موقعیت شما در سایت:

زندگینامه لری الیسون

زندگینامه لری الیسون

0 نظر

0 لایک

865 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/01/30

لری الیسون کیست؟

لارنس ژوزف الیسون، که با نام لری الیسون شناخته می‌شود، یکی از ثروتمندان جهان، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی است که شرکت اوراکل را بنیان‌گذاری نموده و مدیرعامل آن نیز بوده است. فعالیت‌های عمده این شرکت در زمینه نرم‌افزارهای پایگاه‌داده می‌باشد. او در سال ۲۰۲۳، به‌عنوان ششمین فرد ثروتمند در جهان شناخته شد. لری الیسون متولد سال ۱۹۴۴ در شهر نیویورک است. مادر او فردی یهودی بود و پدرش که البته با مادرش ازدواج نکرده بودند یک خلبان ارتش ایالات متحده بوده است که قبل از به دنیا آمدن او، آنها را ترک کرد. لری وقتی ۹ماهه بود به بیماری ذات‌الریه مزمن مبتلا شد، مادرش نمی‌توانست از او مراقبت کند بنابراین بچه را به خواهر و شوهرخواهر خود سپرد. و لری نیز دیگر بعد از آن تا ۴۸ سالگی هیچگاه مادرش را ندید.


لری الیسون کیست؟

لری الیسون از همان ابتدا فردی خلاق و ماجراجو بود که علاقه بسیار زیادی به کارهای پیچیده داشت. همچنین او در فعالیت‌های ورزشی نیز به‌خوبی عمل می‌کرد و همیشه جزء بهترین افراد بود. او دوران دبستان خود را در مدرسه یوجین فیلد شیکاگو گذرانده و برای دبیرستان، مدرسه ساوت شور در اوربانا کمپین را انتخاب نمود. نهایتاً در سال ۱۹۶۲ از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. لری الیسون سال ۱۹۶۲ توانست به دانشگاه ایلینویز برود و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. در سال دوم به دلیل سرطان و فوت نامادری‌اش، نتوانست امتحانات را تمام کند و به شیکاگو بازگشت. او بعدازاین اتفاق تصمیم گرفت شانس خود را در مشاغل نیمه‌وقت امتحان کند و برای یک سال اینگونه به فعالیت پرداخت. بعد از آن مجدد به دانشگاه شیکاگو بازگشت و رشته فیزیک را انتخاب نمود که پس از یک سال به دلیل فعالیت ضعیفش از دانشگاه اخراج شد.
او در این یک سال برنامه‌نویسی را آموخت و توانست پس از اخراج‌شدن، در این زمینه فعالیت نماید. لری بعد از اینکه از دانشگاه اخراج شد، حمایت پدرخوانده‌اش را از دست داد و برای کسب درآمد و از همه مهم‌تر اثبات خود به پدرخوانده‌اش، شروع به کار کرد و در شرکت‌های زیادی فعالیت‌های مرتبط با برنامه‌نویسی را انجام داد. در ابتدا در شرکت امدال مشغول به کار شد و در مدت کمی توانست یک سامانه بزرگ کامپیوتری را طراحی کند. سپس در اوایل دهه هفتاد وارد شرکت امتکس شد و بیشتر زمان خود را برای پروژه پایگاه‌داده برای CIA گذاشت. نام این پروژه اوراکل بود. در آن زمان لری ایده‌های جذاب خود را برای باب مینر که سرپرستش بود، بیان می‌کرد. در سال ۱۹۷۷ مینر این شرکت را ترک کرد و به همراه دو همکار قدیمی خود شرکت دیگری با نام آزمایشگاه‌های توسعه نرم‌افزار (SDL) را تأسیس کردند. سرانجام لری الیسون نیز امتکس را ترک کرده و روی شرکت آنها سرمایه‌گذاری کرد. او از همان ابتدا مدیرعامل این شرکت شد.


لری الیسون کیست؟

شرکتی که الیسون و شرکایش تأسیس کرده بودند در سال ۱۹۷۹ به Relational Software تغییر نام پیدا کرد. آنها در این زمان ۵ کارمند داشتند که به همراه مؤسسین شرکت، به‌صورت کلی جمعی ۸ نفره را تشکیل می‌دادند. آنها در آن زمان سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار درآمد داشتند. این گروه، پس از اینکه محصول جدید خود را با نام Oracle RDBMS با موفقیت به مرحله تولید رساندند، شرکت خود را رسماً با عنوان شرکت نرم‌افزاری اوراکل ثبت کردند. در آن زمان عملکرد نسخه اولیه سیستم مدیریت داده اوراکل، گام بلندی در دنیای نرم‌افزارها بود: این نسخه می‌توانست بهترین سوپرمارکت‌ها را از میان کل فروشگاه‌ها رده‌بندی کند، یا برای فیلتر کردن و مرتب‌سازی بهترین کالاها و خدمات پرفروش مورداستفاده قرار بگیرد. توانایی پردازش گسترده داده‌ها، خصوصیتی بود که اوراکل را برای دولت و کسب‌وکارهای بزرگ جذاب کرده بود. تا اواسط سال ۱۹۸۲، درآمد اوراکل به ۲.۵ میلیون دلار رسیده بود و آن‌ها ۷۵ مشتری خرد داشتند. لری الیسون مشکلات زیادی را در راه رسیدن به موفقیت پشت سر گذاشت تاحدی‌که حتی نزدیک بود ورشکستگی را نیز تجربه کند ولی با عزت‌نفسی که داشت توانست از تمامی موانع به‌خوبی عبور کند و نهایتاً به دومین شرکت بزرگ نرم‌افزاری جهان تبدیل شود. او در سال ۲۰۱۴ از سمت مدیرعاملی شرکت اوراکل کناره‌گیری کرد و از همان موقع ریاست هیئت‌مدیره، مدیریت بخش تکنولوژی و مسئولیت بخش رسانه‌ای این شرکت را به عهده گرفت.


اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت لری الیسون

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت لری الیسون

لری الیسون در جایی گفته است که من تمام نقص‌های لازم برای موفقیت را داشته‌ام. او می‌گوید اگر من کاری انجام می‌دهم، در مورد خودشناسی است. من می‌خواهم یاد بگیرم و محدودیت‌های خودم را کشف کنم. در یک روز جمعه، لری الیسون یک سخنرانی تکان‌دهنده پر از توصیه‌های زندگی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال ۲۰۱۶ اجرا کرد. او ۲۰۰ میلیون دلار به این دانشگاه اهدا نمود که یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های مالی در تاریخ USC است، تا اولین مرکز درمان سرطان و تحقیقات جامع در نوع خود را ایجاد کند. لری الیسون در این سخنرانی خطاب به دانشجویان گفت: “وقتی هم سن شما بودم، خواب این مکان را می‌دیدم. رؤیای من این بود که به دانشکده پزشکی در USC بروم.”
در عوض، لری الیسون به دو کالج مختلف رفت، دانشگاه ایلینوی و دانشگاه شیکاگو که هر دو را رها کرد. اما او به‌اندازه کافی در مورد کامپیوتر آموخت تا به کالیفرنیای شمالی نقل‌مکان کند و در صنعت فناوری کار کند. لری، اوراکل را تأسیس کرد و آن را در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان ساخت. هر چند او متواضعانه متولد شد؛ اما اکنون چهارمین مرد ثروتمند در جهان است. الیسون همچنین در کنار زندگی شغلی خود در اوراکل، موفقیت‌های زیادی هم در زمینه ورزش به دست آورده است. لری سال‌ها ست که ورزش تنیس را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و حتی در مسابقات قایقرانی مهارت و تجربه بسیاری دارد. الیسون در سال ۲۰۱۰ موفق شد جام قهرمانی در مسابقات قایقرانی آمریکا را از آن خود کند.


اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت لری الیسون

او در رشته خلبانی نیز توانسته گواهینامه‌هایی را کسب نماید و چندین بار به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به پرواز و خلبانی، جریمه‌های سنگینی را پرداخت کرده است. رشته‌های موج‌سواری و دوچرخه‌سواری در کوهستان هم از دیگر رشته‌های موردعلاقه لری است. اگرچه الیسون در یک خانواده مذهبی بزرگ شد و اغلب به کنیسه می‌رفت، اما وقتی که بزرگ شد به یک شکاک مذهبی تبدیل شد که به عقاید مذهبی متعارف اعتقادی نداشت. او همچنین معتقد است اغلب دستاوردهای بزرگ بشر، مستقیماً از موفقیت‌های او ناشی نشده‌اند، بلکه نتیجه درس‌هایی بوده‌اند که از شکست‌هایشان یاد گرفته‌اند. لری می‌گوید من اعتقاد دارم مردم باید رؤیاهایشان را دنبال کنند. من که خودم همین کار را کردم. مهم‌ترین ویژگی شخصی او که موفقیت‌هایش را هم مدیون آن می‌داند این است که دانش متعارف، تخصص‌های رایج و قدرت حاکم را زیر سؤال می‌برد.


شرکت‌های لری الیسون


شرکت‌های لری الیسون

اوراکل

لری الیسون، در کنار اد اوتس و باب ماینر، در سال ۱۹۷۷ شرکت اوراکل را تأسیس نمودند. او استارتاپ سه برنامه کامپیوتری را تبدیل به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نرم‌افزار پایگاه‌داده‌ای نمود. این شرکت اولین شرکتی بود که یک پایگاه‌داده رابطه‌ای بادوام تجاری تولید می‌کرد، به این معنی که برای اولین‌بار می‌شد یک پایگاه‌داده را با یک قیمتی فروخت. شرکت اوراکل در سال ۱۹۸۷ عمومی شد، و بعدها در سال ۱۹۹۲ پس از راه‌اندازی پروژه اوراکل ۷، الیسون دیگر رسماً میلیاردر شده بود. او در حال حاضر ۳۵ درصد از سهام شرکت اوراکل را دارد که قیمت این سهم حدود ۲۰۰ میلیارد دلار است. لری تا سال ۲۰۱۴ مدیرعامل این شرکت بود، بعدازاین مقام کناره‌گیری کرد و در حال حاضر رئیس اجرایی و مدیر ارشد فناوری آنجاست. اوراکل تا حدی از طریق خریدهای مداوم شرکت‌های نرم‌افزاری رشد کرده است که بزرگ‌ترین آنها ۲۸.۳ میلیارد دلار برای شرکت پرونده الکترونیک سلامت Cerner در سال ۲۰۲۱ بود.


شرکت‌های لری الیسون

تسلا

شاید سرمایه‌گذاری اخیر الیسون در شرکت ایلان ماسک خیلی غافلگیرکننده نباشد، زیرا او حداقل از سال 2018 از طریق تسلا با ماسک در ارتباط بوده است. الیسون با بیش از 15 میلیون سهام، دومین سهام‌دار بزرگ شرکت خودروهای الکتریکی تسلا، پس از خود ماسک، است. او در سال 2018 با پیوستن به هیئت‌مدیره تسلا، سهام آن را به مبلغی نامعلوم خرید. طبق گزارش فوربز، سهام تسلای الیسون، 12 درصد از کل دارایی‌های او را تشکیل می‌دهد.


شرکت‌های لری الیسون

نت سوئیت

در سال 1998، ایوان گلدبرگ، شرکت نت سوئیت را که اولین شرکت برنامه‌های کاربردی کلود است، با سرمایه الیسون راه‌اندازی کرد. در سال 2007 این شرکت عمومی شد و فناوری SaaS در آن به‌عنوان شکلی از مدیریت کسب‌وکار پیش‌گام گردید. اوراکل، نت سوئیت را در سال 2016 به مبلغ 9.3 میلیارد دلار خریداری کرد که 700 میلیون دلار به ثروت روبه‌رشد الیسون افزود. (او در زمان معامله، 41.3 درصد از سهام شرکت کلود را در اختیار داشت.)


شرکت‌های لری الیسون

نالج یونیورس

الیسون با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰۰ میلیون دلاری، شرکت آموزشی انتفاعی نالج یونیورس را در کنار برادران لاول و مایکل میلکن در سال ۱۹۹۶ تأسیس کرد. در طی دو دهه، این شرکت بر روی چند شرکت آموزشی سرمایه‌گذاری نمود که از جمله آنها یک شرکت اسباب‌بازی‌سازی به نام لیپ فراگ بود. لیپ فراگ در سال ۲۰۰۲ عمومی شد و ۱۱۷ میلیون دلار سودآوری داشت. این شرکت همچنین بعد از کلی تلاش برای سودآوری سرانجام در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۱۷ میلیون دلار فروخته شد. در سال ۲۰۱۶، شرکت نالج یونیورس نام خود را تغییر داد و کیندر کر اجوکیشن گذاشت، و هدفش باز کردن چندین مرکز یادگیری در سراسر ایالات متحده بود.


شرکت‌های لری الیسون

سنسی اگ

در سال 2020، الیسون اعلام کرد که به لانای، جزیره (تقریباً) خصوصی خود در هاوایی نقل‌مکان می‌کند تا به طور تمام‌وقت بر روی آخرین سرمایه‌گذاری خود، یعنی پروژه Sensei Ag کار کند. Sensei Ag که در سال 2018 با یک پزشک سرطان، دکتر دیوید آگوس، تأسیس شد، یک شرکت فناوری کشاورزی است که مأموریت دارد از طریق محصولات غنی از مواد مغذی، غذای سالم و مقرون‌به‌صرفه به جهان برساند. هدف اصلی آن کاهش موانع دسترسی به کشاورزی عمودی یا گلخانه‌ای است. بخش دیگر این پروژه، Sensei Retreats می‌باشد و مربوط به اقامتگاه‌های فور سیزن (چهارفصل) در لانای است. این بخش از پروژه قصد دارد شرایطی را برای مهمانان فراهم نماید که کاملاً قابل‌تنظیم بوده و بر بهبود خواب، حرکت و تغذیه تمرکز دارند. هدف آن، کمک به افزایش عمر افراد است.

هلدینگ‌های مربوط به ریل استیت

الیسون به‌غیراز سهام‌های عمده‌ای که در شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارد، مقداری از ثروت خود را هم از طریق ریل استیت به دست آورده است. در سال ۲۰۱۲، او به‌منظور تضمین مالکیت تقریباً کامل جزیره لانای هاوایی، ۳۰۰ میلیون دلار بابت ۸۷ هزار هکتار از ۹۰ هزار هکتار این جزیره پرداخت نمود. دفتر مرکزی Sensei Ag هم در همین‌جا واقع است. الیسون همچنین دارای املاک و مستغلات زیادی به ارزش صدها میلیون دلار در مالیبو کالیفرنیاست. ارزش کل مجموعه املاک و مستغلات او چیزی بالغ بر یک میلیارد دلار است. همچنین او دارای ملک‌های زیادی در پالم بیچ، دریاچه تاهو، نیوپورت، و رود آیلند است.


دارایی‌های لوکس لری الیسون


دارایی‌های لوکس لری الیسون

جزیره لانای

لری الیسون از همان چندین دهه پیش که با هواپیمای شخصی خود بر فراز جزیره لانای پرواز کرد، اسیر این جزیره شد، و زمانی که یک مولتی‌میلیاردر شد، با خرید آن به مبلغ 300 میلیون دلار به رؤیای خود جامه عمل پوشاند. او مالک ۹۸ درصد از این جزیره، از جمله دو استراحتگاه Four Seasons، یک سالن سینما، شرکت آب، بیشتر زیرساخت‌های جزیره، همچنین خانه‌ها و ساختمان‌های آپارتمانی ای که در آنجا وجود دارند، است. چشم‌انداز او این است که جزیره را به یک مقصد تعطیلات خودکفا و سازگار با محیط‌زیست مملو از هتل‌های فوق لوکس و یک آزمایشگاه پایدار تبدیل کند تا به این جزیره کمک کند که به اولین جامعه اقتصادی و صددرصد سبز جهان تبدیل شود. او حتی برنامه‌هایی برای کمک به لانای در توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و تجاری‌اش در سطح جهانی دارد. او همچنین دو خط هوایی برای جزیره خرید و باندهای فرودگاهش را طولانی کرد تا راه سفر را باز کند.


دارایی‌های لوکس لری الیسون

املاک مالیبو

الیسون در طول بیش از یک دهه، املاکی در مالیبو به دست آورد. او یک ردیف کامل از خانه‌های واقع در “ساحل میلیاردر” را خریداری نمود. یکی از خانه‌ها متعلق به تهیه‌کننده‌ای به نام جری بروکهایمر بود که الیسون چندین میلیون دلار برای آن پرداخت کرد. الیسون یکی از خانه‌های خود را که یک منزل ویلایی با مساحت ۲۸۰۰ فوت مربع در کنار اقیانوس بود، با مبلغ ۶۵ هزار دلار برای اجاره گذاشت. همه اینها علاوه‌برآن املاکی است که او در ساحل کربن دارد. به‌علاوه اینکه او صاحب یک باشگاه تنیس، یک مسافرخانه و یک رستوران نیز هست. افراد نزدیک به لری الیسون، خریدهای او را یک نوع سرمایه‌گذاری می‌دانند. به‌عنوان‌مثال، او به همراه سه نفر دیگر، مسافرخانه تاریخی کاسا مالیبو را به هتلی مجلل به سبک ژاپنی به نام نوبو ریوکان تبدیل کردند.


دارایی‌های لوکس لری الیسون

Porcupine Creek

این ملک 249 هکتاری شامل یک زمین گلف و یک عمارت 27 اتاقی است. طرح این ملک مانند یک ویلای ایتالیایی می‌باشد که تنها 20 دقیقه با باغ تنیس ایندیان ولز فاصله دارد که میزبان مسابقات سالانه تنیس است. الیسون، به‌شدت عاشق تنیس است. او تورنمنت و امکانات آن را در سال 2009 به قیمت 100 میلیون دلار خریداری کرد. سپس در سال 2011، او Porcupine Creek را به قیمت 42.9 میلیون دلار خرید. Porcupine Creek میزبان بسیاری از بازیکنان و خانواده‌هایشان بوده است، استخری عظیم و سرسره‌های آبی دارد که در گرمای گرم بیابان لذت‌بخش خواهند بود.


دارایی‌های لوکس لری الیسون

خیریه لری الیسون

علاوه بر هدیه لری الیسون به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، او به همراه وارن بافت، بیل گیتس و دیگران در سال 2012 به “The Giving Pledge” پیوست. با انجام این کار، الیسون متعهد شد که 95 درصد از دارایی خود را از طریق یک شخص خصوصی ببخشد. درحالی‌که بیشتر هدایای قبلی او به‌صورت ناشناس بودند، الیسون به توصیه وارن بافت که امیدوار بود دیگران را تشویق کند که همین کار را انجام دهند،Giving Pledge را عمومی کرد.

املاک و مستغلات لری الیسون


املاک و مستغلات لری الیسون

ملک وودساید کالیفرنیا

الیسون ملکی طراحی شده شبیه روستاهای ژاپنی در قرون‌وسطا دارد که در وودساید کالیفرنیا واقع شده و دارای یک دریاچه مصنوعی در کنار آن است. ارزش این ملک تقریباً ۱۱۰ میلیون دلار می‌باشد. در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، او بیش از ۱۲ ملک در مالیبو کالیفرنیا خریداری کرد که مجموعاً ارزششان ۱۸۰ میلیون دلار بود. سیستم سرگرمی خانه خود حدود ۱ میلیون دلار هزینه داشته است.


املاک و مستغلات لری الیسون

عمارت اکتورز بچ وود

در سال ۲۰۲۰، او عمارت اکتورز بچ وود را که در نیوپورت رود آیلند واقع شده، خریداری کرد. قیمت این عمارت ۱۰.۵ میلیون دلار است.


املاک و مستغلات لری الیسون

عمارت مانالیان فلوریدا

در سال ۲۰۲۲، الیسون عمارتی را در مانالپان فلوریدا با قیمت ۱۷۳ میلیون دلار خریداری کرد. این خرید گران‌ترین خرید خانه مسکونی در تاریخ فلوریدا ست. عمارت مانالاپان از ۶۳ هزار فوت مربع خانه اصلی با ۳۳ اتاق‌خواب و ۴۷ سرویس بهداشتی تشکیل شده است. این عمارت بسیار بزرگ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار با هزار و دویست فوت خط ساحلی ساخته شده است.


املاک و مستغلات لری الیسون

عمارت ساحل کربن

لری الیسون املاک زیادی را در امتداد ساحل کربن در مالیبو دارد، ولی این ملک ۳۷ میلیون دلاری یکی از بهترین آنهاست. خانه اصلی دارای شش اتاق‌خواب و 10 حمام با فضای نشیمن جادار و مطبوع با پنجره‌های سقف تا کف است که به مناظر خیره‌کننده دریا و چمن باز می‌شوند. این مهمان‌سرا که در کنار خانه اصلی قرار دارد دارای ساختاری دوطبقه است که دارای دو حمام کامل و سه اتاق‌خواب می‌باشد. کل این ملک در 10317 فوت مربع فضای نشیمن با 9 اتاق‌خواب، 13 حمام و 151 فوت ساحلی مجلل گسترده شده است. در بیرون یک بار مرطوب و استخر وجود دارد که مشرف به اتاق نشیمن است.


املاک و مستغلات لری الیسون

ایالت لیک تاهو

املاک دریاچه تاهو لری الیسون، که بیشتر شبیه یک رؤیاست، دارای 420 فوت نمای دریاچه و دو اسکله خصوصی است. این ملک بسیار بزرگ و پر از اسباب‌بازی، دارای استخر و اسپا، یک خانه ساحلی، یک کلبه و یک‌کابین نویسنده است و بیش از 18 هزار فوت مربع فضای زندگی دارد. این یکی از بسیاری از املاکی است که الیسون مالک آن است که از مرز 100 میلیون دلار فراتر رفته است.


قایق‌های تفریحی لری الیسون


قایق‌های تفریحی لری الیسون

قایق تفریحی Sayonara

الیسون رهبر و سرمایه‌گذار اصلی تیم مسابقاتی اوراکل - بی ام و است که برای قهرمانی در جام آمریکا در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ مسابقه داده است. الیسون با قایق تفریحی‌اش که Sayonara نام دارد، برنده مسابقه قایقرانی فاجعه‌بار سیدنی به هوبارت در سال ۱۹۹۸ بوده است. در این مسابقه، طوفان باعث شد که ۶ دریانورد جان خود را از دست بدهند. این تجربه باعث شد که الیسون مسابقات قایقرانی در اقیانوس‌ها را کنار بگذارد.


قایق‌های تفریحی لری الیسون

قایق تفریحی The Rising Sun

قایق تفریحی دیگر لری الیسون، به نام The Rising Sun ، تا سال ۲۰۰۴ در میان بزرگ‌ترین قایق‌های تفریحی دنیا در مقام دوم جای داشت. اعلام شده است که ساخت این قایق بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه در برداشته است. طول این قایق ۱۳۸ متر می‌باشد. (بزرگ‌ترین قایق تفریحی دنیا، شاهزاده عبدالعزیز نام دارد و متعلق به خانواده سلطنتی عربستان است و طول آن ۱۴۷ متر می‌باشد.)

جت خصوصی لری الیسون

الیسون بارها به دلیل سروصدای تولید شده توسط جت خصوصی‌اش از سوی مقامات فرودگاه بین‌المللی سان خوزه، مورد انتقاد قرار گرفته است. در سان خوزه، کالیفرنیا، قوانینی وجود دارد که برخاستن و نشستن هواپیماهایی با وزن بیش از ۳۴ تن در هنگام شب مجاز نیست و الیسون در این باره چندین اخطاریه دریافت کرده است. در سال ۲۰۰۱ امتیاز عدم مشمولیتی ویژه از این قانون به الیسون اهدا شد.


جت خصوصی لری الیسون

Citation X

سایتیشن ایکس از هواپیماهای لری الیسون است که دارای حداکثر سرعت ۵۳۰ گره دریایی بوده و مجهز به لت و فلپ می‌باشد و عملکرد خوبی در باند دارد. فضای داخلی هواپیما با فرش، صندلی‌های چرمی، مرکز تجاری و بار خصوصی تزیین شده است. این جت تجاری شخصی دوربرد با قیمت گزافی در حدود ۲۳ میلیون دلار عرضه می‌شود.


جت خصوصی لری الیسون

Gulfstream V

دومین جت شخصی الیسون، در حقیقت یکی از پرطرف‌دارترین و سریع‌ترین جت‌های لوکس در جهان به‌حساب می‌آید. این جت ازآنجایی‌که خیلی حالت خودکار ندارد و بیشتر به‌صورت دستی کنترل می‌شود، در لیست موردعلاقه‌های الیسون قرار دارد. این هواپیما دارای فضای داخلی مشابه با جت Citation است، اما می‌تواند مسافران بیشتری را حمل کند، بیشتر سفر کند و سریع‌تر پرواز کند. الیسون این جت را به قیمت 41 میلیون دلار خریداری کرده است.


ماشین‌های لری الیسون


ماشین‌های لری الیسون

Audi R8

لری الیسون صاحب یک سوپر اسپرت آئودی R8 دو سرنشین است و از آن برای آن دسته از سفرهای کاری ای که باید باعجله انجام دهد، استفاده می‌کند. این خودرو دارای یک موتور 4.2 V8 است که از فناوری تزریق لایه‌ای سوخت استفاده می‌کند. قدرت ترمز این خودرو، 420 اسب بخار بوده و شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را تنها در حدود 4 ثانیه تولید می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو 330 کیلومتر بر ساعت است.


ماشین‌های لری الیسون

Mclaren F1

اگر آئودی R8 برای یک روز خاص مطابق باسلیقه او نباشد، لری الیسون می‌تواند سوار مکلارن F1  خود شود که آن را در سال 2005 به قیمت سه میلیون و پانصد و هفتاد و پنج هزار دلار خرید کرد. این خودروی باشکوه، با افتخار لقب سریع‌ترین خودروی تولیدی تنفس طبیعی جهان با حداکثر سرعت 240 مایل در ساعت را دارد و به‌عنوان یک خودروی مسابقه‌ای شناخته می‌شود که برای جاده‌های عمومی هم استفاده دارد این خودرو دارای سیلندرهای طلای 24 عیار بوده و می‌تواند 627 اسب بخار قدرت شگفت‌انگیز تولید کند و از موتور BMW 6L V12 نیرو می‌گیرد.


برند ساعت‌های گران‌قیمت لری الیسون


برند ساعت‌های گران‌قیمت لری الیسون

Richard Mille RM005


برند ساعت‌های گران‌قیمت لری الیسون

Panerai watches


فعالیت‌های بشردوستانه لری الیسون

لری الیسون در سال ۱۹۹۲، مبلغ ۵ میلیون دلار به بیمارستان لارنس جی الیسون اهدا کرد. این بیمارستان که بازوی آسیب‌دیده الیسون را جراحی کرده بود با کمک این پول توانست مرکز مراقبت‌های ویژه‌ی خود را تأسیس کند. در سال ۲۰۰۴، اعلام شد که لری الیسون یک درصد از ثروت خود را معادل با ۱۵۱ میلیون دلار، به خیریه اهدا کرده است و در سال ۲۰۱۰، او به جمع امضاکنندگان تعهدنامه نیکوکاری پیوست. در سال ۲۰۱۶، الیسون مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به مرکز تحقیقاتی بیماری‌های سرطانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اهدا کرد.


ثروتمندانی که لری الیسون با آن‌ها در ارتباط است

بیل گیتس (Bill Gates)

بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت و فعال در حوزه فناوری اطلاعات. گیتس و الیسون در طول سال‌ها در زمینه‌های مختلف تکنولوژیکی همکاری کرده‌اند.

وارن بافت (Warren Buffett)

وارن بافت یکی از معروف‌ترین سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در جهان. بافت و الیسون در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار همکاری داشته‌اند.

استیو جابز (Steve Jobs)

استیو جابز مؤسس و مدیرعامل اپل. الیسون و جابز از طریق رقابت‌های شرکت‌های اوراکل و اپل در حوزه‌های مختلف تکنولوژی در ارتباط بودند.

ریچارد برانسون (Richard Branson)

ریچارد برانسون بنیان‌گذار گروه ویرجین و کارآفرین معروف. الیسون و برانسون در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار و کارآفرینی در ارتباط بوده‌اند.

جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق شرکت آمازون. هر دو از طریق شرکت‌های خود در حوزه‌های مختلف تکنولوژی و کسب‌وکار همکاری داشته‌اند.

مارک هرد (Mark Hurd)

مارک هرد مدیر اجرایی شرکت اوراکل بوده و در مدتی از زمان به‌عنوان همراه مدیرعاملی با لری الیسون همکاری کرده است. او در سال 2019 درگذشت.

استیو ووزنیاک (Steve Wozniak)

استیو ووزنیاک یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل و دوست صمیمی استیو جابز بوده و اغلب در رویدادهای تکنولوژیکی و کنفرانس‌های مرتبط با لری الیسون شرکت داشته است.

مایکل دل (Michael Dell)

مایکل دل بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دل (Dell Inc.)، که در زمینه سخت‌افزار کامپیوتر و فناوری اطلاعات فعالیت دارد.

ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت‌های تسلا و SpaceX، و یکی از شخصیت‌های برجسته در صنعت فضایی و خودروهای الکتریکی. او و لری الیسون در زمینه‌های مختلف تکنولوژی و فضا همکاری داشته‌اند

دیانا گرین (Diane Greene)

دیانا گرین کارآفرین و مدیر اجرایی در صنعت فناوری اطلاعات. وی همکاری‌هایی با الیسون در زمینه ابر و فضای مجازی داشته است.


سؤالات متداول از لری الیسون

لری الیسون کیست؟

پاسخ: لارنس ژوزف الیسون، که با نام لری الیسون شناخته می‌شود، یک بیزینس من و سرمایه‌گذار آمریکایی است که شرکت اوراکل را بنیان‌گذاری نموده و مدیرعامل آن نیز بوده است.

لری الیسون کار خود را از کجا شروع کرد

پاسخ: لری الیسون کار خود را با تأسیس شرکت Oracle Corporation در سال 1977 آغاز کرد.

لری الیسون چگونه موفق شد؟

پاسخ: لری الیسون با تأسیس شرکت Oracle Corporation و توانایی‌های فناورانه خود، به‌عنوان یک کارآفرین و مدیر موفق شناخته شده است.

ثروت لری الیسون چقدر است؟

پاسخ: ثروت لری الیسون بر اساس فهرست Forbes در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ معادل ۱۱۳.۹ میلیارد دلار آمریکا می‌باشد.

یکی از دلایل موفقیت لری الیسون چه بود؟

پاسخ: چابک‌سازی عملیات کاری، جذب نخبگان صنعت فناوری، و تمرکز بالا بر روی مشتریان و نیازهای آنها، از دلایل موفقیت لری الیسون بوده است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها