موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه ایگور آنسوف

زندگی نامه ایگور آنسوف

0 نظر

0 لایک

140 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/23

توضیحات

ایگور آنسوف یک ریاضیدان و دانشمند ممتاز روسی آمریکایی بود. او به عنوان پدر مدیریت استراتژیک و  توسعه  دهنده مدل استراتژی ، ماتریس Ansoff شناخته می شود.

ایگور آنسوف، یک دانشمند بزرگ در زمینه مدیریت است. او یک پژوهشگر، نویسنده و دانشمند روسی الاصل امریکایی است. آنسوف به دلیل کارها و تحقیقات استثنایی خود در زمینه مدیریت شناخته می‌شود، به خصوص به خاطر سه مفهوم کلیدی که توسعه داده است: "آشفتگی محیطی"، "برنامه موفقیت راهبردی احتمالی" و "مدیریت راهبردی آنی". تحقیقات او در این زمینه باعث شهرت و شناخت گسترده‌تر او شده است. بسیاری از دانشجویان دکتری در رشته مدیریت به مفاهیم و ایده‌های آنسوف در پایان‌نامه‌های خود اشاره کرده و به آثار او ادامه می‌دهند.


ایگور آنسوف کیست؟


ایگور آنسوف کیست؟

ایگور آنسوف در تاریخ دوازدهم دسامبر 1918 در ولادی‌وستک روسیه به دنیا آمد. پدر او، دیوید آر.فرانسیس آنسوف، اهل اوانسویل ایندیانا بود و مادرش روس و اهل مسکو بود. زمانی که ایگور متولد شد، پدرش در سفر به سیبری بود تا شرایط زندگی زندانیان کمپ‌های جنگ را بررسی کند. سپس خانواده به ولادی‌وستک نقل مکان کردند. در آن زمان، ارتش ایالات‌متحده در شرق دور روسیه حضور داشت. تحت فرماندهی ژنرال ویلیام اس. گریوز بود که بیش از 3000 سرباز ایالات‌متحده در آنجا بودند. با انقلاب بلشویکها در ولادی‌وستک، سفارتخانه ایالات‌متحده بسته شد و خانواده آنسوف به مسکو بازگشتند. در سال 1935، روابط میان ایالات‌متحده و شوروی داغ شد و سفارتخانه ایالات‌متحده در مسکو دوباره باز شد. پدر ایگور توانست شغل خود را پس بگیرد و خانواده آنسوف موقتاً شهروند شوروی شدند. اما در سال 1936، خانواده تصمیم گرفت از روسیه خارج شده و به نیویورک آمریکا بروند. در نیویورک، ایگور به دبیرستان ستایویسانت منتقل شد. او پس از یک سال تحصیل در این دبیرستان، فارغ‌التحصیل شد. این مرحله اولین گام او در آمریکا بود که پس از آن، او در مسیر تحصیلات و موفقیت‌های بیشتر قرار گرفت.



تحصیلات ایگور آنسوف

در سال 1937، ایگور آنسوف با برترین نمرات فارغ‌التحصیل شد و موفق به گرفتن بورسیه تحصیلی چهار ساله شد. او همه هزینه‌های تحصیل خود را در دانشگاه دولتی نیویورک پرداخت کرد. همچنین بورسیه تحصیلی دیگری از مؤسسه فناوری استیونز در ایالت نیوجرسی به او داده شد. این مؤسسه یکی از گران‌قیمت‌ترین دانشکده‌های آمریکا بود. شرط ادامه بورسیه این بود که او جزو 10% از بهترین دانشجوها باشد که او هم توانست این شرط را اجرا کند. در برخورد با توصیه والدینش که هنوز مشکلات مالی داشتند، تصمیم گرفت به استیونز برود. او با نمرات عالی از این مؤسسه فناوری فارغ‌التحصیل شد، اما به این نتیجه رسید که علاقه‌ای به ادامه شغل مهندسی ندارد. آنسوف بعداً مدرک کارشناسی ارشد خود را در فیزیک مدرن گرفت. در طول جنگ جهانی دوم در سال 1946، به دانشگاه براون رفت و دکترای خود را در زمینه ریاضیات کاربردی گرفت. تحصیلات رسمی او در سال 1948 به پایان رسید. در روزی که پس از دفاع از پایان‌نامه‌اش، با همسرش اسکیپ ازدواج کرد. سپس به سانتا مونیکا در ایالات کالیفرنیا رفت و به عنوان یک عضو اجرایی ارشد در دانشگاه UCLA فعالیت کرد.


آغاز فعالیت شغلی و حرفه ای ایگور آنسوف


آغاز فعالیت شغلی و حرفه ای ایگور آنسوف

در کالیفرنیا، ایگور آنسوف به عنوان یک ریاضی‌دان در دپارتمان رند شغلی پیدا کرد. او سپس به مدیریت یک پروژه بزرگ در زمینه فناوری و آموزش سیستم‌های جنگ‌افزاری پرداخت و پیشنهاداتی به نیروی هوایی ایالات‌متحده ارائه داد. در رند، او تحقیقات مهمی در زمینه آسیب‌پذیری نیروهای هوایی ناتو انجام داد و این تجربه به او آموخت که چگونه با مواجهه با مشکلات محیط‌زیستی در مدیریت سازمان‌ها باید برخورد کند. در سال 1957، ایگور از رند جدا شد و به دپارتمان برنامه‌ریزی شرکت هواپیمایی لاکهید پیوست. در لاکهید، به عنوان معاون رئیس برنامه‌ریزی و مدیر ایجاد تنوع فعالیت کرد. تجربیات او در لاکهید، او را به سمت مسائل مدیریت سازمان‌ها در مواجهه با تغییرات محیطی هدایت کرد.



ورود ایگور آنسوف به عرصه مدیریت 

در یک لحظه ایگور در مرحله اصلاح صورت به این نتیجه رسید که نمی‌داند در ادامه عمر خود چه کند. او در تعطیلات در کیپ‌کد برنامه ریزی کرد که از لاکهید بازنشسته شود و در زمینه مدیریت، شغلی برای خودش پیدا کند. سپس به دانشکده مدیریت صنعتی دانشگاه کارنگی ملون پیوست و در آنجا به تدریس و تالیف کتاب "راهبرد شرکتی" پرداخت. در سال 1969، ایگور به عنوان رئیس دانشکده مدیریت عالی دانشگاه واندربیلت در نشویل در ایالت تنسی منصوب شد. او تلاش کرد تا دانشکده را به یک مرکز آموزش تخصصی در حوزه تغییرات مدیریتی تبدیل کند و در این دوره به عنوان مدیر این دانشگاه فعالیت کرد. در سال 1983، ایگور به دانشگاه بین‌المللی ایالات‌متحده رفت و برنامه مدیریت راهبردی دانشکده را تأسیس کرد.



افتخارات و دستاورد های آنسوف

آنسوف یک متخصص با اعتبار در زمینه مدیریت بود و ماتریس آنسوف را مدون سازی کرد. این ابزار به مدیران و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا راهبردهای رشد و توسعه خود را برای کسب‌وکارهای موجود یا استارت‌آپ‌های جدید ایجاد کنند، از طریق توسعه محصولات جدید یا بهبود محصولات موجود. آنسوف به شرکت‌های بزرگی چون فیلیپس، جنرال الکتریک، گولف؛ IBM، استرلینگ ایرلاینز و وستینگهاوس مشاوره داده است. او پنج مدرک دکترای افتخاری دریافت کرده و در سال‌های فعالیت‌اش به عنوان استاد و مشاور بازنشسته شاخص در دانشگاه بین‌المللی ایالات‌متحده شناخته شد. جایزه معتبر ایگور آنسوف در هلند به نام او تأسیس شده است و به افرادی که در زمینه پژوهش مدیریت و راهبردی فعالیت دارند اهدا می‌شود. همچنین در ژاپن، جامعه مدیریت راهبردی جایزه‌ای به نام او تعیین کرده است. دانشگاه واندربیلت نیز به افتخار او یک بورسیه MBA ایجاد کرده است. در نهایت، ایگور آنسوف در تاریخ 14 جولای 2002 به علت عوارض ذات‌الریه در سن دیگو، کالیفرنیا، از دنیا رفت.



نکات مهم از زبان ایگور آنسوف

• سعی نکنید تا کل سازمان را با یک ماتریس آنسوف (ماتریس رشد محصول – بازار) بررسی کنید. واحدهای متعدد ، ممکن است مسیرهای رشد متفاوتی را طی کنند. شاید لازم باشد به اندازه هر واحد در حال توسعه، ماتریس جدیدی ترسیم کنید.
• بهتر است این ابزار را پس از بررسی روش‌هایی همچون چرخه عمر صنعت، ماتریس مشاوران بوستون (BCG)‌ و ماتریس‌های مدیریت پرتفولیو همچون جنرال الکتریک استفاده کنیم. در این صورت برای تجزیه‌وتحلیل بخش‌های مختلفی از کسب‌وکار از لحاظ بلوغ ، جذابیت صنعت و برتری بازار بهتر عمل می‌کنیم.
• این مقوله می‌تواند به تصمیم فوری برای توسعه کسب‌وکار کمک کند و به یک موضوع بحث و گفت‌وگو برای تحلیل ماتریس انسوف بعدی تبدیل شود.
• عناصر AGM می‌تواند برای ارائه بهتر گزینه‌های رشد، بر روی ماتریس سوات (SWOT) به کار گرفته شود. در جایی که تنوع مد نظر است،
• ابزارهایی مانند پنج نیروی رقابتی پورتر و مدل الماس در رقابت بین المللی نیز می‌توانند بینش‌های خوبی را در مورد فرصت‌های صنعتی و موقعیت جغرافیایی ارائه دهند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها