است.


املاک و مستغلات بیل گیتس

املاک و مستغلات بیل گیتس


اتاق ترامپولین

بیل گیتس دخترانش را بسیار دوست دارد و زمانی که آنها بزرگ می‌شدند یکی از آرزوهایشان را برآورده کرد. یک اتاق کامل مجهز به ترامپولین که بسیار شبیه به مرکز ژیمناستیک سرپوشیده است، به آنها اختصاص داده شد. این اتاق با سقف بسیار بلند، تنها بخش کوچکی از کل فضای ورزش خانواده است. امکانات ورزشی در فضایی با مساحت ۲۵۰۰ فوت مربع قرار گرفته که شامل اتاق بخار، سونا و رخت‌کن مردانه و زنانه است. همه اینها علاوه بر مجموعه زمین‌های بسکتبال و تنیس است. شاید خیلی از ماها از باشگاه رفتن لذت نبریم، ولی قطعاً ورزش‌کردن در باشگاه شخصی ای که بیل گیتس دارد لذت‌بخش خواهد بود.


املاک و مستغلات بیل گیتس

یک رودخانه و یک ساحل

گیتس برای داشتن خلوت موردنیاز خود و خانواده، یک رودخانه و یک ساحل در نزدیکی عمارت خود درست کرده است. داخل آب، ماهی‌های قزل‌آلا و سالمون وجود دارند. ماسه‌های ساحل را از سواحل کارائیب حمل‌ونقل کرده و به واشنگتن آورده است که هزینه این حمل هم بسیار بالاست.


املاک و مستغلات بیل گیتس

مزرعه کالیفرنیا

گیتس دارای املاک بسیار زیادی در جاهای دیگری هم هست. از جمله آنها مزرعه‌ای است که در کالیفرنیا واقع شده. او همچنین مزرعه دیگری در وایومینگ داشت اما آن را فروخت. مزرعه کالیفرنیا ۲۲۸ هکتار است که آن را با قیمت ۱۸ میلیون دلار خریداری کرد. طبق گزارش‌ها، این مزرعه شامل پنج انبار و همچنین یک مسیر مسابقه و یک باغ است. به نظر می‌رسد مکانی ایده‌آل برای دور شدن از سیاتل در ماه‌های سرد سال باشد. کالیفرنیا یک مکان عالی برای لذت‌بردن از آفتاب و فضای باز، تقریباً در تمام طول سال است.


املاک و مستغلات بیل گیتس

هتل‌های لوکس بیل گیتس

در طول سال‌ها، گیتس سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در بسیاری از مشاغل و بازارهای مختلف انجام داده. یکی از بازارهایی که ممکن است کمی تعجب‌آور به نظر برسد، بازار هتل و اقامتگاه‌ها ست. در واقع بیل گیتس مالک چندین هتل مختلف در سراسر جهان است. برای مثال، از طریق شرکت سرمایه‌گذاری شخصی خود، ظاهراً تقریباً نیمی از هتل‌های زنجیره‌ای Four Seasons را در اختیار دارد. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، او به همراه چندین خریدار ناشناس دیگر، مالک هتل ریتز - کارلتون در سانفرانسیسکو هستند. هتلداری ممکن است برای فردی که در حوزه فناوری کار کرده، یک بازار عجیب‌وغریب به نظر برسد، از این لحاظ که خیلی‌ها شاید بپرسند که چرا و این دو چه ربطی به هم دارند، اما انگار گیتس دقیقاً می‌داند که چگونه می‌تواند کار کند.


املاک و مستغلات بیل گیتس

جزیره استوایی عجیب‌وغریب

چه کسی هست که جزیره خصوصی خودش را نخواهد، مخصوصاً وقتی به‌اندازه بیل گیتس پول هم داشته باشد. قیمت یک جزیره برای او پول خرد است. جزیره قطعاً مکان بسیار مناسبی برای تعطیلات خانوادگی است. جزیره گیتس نامش Grand Bogue Caye است که در بلیز واقع شده و قیمت آن حدود ۲۵ میلیون دلار می‌باشد.


هواپیمای شخصی بیل گیتس


هواپیمای شخصی بیل گیتس

هواپیمای دریایی سسنا ۲۰۸ کاروان

گزارش‌های متعدد تأیید می‌کنند که بیل گیتس صاحب یک هواپیمای دریایی سسنا ۲۰۸ کاروان است. این هواپیمای منحصربه‌فرد، توسط شرکت هواپیماسازی Cessna Aircraft که اکنون بخشی از Textron Aviation است، ساخته شده. به‌طورکلی، این هواپیما می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۴۴ کیلومتر در ساعت برسد و می‌تواند ۱۰ تا ۱۴ نفر از جمله خدمه را حمل کند. مجهز به موتور توربوپراپ PT6A-114A با قدرت ۶۷۵ اسب بخار بوده و می‌تواند برد طولانی تا ۱۹۸۲ کیلومتر داشته باشد، حداکثر بار محموله ۱۳۹۳ کیلوگرم و حداکثر وزن برخاست ۳۶۲۹ کیلوگرم می‌تواند باشد. این هواپیما هزینه تعمیر و نگهداری بالایی را متحمل نمی‌شود. نوع زمینی آن می‌تواند تقریباً از هر جایی - شن، چمن یا هر زمین ناهمواری - بلند شود یا به زمین بنشیند. بسته به نیاز خریدار، همه چیز، از صندلی گرفته تا کنترل کابین خلبان را می‌توان سفارشی کرد. کسانی که به دنبال لوکس‌ترین‌ها هستند ممکن است فضای داخلی "Oasis" را برای این هواپیما انتخاب کنند. در این فضا، صندلی‌ها ارگونومیک بوده که نشان‌دهنده بالاترین سطح مهارت و طراحی می‌باشند.


هواپیمای شخصی بیل گیتس

هواپیمای Gulfstream G650

بر اساس گزارش‌ها، ظاهراً بیل گیتس صاحب دو هواپیمایGulfstream G650 است. یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی جهان محسوب می‌شود و تنها با یک توقف می‌تواند جهان را دور بزند. دارای دو نوعGulfstream G650 و Gulfstream G650ER است. گلف استریم G650 حداکثر برد ۱۲۹۶۴ کیلومتر دارد و این عدد برای گلف استریم G650ER۱۳۸۹۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت هر دو بیش از ۱۱۱۰ کیلومتر در ساعت است. خانواده جت‌های خصوصی Gulfstream G650 بیش از ۱۱۰ رکورد سرعت جهانی را در اختیار دارند و موتورهای آن توسط شرکت رولز رویس طراحی می‌شوند. فضای داخلی این جت خصوصی، از نظر لوکس بودن بی‌نظیر است. بسیار جادار بوده، دارای بهترین صندلی‌ها و بهترین امکانات برای یک پرواز راحت است. ظرفیت هواپیما، تا ۱۹ مسافر می‌باشد.


هواپیمای شخصی بیل گیتس

هواپیمای Bombardier BD-700 Global Express

دو جت خصوصی Bombardier BD-700 Global Express در لیست وسیله‌های نقلیه بیل گیتس قرار دارند. این هواپیما نیز مانند Gulfstream G650 متعلق به خانواده‌ای از جت‌های خصوصی است که برای تجربه نهایت تجمل و راحتی، طراحی شده‌اند. بااین‌حال، بمباردیر گلوبال اکسپرس انواع نظامی نیز دارد. صندلی‌های آن خاص بوده و"The Nuage"  نام دارد. هفت سال تحقیق و مهندسی انجام شده که در نهایت منجر به ایجاد صندلی ای شود که تجمل و راحتی را بتوان با آنها در هوا تجربه کرد. این جت که توسط شرکت هواپیماسازی کانادایی بمباردیر اویشن ساخته شده، حداکثر ظرفیت ۱۹ مسافر به‌اضافه ۲ تا ۳ خدمه را دارد. حداکثر سرعت آن هم ۹۵۰ کیلومتر در ساعت است. با ماکزیمم وزن برخاست ۴۴۴۵۲ کیلوگرم می‌تواند حتی تا برد ۱۱۵۵۰ کیلومتر را طی کند. از دیگر هواپیماهای این خانواده می‌توان به گلوبال ۵۵۰۰، گلوبال ۶۵۰۰، گلوبال ۷۵۰۰ و گلوبال ۸۰۰۰ اشاره کرد که هر کدام با اختلاف‌هایی که در پیکربندی‌های مختلف صندلی، برد، ظرفیت و سرعت، دارند، با هم متفاوت هستند. تمام جت‌های خصوصی Global Express با موتورهای جنرال‌الکتریک کار می‌کنند.


ماشین‌های بیل گیتس


ماشین‌های بیل گیتس

پورشه ۹۵۹

پورشه ۹۵۹ یک شگفتی تکنولوژیک محسوب می‌شود. این ابر خودروی تمام چرخ محرک برای استفاده در مسابقات رالی تخصصی دهه ۸۰ میلادی طراحی شده بود. این خودرو، افسانه‌ای است و درعین‌حال استفاده روزانه هم دارد. در کل، فقط ۳۴۵ نمونه از این خودرو ساخته شد. داشتن پورشه ۹۵۹ در سال ۱۹۸۶ قانونی نبود، اما گیتس سعی کرد یکی از آنها را وارد کند. او با قانون مبارزه کرد و پیروز شد، اما این نبرد ۱۳ سال طول کشید تا بالاخره او بتواند مالکیت خود را به دست گیرد.


ماشین‌های بیل گیتس

پورشه ۹۱۱

اولین خودرویی که بیل گیتس خرید یک پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۱۹۷۹ بود. گیتس در حال آزمایش‌کردن حداکثر سرعت این خودرو، ظاهراً با اشتیاقی افسارگسیخته، سه تابلو کنترل سرعت را رد کرد، که البته سومین تخلف او را روانه زندان کرد. پاول آلن، از بنیان‌گذاران مایکروسافت و دوست دوران کودکی گیتس، همکار خود را با وثیقه نجات داد. این دو، چهار سال قبل، اندکی پس از انصراف گیتس از دانشگاه هاروارد، شرکت نرم‌افزاری نوپا را در نیومکزیکو تأسیس کردند. این ماشین دیگر در مجموعه ماشین‌های او نیست. او ۹۱۱ را آخرین بار در سال ۲۰۱۲ در یک مزایده، به قیمت ۸۰ هزار دلار فروخت.


ماشین‌های بیل گیتس

پورشه تایکان توربو اس

Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo در سپتامبر ۲۰۱۹، در اشتوتگارت عرضه شد. پورشه توربو اس، اولین خودروی الکتریکی این شرکت بود و بیل گیتسی که عاشق پورشه ست، یکی از اولین خریداران آن بود و با رضایت تمام هم هزینه ۱۸۵ هزار دلاری آن را پرداخت کرد. او در مصاحبه‌ای با یوتیوب، تأیید کرد که همچنین خودرویی را خریداری کرده و گفت “من تازه یک ماشین الکتریکی گرفتم که خیلی‌خیلی باحاله. اولین ماشین الکتریکی منه و خیلی ازش لذت می‌برم.”


ماشین‌های بیل گیتس

فراری ۳۴۸

در کلکسیون ماشین‌های بیل گیتس یک فراری کمیاب هم وجود دارد، که تمام علاقه‌مندان به فراری به آن نظر دارند. این خودرو، یک ماشین اسپرت با موتور ۳.۴ لیتری V8 است. اما نکته مهم‌تر این است که فراری ۳۴۸ آخرین‌مدل طراحی شده توسط انزو فراری، خودروساز اصلی ایتالیایی بود. فراری ۳۴۸ مدل ۱۹۸۹ یک ابر خودروی دو سرنشین است که می‌تواند ۱۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.


ماشین‌های بیل گیتس

رولزرویس گوست

رولزرویس گوست ۲۰۲۲ یک سدان لوکس رده‌بالا ست. درون آن بسیار زیباتر و راحت‌تر از چیزی است که تصور کنید. رولز رویس قوست جز مجموعه فانتوم قرار می‌گیرد و به همان اندازه جذاب است اما کمی کوچک‌تر است. تمام قطعات خودرو رولز رویس قابل‌انتخاب و قابل‌تنظیم‌اند. این خودرو قیمت بالایی دارد و تقریباً ۳۴۰ هزار دلار است.


ماشین‌های بیل گیتس

بی ام دبلیو سری ۷

بی ام دبلیو ساخت ۲۰۰۹، اولین خودرو ضدگلوله‌ای بود که ساخته شد. این وسیله نقلیه لوکس، زرهی با ویژگی‌های حفاظتی گسترده است. حتی تایرهای آن هم ضدگلوله‌اند. این خودرو دارای موتور قدرتمند V12 بوده و قیمتش حدود ۱۵۸ هزار دلار است.


ماشین‌های بیل گیتس

تسلا مدل X

بیل گیتس در یکی از اپیزودهای برنامه‌اش در این ماشین دیده شد. او در این اپیزود، در داخل خودروی تسلا مدل ایکس خود با یکی از نویسنده‌های داستان‌های علمی تخیلی مصاحبه می‌کرد. آنها در مورد آخرالزمان و اتفاقاتی که در زمین می‌افتد حرف می‌زنند. البته گیتس از شرکت تسلا انتقاد کرده که ماشین‌های الکتریکی‌اش دارند با قیمت خیلی بالا عرضه می‌شوند درحالی‌که خودروهای الکتریکی برای حفاظت از آب‌وهوا نباید آنقدر گران باشند.


ماشین‌های بیل گیتس

مرسدس‌بنز کلاس اس

می‌دانیم که گیتس عاشق پورشه است اما قطعاً از مهندسی آلمانی در مرسدس‌بنز هم لذت می‌برد. او را دیده‌اند که با این خودرو دخترش را به مدرسه می‌برد. این سدان لوکس شیک در سال ۲۰۰۲، حدود ۱۱۰ هزار دلار قیمت داشت.


ماشین‌های بیل گیتس

شورلت ساب اربن

همه ما شورلت ساب اربن را می‌شناسیم، یکی از محبوب‌ترین محصولات تولید شده از شورلت است. برای گیتس هزینه چندانی هم نداشت، این خودرو شاسی‌بلند را حدود ۶۰ هزار دلار خرید. البته این انتخاب شاید چندان سازگار با آب‌وهوا نبود، اما او از آن برای رانندگی روزانه در اطراف واشنگتن و منطقه سیاتل استفاده کرده است. این خودرو بسیار جادار و کاربردی است.


ماشین‌های بیل گیتس

فورد فوکس

فورد فوکس، اقتصادی‌ترین سواری گیتس بود. آن را با قیمت ۱۵ هزار دلار خرید. این فورد هاچ بک آبی براق، با نیروی دیزلی کار می‌کند. برای گیتس، فورد فوکس یک ماشین مسافرتی عالی برای رفت‌وآمد از سیاتل به ردموند بود.


تابلو های نقاشی بیل گیتس


تابلو های نقاشی بیل گیتس

تابلوی نقاشی پولو کراب

بیل گیتس صاحب تابلویی از جورج بلوز به نام پولو کراب است. گیتس این قطعه را به طور ناشناس در یک مزایده در سال ۱۹۹۹ خریداری کرد و مبلغ هنگفتی معادل ۲۷.۵ میلیون دلار پرداخت کرد تا آن را به مجموعه خود اضافه کند. خانه گیتس می‌تواند یک موزه باشد، اگرچه آنها فقط هرازگاهی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.


تابلو های نقاشی بیل گیتس


تابلوی نقاشی وینسلو هومر

وینسلو هومر یک نقاش آمریکایی در اواسط و اواخر قرن ۱۹ بود. او بیشتر خود آموخته بود، اگرچه یک سال زیر نظر استاد تحصیل کرد. او مدتی را در جبهه‌های جنگ داخلی گذراند و صحنه‌های نبرد و همچنین صحنه‌های آرام‌تری از زندگی سربازان را ترسیم کرد. تابلو زیر از هنرهای اوست که گیتس آن را به قیمت ۳۶ میلیون دلار خریداری کرد. این تابلو یک ماهیگیر را در اطلس شمالی نشان می‌دهد.


ساعت‌های بیل گیتس

یک نگاهی هم بیندازیم به ساعت‌های مچی لوکسی که بیل گیتس تاکنون به دستش انداخته است.


ساعت‌های بیل گیتس

Casio MDV106-1AV Dive Watch


ساعت‌های بیل گیتس

Casio MDV106-1AV Specifications


ساعت‌های بیل گیتس

Casio MRW-200H-1B2VDF


ساعت‌های بیل گیتس

Microsoft SPOT – SmartWatch (2004)


بیل گیتس با چه ثروتمندانی در ارتباط است

وارن بافت (Warren Buffett)

وارن بافت او یکی از معروف‌ترین سرمایه‌گذاران و سهامداران برتر جهان است و با بیل گیتس دوستی نزدیکی دارند.

ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت‌هایی چون Tesla و SpaceX است و با بیل گیتس در زمینه فناوری و نوآوری همکاری کرده است.

جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس بنیان‌گذار شرکت آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ بنیان‌گذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک و با بیل گیتس در زمینه فناوری ارتباطی همکاری داشته است.

ملیندا گیتس (Melinda Gates)

ملیندا گیتس همسر بیل گیتس بود و آن‌ها به عنوان زوجی فعال در زمینه‌های خیریه و فیلانتروپی فعالیت می‌کردند. در سال 2021، اعلام کردند که از هم جدا می‌شوند، اما تصمیم گرفتند که در خیریه و پروژه‌های انسانی مشترک خود ادامه دهند.


سؤالات متداول در مورد بیل گیتس

بیل گیتس کیست؟

پاسخ: بیل گیتس یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران جهان است. او در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.

بیل گیتس کار خود را از کجا شروع کرد؟

پاسخ: بیل گیتس کار خود را از سنین نوجوانی شروع کرد و باتوجه‌به علاقه‌اش به کامپیوتر و برنامه‌نویسی، در سال ۱۹۷۵ به همراه دوستش پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد.

بیل گیتس چگونه موفق شد؟

پاسخ: یکی از دلایل موفقیت بیل گیتس، استفاده از روش‌های نوین در بازاریابی و فروش محصولات بود. او توانست با بهره‌گیری از تکنولوژی و ارتقای کیفیت محصولات خود، بازار فروش خود را گسترش دهد و به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان تبدیل شود.

ثروت بیل گیتس چقدر است؟

پاسخ: ثروت بیل گیتس بر اساس آخرین آمارهای Forbes در تاریخ 6 فوریه ۲۰۲۳ معادل 105.2 میلیارد دلار آمریکا می‌باشد. او در طول زندگی خود، با استفاده از روش‌های سرمایه‌گذاری خلاقانه، توانست ثروت زیادی را به وجود آورد.

بیل گیتس چطور مدیریت می‌کند؟

پاسخ: بیل گیتس با انتخاب مدیران باتجربه و قابل‌اعتماد، به مدیریت شرکت مایکروسافت می‌پردازد. او همچنین با ایجاد یک فضای کاری مناسب و خلاقانه، تلاش می‌کند تا انگیزه و خلاقیت کارکنان خود را افزایش دهد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها