موقعیت شما در سایت:

پیدا کردن ایده برای تولید محتوا

پیدا کردن ایده برای تولید محتوا

0 نظر

0 لایک

222 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/04/15

معمولا پیدا کردن یک ایده مناسب برای تولید محتوا، کمی مشکل است، اما نباید نگران باشید
می توانید از روش ارائه شده در این مقاله استفاده کنید
 ایده مناسب برای تولید محتوا
واژه ارزش (Value) با یک مفهوم اصلی برای همه قابل فهم است و آن ارزیدن و ارزشمند بودن است.
می توان درک مشتریان از ارزش را به دو روش افزایش داد، اول اینکه افزایش مزایایی که دریافت میکنند و دوم، کاهش هزینه‌هایی که انجام می دهند.


مواردی اساسی در خلق ارزش برای مشتری
 خلق ارزش برای مشتری

کاربردی: کیفیت محصول، خدمت یا برند.(باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود، پول‌سازی می‌کند، تلاش کمتری نیاز دارد، هزینه ها را کاهش می‌دهد)
احساس: شیوه‌ای که یک محصول، خدمت یا برند توسط مشتری حس می‌شود.(نوستالژی، سلامتی، سرگرمی، جذابیت، ارزش درمانی)
تغییر در زندگی: شیوه‌ای که محصول، خدمت یا برند زندگی مشتری را تغییر می‌دهد.(امید دادن، انگیزه بخش بودن)
اثر اجتماعی: شیوه‌ای که محصول، خدمت یا برند موجب تغییر زندگی دیگران می‌شود.(خود متعالی)
استفاده از این موارد و پیدا کردن آنها در حوزه مدیریت، برای برندینگ بسیار حیاتی است.


چطور یک محتوای تبدیل کننده بسازم؟
     ساخت یک محتوای کاربردی

در ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید که محتوای شما در میان محتواهای منتشر شده در دنیای تحت وب دیده خواهد شد؟ آیا سوددهی خواهد داشت؟
در اینجا به سه نکته اشاره می‌کنم که می‌تواند به شما کمک کند به گونه‌ای استراتژیک فکر کنید تا بتوانید شروع به تولید محتوایی کنید که توانایی تبدیل کاربر علاقمند به خریدار را داشته باشد، یعنی یک محتوای با ارزش برای کسب و کار شما.

پیدا کردن یک مشکل یا یک خلاء در کسب و کارمان می‌تواند در خلق ارزش بسیار راه‌گشا باشد.


فرمول خلق ارزش در محتوا برای مخاطبین

خلق ارزش: ارزش + سرگرمی + اطلاعات مفید

نتیجه استفاده از این شیوه این است که شما یک محتوای خوب تولید کرده‌اید.
در ادامه توضیحاتی در مورد کارکرد این سه مرحله با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مرحله 1- مشکل:ابتدا یک مشکل یا خلاء را باید شناسایی کنید.

به این فکر کنید که میشود برای حل این مشکل یا خلاء در کسب و کارمان، محتوایی تولید کرد.

مرحله 2- ارزش ، سرگرمی ، اطلاعات مفید:چگونه ارزش خلق کنیم؟

مثال : اگر شخصی بخواهد به کشور دوبی سفر کند و شما سفرنامه‌ای از مسافرت قبلی خودتان را بخواهید به اشتراک بگذارید، در واقع خلق ارزش کرده‌اید.

چگونه فرد را در محتوا سرگرم کنیم؟

اگر فرد حوصله مطالعه سفرنامه شما را نداشته باشد، و شما می‌توانید محتوایی تولید کنید که ترکیبی باشد و از ویدئوهای مختلف برای سرگرم کردن فرد استفاده کنید.

چگونه در تولید محتوا اطلاعات مفید بدهیم؟

اگر بتوانید اطلاعات دقیق و نحوه گرفتن بلیط تا خرج سفر رفتن را در ویدئو یا محتوای خودتان را در اختیار کاربرانتان قرار بدهید در واقع توانستید اطلاعات مفیدی را هم به مخاطب هدیه بدهید.

مرحله 3- محتوا:

برنامه ریزی برای تولید محتوا

 حالا که 70 درصد راه را آمده‌اید و می‌دانید که چه چیزی می‌خواهید تولید کنید، با توجه به نوع محتوایی که قصد دارید تولید کنید، دست به کار بشوید و شروع کنید به تولید محتوا.


برنامه ریزی برای تولید محتوا

برای اینکه بتوانید راحت تر این کار را انجام بدهید، باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.
شما باید ایده‌های خودتان را یادداشت کنید و سپس شروع به نوشتن جزئیاتش کنید.
بعد از اینکه جزئیاتش را نوشتید، حالا باید در یک تاریخ مناسب محتوایتان رو تولید کنید، به نوعی متخصصین می گویند که در برنامه تولید محتوا باید ابتدا فرایندهای پیش تولید محتوا را انجام دهید که لازم است در حوزه پیش تولید محتوا کمی اطلاعات بیشتری را جستجو کنید.


محتوای دیجیتالی که باعث رشد کسب و کارتان می شود؟

محتوای دیجیتال اگرچه یکی از شکل‌های رو به رشد محتوا در دنیای امروز محسوب می‌شود، فقط یکی از انواع محتواست. اگر شما نویسنده هستید و کتاب منتشر می‌کنید، باز هم تولیدکننده محتوا هستید. اگر در اوقات فراغت خود را با ارسال پیام و پیامک از طریق نرم‌افزارهای مختلف مانند وایبر و واتس‌آپ و تلگرام می‌گذرانید، تولیدکنندۀ محتوا هستید. اگر معلم هستید و درس می‌دهید، تولیدکنندۀ محتوا هستید. اگر داستان‌های اخلاقی و مذهبی برای مردم تعریف و تلاش می‌کنید آن‌ها را به سمت زندگی بهتر هدایت کنید، تولیدکنندۀ محتوا هستید. اگر فیلم می‌سازید، تولیدکنندۀ محتوا هستید. حتی کسانی که قبض تلفن همراه چاپ یا فاکتور فروش یک فست‌فود را صادر می‌کنند، در حال تولید محتوا هستند.


مزیت رقابتی در بازاریابی محتوا

مزیت رقابتی در بازاریابی محتوا عاملی است که سبب می شود مشتری، سازمان را بر رقیب ترجیح دهد. این مفهوم در کسب‌وکار، به‌ویژه در شرایط رقابتی، بسیار اهمیت دارد و تمامی تلاش سازمان‌ها در راستای نوآوری، کیفیت و مدیریت را معنا می‌بخشد. بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک ارتباطی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است. بازاریابی محتوا بسیار هدفمند است و به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به‌وضوح تعریف و شناخته شده‌اند.
همانطور که پیش‌تر هم گفتیم فرض اساسی ارائۀ ارزش در بازاریابی محتوا حل مسئله است (مصرف منابع و فعاليت براي حل مشكل مشتري) و ارزشی که با پیدا کردن راه‌حل برای مشکل مشتری خلق می‌شود. ارزش براي مشتري فقط در دادن راه‌حل نيست، بلكه در ارزشي است كه حل آن مسئله برايش مي‌آفريند. ارائۀ ارزش در تولید محتوا فرايندي است مستمر شامل شناسايی مسئله، حل مسئله، دادن راه‌حل، اجرا، کنترل و ارزيابی.

سوالات مهم که در تولید محتوا باید از خودتان بپرسید؟

بعد و یا در حین تولید محتوایتان این سوالات را از خودتان بپرسید:
آیا کاربر می‌تواند محتوا را پیدا کند؟
کاربر باید بتواند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کند و جهت دسترسی به آن نیاز به صرف زمان زیادی نباید باشد.
آیا کاربر محتوا را درک می کند؟
کاربر باید بتواند به راحتی متنی که نوشته اید را بخواند و درک نماید.
آیا کاربر محتوا را به اشتراک خواهد گذاشت؟
محتوای تهیه شده توسط شما باید به حدی جذابیت داشته باشد که کاربر پس از مطالعه آن را به اشتراک بگذارد. بدین منظور و به جهت ارائه راهکارهای مناسب از شما دعوت می کنیم که چک لیست گام به گام تولید محتوای با ارزش را مطالعه نمائید.
آیا کاربر آن را به کار خواهد برد؟
محتوای نوشتاری شما باید کاربردی و قابل استفاده باشد. 
ازاریابی محتوا در واقع یعنی ایجاد راهی برای ارتباط با مشتریان احتمالی به صورتی که مخاطبان شما از توجه به صحبت های شما لذت ببرند و متقاعد بشوند که شما فرد درستی برای انجام بیزینس با آن ها هستید.
 تولید محتوای جذاب

چطور تولید محتوای خودم را جذابتر کنم؟

شما بایدبتوانید صحت مطالب خود را اثبات کنید در حقیقت مردم عاشق حقایق هستند. برای جذاب کردن محتوای تولید شده شما میتوانید از آمار و ارقام و دیاگرام های گزارشی در محتوای تولید شده خودتان استفاده کنید، درحالیکه ممکن است شما خودتان موضوعات زیادی برای گفتن داشته باشید، هیچ اشکالی ندارد گاهی برای تأیید و حمایت از مطالبتان از منابع دیگر نقل کنید یا به آنها ارجاع دهید. استفاده از داده‌ها به منظور پشتیبانی از نقطه‌نظرتان یک راه ساده و مؤثر برای افزایش اهمیت محتوا و مطلب شما است که باعث می‌شود نظرات شما به صورت کامل‌تری مطرح شود.
استفاده از منابع دیگر در مطلب، چه آمار باشد چه یک مثال تصویری، باعث می‌شود که مردم شما را جدی بگیرند و درعین حال خواندن متن را هم ساده‌تر می‌کند.
محتوا نه فقط برای مخاطبان شما بلکه برای خود شما هم باید با ارزش باشد. این امر آنقدر موثر بوده که بازاریاب‌های سنتی که قبلاً به مؤثر بودن بازاریابی محتوا تردید داشتند، امروزه بیشتر مایلند بدانند بازاریابی محتوا چگونه عمل می‌کند.
اما مشکل بازاریابی محتوا این است که محتوا باید عالی و قابل توجه باشد تا کار خوب پیش برود. محتوای ضعیف تاثیری منفی بر اعتبار شما خواهد داشت و قادر نخواهد بود هیچ تبدیلی انجام دهد.
محتوای مورد علاقه مخاطبان باعث می شود که رابطه ای قوی با مشتریان تان بسازید.
همانطور که می دانید در کشور ما تقریباً تمامی فعالیت های تولید محتوا در اینستاگرام انجام می شود و دیگر شبکه‌های اجتماعی،طرفداران آنچنانی در بین مردم ندارد. خوشبختانه، اینستاگرام را می‌توان تقریباً‌ به عنوان بهترین و کارامدترین شبکه مجازی برای تولید محتوا دانست.
 یادتان باشد که در شبکه‌های مجازی تنها اصلی که لازم است از آن پیروی کنید تولید محتوایی است که ارزش بحث کردن و صحبت کردن داشته باشد،‌ به محض این که به این مهم دست یافتید، خود مخاطبان شما بقیه کار را با به اشتراک گذاری و مباحثه در مورد محتوایتان انجام خواهند داد.
حالا که محتوای مناسب و جذاب برای مخاطبان تان تولید کردید، به یاد داشته باشید که محتواهای بعدی خود را به همین سبک ادامه دهید تا رابطه خودتان با کاربرها را قوی و قوی‌تر کنید.


نتیجه گیری نهایی از زبان علی قلی زاده
 نتیجه گیری از زبان علی قلی زاده

در این مقاله سعی شد تا بر اهمیت ایجاد ارزش برای مشتریان تاکید کنیم. ارزش اصطلاحی است که معانی مختلفی دارد، بنابراین ارزش هنگامی تقویت می‌شود که فواید یا مزایا افزایش یابند. همچنین می‌توانید از طریق ایجاد و ارائه راهکارهای بهتر برای مشکلات مشتریان، ارزش بهتری را به آنها ارائه کنید. 


توصیه من به شما: صبور باشید ...

اغلب افراد فکر می‌کنند، یک محتوا که منتشر کنند کارشان تمام شده است، در صورتی که اصلا به این صورت نیست، شما باید هر روز برنامه تولید و نشر محتوا داشته باشید. و حتی برای بیشتر دیده شدن محتوای تولید شده خودتان باید وارد فرایندهای تبلیغاتی هم شوید که ما در کسب و کار خودمان به آن نشر تولید محتوا می گوییم.
بعد از چند ماه کار بی وقفه و برنامه‌ریزی درست می‌توانید پاداش زحماتتان را بگیرید.

فکر می کنید پاداش شما چه چیزی است؟
در قسمت نظرات برایم بنویسید

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها