موقعیت شما در سایت:

وظایف و ماموریت کارمندان در کار گروهی

وظایف و ماموریت کارمندان در کار گروهی

0 نظر

0 لایک

120 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/17

توضیحات

فیلم مأموریت غیرممکن با بازیگری تام کروز را به خاطر دارید؟ قهرمان فیلم همیشه می‌دانست مأموریتش چیست و برای انجام آن ابزارهای لازم را در اختیار داشت. درست مثل قهرمان فیلم مأموریت غیرممکن، تمام کارمندان باید مأموریت خود را بدانند و در راستای به انجام رساندن آن تصمیم‌گیری کنند (همه‌ی کسب و کارها مأموریت خاص خودشان را دارند، یا حداقل باید داشته باشند.

بیانیه‌ی مأموریت در کسب و کار بسیار مهم است. زیرا کارمندان باید بدانند که کسب و کار‌شان در چه مسیری در حال حرکت است و کمک کنند تا کسب و کار به هدف و مقصد موردنظر برسد. آنها باید مراحل رسیدن کسب و کار به اهدافش را بشناسند. به عنوان مثال، اگر آنها بدانند ارائه خدمات عالی به مشتریان یک ارزش محسوب می‌شود، تشخیص خواهند داد که لازم است با مشتریان خیلی راه بیایند. اما اگر ندانند که خدمت‌رسانی به مشتریان با اهداف کسب و کار یکپارچه و همسوست، ممکن است وقتی با درخواستهای اضافی مشتریان مواجه شـــوند آن را در حوزه‌ی مسئولیتهایشان غیرضروری و زمان بر تلقی کنند. 

چه کارهایی را در کسب و کار نباید انجام بدهیم؟

کارها و پروژه هایی را که خارج از شـرح وظایف محوله به شما هستند، انجام ندهید. به کارمندان خود بگویید که چگونه نقش‌شان به مأموریتهای کلی کسب و کار کمک خواهد کرد. به جای اینکه بگویید: "شما در حال کار روی پروژه‌ای هستید که باعث افزایش ۲۰ درصدی درآمد کسب و کار خواهد شد بگویید: "شما در حال کار روی پروژه‌ای هستید که دیدگاه افراد را نسبت به آموزش تغییر خواهد داد. "


آیا کار گروهی را در کسب و کارتان ترویج می‌کنید؟

یک کسب و کار بزرگ از چند گروه متحد که برای اهداف مشترک کار می‌کنند، تشکیل شـده است. وظیفه‌ی شما به عنوان مدیر، این است که کار گروهی را ترویج و تقویت کنید. گروه شما باید از کلماتی مثل ما و مال ما به جای لغات من و مال من استفاده کند. 


بازدهی کار گروهی بیشتر است یا انفرادی؟

کار گروهی هنگامی رخ می‌دهد که افراد برای به انجام رساندن یک پروژه‌ی خاص با هدفی مشترک در کنار یکدیگر کار می‌کنند. هنگامی که افراد با یکدیگر همگام شده و در قالب یک گروه با هم کار می‌کنند، کارایی و تولید مجموعاً نسبت به زمانی که به صورت انفرادی کار می‌کنند، بیشتر می‌شود. موفقیت گروه از موفقیت اعضای گروه مهم‌تر است. کار گروهی کارآمد نه تنها در دستیابی به اهداف کسب و کار سودمند است، بلکه باعث می‌شود افراد نسبت به هم حس خوبی داشته باشند. 
اگر شما موفق به پرورش یک گروه خوب شوید، دیگر شاهد رقابت مخرب، اتهامات، و درگیریهای شخصیتی مفرط نخواهید بود. مطمئنا این شرایط هر از گاهی ممکن است رخ دهد؛ معمولا این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که افراد گروه از نزدیک با هم کار می‌کنند. اما همیشـه شـرایط عادی نخواهد بود. گروهی که اعضایش دائماً یکدیگر را سرزنش می‌کنند، یا با مافوق خود درگیر می‌شوند، یا با همه چیز و همه کس بیش از حد مخالفت می‌کنند، گروه خوبی نخواهد بود. 


پول چه نقشی در روند پیشرفت یک کسب و کار دارد؟

همیشـه برای اکثر افراد پول حرف اول را می‌زند. شما نباید از افراد انتظار داشته باشید که به صورت رایگان کار کنند. اگر کسب و کارهای الف و ب از همه جهت با هم برابر باشند، ولی کسب و کار ب دستمزد بیشتری پرداخت کند، مسلما کسب و کار ب با تعداد کارمندان بیشتر، پیروز خواهد شد. به این موضوع با دقت فکر کنید


مدیران دنبال چه کارمندانی هستند؟

یک گروه بـه استانداردهای خاصی نیازمند است. با توجه به نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی در حوزه منابع انسانی، ۳۷ درصد از مدیران اجرایی، اعضای تیم را به عنوان کسانی که کار خود را در مهلت تعیین شده انجام می‌دهند معرفی کردند. مدیران به دنبال کارمندان قابل اعتمادی می‌گردند که بتوانند کار را در موعد مقرر تحویل دهند. اگر یکی از افراد نتوانست، موفقیت کل تیم تضعیف می‌شود. تنظيـم عادلانه امـا چالش برانگیـز زمانها، به کارمندان کمک می‌کند که وقت خود را برنامه‌ریزی و به اهداف موردنظر دست پیدا کنند. شما باید پروژه‌های بزرگ را به قطعات کوچکتری تقسیم کرده و هنگامی که مهلت انجام پروژه‌ای نیاز به تمدید دارد، اطمینان حاصـل کنید که ارتباط منظـم خود را برای تعييـن ضرب العجل حفظ خواهید کرد. به این ترتیب از بروز استرس، بحران، و خستگی شغلی در افراد تیم جلوگیری خواهید کرد. 
شـما نمی‌توانید به کارمندانتان حقوق کمی بدهید و انتظار داشته باشید که در کسب و کار شـما بمانند و برایتان کار کنند. حتی اگر برای آنها امکانات فوق‌العاده و فرهنگ سازمانی ایده آلی فراهم کرده‌اید، باز هم باید حقوق‌شان را بالا ببرید. اگر به کارمندان خود حقوق کمی پرداخت کنید، با این کارتان به آنها می‌گویید که در موفقیت کسب و کار هیچ تأثیری ندارند. 


ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها