موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت محمد اعتماد

فرمول موفقیت محمد اعتماد

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

349 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی محمد اعتماد بنیانگذار برند پوشاک ماکسیم و از مشاهیر تبلیغات ایران، همراه شما هستیم.
در این برنامه  با محمد اعتماد همراه می شویم تا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار محمد اعتماد برای شما صحبت کنند.

موفقیت در کسب و کار برند پوشاک

در این برنامه محمد اعتماد از تجربیات خودشان و اینکه چطور شد به عنوان یکی از برندهای مطرح و برتر پوشاک ایران شناخته شدند برای شما صحبت می کنند.

محمد اعتماد بنیان گذار پوشاک ماکسیم

محمد اعتماد، بنیانگذار پوشاک ماکسیم کیست؟

محمد اعتماد، متولد 1315 در شهر اهواز است. ایشان کار حرفه‌ای‌ را از روزنامه کیهان و با خبرنگاری آغاز کرد و همزمان با کار، تحصیلات را در رشته تبلیغات و بازاریابی ادامه داد. تحصیلات آکادمیک سبب شد ایده ایجاد شرکت تبلیغاتی در ذهنش ایجاد شود و تاسیس شرکت تبلیغاتی کسری ماحصل عملی شدن آن ایده بود، با شرایط بوجود آمده در زمان انقلاب و سه سال پس از آن در سال 1360 شرکت ماکسیم‌ گستر را جهت تولید پوشاک مردانه و زنانه راه‌اندازی نمود که تا به امروز در این عرصه مشغول به فعالیت می باشد.
محمد اعتماد از تریکو شروع کرد، و در فضای کسب و کار راکد زمستان به سراغ تولید پیراهن چهار فصل رفت. و پس از آن شلوار مردانه را هم به تولیدات خود اضافه کرد و یک لاین کامل پوشاک مردانه را راه اندازی نمود.
پوشاک ماکسیم از اولین فروشگاههای زنجیره ای است که از نظر وزارت صنعت ، معدن و تجارت به رسمیت شناخته شده است. محمد اعتماد مدیریت موسسه خیریه عصای سفید را حرفه اصلی خود می داند. این موسسه بودجه دولتی ندارد و تماما توسط خیرین و خود مردم اداره می شود. سال 1369 برای نابینایان تاسیس شد.
خصوصیتی که عامل موفقیت محمد اعتماد شد. محمد اعتماد معتقد است تنها رمز موفقیت ماکسیم، کار و کار و کار است.
داشتن پشتکار خیلی مهم است و محمد اعتماد در 80 سالگی اگر روزی 12 ساعت کار نکند احساس بیماری می کند.

فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی محمد اعتماد بنیانگذار برند پوشاک ماکسیم و از مشاهیر تبلیغات ایران

روزهای سخت را چطور عبورکنیم؟

روز سخت برای من وجود ندارد. هر روز باید بجنگی و تلاش کنی من طعم شکست را هم چشیدم و از ناکامی برای موفقیت استفاده می کنم. زمانی برای واردات لوازم خانگی اقدام کردم ولی نشد. سپس دستکش صنعتی تولید کردم که باز هم نشد ولی دلسرد نشدم و از این تجربیات برای موفقیت های بعدی استفاده کردم.
یکبار در آلمان دیدم سرکارگر در حال سرزنش کارگر است. به او می گفت پیچ را باید مانند آلمانی ها ببندی. این روحیه که کار آلمانی ها در دنیا بهترین است، در تمام آنها وجود دارد و باعث موفقیت می شود. ما در ایران هم این توانمندی و پتانسیل را داریم ولی متاسفانه در این 10-15 سال از همه عقب مانده ایم . چرا؟ بخشی برمیگردد به عدم حمایت دولت از تولید کننده داخلی و سیل واردات چینی و بخشی دیگر ناشی از تنبلی و زیاده خواهی نسل جدید است. می خواهند روزی 4 ساعت کار کنند. و ظرف یک ماه دنیا را بگیرند! خب معلوم است که نمی شود

نخستین روزهای در کسب و کار برند پوشاک

شرکت پوشاک ماکسیم در سال 1359 به اهتمام آقایان دکتر احمد عبدلی و محمد اعتماد تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت وظیفه خود دانست در راستای نیازهای کشور تمام تلاش خود را در جهت تولید محصولات داخلی انجام دهد تا گامی بلند در عرصه تولید پوشاک و خود کفایی در این صنعت بردارد. کلیه اجناس این شرکت در طی یک استراتژی کسب و کار با کد مخصوص و قیمتی یکسان در تمامی شعبات به فروش می رسد. لازم به ذکر است شرکت ماکسیم همواره سعی در تولید و عرضه مستقیم پوشاک با مدلها و طرح های جدید و به روز دارد.
نحوه بازاریابی و تبلیغات شرکت ماکسیم از زبان محمد اعتماد
واقعیت این است که نخستین روزهایی که من کار خود را آغاز کرده بودم مصادف شده بود با زمانی که تولیدکنندگان بزرگ کار را به عناوین مختلف رها کردند و این رمز موفقیت ما بود. در واقع آن روزهای اول چون رقیبی نداشتیم تمام کالاهای ما مستقیم از انبار به فروش می‌رفت و گاهی اوقات مغازه‌داران از 7صبح در نوبت می‌ایستادند تا تولیدات ما را ببرند. در خصوص تبلیغات امروزه خود باید بگویم ما قبل از انقلاب شرکت تبلیغاتی داشتیم و تقریبا با این حوزه آشنایی داریم و تبلیغات را می‌شناسیم. مثلا در روز پدر بی‌شمار آگهی تبلیغاتی دادم ولی فقط تبریک روز پدر و تولد حضرت علی(ع) را در آگهی گنجاندم بدون هیچ تخفیفی، چون نمی‌خواهم مشتری را گول بزنم.
نحوه بازاریابی و تبلیغات شرکت ماکسیم از زبان محمد اعتماد

برنامه‌های آتی برند ماکسیم

چون در این حرفه با مد سر و کار داریم باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که با مد روز جلو برویم زیرا ما نمی‌توانیم مد 20سال پیش را عرضه کنیم. بنابراین مهم‌ترین دغدغه ما این است که مدهای جهانی را با فرهنگ ایرانی تطبیق دهیم و به ایرانیان عرضه کنیم.

طراحی لباس‌های پوشاک ماکسیم

طراحان پوشاک ماکسیم ایرانی هستند، در همه دنیا نمایشگاه مد به این بهانه برگزار می‌شود که طرح‌های کشورهای دیگر دیده شود. مثلا 10سال پیش کت‌های مردانه یک چاک داشت که پوشاک ماکسیم در اسپانیا پیشنهاد کت‌های 2چاک را داد که پذیرفته نشد اما از آنجایی‌که در اندام ایرانی‌ها 2چاک بهتر می‌نشیند، کار خود را ادامه دادند و البته ناگفته نماند 2سال بعد آنها هم 2چاک را در مدهای خود نهادند.

چگونه مسیر کسب و کار خودمان را پیدا کنیم؟

فقط دانستن اینکه چگونه یک کسب و کار را راه اندازی کنید، کافی نیست؛ شما باید بدانید کارآفرینان موفق چگونه مسیر کاری خود را سپری کردند.
زندگی افراد موفق و‌ راه‌ و روشی که این افراد طی کرده‌اند می‌تواند در‌روند پیشرفت و موفقیت‌ شما تاثیر‌بسزایی داشته باشد.
اغلب‌ کارآفرینان ابتدا با سختی و مشکلات بسیاری شروع کرده و‌ بعداً تبدیل به‌ کارآفرین شده‌اند و درآمدهای ماهیانه چند‌ 10‌ میلیونی دارند.
اگر دوست دارید تأثیرگذاری مثبت بیشتری داشته باشید و در کسب‌ و‌ کار‌خودتان‌ موفق‌تر‌ باشید، از‌ راهنمایی‌ها‌ و‌ نظرات‌ افراد‌ متخصص و کار‌ بلد استفاده کنید.
در برنامه این هفته که به نمایندگی از شما همراهان، به نزد محمد اعتماد رفتیم، نکات بسیاری را در زندگی کاری و شخصی از ایشان فرا گرفتیم، پیشنهاد میکنیم که همین الان این برنامه ویدئویی را ببینید و لذت ببرید.
 

تجربیات کسب و کاری این پادکست:

شیوه تبلیغات کسب و کار
مقابله با رکود بازار در شرایط سخت کسب و کار
تلاش و پیگیری کسب و کار
 نحوه توسعه و تصمیم گیری در کسب و کار
مرحله رشد کسب و کار شرکت


این مصاحبه که در قالب یک پادکست یک ساعته  تعریف شده است حاصل تجربیات محمد اعتماد بنیانگذارپوشاک ماکسیم می باشد، که با بیانی شیوا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگیش در مسیر رسیدن به این جایگاه برای شما صحبت می کند.

دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها