موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه هادی چوپان

زندگی نامه هادی چوپان

0 نظر

0 لایک

1075 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/12/14

هادی چوپان، معروف به گرگ ایرانی، تنها بدنساز ایرانی است که به مسترالمپیا راه یافت و جوایز متعددی در سطح کشوری و جهانی را به دست آورد. در دوران نوجوانی، به دلیل شرایط مالی دشوار خانواده‌اش، او مجبور به گچ‌کاری شد تا بتواند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کند. هادی با این وجود، نمونه بارزی از شخصیت موفق است. او از صفر شروع کرده و با تلاش و پشتکار، به موفقیت‌ها و افتخارات زیادی در داخل و خارج از کشور دست یافته است.


جوانی هادی چوپان


هادی چوپان؛ ازتولد تا جوانی 

با لطف خدا، هادی چوپان در یک روز چهارم مهرماه سال ۱۳۶۶، در روستای اَبنو، شهرستان سپیدان استان فارس در خانواده‌ای پرجمعیت با هفت نفر از اعضای خانواده‌اش، زندگی می کرد. از سنین نوجوانی، هادی با برادر بزرگ‌ترش به نام حسن، در کنار هم، در کار گچ‌کاری فعالیت می‌کردند. اما همه چیز در زندگی هادی تغییر کرد وقتی که در سن ۱۳ سالگی، با اصرار برادرش، به دنیای بدنسازی وارد شد. هادی همواره از حمایت و انگیزه حسن، برادر بزرگترش، در مسیر بدنسازی سخن می‌گوید. او می‌گوید که حضرت علی (ع) الگوی زندگی اوست و این الگو باورنکردنی، صداقت و اخلاق برجسته او را به همه اطرافیانش نشان می‌دهد.


زندگی خصوصی هادی چوپان


زندگی شخصی هادی چوپان

هادی چوپان، سال‌ها پیش ازدواج کرده و از این ازدواج، دو فرزند به نام‌های نادیا و حافظ به دنیا آورده است. عشق و احترامی که او به همسرش نشان داده و گفت است نقش بسیار مهمی در زندگی او داشته و به خاطر وجود خانواده، به خصوص همسرش، تصمیم به مهاجرت به کشورهای دیگر را نگرفته است. هادی اکنون در شیراز زندگی می‌کند و مدیریت یکی از بهترین باشگاه‌های بدنسازی ایران را بر عهده دارد.



آغاز فعالیت بدن‌سازی هادی چوپان

هادی چوپان، سه سال پس از شروع فعالیت حرفه‌ای، یعنی در سال ۱۳۸۴، توانست قهرمانی بزرگسالان در استان فارس را به دست آورده و در مقام سوم کشوری قرار گرفت. او از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدنسازی ایران بوده است. با وجود ضعف شنوایی که او را آزار میداد، هادی هیچ‌وقت اجازه نداد تا این ضعف او را مانع از پیشرفت در ورزش بدنسازی کند. قبل از ورود به دنیای بدنسازی، هادی به مدتی به کشتی و بوکس مشغول بوده است که ضرباتی که در آن‌ها به سرش وارد شده بود، باعث کاهش ۲۰ درصدی شنوایی او شده است.


داریی های هادی چوپان


درآمد و ثروت هادی چوپان

هادی چوپان، به عنوان یکی از برترین بدنسازان جهان، به مرتبه قهرمانی در مسابقات جهانی مستر المپیا، مسابقات آسیایی و دیگر رقابت‌های بین‌المللی دست یافته است. در سال 2019، او موفق به کسب مقام سوم در مستر المپیا شده و جایزه 100 هزار دلاری گرفته است. در مسابقات جهانی، معمولاً برای کسب مدال‌ها جوایز نقدی نیز اهدا می‌شود و به همین دلیل، هادی چوپان به مقدار زیادی پول نقد دست یافته است. اگرچه، او این درآمدهای بسیار را اغلب به امور خیریه و حفظ و آماده‌سازی بدن خود می پرداخت.


افتخارات هادی چوپان


افتخارات هادی چوپان

مسابقات مسترالمپیا

حضور هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا 2019 نقطه عطفی در زندگی او بود. با کسب مقام سوم و کسب مدال برنز در این مسابقات، او به شهرت جهانی دست یافت و نام خود را در تاریخ بدنسازی ایران جاودانه کرد. او در چهار سال متوالی از سال 2019 تا 2022 در مسابقات مستر المپیا شرکت کرد و در هر دوره توانست عناوین مختلف و پرافتخاری را از آن خود کند، که این موفقیت‌های پیاپی، او را به یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ ایران و جهان تبدیل کرد. در این مسابقات، قبل از هادی چوپان، فقط یک نفر توانسته بود به این جایگاه برسد و آن نیز بیت الله عباس پور بود که یک بار به مقام هفتم مسترالمپیا رسیده بود. مسابقات مستر المپیا حرفه‌ ای 2022، معتبرترین رویداد بدنسازی جهان، از 24 تا 27 آذر 1401 در سالن Zappos شهر لاس‌ وگاس آمریکا برگزار شد. هادی چوپان همچون سال‌ های قبل در این دوره از رقابت‌ ها حضور داشت و با کسب مقام چهارم، قهرمانی افتخاری دیگر را برای ایران رقم زد. در سال 2022، او بالاخره مدال طلا و قهرمانی مستر المپیا را از ان خود کرد و در اقدامی پرافتخار این قهرمانی را تقدیم به زنان ایران نمود. او پیش از این، سه سال متوالی در مسابقات مستر المپیا شرکت کرده بود و در سال 2020 نیز موفق به دریافت جایزه “قهرمان مردم” شده بود. او با نام مستعار “گرگ ایرانی” شناخته می‌شود و همه او را با این نام خطاب می‌کنند.



مسابقات سن مارینو

در مسابقات سنگین‌ وزن سن مارینو که در تاریخ 18 دسامبر 2023 برگزار شد، هادی چوپان به مقام دوم دست یافت. نکته جالب این مسابقه، اختلاف وزن قابل‌ توجه بین قهرمان و نایب‌قهرمان بود؛ قهرمان مسابقه که یک بدنساز آمریکایی بود، 37 کیلوگرم سنگین‌تر از هادی چوپان بود. پس از مسابقه مستر المپیا 2023، کای گرین، اسطوره بدنسازی، به هادی چوپان نزدیک شد و گفت: "از ناداوری‌ها ناامید نشو! تا زمانی که در بین مردم محبوبیت پیدا کنی و مشهور شوی، این ناداوری‌ها وجود خواهد داشت."



مسابقات کره جنوبی

هادی چوپان در مسابقات مستر المپیای 2017 یکی از امیدهای اصلی کسب عنوان قهرمانی بود، اما به دلیل روابط سیاسی بین ایران و آمریکا، این امکان برایش به وقوع نپیوست. یکی از اصلی‌ترین رقبای او در این مسابقات، فلکس لوئیز بود که دارای سابقه شش قهرمانی در مستر المپیا بود. فلکس لوئیز همچنین در مسابقات کره جنوبی حضور داشت و هادی تمام تلاش خود را کرد تا او را ببرد؛ اما با وجود تلاش‌های فراوان، جایگاه اول به ناعادلانه‌ترین شکل ممکن با ناداوری به فلکس لوئیز تعلق گرفت. هادی چوپان پس از مسابقه، در پستی در اینستاگرام نوشت: "این ناعادلانه‌ترین تصمیمی است که در تاریخ مستر المپیا گرفته شده و حسرت آن هیچگاه التیام نمی‌یابد."



نتیجه رقابت هادی چوپان با درک لانسفورد

چوپان در سال 2022 برای اولین بار در تاریخ ایران موفق به کسب مدال طلای مستر المپیا شد و در رقابتی نزدیک با درک لانسفورد، قهرمان آمریکایی، به مقام اول رسید. در همین رقابت، نیک واکر، بدنساز آمریکایی، نیز جایگاه سوم را کسب کرد. در فینال مستر المپیای 2023، هادی چوپان به مقام دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. اما وقتی که در حال اجرای فیگور نمایشی بود، به نشانه اعتراض، صحنه را ترک کرد. این اقدام با تعجب و انتقاد رقبایش مواجه شد، زیرا همین رقبا پس از قهرمانی چوپان در مستر المپیای سال قبل به او تبریک گفته بودند. این عملکرد غیر حرفه‌ای چوپان با واکنش ضد و نقیض کاربران ایرانی و خارجی نیز مواجه شد. بسیاری از کاربران معتقد بودند که چوپان باید با ادب و احترام از صحنه خارج می‌شد و این رفتار او بی‌احترامی به رقبا و تماشاگران تلقی می‌شود.


پیام چوپان به مردم ایران 


پیام هادی چوپان به مردم ایران 

می‌خواهم از شما برای حمایت‌های بی‌دریغتان از من تشکر کنم. شما همیشه پشتیبان من بوده‌اید و برای من انگیزه‌بخش بوده‌اید. من می‌دانم که شما هم مثل من به موفقیت علاقه دارید و می‌خواهید در زندگی خود به اهدافتان برسید و بهترین باشید. می‌خواهم به شما چند نصیحت کنم که به شما کمک کند به اهدافتان برسید: 

اولین و مهم‌ترین نصیحت من این است که روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. این یعنی وقت، انرژی و پول خود را صرف یادگیری و رشد کنید. برای رسیدن به موفقیت باید بدانید که چه چیزی می‌خواهید و چگونه می‌توانید به آن برسید. دومین نصیحت من این است که صبور باشید. رسیدن به موفقیت زمان می‌برد. ممکن است در مسیر شکست‌هایی هم داشته باشید، اما مهم است که تسلیم نشوید و به تلاش خود ادامه دهید.



مدال های قهرمانی هادی چوپان

• 15 مدال طلا در استان فارس و استان تهران
• 6 مدال کشوری (3 طلا، 2 نقره و 1 برنز)
• مدال نقره جهانی در سال 2012
• مدال طلای آسیا در سال 2013
• اوورال آسیا در سال 2013
• مدال طلای جهان در سال های 2013، 2014 و 2015
• مدال طلای اورال مستر المپیا در سال 2017
• مدال نقره مسابقات شروکلاسیک در سال 2017
• مدال نقره مسابقات گرند پری در سال 2017
• مدال نقره مسابقات سان مارینو در سال 2017
• مدال نقره دبی اکسپو در سال 2018
• مدال طلای مسابقات مستر المپیا کشور پرتغال در سال 2018
• مدال طلای مسابقات گرند پری کره جنوبی در سال 2018
• مدال طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا در سال 2019
• مدال برنز مستر المپیا در سال 2019
• مقام چهارم مستر المپیا در سال 2020
• مدال برنز مستر المپیا در سال 2021
• مدال طلا مستر المپیا در سال 2022
• مرد سال ورزش ایران در سال 1401
• مدال نقره مستر المپیا در سال 2023

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها