موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه فردیناند پورشه

زندگی نامه فردیناند پورشه

0 نظر

0 لایک

289 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/03

توضیحات

 فردیناند پورشه یک مهندس خودروساز اتریشی بود که علاوه بر ایجاد شرکت خودروسازی پورشه، به خاطر طراحی خودروهای معروف مثل فولکس واگن به شهرت رسید. که در این پست به جزئیات زندگی او می پردازیم.

فردیناند پورشه، که یکی از معروف‌ترین طراحان موتورهای خودرو بود، شرکت خودروسازی پورشه را بنیان گذاری کرد و در اینجا به داستان زندگی او و تشکیل شرکت بزرگ خودروسازی پورشه و رشد و توسعه این شرکت می پردازیم. فردیناند پورشه در تاریخ 3 سپتامبر 1875 در اتریش به دنیا آمد. پدر او در یک کارخانه خودروسازی آلمانی بزرگ مشغول به کار بود. در سال 1923، به علت فعالیت پدر در این کارخانه، خانواده پورشه به شهر اشتوتگارت در آلمان نقل مکان کرد. پدر پورشه نیز علاقه زیادی به خودروها داشت و این علاقه به پسرش نیز منتقل شد.


فردیناند پورشه


فردیناند پورشه کیست؟

در سال 1898، فردیناند پورشه به شرکت Company & Jacob Lohner در وین پیوست. این شرکت در آن زمان به تولید کالسکه برای پادشاه اتریش و همچنین پادشاهان کشورهایی مانند بریتانیا، سوئد و رومانی مشغول بود. 


Egger-Lohner


Egger-Lohner

اولین خلق و طراحی این شرکت در ژوئن سال 1898 با نام Egger-Lohner در وین معرفی شد. روی تمامی قطعات این وسیله نقلیه، علامت P1 که نشان دهنده اولین طراحی از سوی پورشه بود، حک شده بود.


Lohner-Porsche Mixte


Lohner-Porsche Mixte

فردیناند پورشه در حین کار در این شرکت، خودروی هیبریدی به نام Lohner-Porsche Mixte را در سال 1901 معرفی کرد. این خودرو به عنوان اولین خودروی هیبریدی در تاریخ شناخته می‌شود؛ به دلیل استفاده از ترکیب دو یا چند منبع مجزا برای تأمین قدرت حرکت. پورشه تا زمان فعالیت در شرکت لوهنر، خودروهای زیادی تولید کرد و در مسابقات اتومبیلرانی اتریش و سرعت آن شرکت داشت. او همچنین با طراحی یک خودروی هیبریدی، در سال 1901 برنده رالی Exelberg شد. سال بعد، پورشه به خدمت سربازی رفت و به عنوان راننده شاهزاده ارشد اتریش "آرشیدوک فرانز" خدمت کرد.



تحصیلات فردیناند پورشه

فردیناند پورشه از کودکی در کسب و کار مکانیکی پدرش کمک می‌کرد و همچنین به مدرسه هم می رفت. او در کلاس‌های شبانه دانشگاه سلطنتی در رایشنبرگ شرکت می‌کرد. با این حال، او هرگز مدرک دانشگاهی را دریافت نکرد. در سن 18 سالگی، وارد شرکت BelaEgger Electrical در وین شد و در طول این دوره، هر وقت از ساعت کاری اش کم بود، به دانشگاه محلی در وین می‌رفت. او در این شرکت به مدت 5 سال کار کرد و در نهایت موفق به توسعه موتورهای الکتریکی شد.


زندگی شخصی فردیناند پورشه

زندگی شخصی فردیناند پورشه

در سال 1903، فردیناند پورشه با آلویزیا یوهانا کیس ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند، یعنی فری پورشه و آنا پورشه است. فری پورشه نقش مهمی در پیشرفت شرکت خانوادگی داشت. او پس از درگذشت فردیناند پورشه در سال 1998، همچنان به همراه خواهرش که با آنتون پیچ ازدواج کرده بود، به حمایت و مدیریت شرکت پورشه ادامه دادند.


بنیان گذاری شرکت پورشه 


بنیان گذاری شرکت پورشه 

در سال 1931، فردیناند پورشه با بازگشت به اشتوتگارت شرکت Dr.ing.h.c.F. Porsche GmbH را تأسیس کرد، که یک شرکت مشاوره‌ای بود. اولین پروژه خودروی طراحی شده توسط پورشه برای شرکت Wanderer بود و پس از آن، پروژه‌های دیگر نیز به این شرکت ارجاع شد. این پیشرفت باعث شد تا فردیناند تصمیم بگیرد بخشی از وقت خود را برای طراحی خودروهای خودش اختصاص دهد. توسعه طراحی خودروی مفهومی اولین تجربه طراحی او در شرکت دایملر بنز در اشتوتگارت بود. فردیناند از طریق وام‌های بیمه عمر، هزینه طراحی‌های خود را تأمین می‌کرد. این پروژه ابتدا توسط شرکت Zundapp مالی پشتیبانی شد، اما بعداً با ترک این پروژه توسط Zundapp، شرکت NSU نقش اساسی در حمایت مالی این پروژه به عهده گرفت. با این حال، به دلیل هزینه‌های زیادی که برای ابزارها پرداخت می‌شد و ترک پروژه توسط شرکت NSU، پورشه این پروژه را رها کرد. با کاهش پروژه‌های طراحی در سال‌های بعد به دلیل رکود شدید اقتصادی، پورشه تصمیم به تأسیس یک زیرمجموعه با نام Hochleistungs Motor GmbH گرفت، که فعالیت این زیرمجموعه در تولید خودروهای مسابقه‌ای بود. در سال 1932، شرکت‌های خودروسازی Horch، DKW، Audi و Wanderer شرکت Auto Union GmbH را تأسیس کردند. هیئت مدیره این شرکت تصمیم گرفت با طراحی خاصی به کار خود آغاز کند، و این باعث ملاقات با فردیناند پورشه شد.



طراحی تجهیزات نظامی توسط  فردیناند پورشه

در سال 1942، فردیناند پورشه تصمیم گرفت که تمام تمرکز خود را بر روی طراحی یک تانک عظیم به نام Tiger قرار دهد. اما به دلیل پیچیدگی بالای این طرح، با ساخت آن موافقت نکردند و طراحی رقیبش، شرکت Henschel، برای ساخت این وسیله جنگی پذیرفته شد.


فردیناند پورشه برای رسیدن به موفقیت


سختی های فردیناند پورشه برای رسیدن به موفقیت

در سال 1945، پورشه به ویژه از او خواسته شد تا با طراحی خودروی فولکس واگن، به عنوان جبرانی، به همراه تجهیزات کارخانه، به فرانسه ببرد. اما این پروژه به دلیل اختلافات پورشه با دولت فرانسه، قبل از شروع، به پایان رسید. همان سال، به دلیل اتهامات جنگی، پورشه و پسرش فری پورشه به همراه آنتون پیچ توسط نیروهای فرانسوی دستگیر شدند. تنها فری پورشه، پس از ۶ ماه از زندان، آزاد شد. فری پورشه، در زمان حبس پدرش، با تلاش بسیار، تجارت خانوادگی را حفظ کرد. شرکتشان در آن زمان در تعمیر پمپ آب، خودرو و ابزارآلات فعالیت می‌کرد. با بستن قرارداد برای ساخت یک خودروی مسابقه‌ای که درآمد زیادی برای آنان داشت، توانستند با این طریق پورشه را از زندان آزاد کنند. در همان دوره، شرکت خودروسازی پورشه محصول جدید خود را با نام Porsche 356 معرفی کرد؛ که اولین خودرو با برند اختصاصی پورشه به حساب می‌آمد. کارخانه پورشه در شهر گتوند در ایالت کارینتیا، جایی بود که ۴۹ دستگاه Porsche 356 با دست تولید شدند.




افتخارات و موفقیت های فردیناند پورشه

• در سال 1905، فردیناند پورشه به عنوان برترین مهندس خودروساز اتریش جایزه Potting را دریافت کرد. در سال 1906، به عنوان طراح ارشد، به استخدام شرکت آسترو دایملر پیوست. شاهزاده هنری، که یکی از معروف‌ترین طراحی‌های پورشه در این شرکت بود، در سال 1910 تولید شد.

• در سال 1916، فردیناند پورشه به عنوان مدیر ارشد این شرکت منصوب شد و همچنین در همان سال دکترای افتخاری را از دانشگاه فناوری نوین دریافت کرد. خودروهایی که در سال 1922 برای مسابقات طراحی کرد، از 53 رقابت توانستند 43 رقابت را با پیروزی به پایان برسانند. یک سال پس از این مسابقات، به دلیل تفاوت در چشم‌اندازها و اهداف، پورشه از شرکت آسترو دایملر جدا شد.

• در سال 1924، وی به استخدام شرکت موتورسازی دایملر در اشتوتگارت درآمد و این بار عنوان پروفسوری و یک دکترای افتخاری از دانشگاه اشتوتگارت را کسب کرد. در سال 1926، با ادغام شرکت‌های بنز و موتورسازی دایملر، شرکت Daimler-Benz تأسیس شد و مرسدس بنز به عنوان اولین محصول مشترک این شرکت به بازار عرضه شد.

• در سال 1929، پورشه از شرکت موتورسازی دایملر جدا شد و به استخدام شرکت خودروسازی Steyr درآمد. اما وضعیت کسب و کار پورشه در دهه 1930 در طول رکود اقتصادی بسیار ناپایدار بود.



جملات ناب و ماندگار فردیناند پورشه 

• اگر کسی شکست نخورد؛ تلاشی هم نکرده است . 
• بهبود و توسعه دادن کار دشوار ، ولی تغییر دادن آسان است. 
• کارایی به صورت زیبایی های ظاهری و طراحی باید کاربردی باشد . 
• من خودروی مورد علاقه ام را نتونستم پیدا کنم؛ از این رو اقدام به ساخت آن کردم. 
• مقام اول نصیب خودروهای مسابقه ای عالی می شود. ولی بعدها به قطعات تشکیل دهنده تجزیه می شوند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها