موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه جان مک‌آفی

زندگی نامه جان مک‌آفی

0 نظر

0 لایک

132 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/05

جان مک‌آفی، یک کارآفرین و برنامه‌نویس کامپیوتر، در سال 1987 شرکت نرم‌افزاری آنتی‌ویروس تجاری جهان را تأسیس کرد. او با ایجاد شرکت "مک‌آفی اسوشیتس" در همان سال، به شدت به فعالیت‌های خود پرداخت و تا سال 1999 این شرکت را رهبری کرد. مک‌آفی و تیمش توانستند با دستیابی به پیشرفت‌های قابل توجه، شهرت زیادی کسب کنند. این شرکت تاکنون با ارائه‌ی یک طیف گسترده از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس، فعالیت‌های قدرتمند خود را ادامه دهد.


جان مک آفی


جان مک آفی کیست؟

جان مک‌آفی در 18 دسامبر 1945 در گلاکسترشایر، انگلستان، به دنیا آمد. پدر جان، زمانی که سرباز آمریکایی بود، در انگلیس خدمت می‌کرد و همان موقع با مادر جان آشنا شدند و ازدواج کردند. زمان تولد جان همزمان با اوج جنگ جهانی دوم بوده است، و این باعث شد خانواده‌اش تصمیم بگیرند از انگلیس به مقصد شهر رانوک در ویرجینیا، آمریکا، مهاجرت کنند. پس از ترک خدمت نظامی، پدر جان به کار نقشه برداری جاده در آمریکا پرداخت.



جان مک آفی و ناگواری های زندگیش 

جان مک‌آفی دوران نوجوانی‌اش را با مشقت‌های فراوان سپری کرد. پدر او به الکل معتاد بود و این موضوع زندگی جان و مادرش را بسیار سخت کرد. در سن 15 سالگی، جان شاهد خودکشی پدرش با شلیک به خودش بود. این واقعه ناگوار باعث شد جان به سمت اعتیاد به مواد مخدر و الکل روی بیاورد، اما هوش بالای او کمک کرد تا با این شرایط مواجه شده و در سال 1967 مدرک کارشناسی ریاضی خود را از دانشگاه رانوک کسب کند. سپس، جان تحصیلات خود را در مقطع دکترا در دانشگاه کالج نورث ایست لوئیزیانا ادامه داد. اما به دلیل سوء رفتار، مدرک دکترای او از طرف دانشگاه توقیف شد.


وارد شدن جان مک آفی به دنیای کسب و کار


وارد شدن جان مک آفی به دنیای کسب و کار

از جوانی، این فرد با تشکیل یک گروه، مجلات مختلف را در جامعه پخش می‌کرد که این کار به او این امکان را داد تا سرمایه کمی بدست آورد. در اواخر دهه 60، وارد حوزه کدگذاری سیستم‌های پانچ کارت شد و در یک شرکت مشغول به کار شد. در این شرکت، تجربیات زیادی در زمینه برنامه‌نویسی و پردازش کامپیوتری به دست آورد. با بکار‌گیری از این تجربیات، در شرکت راه‌آهن "پسیفیک میسوری" به شغلی جدید پیوست و به آنها کمک کرد تا از جدیدترین کامپیوترهای ام‌بی‌ای برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی حرکت قطارها استفاده کنند.



مشکلات و سختی های مک آفی 

کار در شرکت راه‌آهن باعث شد که جان به سمت مصرف مواد مخدر کشیده شود و حتی به گونه‌ای شدیدتر، او برای بار اول از روان‌گردان‌ها استفاده کرد. با این وجود، استعداد برجسته برنامه‌نویسی او، باعث ادامه همکاری با شرکت‌های معتبر شد، زیرا جان جوانی بسیار باهوش و توانمند در زمینه برنامه‌نویسی بود. به دلیل مشکلات اعتیاد، جان تصمیم گرفت از شرکت "پسیفیک میسوری" جدا شود. اما حتی با وجود این مشکل، استعداد بزرگ برنامه‌نویسی جان باعث شد که شرکت‌های معتبر نتوانند از او صرف نظر کنند. سپس، جان به عنوان برنامه‌نویس کامپیوتر از سال 1968 تا 1970 در موسسه مطالعات فضایی ناسا در نیویورک فعالیت کرد.


اعتیاد جان مک آفی 


تجربه های کاری جان مک آفی طراح نرم افزار

پس از تجربه در یونیواک به عنوان طراح نرم افزار، جان به عنوان معمار سیستم عامل به شرکت زیراکس پیوست و از یونیواک جدا شد. در حالی که زیراکس یک شرکت معروف بود، اما جان در سال 1987 تصمیم گرفت از این شرکت جدا شود و به شرکت "کامپیوتر ساینس" پیوست تا به عنوان مشاور نرم افزار فعالیت کند. در سال بعد، به عنوان مشاور برنامه نویسی و نرم افزار به شرکت "بوز آلن همیلتون" پیوست و تا سال 1982 در آنجا مشغول به کار بود.



تاثیراعتیاد در زندگی جان مک آفی 

در سال 1983، جان به شرکت Omex پیوست، اما به دلیل بد اخلاقی ناشی از مصرف مواد مخدر از این شرکت اخراج شد. این اتفاق باعث جداشدن همسرش از او شد. این تجربه ناگوار باعث شد جان تصمیم بگیرد تا از مصرف مواد مخدر دست بکشد و به انجمن‌های ترک اعتیاد ملحق شود. این اقدام تکان مهمی به زندگی او داد و به او کمک کرد تا از وابستگی به مواد مخدر خلاص شود.



ترک اعتیاد جان و اختراع آنتی ویروس 

پس از پیروزی بر اعتیاد، جان مک‌آفی به شرکت پیمانکار دفاعی لاکهید مارتین پیوست و این شرکت به عنوان یک مقصد جدید حرفه‌ای برای او شد. در دهه ۸۰، کامپیوترهای جدیدی وارد بازار شدند و در سال 1986، جان مک‌آفی با ویروس «Pakistani Brain» در این سیستم‌ها رو به رو شد. به همین دلیل او تصمیم گرفت نرم‌افزاری طراحی کند که قابلیت مقابله با این ویروس‌ها را داشته باشد.


تاسیس شرکت مک آفی


تاسیس شرکت مک آفی

جان مک‌آفی در سال ۱۹۸۷ شرکت نرم‌افزاری آنتی‌ویروس مک‌آفی را تأسیس کرد، و این در حالی بود که در حال توسعه نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس بود و به اعتقاد او تهدید ویروس‌ها در آینده خیلی جدی خواهد شد. در همین زمان، جان دوباره به مصرف مواد روی آورد. دو سال بعد، به دلیل پیشرفت سریع کسب و کار خود، از شرکت لاکهید جدا شد. این شرکت، اولین شرکتی بود که به طور تخصصی در زمینه آنتی‌ویروس فعالیت می‌کرد و جان مک‌آفی توانست به دلیل این فعالیت‌ها، درآمد خود را تا پنج میلیون دلار افزایش دهد. در آن زمان، مفهوم اهمیت نرم‌افزارهای امنیتی برای بسیاری از افراد معلوم نبوده است، اما مشتریان اصلی مک‌آفی شرکت‌های بزرگ بودند که باعث شد درآمد جان به سرعت افزایش یابد.



گسترش ویروس مایکل آنجلو و افزایش درآمد شرکت مک آفی 

در سال 1992، ویروسی به نام مایکل آنجلو (Michelangelo) فراگیر شد که بیش از 5 میلیون کامپیوتر را تهدید کرد. این موقع بود که اولین بار به طور جدی مردم به خطرات ویروس‌های کامپیوتری پی بردند. آنتی‌ویروس مک‌آفی با موفقیت با این ویروس مقابله کرد و از حملات آن جلوگیری کرد. حتی اگر این ویروس تنها به حدود ۱۰ هزار کامپیوتر آسیب برساند، اما موجب افزایش فروش نرم‌افزارهای مک‌آفی شد و درآمد بسیار زیادی را به دنبال داشت. شکل‌گیری این ویروس باعث شد دیدگاه مردم نسبت به اهمیت آنتی‌ویروس‌ها تغییر کند و به حفاظت از کامپیوترهای شخصی خود توجه بیشتری کنند. مک‌آفی هم تلاش کرد تا پلتفرم‌های خود را به‌روز کند و برای مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها آماده شود. در اوج موفقیت شرکت مک‌آفی آسوشیتس، جان مک‌آفی در سال 1994 تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفت و شرکت خود را با شرکت کامپیوتری دلاوِر ادغام کرد و از مقام خود کناره‌گیری کرد. دو سال بعد، سهام شرکت مک‌آفی آسوشیتس عرضه شد و مک‌آفی سهم باقی‌مانده خود را فروخت و ۱۰۰ میلیون دلار به دست آورد. پس از کناره‌گیری، جان مک‌آفی فعالیت‌های خود را کاهش داد و اغلب وقت خود را به مشاوره دادن به استارتاپ‌های نوپا و سخنرانی در دانشکده کسب و کار استنفورد اختصاص داد و در کنار آن پروژه‌های شخصی‌اش را دنبال کرد.



عاقبت شرکت مک‌آفی آسوشیتس

در سال ۱۹۹۷، شرکت مک‌آفی آسوشیتس با شرکت نتورک جنرال ادغام شد و نام جدیدی به خود گرفت: "نتورک آسوشیتس". این شرکت با این نام تا سال ۲۰۰۴ فعالیت داشت، سپس تصمیم گرفت به مک‌آفی بازگردد. در سال ۲۰۱۰، شرکت اینتل مک‌آفی را خریداری کرد، اما بخش نرم‌افزاری آن با نام مک‌آفی به فعالیت خود ادامه داد. اما در سال ۲۰۱۴ اعلام شد که محصولات نرم‌افزاری این شرکت تحت عنوان "اینتل سکیوریتی" عرضه می‌شوند. این تغییر نام نیز باعث خشنودی جان مک‌آفی شد، زیرا نام او دیگر بر روی نرم‌افزارها قرار نمی‌گیرد!



سلسله فعالیت‌های ناموفق جان مک آفی

پس از کناره‌گیری از مقام اجرایی در شرکت مک‌آفی آسوشیتس، جان مک‌آفی به فعالیت‌های مختلف پراکنده پرداخت. او در شبکه‌های اجتماعی بر روی پروژه پیام‌رسان PowWow کار کرد، اما این پروژه مورد توجه عموم قرار نگرفت. سپس تصمیم گرفت محصولات جدید خود را در شرکت Tribal Voice تولید کند، اما این محصولات نیز موفق به جلب توجه مشتریان نشدند. در سال 1999، جان مک‌آفی این شرکت را فروخت و 17 میلیون دلار جهت سرمایه‌گذاری در بازار املاک در مناطق مختلف آمریکا (آریزونا، تگزاس، هاوایی و نیومکزیکو) به دست آورد. او به ورزش آئروتکینگ علاقه زیادی داشت و با تشکیل گروهی از علاقه‌مندان به این ورزش، شرکت Sky Gypsies را تأسیس کرد. اما با وجود این تلاش، شرکت به دلیل عدم موفقیت به سلسله فعالیت‌های ناکام مک‌آفی پیوست. پس از فروش شرکت Tribal Voice، جان به نام Zone Labs در حوزه امنیت سایبری سرمایه‌گذاری کرد و محصولات متنوعی از جمله Zone Alarm را تولید کرد. اما همچنان، در این زمینه نیز موفقیت چشمگیری حاصل نشد. سپس با بروز بحران‌های مالی در آمریکا در سال 2009 و عدم وجود یک برنامه مشخص در فعالیت‌های وی، ثروت جان مک‌آفی به 4 میلیون دلار کاهش یافت.


 جان مک آفی و ماجرای مهاجرت او


 جان مک آفی و ماجرای مهاجرت او

در سال ۲۰۱۰، جان مک‌آفی کم کم دارایی‌های خود را در آمریکا فروخت و به کشور بلیز در آمریکای مرکزی مهاجرت کرد. او تصمیم گرفت به زمینه‌ی آنتی‌بیوتیک‌ها و میکروب‌شناسی وارد شود و با همکاری محقق معروف آلیسون آدونیزیو، شرکت Quorumex را تأسیس کرد. این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های آنتی‌کروم، آنتی‌بیوتیک‌های گیاهی را تولید می‌کرد. در همین زمان، ادعاهایی توسط فردی به نام Stuffmonger مطرح شد که جان مک‌آفی مشغول تولید یک نوع ماده مخدر بوده است. این فرد ادعا می‌کرد که ماده مخدر با خلوص بالا از جان مک‌آفی خریداری شده است و او قادر به ارائه جزئیات دقیق در این زمینه است. اما جان مک‌آفی همواره این ادعاها را انکار کرده و اظهار کرده است که اگر چنین فعالیتی می‌کرد، خود هم از این ماده مصرف می‌کرد. سال ۲۰۱۲ یکی از سال‌های سخت زندگی جان مک‌آفی بود. در یک صبح از ماه آوریل، پلیس به خانه‌اش در بلیز حمله کرد و او را به جرم خرید و فروش اسلحه دستگیر کرد. در دنیای او، اسلحه‌ها و مهمات به طور غیرقانونی در انبارهای خانه‌اش ضبط شد و او به زندان منتقل شد.



 جان مک آفی و ورودش به دنیای ارزهای دیجیتال

پس از بازگشت به آمریکا، جان مک‌آفی به فعالیت‌های امنیت شبکه ادامه داد. در سال ۲۰۱۶، به عنوان مدیر عامل شرکت MGT، یک شرکت هولدینگ تکنولوژی، منصوب شد. او تمام تلاش خود را برای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده (ارزهای دیجیتال) به عنوان منبع درآمد برای شرکت و مشارکت در این حوزه به کار گرفت. در سال ۲۰۱۷، مک‌آفی پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. اما بعداً با توجه به نوسانات بازار، این پیش‌بینی را نفی کرد. در سال ۲۰۱۸، با تأسیس شرکت Luxcore، به سرمایه‌گذاری جدی‌تر در زمینه ارزهای دیجیتال پرداخت. در این شرکت، با دستکاری در قیمت‌ها و استفاده از تکنیک‌های Pump&Dump در مصاحبه‌ها و توییتر، توانست به بیش از ۲۳ میلیون دلار درآمد کسب کند. سپس این شرکت را هم رها کرد و به ساخت صرافی غیرمتمرکز خود با نام McAfeeDEX پرداخت. در ۵ مارس ۲۰۲۱، جان مک‌آفی و دیگران به جرم دستکاری در قیمت ارزهای دیجیتال مورد بازجویی قرار گرفتند. همچنین اعلام کرد که ارز دیجیتال جدید خود به نام "کوین تلگراف" یا "سکه آزادی مک‌آفی" را عرضه خواهد کرد که قرار بود در پاییز همان سال به بازار عرضه شود. درباره این ارز، جان مک‌آفی اظهارات جالبی داشت، معتقد بود که این ارز مستقل از ارزهای فیات و رمزارزهای دیگر است. او توضیح داد که این کوین نیازی به نقدینگی در هر جایی ندارد و ارزش آن با سایر ارزها قابل مقایسه نیست. ارزش این کوین بر اساس خودش اندازه گیری می‌شود و ارزش آن در مقایسه با سایر ارزها بی‌اهمیت و برابر با صفر است.



آنچه که باید در مورد جان مک‌آفی بدانید!

در این داستان، زندگی جان مک‌آفی از کودکی تا ورود به دنیای کسب و کار و تأسیس شرکت مک‌آفی آسوشیتس بررسی شده است. او یکی از بهترین برنامه‌نویسان کامپیوتری و نخستین افراد فعال در زمینه امنیت اطلاعات کامپیوتری به شمار می‌رفته است. جان مک‌آفی در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته و به دلیل تجارت اسلحه و مواد مخدر و همچنین اتهامات قتل، بازداشت شده و در حین بازجویی‌ها، با موفقیت از کشور بلیز فرار کرده است. پس از بازگشت به آمریکا، به فعالیت در زمینه امنیت فضای سایبری ادامه داد. اما به علت مشکلات مالی، به اسپانیا فرار کرده و در بارسلون زندانی شده است. خبرگزاری‌ها ابتدا اعلام کردند که او خودکشی کرده است، اما وکیل جان مک‌آفی این ادعا را رد کرده و اعلام کرده است که او قصد خودکشی نداشته است و علت مرگ هنوز مورد بررسی قرار دارد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها