موقعیت شما در سایت:

چطور بهره وری نیروی انسانی خود را کنترل کنیم؟

چطور بهره وری نیروی انسانی خود را کنترل کنیم؟

0 نظر

0 لایک

195 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/21

توضیحات

بهره وری نیروی انسانی در برخی از روزها در کسب و کار شما کاهش پیدا می کند و این اتفاقی ناگذیر است و شما باید با مدیریت درست بهره وری نیروی انسانی خود را کنترل کنید تا بتوانید با نیروی انسانی بهینه کسب و کارتان را جلو ببرید.

کنترل پایین آمدن بهره‌وری نیروی انسانی 

پایین آمدن بهره‌وری نیروی انسانی نباید باعث غافلگیری شما بشود. به عنوان یک مدیر، باید بدانید که چه موقع کسب و کار شما، خواه به دلیل نوسانات فصلی و یا معرفی یک محصول جدید، شلوغ خواهد شد. 
توجه کنید، هنگامی که شما برای کم کردن نیروی انسانى اقدام می‌کنید، در واقع نیازهای بخش خود را پشتیبانی می‌کنید، به کارمندانتان برای اجتناب از خستگی شغلی کمک می‌کنید و اطمینان حاصل می‌کنید که منابع انسانی کافی در محل دارید که بتوان بدون افزایش بار مسئولیت بر دوش آنها، کار را تمام کرد. 

نشانه‌های پایین آمدن بهره‌وری نیروی انسانی: 

  • اشتباهات مکرر یا ضرب العجلهای از دست رفته 
  • اضافه کاری بیش از اندازه 
  • حجم معاملات بسیار زیاد 
  • غیبت  
  • کارمندان تحت فشار 
    در این زمان اقدام به جابه‌جایی نیروهای خود نکنید. انجام ایـن کار باعث افزایش استرس کارمندان، کاهش خدمت‌رسانی به مشتریان و افزایش اشتباهات می‌شود. 


چطور یک نیروی انسانی استراتژیک داشته باشیم؟ 

یک نکته جهت مدیریت بهره‌وری نیروی انسانی این است که سعی کنید فعال باشید تا یک منفعل. هنگامی که شما مثبت گرا هستید، می‌توانید تاریخهای مهم، ضرب العجلها و مطالبات را پیش‌بینی کنید. اگر یکی از کارمندان استعفای خود را تسلیم کرد، زود آن را قبول نکنید. در مورد عواقب این کار فکر کنید، مثلاً چه کسی بعد از وی مسئول انجام کارها خواهد بود، لذا از فرد بخواهید قبل از ترک پست سازمانی خود، تمام کارهایی که مسئول انجام آن بوده را به فرد دیگری آموزش دهد. اگر فرد پیش از این کسب و کار شما را به مقصد موقعیتهای شغلی بهتر ترک کرده، و شما متوجه شدید که هیچ فرد دیگری آن شغل را بلد نیست و کتابچه راهنمای آن شغل نیز موجود نیست، پس وقت آن فرا رسیده که سریعا واکنش نشان دهید. 
همچنین شما می‌توانید در مواقع اوج کار، یا در مواقعی که مدیریت به دلیل یک ابتکار خاص نیاز به مهارتها و تخصص‌های خاصی دارد که کارمندان تمام وقت فعلی کسب و کار آن را ندارند، از کارمندان موقت استفاده کنید. علاوه بر استفاده از کمکهای کارمندان موقت، در زیر به برخی دیگر از بایدها و نبایدهای مدیریت موفق یک بحران نیروی انسانی اشاره شده است: 

  • نیاز به حمایتهای اضافی را نادیده نگیرید، به این امید که کارمند شما به هر نحوی که شده کارش را به صورت تمام و کمال انجام خواهد داد. 
  • به مشکل به وجود آمده فکر کنید. 
  • در هنگام ایجاد تغییر انعطاف‌پذیر باشید. 
  • در صورت امکان، از طریق همکاری استراتژیک با دیگر بخش‌ها منابع خود را به حداکثر برسانید. 
  • در صورت لزوم از دیگران نظر بخواهید. 
  • از تصمیم‌گیری اجتناب نکنید. 
  • یک برنامه و هدف ایجاد کنید. 


درمواقع کبود نیرو چکارکنیم؟

اگر با کمبود نیرو مواجه شدید، ممکن است بخواهید به استفاده از کارمندان موقت روی آورید. نه تنها می‌توانید کارمندانی برای همکاری با واحد پشتیبانی کسب و کار، مثلا: پاسخگویی به تلفن، بایگانی، ورود اطلاعات و غیره پیدا کنید، بلکه می‌توانید متخصصانی همچون مهندسان، برنامه نویسان و حتی مدیران ارشد و اجرایی را نیز به صورت موقت استخدام کنید. شما می‌توانید با دفاتر کاریابی برای کمک در پیدا کردن متخصصان در حوزه‌های تخصصی مورد نیازتان، تماس بگیرید. و یا از سایت های کاریابی اینترنتی نظیر جاب اینجا در جهت استخدام نیروی پاره وقت یا فریلنسر استفاده کنید


تقویت کارمندان تمام وقت + تفویض اختیار

اگر به دلیل افزایش نیازهای کسب و کار، خود را غرق در مسئولیتهای بزرگ یافتید، ممکن است بخواهید فرصتهایی از طریق تفویض اختیارات بیشتر برای کارمندانی که مشغله کاری آن چنانی نداشته و عاشـق فرصتهایی برای یادگیری بیشتر هستند، ایجـاد کنید. از قبل با آنها در مورد اهداف شغلی گفتگو کنید، این موضوع به شما در مطابقت دادن وظایف با افراد کمک می‌کند. 


ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها