موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه دیل کارنگی

زندگی نامه دیل کارنگی

0 نظر

0 لایک

294 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/09/16

توضیحات

دیل کارنگی، نویسنده مشهور آمریکایی، در زمینه های پیشرفت شخصی، فروش، و سخنرانی فعالیت داشت. که در این پست به جزئیات زندگی او پرداخته ایم.

دیل کارنگی، نویسنده مشهور آمریکایی، در زمینه های پیشرفت شخصی، فروش، و سخنرانی فعالیت داشت. زندگی نامه او نشان می دهد که او کتاب های معروفی داشته که به زبان های مختلف ترجمه شده اند، و او به عنوان یک نویسنده موفق و مشهور شناخته می شود.

دیل کارنگی در دو کتاب بسیار مشهور به نام‌های "آیین دوست یابی" (1936) و "چگونه از نگرانی دست برداریم و زندگی کنیم؟" (1948) به شمار می‌رفت که به عنوان برجسته‌ترین آثار او محسوب می‌شوند. وی از نخستین نویسندگان موفق در حوزه کتاب‌های بهبود شخصی بوده است.

علاوه بر این، دیل کارنگی در زمینه‌های سخنرانی عمومی، بازاریابی، آموزش‌های شرکتی و مهارت‌های فردی نیز فعالیت داشته است. کتب او در دهه‌های اول قرن بیستم در سراسر جهان محبوبیت داشته‌اند و هنوز هم چاپ جدید آثار او در حال خوانده شدن است.

یکی از ایده‌های مهم و برجسته در کتاب‌های کارنگی این بوده که با تغییر رفتارهای ما نسبت به دیگران، می‌توانیم اخلاق آن‌ها را نیز تغییر دهیم. دیل کارنگی در روز اول نوامبر 1955 در ایالت فارست هیلز در نیویورک، آمریکا، از دنیا رفت.


دیل کارنگی 


 دوران کودکی و جوانی دیل کارنگی 

دیل کارنگی در تاریخ 24 نوامبر 1888 در ایالت میسوری آمریکا به دنیا آمد. نام کامل او دیل هاریسون کارنگی بود. او از خانواده‌ای کشاورز و فقیر به دنیا آمد. دیل پسر دوم خانواده بود و خانه‌شان در یک مزرعه در فارست هیلز بود. وضعیت مالی خانواده خیلی خوب نبود و همه اعضای خانواده مجبور بودند در کارهای روزمره کمک کنند. حتی در کودکی، دیل به خاطر کمک به خانواده‌اش، صبح زود از خواب بیدار می‌شد و در کارهایی مثل دوشیدن شیر گاوها به خانواده‌اش کمک می‌کرد.
در دوران کودکی، خانواده دیل به شهر بلتون در ایالت میسوری نقل مکان کردند.



تحصیلات دیل کارنگی

در دوران نوجوانی، دیل کارنگی به کالج ایالتی آموزگاران واینزبرگ در میسوری رفت تا تحصیلات خود را ادامه دهد. پس از فارغ‌التحصیلی، او مختلف حرفه‌ها را امتحان کرد. ابتدا به فروش دوره‌های آموزشی در زمینه مکاتبه به دامداران پرداخت. سپس به فروش گوشت خوک و محصولات مرتبط با خوک مشغول شد.
در زمینه تجارت، دیل کارنگی بسیار موفق بود و توانست تا زمانی که 500 دلار پس‌انداز کند، تجارت را ادامه دهد. بعد از آن، در سال 1911، تصمیم گرفت از حوزه تجارت کناره‌گیری کند و به دنبال علایق شخصی و هدف‌های خود بروز کند.



دست آوردها و موفقیت های کارنگی 

دیل کارنگی آرزو داشت در جنبش سوادآموزی بزرگسالان به نام شات اوکاوا تدریس و سخنرانی کند. اما به جای این کار، به آکادمی هنرهای تجسمی در نیویورک رفت و در زمینه هنری موفقیت حاصل کرد. حتی در نمایش "Polly of the Circus" بازی کرد. اما پس از پایان پروژه‌های هنری، با شکست مواجه شد و بی‌شغفه به نیویورک بازگشت و در YMCA در خیابان 125 ساکن شد.

در سال 1912، ایده تدریس سخنرانی عمومی به ذهنش رسید، اما مکان مناسبی برای شروع نداشت. از همین رو با مدیر محل سکونتش صحبت کرد و اجازه گرفت تا کلاس‌های سخنرانی برگزار کند و در عوض 80 درصد از درآمد برگزاری کلاس‌ها را به او بدهد. این تجربه به وی آموخت که چرا سخنرانان نمی‌توانند مخاطبانشان را واقعاً جذب کنند.

وی دانش‌آموزان معروفی داشته است، از جمله "وارن بافت" که یکی از ثروتمندترین مردان جهان بود. در سال 1914، موفق شد هفته‌ای 500 دلار (معادل 12200 دلار امروزی) درآمد داشته باشد.

در سال 1916، توانست خانه‌ای برای سخنرانی‌های خود اجاره کند. سپس نوشته‌هایش را جمع کرد و کتابی با عنوان "سخنرانی عمومی" (تکلم عامیانه) نوشت که بسیار معروف شد.


دست آوردها و موفقیت های کارنگی 


درگذشت دیل کارنگی  

در پایان عمر خود، دیل کارنگی ایام آخر عمرش را در خانه شخصی خود در ایالت فارست هیلز سپری کرد. او در اولین روز نوامبر سال 1955 در خانه خود دارایی نوری را وداع گفت و در قبرستان بولتون در ایالت میسوری به خاک سپرده شد. آثار او در زمینه بهبود شخصی و کمک به مردمان زیادی به چشم می‌خورد.


کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی 


کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی 

دیل کارنگی پس از مدتی به یک سخنران مشهور تبدیل شد و تعداد زیادی کتاب نوشت. یکی از کتاب‌های معروف او به نام "آیین دوست‌یابی" در سال 1936 منتشر شد و به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کارنگی تبدیل شد. این کتاب تاکنون بیش از 50 میلیون نسخه به فروش رفته و به 38 زبان جهان ترجمه شده است. این کتاب به قدری موفق بوده که در طول چند ماه به تجدید چاپ 17 امین بار خود را داشته است.

کارنگی در خصوص نحوه نگارش این کتاب اظهار داشته که، یک کمیته در دانشگاه شیکاگو تحقیقی درباره نیازها و تمایلات عمومی افراد در جامعه انجام داده بود. نتایج نشان داد که مردم، علاقمند به یادگیری نحوه تأثیرگذاری بر دیگران هستند. این تحقیق باعث شد که یک دوره آموزشی با عنوان "پریدن" برگزار شود. اما مشکل این بود که کتابی مناسب برای تدریس در این زمینه وجود نداشت. به همین دلیل، دیل کارنگی تصمیم گرفت خودش اولین کتاب در این زمینه را بنویسد.

همچنین باید یادآوری کنیم که در جنگ جهانی اول، دیل کارنگی در ارتش ایالات متحده خدمت کرده است. او در طول زندگی خود دو بار ازدواج کرده است، اما هر دو بار نیز بعد از مدتی به طلاق انجامیده است.


5 کتاب برتر دیل کارنگی


تمام کتاب های دیل کارنگی

دیل کارنگی نویسنده معروفیه که کتاب‌های خودش در موضوعاتی مثل دوست‌یابی، مهارت‌های ارتباطی، و بهبود زندگی شخصیتون معروفه. هرچند "آیین دوست‌یابی" یکی از معروفترین کتاب‌هاش توی ایرانه، ولی کتابای دیگه‌اش هم خیلی ارزشمند و تأثیرگذارند. این کتب می‌تونند بهتون کمک کنند زندگیتون رو بهتر کنید.

• آیین زندگی  
• آیین سخنرانی 
• آیین کامیابی  
• پنج دقیقه ی خوب
• خداحافظ ناامیدی سلام زندگی
• سخن گفتن موثر به روش ساده و سریع
• چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟  
• رمز موفق زیستن
• هرگز فراموش نشوید 
• چگونه از زندگی و کارتان لذت ببرید  
• چگونه هر کسی را دوست خود کنیم؟
• چگونه شنوندگان مان راجذب خود کنیم؟  
• قدرت شگرف سخنرانی در افزایش اعتماد به نفس



جملات ماندگار دیل کارنگی

• بهبودِ خود بسیار سودمند تر از تلاش برای بهبود دیگران است.

• به یاد داشته باشید، امروز همون فردایی هست که دیروز نگرانش بودید.

• قبل از انتقاد از طرف مقابل در مورد اشتباهات خودتون صحبت کنید.

• دنیا پر از کارهای جالبه. در چنین دنیای پر هیجانی زندگی کسل کننده ای نداشته باشید.

• از دشمنانی که به شما حمله می کنن نترسید. از دوستانی که چاپلوسی شما رو می کنن بترسید.

• فرد موفق از اشتباهات خود سود می بره و دوباره به روشی متفاوت تلاش می کنه.

• زندگی واقعا یک بومرنگه. اون چه می دهی، پس می گیری.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها