موقعیت شما در سایت:

زندگینامه چارلز کوچ

زندگینامه چارلز کوچ

0 نظر

0 لایک

416 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/04

توضیحات

زندگینامه چارلز کوچ رئیس و مدیرعامل کوچ اینداستریز
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۳ معادل ۵۹ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

چارلز کوچ کیست؟

چارلز کوچ از سال ۱۹۶۷ رئیس و مدیرعامل صنایع کوچ می باشد. صنایع کوچ دومین شرکت خصوصی بزرگ دنیا به لحاظ درآمدی ست. درآمد ۱۲۵ میلیارد دلاری این مجموعه در زمینه های خط لوله، مواد شیمیایی، نرم افزار، قطعات خودرو و کاپ های دیکسی بوده است. خود شرکت البته توسط پدر چارلز  یعنی فرد کوچ راه اندازی شده چون او در سال ۱۹۲۷ روشی را پیدا کرده بود که خیلی بهتر می توانست نفت سنگین را پالایش کرده و به گازولین تبدیل کند. این شد که سال ۱۹۴۰ کوچ اینداستریز را راه اندازی کرد. چارلز و برادرش دیوید هر دو ۴۲ درصد از سهام این شرکت را داشتند. سال ۱۹۸۳ چارلز و دیوید سهام برادران دیگرشان را هم به قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون دلار خریدند.
چارلز کوچ در سال ۱۹۳۵ در شهر ویچیتا، در غرب آمریکا به دنیا آمد. پدرش فرِد کوچ تحصیل کرده دانشگاه MIT بود و توانسته بود یک فرآیند خلاقانه در حوزه پالایش نفت خام را ایجاد کند.
اسم مادرش ماری رابینسون کوچ بود. چارلز دارای سه برادر به اسم های ویلیام، فردریک و دیوید می باشد، و خودش نیز فرزند دوم خانواده است. پدرش همواره به فکر پیشرفت و استقلال چارلز و برادرانش بود، به همین دلیل نسبت به کار کردن آن ها خیلی سختگیری می کرد.

با این که آنها از نظر مالی چیزی کم نداشتند، ولی پدرش او و برادرانش را اجبار می کرد چه در تابستان و چه در ماه های سرد زمستان به کارهایی مانند کشاورزی، چمن زنی، آبیاری زمین، دوشیدن شیر گاو و ... مشغول شوند.  این در حالی بود که بچه های همسن و سال آنها همواره مشغول بازی و استراحت کردن بودند. اما خوش گذرانی و استراحت در خانواده کوچ هیچ مفهومی نداشت، به همین علت آن ها همیشه باید کار می کردند.

برای دیدن سبک زندگی مدیران برتر دنیا و نحوه مدیریت کردن ثروتمندان برتر دنیا، میتوانید به بخش سوخت جت در سایت مراجعه کنید.
بیوگرافی چارلز کوچچارلز وقتی که یازده ساله شد، برای ادامه تحصیل به یک مدرسه شبانه روزی رفت. بعد از پایان دوران مدرسه برای ادامه تحصیلات، وارد دانشگاه MIT شد. در دوران دانشجویی خود به انجمن بتا تتا پی (Beta Theta Pi) پیوست. در نتیجه در سال ۱۹۵۷ از دانشگاه با مدرک کارشناسی مهندسی عمومی فارغ التحصیل شد. پس از یک سال توانست مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک را کسب کند. در سال ۱۹۶۰ موفق شد با گرفتن مدرک ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه فارغ التحصیل شود.
او بعد از پشت سر گذاشتن تحصیلات خود، وقتی که ۲۵ سال داشت، زمان کوتاهی در اولین شرکت مشاوره ای مدیریت کسب و کار در جهان به اسم شرکت «آرتور دی لیتل» مشغول به کار کردن شد. اما در سال 1961 پدرش از چارلز خواست که به خانه بازگردد و اداره کردن یک شرکت نفتی متوسط که مالک و مدیر آن بود، را به عهده بگیرد.
او اول درخواست پدرش را رد کرد، ولی پدرش او را تهدید نمود که اگر به خانه نیاید، شرکت را می فروشد، چارلز پس از شنیدن این پیام، شغلش را کنار گذاشت و به خانه برگشت تا به عنوان مدیر ارشد شرکت مهندسی کوچ کار خودش را شروع کند. چارلز کوچ در سال ۱۹۶۳ توانست به سمت رئیس کل شرکت مهندسی کوچ، ارتقا مقام بیابد، و پدرش قبل از تمام شدن ریاستش در این بخش در سال ۱۹۶۶، چارلز را در مقام مدیرعامل کل شرکت قرار داد. 
بیوگرافی چارلز کوچ 
درآمد شرکت در آن دوران، سالانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار بود. چارلز کوچ اسم شرکتش را به یاد پدر به «صنایع کوچ» تغییر داد و دفتر مرکزی جدیدی را نیز در همان شهر احداث نمود که این امر در گسترش و رشد کسب و کار خانوادگی آنها نقش به سزایی داشت.
چارلز در سال ۱۹۷۰ از برادر کوچکتر خود دیوید خواست که به شرکت کوچ بپیوندد و او را در رشد کسب و کار پدرشان یاری دهد. دیوید پیشنهاد او را پذیرفت و به عنوان مدیر خدمات فنی در شرکت خانوادگی خودش مشغول به کار شد. پس از آن در سال ۱۹۷۹، به مقام مدیر شرکت مهندسی ارتقا درجه یافت. 

اعتقادات شخصی چارلز کوچ

اعتقادات چارلز کوچچارلز کوچ شخصی بسیار خانواده دوست است و برای حفظ حریم خصوصی خود اهمیت بسیار زیادی قائل می باشد. از قرار گرفتن در مرکز توجه دوری می کند.
برادران کوچ همه به نوعی دچار بیماری پروستات بودند ولی چارلز توانست از آن بیماری نجات یابد و درمان شد. این تجربه سرطان او را تشویق کرد تا بودجه چندین مرکز تحقیقات پزشکی را تامین کند. در کل او دوست دارد قسمتی از ثروت خود را در راه اموری که به آنها معتقد است خرج کند. 
چارلز در سال ۱۹۷۷ به عنوان یکی از بنیان گذاران «موسسه کاتو» در واشنگتن دی سی کار خود را به عنوان فردی در اتاق فکری راست گرا و حامی آزادی فردی آغاز کرد. این موسسه از ۱۵ تاجر حرفه ای تشکیل شده که همگی در اداره آن نقش دارند. در واقع ماموریت آنها «گسترش مباحث سیاست های عمومی جهت بسط اصول سنتی آمریکا، یعنی محدودیت دولت، بازار آزاد، آزادی فردی و صلح» می باشد.
ثروت کوچ به قدری زیاد بوده که باعث اثرگذاری دیدگاه های سیاسی او شده است. چارلز و دیوید کوچ هر دو لیبرتارین بوده و از حامیان مالی حزب جمهوری خواه آمریکا می باشند. البته او یکی از مخالفان دو رئیس جمهور جمهوری خواه یعنی جورج دابلیو بوش و دونالد ترامپ است. روسای جمهور مورد تحسین کوچ عبارتند از جرج واشنگتن، گراور کلیولند و کالوین کولیج. آنان از آنچه از سیاست خارجی و اقتصادی جرج دبلیو بوش دیدند، عمیقاً ناامید شدند. بخشی به این دلیل که احساس می ‌کردند سیاست های او باعث شد که راه برای هزینه کردن بیش از حد دولت و افول نظام بازار آزاد باز شود. او گفته است که اصل کلی او “حداقل کردن نقش دولت و حداکثر کردن نقش اقتصاد خصوصی و آزادی ‌های فردی است”.
اعتقادات چارلز کوچ

چارلز کوچ چگونه موفق شد؟

چارلز کوچ همچنین در جایی اعلام کرده که به غول هایی که مکتب اقتصادی اتریش را خلق کردند مدیون است. او گفته، آنان اصولی را توسعه دادند، که مرا قادر ساخت فهمی از این پیدا کنم که دنیا چطور کار می‌ کند؛ و این ایده ‌ها در توسعه مدیریت مبتنی بر بازار راهگشای من بوده است. 
چارلز کوچ از پیروان سرسخت مدیریت مبتنی بر بازار است. این سیستم که خود چارلز مبتکر آن بوده به جای اختصاص حقوق و مزایا به ازای ساعت کاری، بر اساس ارزش افزوده ای که کارکنان ایجاد می کنند به آنها دستمزد و پاداش می دهد. این کار همچنین باعث حداقل شدن فاصله بین مدیران و کارکنان می شود چون افراد طبق ارزشی که برای شرکت ایجاد می کنند سهم خود را می گیرند. او در کتابش به نام “چطور مدیریت بازار محور، بزرگترین شرکت خصوصی دنیا را ساخت”، این سیستم را به تفضیل توضیح داده است. این کتاب در سال ۲۰۰۷ به چاپ رسید. چارلز کوچ فلسفه مدیریت مبتنی بر بازار را، عامل موفقیت شرکتش می ‌داند.
چارلز کوچ مدتی در جامعه ضد کمونیستی جان برچ عضو بود و این عضویت تا سال ۱۹۶۸ ادامه پیدا کرد اما حمایت این گروه از جنگ ویتنام باعث قطع همکاری او با جان برچ شد. 
اعتقادات چارلز کوچچارلز در یکی از مصاحبه هایش گفته علی رغم زندگی در یک خانواده سطح بالا و توانمند، پدر من همیشه مرا مجبور می کرد طوری کار کنم که گویی فقیرترین انسان روی زمین هستم. سخت کوشی کوچ از دوران کودکی به سالهای بعد زندگی او نیز سرایت کرد. پس از دوران تحصیل، کوچ معمولا روزانه ۱۲ ساعت را در دفتر خود مشغول به کار بود و مدت زیادی از استراحت در منزل را هم به کار کردن می ‌پرداخت. نزدیکان و دوستان او می ‌گویند که وی حتی آخر هفته‌ ها نیز مشغول کار کردن بوده و از مدیران شرکت خود نیز همین انتظار را داشته است! او معمولا جلسات کاری خود را در روز های آخر هفته برگزار می‌ کرده است!
او همچنین گفته من قصد ندارم عمر خود را صرف شهرت و معروف شدن نزد دیگران کنم.  

شرکت های چارلز کوچ

کوچ اینداستریز
شرکت های چارلز کوچکوچ اینداستریز یک شرکت غول چند ملیتی خصوصی ست که در کانزاس واقع شده و به لحاظ بزرگی، دومین شرکت خصوصی در کل ایالات متحده می باشد. زیرمجموعه های این شرکت در زمینه تولید، پالایش و توزیع نفت، مواد شیمیایی، انرژی، فیبر، مواد واسطه و پلیمرها، مواد معدنی، کود، خمیر کاغذ، تجهیزات فناوری شیمیایی، رایانش ابری، امور مالی، تجارت مواد خام و سرمایه گذاری فعالیت می کنند. ۱۲۲ هزار نفر از ۶۰ کشور دنیا در این شرکت کار می کنند و درآمد سالیانه آن بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار می باشد.
این شرکت در سال ۱۹۴۰ پس از توسعه یک فرایند نوآورانه پالایش نفت خام توسط فرد کوچ (پدر چارلز کوچ) تاسیس شد. فرد کوچ در سال ۱۹۶۷ درگذشت و بیشتر سهام او بین چهار پسرش تقسیم شد. در نهایت پس از ماجراهایی چارلز کوچ و دیوید کوچ مالکان اصلی این شرکت شدند. 
چارلز کوچ زمانی اعلام کرده بود که مگر اینکه من بمیرم و این شرکت سهامی عام شود. بنابراین کوچ اینداستریز خصوصی ماند و از این آزادی خود (در برابر فشارهای بازارهای عمومی) برای سرمایه گذاری بلندمدت و تمرکز بر رشد استفاده کرد.
چارلز در سال ۱۹۶۷ و در ۳۲ سالگی موفق شد مدیریت شرکت را به عهده بگیرد. در آن زمان این شرکت یکی از پالایشگاه ‌های کوچک ایالت تگزاس به شمار می ‌رفت. در همان سال بود که وی به افتخار پدرش نام شرکت را به صنایع کوچ تغییر داد. رشد و پیشرفت شرکت صنایع کوچ در دهه های ۷۰ و ۸۰ ادامه یافت و چارلز در سال ۱۹۷۱ موفق شد بزرگترین جداکننده های نفت خام در ایالت اوکلاهاما را بسازد. این پیشرفت بسیار بزرگ با تجارت بین المللی کالا، ساخت خطوط لوله، فرآیندهای گاز مایع، تولید کود و مواد معدنی، احداث پالایشگاه، سرمایه گذاری در املاک، صنایع کشاورزی و دامداری همراه شد. از زمان ریاست چارلز کوچ بر شرکت تاکنون، درآمدها و فعالیت های این شرکت بیش از ۲۰۰۰ برابر افزایش یافته است!
شرکت چارلز کوچ

یکی از دلایل موفقیت چارلز کوچ چه بود؟

در سال 2005 بود که چارلز اقدام به خرید شرکت صنایع کاغذ و خمیرکاغذ جورجیا-پسیفیک با قیمت 21 میلیارد دلار کرد و همین باعث معرفی شرکت کوچ به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی جهان توسط مجله فوربز در سال 2006 شد.
تمام دارایی های چارلز کوچ عمدتا حاصل مالکیت ۴۲ درصد از سهام او در شرکت صنایع کوچ می باشد. صنایع کوچ صاحب شرکت های زیل نیز هست:
Flint Hills Resources
Georgia-Pacific
Guardian Industries
Infor
Invista
KBX
Koch Ag & Energy Solutions
Koch Engineered Solutions
Koch Investments Group
Koch Minerals & Trading
Molex

اقدامات بشردوستانه
 اقدامات چارلز کوچ

فعالیت های خیرخواهانه

کوچ فعالیت‌ های بسیار زیادی نیز در امور خیرخواهانه دارد. او موسس تعداد زیادی از بنیادهای اجتماعی و فرهنگی در آمریکا است. در سال ۲۰۰۸، مجله Business week او را بین ۵۰ فرد بخشنده در آمریکا قرار داد. بین سال‌ های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ کوچ مبلغی در حدود ۲۴۶ میلیون دلار را برای گسترش مطالعات اجتماعی و سیاسی اهدا کرده بود. او همچنین مدرک دکترای افتخاری دانشگاه George Mason را به پاس کمک ‌های گسترده مالی به دانشجویان دریافت کرده است. بیشتر کمک ‌های مالی او در زمینه گسترش و پیشرفت دانشگاه ‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.
چارلز همچنین مؤسس و مدیر موسسه کاتو، که یک بنگاه غیرانتفاعی تحقیقات در زمینه سیاست عمومی است نیز، می‌ باشد. مأموریت این مؤسسه، افزایش درک نسبت به سیاست ‌های عمومی (تصمیمات دولتی برای جامعه) و بر اساس اصول کوچک ‌سازی دولت، بزرگ کردن بازارهای آزاد، افزایش آزادی ‌های فردی و صلح می ‌باشد.
این مؤسسه از روش ‌هایی اثربخش، برای ایجاد حمایت، ارتقاء و انتشار سیاست ‌های کاربردی برای خلق جوامع آزاد، باز و مدنی در ایالات متحده و دنیا، استفاده می‌ کند. بیشترین کمک ‌های چارلز به مراکز آکادمیک، مربوط به دانشگاه جرج میسون، در ویرجینیای شمالی بوده ‌است.
سال ۲۰۰۲، صنایع کوچ مبلغ ۶ میلیون دلار برای بازسازی میدان بسکتبال دانشگاه ایالتی ویچیتا اهدا کرد. کوچ به برنامه های ورزشی زیادی کمک کرده است. در سال ۲۰۱۴ صنایع کوچ مبلغ ۱۱.۲۵ میلیون دلار به یک مدرسه اهدا کرد که بزرگترین هدیه در تاریخ آن مدرسه بود.

لایت استایل و دارایی های شخصی چارلز کوچ

جالب است که اطلاعات بسیار کمی در ارتباط با لایف استایل و دارایی های شخصی چارلز کوچ منتشر شده است. شاید به این علت که او شخصی بسیار خصوصی ست و علاقه ای به پابلیک شدن ندارد.
به هر حال، چارلز کوچ یک عمارت لاکچری در شهر ویچیتا داراست. 
او همچنین یک خانه شیک درپالم دزرت کالیفرنیا دارد که میلیون ها دلار قیمت آن است. معماری بیرونی و داخلی این خانه بسیار زیبا ست. داخل آن تماما مبله ست. اطراف آن پر از دار و درخت می باشد. ویوی اطراف این خانه هم بی نهایت چشمگیر است.
شرکت کوچ اینداستریز در طول مدت زمان همه گیری ویروس کرونا، شروع به توسعه مالکیت خود در زمینه رییل استیت (املاک و مستغلات) نمود. روزنامه وال استریت ژورنال در خبری منتشر کرد که آقای چارلز کوچ در طول پاندمیک به صورت یک سرمایه گذار بزرگ در زمینه رییل استیت ظاهر شده است و املاکی که قیمت آنها پایین آمده را خریداری می کند با علم بر اینکه این ملک در چند سال آینده دوباره یک رشد قیمتی را تجربه خواهد کرد. او حتی مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در هلدینگ آمهرست که یک بیزنس مربوط به اجاره دهی خانه و ملک است سرمایه گذاری کرد.
همچنین همانطور که گفتیم کوچ اینداستریز هزینه های زیادی را هم برای حمایت از یک سری حزب های خاص سیاسی خرج می کند که در ارتباط با آنها آمار و ارقامی داده شد.
از طرف دیگر کوچ اینداستریز مبالغ هنگفتی را صرف خرید شرکت های مختلف که لیستی از آنها آورده شد کرده است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها