موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه دونالد ترامپ

زندگی نامه دونالد ترامپ

0 نظر

0 لایک

731 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/10

توضیحات

دونالد ترامپ، ابرتاجر، نویسنده، سرمایه‌ گذار و مجری تلویزیون آمریکایی و  رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ آمریکا است. که در این پست به جزئیات زندگی او می پردازیم.

دونالد ترامپ، یکی از شخصیت‌های مهم در زمینه‌ی املاک و مستغلات آمریکا، با نام دونالد ترامپ شناخته می‌شود. او از طریق فعالیت‌های تجاری، نویسندگی، سرمایه‌گذاری، و شرکت در برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی به شهرت رسیده است . ترامپ در سال ۲۰۱۷ به طور غیرمنتظره‌ای موفق شد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد حزب جمهوری، پیروز شود. این مسئله باعث شگفتی‌آوری شد، زیرا او رقبای داخل حزب خود را شکست داد و وارد مرحله نهایی انتخابات شد که در آن با نامزد دموکرات‌ها به رقابت پرداخت. احتمالاً شما او را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و یک شخصیت سیاسی می‌شناسید. با این حال، جالب است بدانید که ترامپ یک شخصیت غیرسیاسی نیز محسوب می‌شود. او پس از پیروزی در انتخابات داخل حزب جمهوری، با ایجاد حواشی و افشاگری‌های رسانه‌ای، موفق به شکست هیلاری کلینتون شد. به این ترتیب، ترامپ به عنوان یک میلیاردر پرانرژی توانست به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب شود.


  دونالد ترامپ کیست؟


تحصیلات دونالد ترامپ

دونالد ترامپ در تاریخ ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶ میلادی (۲۴ خرداد ۱۳۲۵ شمسی) در بیمارستان جامائیکا در منطقه کوئینز شهر نیویورک، آمریکا، به دنیا آمد. پدر او، فرد ترامپ، یک توسعه دهنده املاک و مستغلات اهل برانکس بود و مادرش مری آن مک‌لئود ترامپ، از اسکاتلند به آمریکا مهاجرت کرده بود. دونالد ترامپ با خواهر و برادرهای بزرگترش، مریان، فرد جونیور، الیزابت و برادر کوچکترش، رابرت، در محله جامائیکا استیتز در کوئینز بزرگ شد. او از مهدکودک تا کلاس هفتم را در مدرسه خصوصی کیو فارست حضور داشت. در سن ۱۳ سالگی، وی به آکادمی نظامی نیویورک در یک مدرسه شبانه روزی ثبت نام کرد. در سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۲ شمسی)، وارد دانشگاه فوردهام شد و دو سال بعد به دانشگاه پنسیلوانیا منتقل شد. در ماه مه سال ۱۹۶۸ میلادی (اردیبهشت ۱۳۴۷ شمسی) با دریافت مدرک B.S در رشته اقتصاد از دانشگاه فوردهام فارغ‌التحصیل شد. پس از اتمام تحصیلات، به مدرسه یکشنبه (Sunday school) نیز رفت. در دهه ۱۹۷۰ میلادی (۱۳۴۹ شمسی)، والدین او به کلیسای دانشگاهی مرمر در منهتن پیوستند، که متعلق به کلیسای اصلاح شده در آمریکا بود.


خانواده دونالد ترامپ


خانواده ترامپ

دونالد ترامپ، چهارمین فرزند فردریک (فرد) کریست ترامپ و مری مک‌لئود، از خانواده‌ای پرسود و پرارزش در زمینه توسعه املاک و مستغلات به دنیا آمد. خواهر بزرگ او، مریان ترامپ بری، به عنوان قاضی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده خدمت کرد و سپس به عنوان قاضی در دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده مشغول به کار بود. برادر بزرگ دونالد، فِرِد، ابتدا در کسب و کار پدرش مشغول به کار شد و سپس به عنوان خلبان خطوط هوایی فعالیت کرد. متأسفانه، اعتیاد او به الکل باعث مرگ او در سال ۱۹۸۱ در سن ۴۳ سالگی شد. پدر دونالد، یعنی فرد ترامپ، از دهه ۱۹۲۰ میلادی به عنوان یک توسعه‌دهنده موفق املاک و مستغلات فعالیت می‌کرد. او صدها آپارتمان و خانه تک‌واحدی را در مناطق مختلف شهر نیویورک ساخت و از اواخر دهه ۱۹۴۰ هزاران واحد آپارتمان با استفاده از وام‌های دولتی بنا به دلایلی از جمله تشویق به ساخت مسکن‌های ارزان قیمت در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد. فرد ترامپ نیز در مدتی در دهه ۱۹۵۴ میلادی تحت بازجویی کمیته بانکی سنا قرار گرفت. او با سوءاستفاده از برنامه تضمین وام و بیش از حد برآوردن هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی خود برای گرفتن وام‌های بزرگتر از بانک‌های تجاری متهم شد. مشخص شد که او از سود خود در وام‌های ساخت و ساز بیمه شده دولتی برای ساخت یک مرکز خرید استفاده کرده بود. بعداً او مبلغ ۱.۲ میلیون دلار را به ایالت بازپرداخت کرد، اما نتوانست ضمانت وام دولتی برای پروژه‌های مسکونی خود در منطقه کونی آیلند بروکلین را دریافت کند.



ازدواج و فرزندان دونالد ترامپ

ترامپ از سه همسر پنج فرزند و ۱۰ نوه دارد.

همسران دونالد ترامپ عبارت اند از:


ایوانا ترامپ (Ivana Trump)



ایوانا ترامپ (Ivana Trump):

ایوانا ترامپ اولین همسر دونالد ترامپ بود و با او در سال ۱۹۷۷ ازدواج کرد. ایوانا تا سال ۱۹۹۲ همسر ترامپ بود و با او سه فرزند به نام‌های دونالد جونیور، ایوانا، و اریک دارد. ایوانا پیشتر مدل و کارآفرین موفقی بوده است.


مارلا میپلز (Marla Maples):


مارلا میپلز (Marla Maples):

مارلا دومین همسر ترامپ بود و آنها در سال ۱۹۹۳ ازدواج کردند. این ازدواج به دوتری به نام تیفانی انجامید. مارلا فعالیت‌های مختلف در عرصه هنر و رسانه را دنبال کرده است.


ملانیا ترامپ (Melania Trump)


ملانیا ترامپ (Melania Trump):

ملانیا سومین و فعلی‌ترین همسر دونالد ترامپ است. آنها در سال ۲۰۰۵ ازدواج کردند و یک فرزند به نام بارون دارند. ملانیا پیشتر مدل بوده و به عنوان اولین بانوی ایالات متحده نقش بر عهده گرفته است.



فرزندان دونالد ترامپ از هر ازدواج

ازدواج اول:

فرزندان: دونالد جونیور، ایوانکا، و اریک.
این سه نفر از ازدواج اول با ایوانا ترامپ به دنیا آمدند.

ازدواج دوم:

فرزند: تیفانی آریانا ترامپ.
تاریخ تولد: ۱۳ اکتبر ۱۹۹۳ میلادی (۲۱ مهر ۱۳۷۲ شمسی).
او در دانشگاه پنسیلوانیا در رشته جامعه‌شناسی و مطالعات شهری تحصیل کرد و در سال ۲۰۱۶ میلادی در کمپین انتخاباتی پدرش شرکت کرد. بعد از فارغ‌التحصیلی، در سن ۲۲ سالگی در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان به عنوان سخنران حمایتی از پدرش حضور داشت.

ازدواج سوم:

فرزند: بارون ویلیام ترامپ.
تاریخ تولد: ۲۰ مارس ۲۰۰۶ میلادی (۲۹ اسفند ۱۳۸۴ شمسی).
او کوچکترین و تنها فرزند ترامپ از ملانیا ترامپ است.



اوایل ورود دونالد ترامپ به بازار کار

در دهه ۱۹۸۰ میلادی (۱۳۵۹ تا ۱۳۶۹ شمسی)، دونالد ترامپ و هرشل واکر در فعالیت‌های مختلفی به ویژه در زمینه‌های تجارت و مشارکت در پروژه‌های ملکی و سرمایه‌گذاری فعالیت داشتند. هرشل واکر کشیش مرمر و مشاور دینی خانواده ترامپ بود و تا سال ۱۹۹۳ میلادی (۱۳۷۱ شمسی) خدمت به این خانواده را ادامه داد. بعدها، دونالد ترامپ او را به عنوان یک مربی کارکشته توصیف کرد. در دوران تحصیلی ترامپ در دانشکده، به دلیل جنگ ویتنام، چهار بار از ادامه تحصیل به وقفه افتاد. در سال ۱۹۶۶ میلادی (۱۳۴۵ شمسی)، به دلیل یک معاینه پزشکی، برای خدمت سربازی مناسب تشخیص داده شد. در ژوئیه ۱۹۶۸ میلادی (تیر ۱۳۴۷ شمسی)، هیئت نظامی او را به عنوان یک شهروند واجد شرایط برای خدمت سربازی انتخاب کرد. اما در اکتبر ۱۹۶۸ میلادی (مهر ۱۳۴۷ شمسی)، به دلایل پزشکی زمان اعزام دونالد ترامپ به خدمت سربازی به تعویق افتاد. مجدداً در سال ۱۹۷۲ میلادی (۱۳۵۱ شمسی) به دلیل بیماری خار استخوانی از گذراندن خدمت سربازی معاف شد. پس از فارغ‌التحصیلی، ترامپ به کار تمام وقت در کسب و کار پدرش پرداخت و در مدیریت امور املاک به او کمک کرد. در آن زمان، تعداد ملک‌های متعلق به پدر وی میان ۱۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ واحد تخمین زده می‌شد. در سال ۱۹۷۴ میلادی (۱۳۵۳ شمسی)، او رئیس مجموعه‌ای از شرکت‌ها و شراکت‌های تحت مالکیت فرد ترامپ شد که بعدها آن را سازمان ترامپ نامیدند.


دارایی های دونالد ترامپ

دارایی های دونالد ترامپ

در سال ۱۹۸۲ میلادی، دونالد ترامپ در لیست افراد ثروتمند مجله فوربس به خاطر سهمی که از ثروت خانواده‌اش به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار داشت، قرار گرفت. این مبلغ معادل ۵۶۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ میلادی بود. اما در دهه ۱۹۸۰، زیان‌های مالی ترامپ به حدی بزرگ بود که او را از لیست افراد ثروتمند در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ حذف کردند. در ژوئیه ۲۰۱۵ میلادی، پس از ارائه گزارش افشای مالی اجباری به کمیسیون انتخابات فدرال (FEC)، ترامپ دارایی خالص خود را حدود ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد. اطلاعات منتشر شده توسط FEC نشان می‌دهد که دارایی حداقل ۱.۴ میلیارد دلار و بدهی ۲۶۵ میلیون دلاری داشته است. مجله فوربس تخمین زده است که دارایی خالص او در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۴.۵ میلیارد دلار و ۳.۱ میلیارد دلار بوده است. در رتبه‌بندی میلیاردرها در سال ۲۰۲۱، ترامپ دارای ۲.۴ میلیارد دلار بوده و جایگاه ۱۲۹۹ امین جهانی را به‌دست آورده است. این رزومه او را به یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ آمریکا تبدیل کرده است.



شکست و زیان های ترامپ در تجارت

دونالد ترامپ ادعا کرده است که با یک وام کوچک یک میلیون دلاری از پدرش، مسیر حرفه‌ای خود را آغاز کرده و این وام را با بهره پرداخت کرده است. اما اطلاعات نشان می‌دهد که وی حداقل ۶۰ میلیون دلار وام از پدرش گرفته است و بخش قابل توجهی از آن را نتوانست بازپرداخت کند. هشت سال بعد، مبلغ دیگری به اندازه ۴۱۳ میلیون دلار (تعدیل شده بر اساس تورم) از شرکت پدرش دریافت کرد. در سال ۲۰۱۸، گزارش‌ها نشان داد که ترامپ و خانواده‌اش ممکن است در کلاهبرداری مالیاتی شرکت داشته باشند و اداره مالیات نیویورک تحقیقات خود را آغاز کرده است. عملکرد سرمایه‌گذاری‌های ترامپ در بازار سهام و دارایی‌های نیویورک نیز به طور کلی ضعیف بوده است. در سال‌های اخیر، ترامپ مدعی بوده که دارایی خالص او افزایش یافته است، اما تخمین‌های فوربس نشان می‌دهد که از ۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۳.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. درآمد مجوز محصول او هم از ۲۳ میلیون دلار به ۳ میلیون دلار کاهش یافته است. در ادعای ترامپ درباره سلامت مالی و زیرکی تجاری، اظهارنامه‌های مالیاتی او از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۴ نشان می‌دهد که او زیان خالص ۱.۱۷ میلیارد دلاری را تجربه کرده است، که این مقدار تقریباً بیشتر از زیان بسیاری از دیگر مالیات دهندگان آمریکایی بوده است. در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱، زیان او بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در هر سال بوده و بیش از دو برابر زیان نزدیک‌ترین رقبا در تجارت بوده است. در سال ۱۹۹۵، زیان گزارش‌شده او به مقدار ۹۱۵.۷ میلیون دلار بوده است (معادل ۱.۶۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱).


ورود ترامپ به دنیای سیاست

ورود ترامپ به دنیای سیاست

تاریخچه حزب سیاسی ترامپ نشان می‌دهد که او در طول سال‌ها بارها تغییرات حزبی داشته است. او در سال ۱۹۸۷ به عنوان یک جمهوری‌خواه و عضو حزب استقلال (که به حزب اصلاحات در ایالت نیویورک وابسته بود) شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک دموکرات، در سال ۲۰۰۱ به عنوان یک جمهوری‌خواه، در سال ۲۰۰۹ به عنوان عضو حزب استقلال و مجدداً در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک جمهوری‌خواه ظاهر شد. در سال ۱۹۸۷، ترامپ به یک روزنامه ملی خریداری شده و از مردم درخواست کرد تا نظرات خود را درباره سیاست‌های خارجی و کاهش کسری بودجه فدرال بیان کنند. او از رقابت در انتخابات محلی خودداری کرد، زیرا به ریاست جمهوری ایالات متحده فکر می‌کرد. در سال ۲۰۰۰، ترامپ در انتخابات مقدماتی برای نامزدی حزب اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. اما در فوریه ۲۰۰۰ از رقابت خارج شد. در سال‌های بعدی، در مورد نامزدی در انتخابات ۲۰۱۲ حدس و گمان زد و در نهایت در سال ۲۰۱۷ با افشاگری‌های زندگی‌اش نامزد شد و با اختلاف به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد.



ماشین های لوکس دونالد ترامپ

ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، مجموعه‌ای از خودروهای گران‌قیمت و منحصربه‌فرد در اختیار دارد. در ادامه می تونید خئدرو های لوکس ترامپ رو ببنید.


لامبورگینی دیابلو وی تی 1997


لامبورگینی دیابلو وی تی 1997:

توضیحات: یکی از اولین و آخرین لامبورگینی‌های ترامپ با موتور 5.7 لیتری V12 با توان 510 اسب بخار. این خودرو به عنوان یک نماد سرعت و لوکس در کلکسیون او حضور داشته است.


مرسدس بنز SLR مک لارن 2003


مرسدس بنز SLR مک لارن 2003:

توضیحات: او چندین مرسدس بنز گران‌قیمت در ناوگان خود داشته است. یکی از آنها مدل SLR مک لارن 2003 با موتور 5.4 لیتری V8 سوپرشارژر و توان 563 اسب بخار بوده است.


رولز رویس فانتوم 2015


رولز رویس فانتوم 2015:

توضیحات: رولز رویس فانتوم، خودروی لوکس و محبوب، نشان از سلیقه زیبا و مجلل ترامپ دارد. این خودرو از موتور 6.6 لیتری V12 توربوشارژ با توان 563 اسب بخار استفاده می‌کند.


شورلت کامارو ایندیاناپولیس 500 پیس 2011


شورلت کامارو ایندیاناپولیس 500 پیس 2011:

توضیحات: گزارش‌ها حاکی از مالکیت یک کامارو SS 2011 توسط ترامپ است. این خودرو برای حضور در مسابقات ایندیاناپولیس 500 پیس طراحی شده و خطوط قدیمی خودروهای سرعتی دهه 1960 را دارد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها