موقعیت شما در سایت:

زندگینامه دیتر شوارتز

زندگینامه دیتر شوارتز

0 نظر

0 لایک

657 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

توضیحات

زندگینامه دیتر شوارتز رئیس و مدیرعامل سوپر مارکت های زنجیره ای لیدل
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۳ معادل ۴۳.۱ میلیارد دلار آمریکا میباشد.

دیتر شوارتز کیست؟

دیتر شوارتز کارآفرین، سرمایه دار و مدیر ارشد اجرایی آلمانی است که رئیس و مدیرعامل مجموعه فروشگاه های زنجیره ای لیدل می باشد. وی همچنین مالک و بنیانگذار گروه شوارتز است. گروه شوارتز یک شرکت هلدینگ خرده فروشی آلمانی ست که در زمینه مدیریت بر فروشگاه های زنجیره ای لیدل و کافلند فعالیت می کند و به عنوان چهارمین شرکت خرده فروشی جهان بر پایه میزان درآمد سالیانه شناخته می شود. دفتر مرکزی این گروه در شهر نکازاولم آلمان قرار دارد و امروزه مالک شبکه ای از ۱۰ هزار شعبه در سراسر اروپا ست. 
دیتر شوارتز در سال ۱۹۳۹ در شهر هیلبرون آلمان متولد شد. پدر او یک بیزنسمن بود که در سال ۱۹۳۰ خوار و بار فروشی Lidl & Schwarz KG را تاسیس کرد که در طول جنگ جهانی دوم ویران شد اما بعد از اتمام جنگ بازسازی گردید. سال ۱۹۷۳، دیتر شوارتز بعد از پایان دبیرستان به بیزنس پدرش ژوزف شوارتز پیوست و اولین فروشگاه تخفیف لیدل را با الهام از برادران آلبرشت راه اندازی نمود. بعد از اینکه پدرش در سال ۱۹۷۷ از دنیا رفت او کنترل فروشگاه های تخفیف را به دست گرفت و مدیرعامل شرکت شد. دیتر فروشگاه های تخفیف زنچیره ای کافلند را در سال ۱۹۸۷ افتتاح کرد و در اواخر دهه۸۰ و ۹۰ شروع به گسترش هر دو زنجیره در سراسر اروپا نمود. او می دانست که اگر می خواهد یک امپراتوری بسازد، خودش باید این کار را انجام دهد. بنابراین بلافاصله پس از آن، دیتر شوارتز حق نامگذاری لیدل را از یک فرد غیرمرتبط به نام لودویک لیدل که سابقا یک معلم مدرسه بود خریداری کرد تا از یک نبرد قانونی با مالک مشترک لیدل جلوگیری نماید و این امپراتوری را تحت نام خودش پیش ببرد.
بیوگرافی دیتر شوارتز بازاریابی خرده فروشی در آلمان بخشی بود که به آرامی در حال رشد بود و شوارتز هم با مهارتی که در خواندن بازار داشت، بسیار کارآمد و هوشمندانه توانست بهترین معاملات را از نظر رشد شرکت خود به دست آورد.
نتیجه آن اینکه ارزش دارایی های دیتر شوارتز در سال ۲۰۰۹ برابر با ۱۰ میلیارد یورو، در سال ۲۰۱۲ برابر با ۱۲ میلیارد یورو، در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۹.۶ میلیارد یورو، در سال ۲۰۲۱ برابر با ۲۷.۳ میلیارد دلار و اکنون در سال ۲۰۲۳ برابر با ۴۳ میلیارد دلار می باشد. 
عمده ثروت شوارتز از کنترل او بر گروه شوارتز ناشی می شود. این شرکت در سال منتهی به فوریه ۲۰۲۲، ۱۳۳.۵ میلیارد یورو (۱۵۸.۱ میلیارد دلار) فروش داشته است. گروه شوارتز بزرگترین خرده فروش مواد غذایی در اروپا ست. 
دیتر شوارتز نقش مدیریت خود را در سال ۱۹۹۹ ترک کرد. از سال ۱۹۹۹، شوارتز منابع خود را از طریق بنیاد دیتر شوارتز (شرکت با مسئولیت محدود با هدف خیریه) که معاف از مالیات است مدیریت می کند. او قبلا سهام خود را در لیدل و کافلند به این موسسه انتقال داد و تصمیم گرفت که چقدر از سود خود را به این بنیاد اختصاص دهد. بنیاد دیتر شوارتز حامی تحصیلات و امکانات مراقبت روزانه از کودکان است و از پروژه های علمی و تحقیقاتی برای کودکان نیز حمایت می کند. 
دیتر شوارتز علاوه بر راه اندازی مدرسه ای برای آموزش تجارت و حقوق، صدها میلیون دلار به امور خیریه اهدا کرده است.  

نحوه مدیریت کردن زندگی شخصی

اعتقادات دیتر شوارتز دیتر شوارتز مردی است که به دلیل توانایی بی نظیرش در تصمیم گیری و همچنین مهارتی که از خود در هنگام عبور از موانع مهم نشان می دهد، مورد احترام قرار گرفته است. 
در سال ۱۹۶۳، شوارتز با شخصی به نام فرانسیسکا ویپرت ازدواج کرد. آنها در شهر هیلبرون زندگی می کنند و دو دختر دارند. شوارتز شدیدا از حریم خصوصی خود محافظت می کند به طوری که هیچ رسانه ضبط شده ای از او وجود ندارد و از هر گونه مصاحبه ای امتناع می کند. حتی اگر نام او را در گوگل سرچ کنید بیشتر از پنج تصویر از او به شما نشان نمی دهد. 
او ممکن است از ثروتمندترین افراد دنیا باشد، اما هیچ کس خارج از نزدیک ترین حلقه او چیزی در مورد آنچه که او فکر می کند یا انجام می دهد نمی داند.

شرکت های دیتر شوارتز

گروه شوارتز
شرکت دیتر شوارتز گروه شوارتز یک شرکت خرده فروشی چندملیتی خانوادگی ست که فروشگاه های مواد غذایی را با برندهای Lidl و Kaufland اداره می کند. این گروه بزرگترین خرده فروش اروپایی و چهارمین خرده فروش بزرگ در جهان از نظر درآمد می باشد. گروه شوارتز از تاسیسات تولیدی خود برای محصولات پخت شده، نوشابه و بستنی بهره می برد.
گروه شوارتز توسط ژوزف شوارتز، پدر دیتر شوارتز، در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد. دفتر مرکزی این گروه در بادن-ووتمبرگ آلمان واقع است. گروه شوارتز یک شرکت بازرگانی بین المللی با ۵۰۰ هزار کارمند است و بیش از ۱۲۹۰۰ فروشگاه را در سال ۲۰۲۱ در ۳۳ کشور اداره کرده است. این گروه از دو بخش خرده فروشی Lidl و Kaufland تشکیل شده است. گروه شوارتز سالها در جمع آوری، مرتب سازی و بازیافت مواد قابل بازیافت مشارکت داشته است. این گروه از طریق بنیاد دیتر شوارتز از آموزش به ویژه کودکان حمایت مالی می کند. شرکت شوارتز در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ گردش مالی ۱۲۵.۳ میلیارد یورویی داشته است. این گروه در حال حاضر درآمدی معادل ۱۴۰ میلیارد یورو دارد.
دیتر اولین فروشگاه لیدل را در سال ۱۹۷۳ افتتاح نمود و سال ۱۹۷۷ مدیرعامل آن شد. در حال حاضر گروه شوارتز ۵۰۰ هزار کارمند دارد. لیدل در سال ۲۰۱۷ وارد ایالات متحده هم شد و بیشتر فروشگاه های آن در ایالت های ویرجینیا و کارولاینا قرار دارند. 
دیتر اولین فروشگاه کافلند را در سال ۱۹۸۴ بازگشایی نمود که به سرعت گسترش یافت. کافلند بیش از ۱۴۰۰ فروشگاه در آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، لهستان، رومانی، بلغارستان، کرواسی و مولدووا دارد. فروشگاه های کافلند را به عنوان اولین هایپرمارکت های زنجیره ای می شناسند.

آیتم های لوکس ثروتمندان دنیا که هیچ وقت افشا نشد!

آیتم های دیتر شوارتز آقای دیتر شوارتز یک رمز و راز است، به کمترین میزان ممکن در معرض رسانه ها قرار می گیرد. فقط افراد بسیار نزدیک به او با او صحبت می کنند. بنابراین اطلاعات بسیار کمی از او در دسترس هست. دیتر شوارتز یک بیزنسمن سنتی و خانواده محور است. او در حال حاضر به همراه خانواده اش در خانه ای در هیلبرون آلمان زندگی می کنند. او مدیران زیردست زیادی دارد که از طریق آنها بیزنس اش را در سراسر جهان کنترل می نماید. بنابراین تقریبا اطلاعاتی در مورد آنچه او انجام می دهد یا دارا هست و دارا نیست در دسترس عموم قرار ندارد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها