موقعیت شما در سایت:

زندگینامه گواتام ادانی

زندگینامه گواتام ادانی

0 نظر

0 لایک

256 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

گواتام ادانی کیست؟

گواتام آدانی یکی از بزرگترین میلیاردرهای هندی است. او در سال ۱۹۶۲ در شهر بوچ پادی در ایالت گجرات هند به دنیا آمد.

گواتام آدانی کارآفرین و صنعتگر میاردر هندی ست که رئیس و موسس گروه آدانی می باشد. گروه آدانی یک شرکت چند ملیتی مستقر در احمدآباد هند است که در توسعه بندر و عملیات در هند فعالیت می کند. این گروه ۲۳۰۰۰ کارمند دارد و ارزش آن بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار است. آدانی این‌ گروه تولیدی بسیار گسترده را همراه با هفت شرکت تجاری عمومی در اختیار دارد. گواتام ادانی صاحب دومین شرکت بزرگ سیمان هند و ۱۳ بندرگاه - از جمله بزرگترین بندر کشور در شهر ساحلی غربی موندرا - است و هفت فرودگاه را نیز می گرداند. ادانی همچنین رئیس بنیاد ادانی است که عمدتاً توسط همسرش پریتی ادانی اداره می شود و به امور نیکوکاری می پردازد.
ادانی در سال ۱۹۶۲ در خانواده ای پیرو مذهب جین از شانتیلال ادانی (پدر) و شانتابن ادانی (مادر) در احمدآباد، گجرات زاده شد. او ۷ خواهر و برادر دارد. پدر و مادرش از شهر تهاراد در شمال گجرات به احمدآباد مهاجرت کرده بودند. پدر او تاجر کوچکی در زمینه نساجی بود.
بیوگرافی گواتام ادانیگواتام در مدرسه Sheth Chimanlal Nagindas Vidyalaya در احمدآباد تحصیل کرد. او برای دریافت مدرک کارشناسی بازرگانی در دانشگاه گجرات ثبت نام نمود، اما پس از سال دوم، تحصیل را رها کرد. ادانی مشتاق تجارت بود اما به تجارت نساجی پدرش علاقه ای نداشت.
پس از ترک تحصیل در سن شانزده سالگی در سال ۱۹۷۸ ادانی نوجوان به بمبئی نقل مکان کرد تا به عنوان یک جداکننده الماس برای برادران ماهندرا کار کند.
در سال ۱۹۸۱ برادر بزرگش موکشبای ادانی یک واحد تولید پلاستیک در احمدآباد خرید و از او دعوت کرد که مدیریت عملیات تولید را به عهده گیرد. این سرمایه گذاری دروازه ورود ادانی به تجارت جهانی از طریق واردات پلی وینیل کلراید(PVC)  بود. 
گواتام در سال ۱۹۸۵ شروع به واردات پلیمرهای اولیه برای صنایع کوچک کرد. او در سال ۱۹۸۸ شرکت صادرات ادانی (Adani Exports) را تأسیس نمود که اکنون به عنوان شرکت Adani Enterprises، شرکت هلدینگ گروه ادانی، شناخته می شود. در اصل، این شرکت در زمینه کالاهای کشاورزی و نیرو فعالیت می کرد.
تحصیل گواتام ادانیدر سال ۱۹۹۱ سیاست های آزادسازی اقتصادی، برای شرکت او مطلوب بود و او شروع به گسترش تجارت خود در زمینه های فلزات، منسوجات و محصولات کشاورزی نمود.
در سال ۱۹۹۴ دولت گجرات برون سپاری مدیریتی بندر موندرا را اعلام کرد و در سال ۱۹۹۵ ادانی این قرارداد را تصاحب نمود.
در سال ۱۹۹۵ ادانی نخستین اسکله خود را راه انداخت. این عملیات که در ابتدا توسط بندر و منطقه ویژه اقتصادی موندرا اداره می شد به بندرهای ادانی و SEZ (APSEZ) منتقل گردید. امروزه این شرکت بزرگترین اپراتور خصوصی چند بندری ست. بندر موندرا بزرگترین بندر بخش خصوصی در هند است که ظرفیت جابجایی نزدیک به ۲۱۰ میلیون تن بار در سال را دارد.
راه اندازی اسکله گواتام ادانیدر سال ۱۹۹۶ بازوی تجارت برق گروه ادانی، به ‌نام ادانی پاور (Adani Power) توسط گواتام ادانی تأسیس شد. نیروگاه ادانی دارای یک نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۴۶۲۰ مگاوات است که بزرگترین تولیدکننده برق حرارتی خصوصی کشور محسوب می شود.
در سال ۲۰۰۶ ادانی وارد تجارت تولید برق شد. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ او Abbot Point Port در استرالیا و معدن زغال سنگ Carmichael در کوئینزلند را خرید. هدف او این است که تا سال ۲۰۳۰ برترین بازیگر انرژی تجدیدپذیر جهانی باشد.
اکنون ادانی با در اختیار داشتن شش نیروگاه برق زغال سنگ، بزرگترین بازیگر حوزه برق در هند است. در عین حال، او تعهد داده که ۵۰ میلیارد دلار در زمینه هیدروژن سبز سرمایه ‌گذاری نماید و یک خط لوله بسیار طولانی گاز طبیعی به طول ۸۰۰۰ کیلومتر را اداره می کند.
نیروگاه گواتام ادانیدر سال ۲۰۱۲ حسابرس دولت هند، ناراندا مودی را که در آن زمان نخست وزیر گجرات بود، متهم به ارایه سوخت ارزان یک شرکت گاز دولتی به ادانی و تاجران دیگر کرد.
در سال ۲۰۲۰ ادانی برنده بزرگترین مناقصه انرژی خورشیدی جهان توسط شرکت انرژی خورشیدی هند (SECI) به ارزش ۶ میلیارد دلار آمریکا شد. پروژه نیروگاه فتوولتائیک ۸۰۰۰ مگاواتی توسط گروه ادانی گرین (Adani Green) انجام خواهد شد که ادانی سولار (Adani Solar) را با ۲۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید سلول و ماژول خورشیدی اضافی ایجاد خواهد کرد.
در سپتامبر ۲۰۲۰ ادانی ۷۴ درصد از سهام فرودگاه بین المللی بمبئی، دومین فرودگاه شلوغ هند پس از فرودگاه دهلی را به دست آورد.
در نوامبر ۲۰۲۱ ادانی در حین سخنرانی در انجمن اقتصادی بلومبرگ هند گفت که این گروه ۷۰ میلیارد دلار در یک تجارت جدید انرژی سبز سرمایه گذاری می کند. در ژوئیه ۲۰۲۲ او جزئیات تازه ای در مورد چگونگی استفاده از این سرمایه گذاری برای ساخت سه کارخانه غول پیکر خورشیدی، الکترولیز (برای تولید هیدروژن سبز) و نیروگاه های توربین بادی ارائه کرد.
در فوریه ۲۰۲۲ او با پشت سر گذاشتن موکش آمبانی به ثروتمندترین فرد آسیا تبدیل شد. در اوت ۲۰۲۲ او توسط مجله فرچون (Fortune) به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان شناخته شد.
در ماه مه ۲۰۲۲ خانواده ادانی، امبوجا سمنت و شرکت تابعه آن ای سی سی لیمیتد (ACC) را از گروه هولیکیم  (Holcim Group)به مبلغ ۱۰٫۵ میلیارد دلار خریداری کرد.
ادانی مشغول ساخت طولانی ترین بزرگراه هند بین دهلی و بمبئی، پایتخت تجاری این کشور است.
در اوت ۲۰۲۲ یکی از واحدهای گروه ادانی به نام “شبکه‌های رسانه‌ای اِی.ام.جی با مسئولیت محدود” (AMG Media Networks Limited (AMNL))  اعلام کرد که قصد دارد هلدینگ RRPR  که مالک ۲۹٫۱۸ درصد از پخش کننده اخبار دی تی وی (NDTV) است را بخرد. در بیانیه ای، ان ‌دی ‌تی ‌وی گفت که ادانی سهام خود را از طریق یک شخص ثالث و بدون اطلاع بنیانگذاران شرکت خریداری کرده ‌است. روزنامه ‌نگار سابق رادیکا روی و همسر اقتصاددان او مدعی شدند این معامله بدون مذاکره و جلب رضایت یا اطلاع انجام شده ‌است. روزنامه‌ نگاری سلسله مقالاتی در سال ۲۰۱۷ نوشت و گفت شرکت‌ های آقای ادانی در دوره نخست وزیری آقای نارندرا مودی رفتار لطف‌ آمیزی دیده ‌اند. شرکت‌ های آقای آدانی و دولت آقای مودی همواره این اتهامات در ارتباط با رفتار لطف ‌آمیز را انکار کرده ‌اند.
بیوگرافی گواتام ادانی همه می گویند که آدانی رابطه نزدیکی با نخست وزیر هند، نارندرا مودی، و حزب او دارد. همین باعث شده اتهاماتی همچون اخذ کار به دلیل ارتباط، به او زده شود. چون پس از اینکه مودی نخست وزیر هند شد، آدانی بسیاری از قراردادهای دولتی انرژی و زیرساختی هند را به دست آورد. گروه صنعتی آدانی در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد قابل توجهی بود. بلومبرگ گزارش داد که این غول تجارت هند سال ۲۰۲۲ را در رتبه چهاردهم این رتبه بندی آغاز کرد و تنها چند ماه طول کشید تا به رتبه دوم برسد. در ژانویه 2023، به دنبال اتهامات مربوط به دستکاری سهام و کلاهبرداری، دارایی شخصی آدانی بیش از 60 درصد کاهش یافت.

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات گواتام ادانیگواتام ادانی با پریتی ادانی ازدواج کرده است. این زوج دو پسر به نام های کاران ادانی و جیت ادانی دارند. او در سال ۱۹۹۸ با تهدید اسلحه توسط گروهی از افراد برای باج گیری ربوده شد اما بدون پرداخت پول آزاد گردید. 
آدانی شخصا حضور رسانه ای بسیار کمی دارد ولی به دلیل نزدیکی به نخست وزیر هند، نارندرا مودی و حزب حاکم بهاراتیا جاناتا، به طور گسترده ای شناخته شده است. البته هم ادانی و هم مودی اتهامات همبستگی خود را رد نموده اند. 
خبرگزاری اکونومیست، ادانی را یک اپراتور چیره دست توصیف کرده که در پیمایش چشم انداز پیچیده حقوقی و سیاسی سرمایه داری هند مهارت دارد. البته این مجله خبری همچنین هشدار داده که شرکت او به دلیل ساختار “بیزانتین”ی که دارد، امور مالی اش غیرشفاف است. 
گواتام آدانی از جمع آوری پول از عموم سرمایه گذاران قبل از شروع سودآوری شرکت خوشش نمی آید و این برعکس کاری ست که بسیاری از صنعتگران دیگر در هند انجام می دهند که ابتدا از مردم بودجه جمع آوری می کنند و سپس شروع به راه اندازی سرمایه گذاری و حتی دریافت مجوزهای لازم می نمایند.
آدانی زیاد صحبت نمی کند مگر اینکه لازم باشد. او بیشتر دوست دارد گوش دهد و مهارت بسیار خوبی در حفظ روابط دارد. ویژگی های او در کار عبارتند از: مصمم بودن، آینده را دیدن، توانایی رهبری در مقیاس بزرگ، بشردوستی، یادگیری سریع، تیزبینی. 
توانمندی های او در رهبری و مدیریت عبارتند از: توانایی متقاعد کردن، توانایی مذاکره کردن، داشتن تفکر استراتژیکی، دید کارآفرینی داشتن، توانایی سخت کار کردن، توانایی ریسک کردن و روحیه تسلیم ناپذیر داشتن.
اعتقادات گواتام ادانیاو برای رهبری تیم از چندین سبک استفاده می کند. او به کارمندانش کمک می کند حتی اگر اشتباهات فاحشی را در شرکت مرتکب شوند. او همیشه می گوید که رمز موفقیت در یادگیری مداوم نهفته است. 
گواتام آدانی در جایی گفته کارآفرین بودن شغل رویایی من است زیرا سرسختی افراد را آزمایش می کند. من هرگز نتوانستم از کسی دستور بگیرم. 

شرکت های گواتام آدانی

گروه آدانی
شرکت های گواتام ادانیگروه آدانی یک شرکت چند ملیتی هندی است که دفتر مرکزی آن در احمدآباد واقع شده. این شرکت توسط گواتام آدانی در سال 1988 به عنوان مجموعه ای برای تجارت کالا و با شرکت شاخص Adani Enterprises تاسیس شد. کسب ‌و کارهای متنوع این گروه شامل مدیریت بندر، تولید و انتقال برق، انرژی‌ های تجدیدپذیر، استخراج معادن، عملیات فرودگاهی، گاز طبیعی، پردازش مواد غذایی و زیرساخت ‌ها می‌ شود. ابتدا این مجموعه، شرکتی برای تجارت کالا بود که در طول زمان با دستاوردهایی که خودش به دست آورد و با حمایت نخست وزیر هند توسعه یافت. گروه آدانی شرکتی با درآمد ۲۳ میلیارد دلاری ست که در زمینه بندرگاه ها، فرودگاه ها، تولید و انتقال انرژی، انرژی تجدیدپذیر و غیره فعالیت می کند. این گروه همچنین بزرگترین اپراتور بندر، تولیدکننده زغال سنگ حرارتی و تاجر زغال سنگ در هند است. بخش عمده ای از ثروت آدانی از سهام عمومی همین گروه به دست آمده است. گروه آدانی دارای شرکت ها و زیرمجموعه های زیادی ست (چون همانطور که گفتیم در صنایع مختلفی فعالیت می کند). لیست کمپانی های وابسته به گروه آدانی به شرح زیر است:

Adani Enterprises
شرکت آدانی یک شرکت هلدینگ است که عمدتاً به استخراج و تجارت زغال سنگ و سنگ آهن به صورت مستقل مشغول می باشد و یک جورهایی مثل ماشین جوجه کشی برای سرمایه گذاری های تجاری جدید گروه آدانی عمل می کند. این شرکت دارای سه شرکت تابعه اصلی است: آدانی ویلمار (فرآوری مواد غذایی)، هلدینگ فرودگاه آدانی (عملیات فرودگاهی) و حمل و نقل جاده ای آدانی (توسعه جاده).

Adani Green Energy
شرکت های گواتام ادانیانرژی سبز آدانی بازوی انرژی های تجدیدپذیر این گروه است که ساخت نیروگاه های بادی و خورشیدی را در کارنامه خود دارد. این مجموعه، بزرگترین توسعه دهنده انرژی خورشیدی جهان از نظر ظرفیت است (ظرفیت کل آن 12.3 گیگاوات می باشد). در سال 2022، آدانی گرین 3 شرکت زیرمجموعه به نام های انرژی های تجدیدپذیر ۳۶ آدانی، انرژی های تجدیدپذیر ۴۰ آدانی و انرژی های تجدیدپذیر ۴۷ آدانی تشکیل داد. گواتام آدانی بیش از ۵۰ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

Adani Ports & SEZ
شرکت های گواتام ادانیاین مجموعه بزرگترین شرکت بندری خصوصی و منطقه ویژه اقتصادی در هند است که دارای ده بندر و پایانه از جمله بندر Mundra، که بزرگترین آنها ست می باشد. این شرکت توسط کاران آدانی، مدیر عامل APSEZ اداره می شود. عملیات این شرکت شامل مدیریت بندر، لجستیک و منطقه ویژه اقتصادی است. آدانی خود بیش از ۶۰ درصد از سهام این شرکت را دارا ست. 

Adani Power
شرکت گواتام ادانی

آدانی پاور در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد. این شرکت پروژه های برقی را توسعه و نگهداری می کند و بزرگترین شرکت تولید برق بخش خصوصی در کشور هند است. این نیروگاه دارای ظرفیت نصب شده 12450 مگاوات با چهار پروژه انرژی حرارتی در سراسر هند می باشد. آدانی تقریبا ۷۵ درصد از سهام این شرکت را دارد.

Adani Transmission
شرکت گواتام ادانیاین شرکت در سال ۲۰۱۳ به این شکل خود رسیده و مسئولیت راه اندازی، عملیات و نگهداری سیستم های انتقال نیروی برق را بر عهده دارد. از ماه مه ۲۰۲۱، این شرکت دارای ۱۷۲۰۰ کیلومتر مدار خط انتقال است که از ۴۰۰ تا ۷۶۵ کیلو ولت متغیر می باشد. این واقعیت، این شرکت را به بزرگترین شبکه انتقال و توزیع برق بخش خصوصی هند تبدیل کرده است. آدانی بیش از ۷۰ درصد از سهام این شرکت را دارا ست. 

Adani Total Gas
شرکت توزیع گاز گواتام ادانی آدانی توتال گاز، یک شرکت توزیع گاز شهری است که به مشتریان صنعتی و مسکونی در هند از طریق اتصالات گاز طبیعی لوله شده و ایستگاه های گاز طبیعی فشرده خدمات رسانی می کند. این یک سرمایه گذاری مشترک بین گروه آدانی و شرکت نفت و گاز فرانسوی TotalEnergies می باشد. آدانی توتال گاز از نوامبر ۲۰۲۰ در ۲۲ منطقه جغرافیایی به عنوان یک نهاد مستقل حضور داشته است. آدانی حدودا ۳۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

Adani Wilmar
شرکت گواتام ادانیآدانی ویلمار، سرمایه‌ گذاری مشترک بین شرکت‌ های آدانی و ویلمار اینترنشنال، مالک برند روغن‌های خوراکی فورچون، می باشد.

تمامی این شرکت ها به صورت سهامی عام در احمدآباد هند مستقر هستند. علاوه بر اینها، آدانی دومین تولید کننده بزرگ سیمان است.

بنیاد آدانی
بنیاد گواتام ادانیادانی مالک بنیاد آدانی ست که از طریق گروه آدانی تأمین مالی می ‌شود. این سازمان در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد. به غیر از گجرات، این سازمان در ایالت های ماهاراشترا، راجستان، هیماچال پرادش، مادیا پرادش، چتیسگر و اودیسا نیز فعالیت می کند.
در مارس ۲۰۲۰ او ۱۰۰ میلیون روپیه (معادل ۱۳ میلیون دلار آمریکا) به صندوق PM Cares از طریق بازوی نیکوکاری گروهش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا کمک کرد. او همچنین ۵ میلیون روپیه (۶۳۰ هزار دلار آمریکا) به صندوق امداد CM گجرات کمک کرد و ۱ میلیون روپیه (۱۳۰ هزار دلار آمریکا) به صندوق امداد CM ماهاراشترا پرداخت.
گروه ادانی به رهبری ادانی، چهار مخزن برودتی ISO پر از ۸۰ تن اکسیژن مایع پزشکی را از دمام در عربستان سعودی به موندرا در گجرات وارد کرد. این گروه همچنین ۵۰۰۰ سیلندر اکسیژن درجه پزشکی را از لینده عربستان سعودی تأمین نمود. در یک پست توییتری که ادانی به اشتراک گذاشت او اعلام نمود که هر روز ۱۵۰۰ سیلندر با اکسیژن پزشکی را در هر جایی در گجرات که مورد نیاز است تأمین می کند.
در ژوئن ۲۰۲۲ ادانی متعهد شد ۶۰۰۰۰ میلیون روپیه (۷٫۷ میلیارد دلار) برای اهداف اجتماعی کمک کند. مجموعه ادانی با هدایت بنیاد ادانی طی یکی از بزرگترین انتقالات، به یک تراست نیکوکاری در هند تبدیل می‌ شود.

خانه لوکس و جت شخصی و ماشین های لوکس

Bombardier Challenger 605
جت شخصی آدانی این جت را در سال ۲۰۰۹ خریداری کرد. این نوع جت یک هواپیمای بیزنسی با سایز متوسط است که درون آن فضای کافی برای سرویس دهی به ۱۲ نفر وجود دارد. این جت نسخه اصلاح شده Bombardier Challenger 604 می باشد که یک سری تغییراتی در تکنولوژی و لوکس بودن آن ایجاد شده است. بورد آن هم بیشتر شده و به ۷۴۰۰ کیلومتر رسیده است. درون هواپیما، یک مانیتور ال سی دی برای هر یک از صندلی ها، یک بخش غذاخوری با سرویس کامل، وای فای قوی و مکانی برای حمل بار تعبیه شده است. 

Embraer Legacy 650
هواپیما شخصی گواتام ادانی سفر با این هواپیما برای آدانی ارجحیت دارد. این هواپیما پذیرای ۱۴ مسافر است و سه کابین دارد. بال های هواپیما بزرگ اند و این باعث پایداری و قدرت بیشتر این هواپیما ست. علاوه بر اینکه داخل هواپیما یک سیستم سرگرمی هم تعبیه شده، تجربه سفر با آن هم بسیار آرام و لذت بخش است. این هواپیما هم مجهز به وای فای و ال سی دی برای هر یک از صندلی هاست. 

Hawker Beechcraft 850XP
هواپیما گواتام ادانیخیلی از میلیاردرهای هندی این هواپیما را دارند. بال های هواپیما در نوع خود بسیار خاص است و به گونه ای طراحی شده که در ارتفاعات بسیار زیاد و یا در شرایط وزش باد بسیار خوب عمل می کند. این جت در انگلیس ساخته می شود و می تواند ۱۵ مسافر را جای دهد. مکان زیادی برای گذاشتن بار دارد. کنترل صندلی ها تاچ اسکرین می باشد.

Range Rover LWB
ماشین های گواتام ادانی 
این لندرور سفید غول پیکر، زیبایی فوق العاده ای دارد. هفت صندلی دارد. دارای سیستم رانندگی چهارچرخ است و انتقال آن به صورت اتوماتیک انجام می شود و تنظیم آن هم می تواند به صورت دستی اتفاق بیفتد. فضای داخلی آن بسیار راحت است و بعضی از قسمت های آن ساخت دست می باشند.

BMW 7
 ماشین های گواتام ادانیاین خودرو، یکی از خارق العاده ترین سری های بی ام دابلیو ست. صندلی ها راحت و قدرت ماشین بسیار بالاست. تنها در ۵.۳ ثانیه سرعتش از ۰ به ۱۰۰ می رسد و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. با شارژ الکتریکی هم می تواند کار کند و برد آن در حالت برقی به ۵۳ کیلومتر می رسد. 

Rolls-Royce Ghost
ماشین های گواتام ادانیاین خودرو ته لاکچری بودن است و یکی از گرانترین خودروهای آدانی ست. فضای داخلی و البته بیرونی آن ظاهر فوق العاده برجسته ای به این خودرو داده است. درون این سدان ۵ مسافر قرار می گیرند. رولز رویس قوست می تواند در ۵ ثانیه سرعتش را از ۰ به ۱۰۰ برساند. رولز رویس یکی از پیچیده ترین خودرو هاست.

Ferrari California
ماشین های گواتام ادانیاین خودرو در سال ۲۰۰۸ ساخته شده. در ۴ ثانیه سرعتش از ۰ به ۱۰۰ می رسد و یکی از سریعترین خودروها در کلاس خودش است. سقف متحرک دارد و بدنه آن ایرودینامیک است. سیستمی دارد که دما و فشار تایر ها را اندازه گیری می کند. صندلی های خودرو نیز بسیار راحت اند. 

زمینی با مساحت ۳.۴ هکتار در دهلی
زمین های گواتام ادانیگروه آدانی این زمین و ملک داخل آن را در یک حراجی به دلیل ورشکستگی صاحب قبلی اش خریداری نمودند. ملک ۲۵ هزار فوت مربعی آن بسیار لوکس بوده، دارای ۷ اتاق است، ۶ اتاق پذیرایی دارد، یک حال، یک اتاق غذاخوری و یک اتاق مطالعه هم در آن وجود دارد. همچنین بخشی برای استقرار کارکنان هم دارد. حیات آن هم از مهمترین بخش های خانه است. این ملک هم یک بخش مدرن دارد و هم بخش سنتی. فضای آن بسیار خصوصی ست.

خانه احمدآباد
خانه گواتام ادانیاین خانه آدانی لوکیشنی در مرکز شهر دارد. اطراف آن باغ و پر از درخت است. در خانه اش از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می کند و اجزای آیین هندو در خانه اش یافت می شود. 

آدانی برای سریع رسیدن به قرار ملاقات هایش از هلکوپتر استفاده می کند. گزارش شده که او سه هلکوپتر دارد ولی دو تای آنها اطلاعات زیادی در موردش در دسترس نیست.

Agustawestland AW139
هلیکوپتر گواتام ادانیاین هلکوپتر سه موتور دارد و می تواند با سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. ۱۵ مسافر در آن جای می گیرند. 



گواتام ادانی خود را از کجا شروع کرد؟

او از سال ۱۹۸۸ با تأسیس شرکت Adani Group، کار خود را در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری آغاز کرد. از آن زمان به بعد، این شرکت رشد چشم‌گیری داشته و به یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی هند تبدیل شده است.

گواتام ادانی چگونه موفق شد؟

گواتام آدانی موفقیت خود را با تأکید بر توسعه و بهبود محصولات و خدمات شرکتش، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری و مدیریت موثر منابع و تیم خود به دست آورده است.

ثروت گواتام ادانی چقدر است؟

بر اساس آخرین گزارشات مالی، ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۳ معادل ۴۸.۶ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

یکی از نقاط قوت گواتام ادانی چه بود؟

یکی از نقاط قوت گواتام آدانی، تمرکز او بر بهبود کیفیت محصولات و خدمات شرکتش و ساختن محیط کاری ایمن و مثبت برای کارکنان است.

یکی از دلایل موفقیت گواتام ادانی چه بود؟

یکی از دلایل موفقیت گواتام آدانی، شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری و مدیریت موثر منابع و تیم خود است. به علاوه، او توانسته است ارتباطات موثری با صنعتگران و مدیران برجسته در صنعت فناوری برقرار کند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها