موقعیت شما در سایت:

زندگینامه دیوید تامسون

زندگینامه دیوید تامسون

0 نظر

0 لایک

545 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/04

توضیحات

زندگینامه دیوید تامسون رئیس شرکت تامسون رویترز
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۳ معادل ۵۵.۷ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

دیوید تامسون کیست ؟

دیوید کنث روی تامسون یک میراث بر بزرگ و البته غول رسانه ای ست که پس از مرگ پدرش در سال ۲۰۰۶ رئیس مجموعه تامسون کورپوریشن شد و علاوه بر آن عنوانی که قبلا پدرش داشت را نیز از آن خود کرد. پس از به دست آوردن رویترز در سال ۲۰۰۸، دیوید تامسون رئیس کل مجموعه تامسون رویترز شد. در حال حاضر، او ثروتمندترین فرد کانادا و جزء ثروتمندترین افراد دنیا ست. 
دیوید تامسون در سال ۱۹۵۷ در تورونتو اونتاریو به دنیا آمد. او بزرگترین فرزند کنث تامسون (پدرش) و ماریلین لاویس (مادرش) می باشد. او یک خواهر و یک برادر دارد، خواهرش یک هنرپیشه و برادر او راننده ماشین های مسابقه ای ست. پدر دیوید فرد سرشناسی در دنیای کسب و کار بود که در زمان مرگش با ثروتی حدود ۱۰ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد در کانادا محسوب می شد.

از طرفی پدربزرگ او هم، روی تامسون، یک کارآفرین کانادایی و صاحب روزنامه بود. او در طول جنگ جهانی اول به کالج تجارت رفت و پس از جنگ هم در شغل های مختلفی مثل کشاورزی و فروش رادیو مشغول به کار شد. چون فروش رادیو بسیار مشکل بود، روی تصمیم گرفت یک ایستگاه رادیو تاسیس کند. او در سال ۱۹۳۴ اولین شرکت روزنامه خود به نام تامینز دیلی پرس را خرید و شروع به گسترش ایستگاه های رادیو و روزنامه خود کرد. روی تا اوایل دهه ۵۰ مالک شرکت ‌های مختلفی در زمینه‌ های متنوع همچون آرایش مو، وسایل آشپزخانه، تولید بستنی قیفی و غیره به همراه ۱۹ دفتر روزنامه بود. 
بیوگرافی دیوید تامسون اجداد خانواده تامسون از اهالی بریتانیا بودند که به کانادا مهاجرت کرده بودند. روی به خاطر تعهد به اصلیت خود با راه ‌اندازی یک هفته نامه وارد بازار نشریات بریتانیا شد. او در سال ۵۷ یک تلویزیون تجاری موفق نیز در اسکاتلند راه ‌اندازی کرد و در سال ۵۹ بزرگترین شرکت روزنامه بریتانیا، کمزلی را که مالک نشریه ساندی تایمز بود، خرید. روی، امپراتوری خود را به بیش از ۲۰۰ روزنامه در کانادا، آمریکا و بریتانیا گسترش داد. شرکت تامسون تحت رهبری او تبدیل به یک شرکت چند ملیتی در زمینه نشریات، چاپ، تلویزیون و مسافرت شد. تامسون در سال ۱۹۶۶ روزنامه تایمز را نیز خرید. او بعدها شهروند بریتانیا شد که به این شکل حق شهروندی کانادا را از دست داد. روی، وارد بازار نفت و گاز دریای شمال نیز شده بود. روی تامسون در سال ۱۹۷۶ كنار رفت و پسرش کنث تامسون ريیس شرکت تامسون شد. کنث در دانشگاه کمبریج در رشته اقتصاد و حقوق تحصیل کرده بود. خود دیوید تامسون هم در سال ۱۹۷۸ مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کمبریج در رشته تاریخ به دست آورد. 
شرکت تامسون که قبلا به عنوان یک شرکت نشر روزنامه با نشریات مهمی چون «تایمز» شهرت داشت، از زمان مرگ روی تامسون تقریبا تمام شرکت ‌های روزنامه خود از جمله تایمز و ساندی تایمز را به علاوه شرکت تلویزیون اسکاتلندی خود فروخت تا به سمت خدمات و محصولات الکترونیک برود و تنها روزنامه گلوب اند میل را نگه داشت. شرکت تامسون همچنین بخش نفت و گاز، مسافرتی و فروشگاهی شرکت را نیز فروخت. با این کار توانست شرکت سوئیت اند ماکسول (یک شرکت ناشر بریتانیایی) را در سال ۱۹۸۷ خریداری کند و به این ترتیب تبدیل به یک شرکت قدرتمند در زمینه انتشارات آکادمیک و خدمات اطلاعاتی شد. شرکت تامسون همچنین در سال ۱۹۹۶ شرکت انتشارات غرب (وست پابلیشینگ) آمریکای شمالی را خریداری کرد.
کنث تامسون در سال ۲۰۰۲ مقام خود را به پسرش دیوید داد و خود بازنشسته شد. کنث یک کلکسیون دار بزرگ آثار هنری بود و بیش از ۲ هزار اثر به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در کلکسیون خود داشت که او را به بزرگترین کلکسیون دار خصوصی کانادا تبديل کرده بود. شرکت تامسون که در زمان مرگ روی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارزش داشت، در زمان مرگ کنث ارزشش در حدود ۳.۳ میلیارد دلار شده بود.

ثروت دیوید تامسون چقدر است؟

ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۳ معادل ۵۵.۷ میلیارد دلار آمریکا می باشد.
بیوگرافی دیوید تامسوندیوید تامسون هم در پست ‌های مختلفی در شرکت ‌های خانواده تامسون کار کرده است. شرکت تامسون رویترز یک شرکت در زمینه اطلاعات و رسانه است که از ادغام رویترز (که در سال ۱۸۵۱ توسط پل جولیوس رویترز در لندن تاسیس شد) و شرکت تامسون در سال ۲۰۰۸ ایجاد شد. دفتر مرکزی این مجموعه در نیویورک سیتی در آمریکا قرار دارد. درآمد این شرکت با بیش از ۵۵ هزار کارمند در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در سال ۲۰۰۹ در حدود ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
او مدیریت فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای «بی» در کانادا را نیز بر عهده دارد. این فروشگاه‌ ها که در زمینه مد فعالیت می‌ کنند و تعداد آنها به بیش از ۹۰ عدد می ‌رسد، از برند های اصلی شرکت هادسونز بی در آمریکای شمالی می باشند.
دیوید تامسون پدر شش فرزند از چهار مادر مختلف است. از همسر اولش دو دختر، از همسر دومش یک پسر، از همسر سومش یک دختر و از همسر چهارمش هم دو دختر دارد. اما فقط دو دختر کوچک او با پدر و مادرشان زندگی می کنند. 
تامسون به مدت ۵ سال با دختر بزرگش تایرا بیگانه بود و تایرا در نهایت از پدرش به علت سوء مدیریت اعتماد خانواده شکایت کرد. این پرونده در سال ۲۰۱۷ در خارج از دادگاه حل شد. در حال حاضر سه تا از فرزندان دیوید در لندن زندگی می کنند.
دیوید تامسون خود به تنهایی در یک اقامتگاه خصوصی در تورونتو اونتاریو که زیرزمین آن یک گالری هنری ست زندگی می کند. او آثار هنری ای از پابلو پیکاسو و جان کنستیبل را نگهداری می نماید. دیوید حتی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که دوست دارد کسب و کار خانوادگی را رها کند و بر فعالیت های هنری و شرکت املاک خودش متمرکز شود.

اعتقادات شخصی و علاقمندی دیوید تامسون

اعتقادات دیوید تامسونتامسون یکی از حامیان گالری هنر اونتاریو ست. او یک کلکسیونر مشتاق هنری ست و بهترین کلکسیون جان کنستیبل (هنرمند) را در جهان دارا ست. 
تامسون به ندرت با مطبوعات مصاحبه کرده و خیلی در معرض عموم قرار نمی گیرد. تنها مصاحبه قابل توجهی که او انجام داد با جیمز فیتز جرالد بود. دیوید در ارائه نظرات خود به آقای فیتز جرالد، در مورد بسیاری از افراد در دنیای تجارت چیز مثبتی برای گفتن نداشت. تامسون در این مصاحبه گفت: وقتی که سعی می کنید زندگی متعادل تری داشته باشید، بیزنسمن های سنتی فکر می کنند که شما یک مرد واقعی نیستید. کی مرد واقعی نیست؟ شما به من میگید کی هست کی نیست؟ شما یک آخر هفته رو هم با همسرتون نگذروندید، هیچ تایم اضافه ای ندارید، هیچ سرگرمی ای ندارید، املای موتزارت رو بلد نیستید، بعد برمی گردید به من میگید که من ضعیفم؟

شرکت های دیوید تامسون

وودبریج

شرکت های دیوید تامسوندیوید تامسون یکی از رؤسای مجموعه وودبریج است. وودبریج یک هلدینگ سرمایه گذاری خصوصی بوده که شرکت تامسون رویترز را کنترل می کند. این هلدینگ کانادایی دو سوم تامین کننده داده های مالی و خدمات را تحت کنترل دارد. خود مجموعه وودبریج ۶۷ درصد شرکت تامسون رویترز را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۲۰۲۱، ۶.۳ میلیارد دلار درآمد داشته است. دیوید تامسون حدود ۱۴ درصد از دارایی های وودبریج را دارا ست و مابقی آن را خانواده و اقوام دیگر او دارند.
بیشتر دارایی های تامسون هم از همین مجموعه وودبریج به دست آمده است. همانطور که گفتیم وودبریج یک شرکت سرمایه گذاری ست که ثروت به جای مانده از غول مدیا یعنی روی تامسون، پدربزرگ دیوید، را مدیریت می کند. پس از اینکه روی تامسون از دنیا رفت ثروتش را بین سه فرزندش تقسیم نمود. پدر دیوید، کنث، ۴۲ درصد سهم برد. برادر و خواهر کنث هم سهم خودشان را بردند. بنابراین وودبریج وراث زیادی را پیدا کرد، به طوری که دیوید و خواهر و برادرش هر کدام تنها ۱۴ درصد از سهام وودبریج را دریافت نمودند.

شرکت تامسون رویترز
شرکت های دیوید تامسون تامسون رویترز یک شرکت چندملیتی کانادایی ست. وقتی تامسون کورپوریشن، شرکت رویترز را در سال ۲۰۰۸ خریداری کرد و با آن ادغام شد، شرکت تامسون رویترز به وجود آمد. بخش اعظمی از این شرکت در اختیار وودبریج است. 
در سال ۱۹۷۶، روی، مدیریت شرکت تامسون را به پسرش کنث تحویل داد. کنث در سال ۲۰۰۲ اعلام بازنشستگی کرد و در سال ۲۰۰۶ از دنیا رفت. دیوید تامسون، بزرگترین پسر او، کنترل ثروت  خانوادگی را بر عهده گرفت. دیوید ابتدا در شرکت مک ‌لئود تورنتو مشغول به کار بود. اما بعد از مدتی این شرکت را ترک کرد تا وارد کسب ‌و کار خانوادگی شود و سمت ‌های مختلفی هم در شرکت تامسون داشت. او چند شرکت هم به ‌طور مستقل تاسیس نمود. دیوید که رئیس هیات ‌مدیره شرکت تامسون است، توسعه کسب ‌و کار خانوادگی را ادامه داد و در سال ۲۰۰۷ پس از ادغام شرکت تامسون با خبرگزاری رویترز، شرکت تامسون رویترز تشکیل شد.

اوسمینگتون
شرکت های دیوید تامسوناوسمینگتون شرکت خصوصی رییل استیت و املاک دیوید تامسون می باشد. او برخی سرمایه گذاری های شخصی اش را نیز از طریق این شرکت جلو می برد. املاک و مستغلات اوسمینگتن در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد. محل استقرار آن در تورنتو ست. این شرکت خدمات مدیریت سرمایه و توسعه املاک و مستغلات را به سرمایه گذاران نهادی کانادا ارائه می دهد. به علاوه اینکه در حوزه لیزینگ (leasing) هم خدمت رسانی می کند.

شرکت Bell Canada

شرکت های دیوید تامسونبل کانادا یک شرکت غول تلکام می باشد و خانواده تامسون هم در آن سهامدار اند. بل کانادا خدماتی مثل سرویس تلفن همراه، تلویزیون و ماهواره ارائه می کند. این شرکت در حال حاضر به بیش از ۱۳ میلیون خط تلفن سرویس می دهد. دفتر مرکزی آن هم در مونترال کانادا قرار دارد و جزء شرکت های تاپ در جهان محسوب می شود.

روزنامه Globe and Mail
شرکت های دیوید تامسون گلوب اند میل یک روزنامه کانادایی است که در پنج شهر در غرب و مرکز کانادا چاپ می شود. با خوانندگان هفتگی تقریباً ۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵، این روزنامه پرخواننده ترین روزنامه کانادا شد، اگرچه در تیراژ کلی هفتگی کمی از روزنامه تورنتو استار عقب تر است. برخی گلوب اند میل را به عنوان "روزنامه رکورد دار" کانادا در نظر می گیرند. 
The Globe  و The Mail and Empire دو روزنامه ای بودند که هر دو در قرن ۱۹م تاسیس شدند. اما بعدا توسط یک نفر خریداری شده و با هم ادغام گردیدند تا اینکه روزنامه گلوب اند میل به وجود آمد. در سال ۱۹۸۰ این دفتر روزنامه به تامسون کورپوریشن فروخته شد.

خانه و مستغلات لوکس

خانه دیوید تامسون در تورونتو
 خانه های دیوید تامسوناین خانه در روکس بورو منطقه روسدال اونتاریو واقع است. در مجاورت آن هم یک ملک تاریخی قرار دارد که او مشغول بازسازی آن است. روکس بورو منطقه سرسبزی در کانادا ست. دیوید در اینجا همسایه های زیادی دارد و با بسیاری از آنها هم ارتباطش نزدیک است. 

خانه Geary House
 خانه های دیوید تامسوندیوید در دهه ۱۹۸۰ این خانه را در خیابان پارک خریداری کرد. گری هاوس خانه ای متمایز بود که از آجر زرد ساخته شده و در منطقه روزدال واقع است. او این خانه را نیز بازسازی نمود.

ملکی در حومه شهر تورنتو

دیوید تامسون یک ملک بزرگ در اطراف تورنتو دارد که در حال حاضر هم در این ملک زندگی می کند. او آن را به قیمت ۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. 

دیوید تامسون علاوه بر مالکیت شرکت هایش و آثار هنری گرانبهایی که دارد، املاک و مستغلات زیادی را نیز در سراسر دنیا به خصوص انگلیس و کانادا دارا ست. علاوه بر این، او صاحب تیم های ورزشی نیز می باشد. اما اطلاعات بسیار کمی در ارتباط با دارایی های این چنینی او موجود است. همانطور که گفتیم تامسون شخصی خصوصی ست و علاقه ای به پابلیک شدن ندارد و احتمالا به همین دلیل، دارایی های خود را نیز خصوصی نگه داشته است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها