موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت محمدتقی مهدی خانی

فرمول موفقیت محمدتقی مهدی خانی

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

650 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی محمدتقی مهدی خانی بنیان گذار اولین تاکسی بیسیم خصوصی در ایران، همراه شما هستیم.
در این برنامه  با محمدتقی مهدی خانی همراه می شویم تا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار محمدتقی محمدخانی برای شما صحبت کنند.

در این برنامه محمدتقی محمدخانی از تجربیات خودشان و اینکه چطور شد به عنوان بنیان گذار اولین تاکسی بیسیم خصوصی در ایران شناخته شدند برای شما صحبت می کنند.

محمدتقی مهدی خانی بنیان گذار اولین تاکسی بیسیم خصوصی در ایران

این بار اول نیست که یک کارآفرین موفق سعی کرده تجربیات خود را به عنوان فرمول موفقیت در اختیار دیگران قرار بدهد.اما هیچ فکر کرده اید که چرا با وجود این حجم از کتاب های موفقیت و انگیزشی هنوز تعداد میلیونرهایی که با تکیه بر ایده های ساده اما درخشان پولدار شده اند آن قدر کم است ؟
جواب این سوال را فقط می شود در "تلاش" بسیار تا رسیدن به هدف دانست و چه بهتر که در این مسیر از تجربیات آنهایی که به سلامت به مقصد رسیده اند استفاده کنیم .

محمد تقی مهدی خانی کیست؟

محمد تقی مهدی خانی بنیان گذار اولین تاکسیرانی مهدی خانی در آبان ماه 1341 در محله ی نواب تهران به دنیا آمد. پدرایشان به شغل کفاشی مشغول بودند و مادرشان خانه دار بود. از 9 سالگی همزمان با تحصیل در کنار پدر به فراگیری حرفه پدر مشغول شد. با وجود سختی های فراوان و مسیر طولانی محل تحصیل تا خانه ،هیچ گاه دست از تلاش و کوشش برنداشت.

صداقت و پشتکار باعث موفقیت می شود؟

با اتمام دوره راهنمایی، به پیشنهاد پدر در یک فروشگاه لوازم یدکی مشغول به کار شد. اما به دلیل صداقت و پشتکارعالی در کنارکار فروش اجناس، کارهایی نظیر حسابداری و تحویل اجناس به ایشان سپرده شد. بعد از اتمام سربازی، تصمیم گرفت کسب و کار مستقلی برای خودش دست و پا کند. به همین دلیل به خوبی بازارکار را زیرنظر گرفت و به کار فروش لوازم یدکی روی آورد. اما با اتمام جنگ و رکورد بازار و مشکلات مالی مجبور به فروش مغازه شد.

مهدی خانی در زمینه راه اندازی اولین تاکسی بیسیم خصوصی کشور

چالش هایی که در کسب و کار وجود دارد چیست؟

بعد از چندی به مشهد نقل مکان کرد و در آنجا شغل رانندگی را انتخاب کرد و به جابجایی مسافرین حرم امام رضا (ع) پرداخت. او مسافرین و راننده ها را می دید که هر روز به دلایل مختلف از یکدیگر رضایت نداشتند و برخوردها آنچنان مناسب نبود.

چگونه تهدیدها و چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم؟

از همین جا بود که اولین ایده راه اندازی تاکسی خصوصی در ذهنش جرقه زد، به همین دلیل تصمیم به بررسی و تحقیق در مورد ناوگان تاکسیرانی گرفت و به این نتیجه رسید که با همکاری شورای عالی ترافیک شرکت خصوصی تاکسیرانی را تاسیس کند. هرچند در این راه مشکلات بسیارفراوانی داشت و تنها جایی که وی را در این مسیر یاری کرد مجتمع فرهنگی آیت الله خوئی درلندن بود. به هرحال او کارش را با سرمایه اندکی که داشت شروع کرد.
بلندپروازی هایی آقای مهدی خانی ادامه داشت، او هرگز نمیخواست یک راننده تاکسی باقی بماند، نه به آن معنا که این شغل را عار بداند، هرگز! بلکه او به دنبال پیشرفت بود و به دنبال اجرایی شدن کامل ایده اش بود.

ایمان باعث موفقیت می شود؟

در همین راستا او ساختار ناوگان حمل و نقل مسافر بعضی کشورها را مورد بررسی قرار داد و سعی کرد بهترین سیستم موجود را انتخاب کند که در نهایت از سیستم حمل و نقل خصوصی کشور آلمان الگو گرفت.
در سال 1380 با موافقت شورای عالی ترافیک راهی تهران شد و برای انجام کارهای اخذ مجوز اقدام نمود. هرچند که کار سختی به نظر می رسید. اما او فقط به فکر تحقق ایده اش بود. سختی های زیادی در مسیر گرفتن مجوز داشت ولی او با اراده و ایمان قوی تمام مشکلات را پشت سر میگذاشت و درنهایت در سال 1383 موفق به دریافت مجوز اولین تاکسیرانی خصوصی با برند "تاکسی بیسیم تهران" شد.
اقدام محمدتقی مهدی خانی در زمینه راه اندازی اولین تاکسی بیسیم خصوصی کشور، نمونه بارز جمله " خواستن و توانستن" بود.

معجزه چه زمانی اتفاق می افتد؟

اعتقاد آقای مهدی خانی جنگیدن با سختی ها تا رسیدن به موفقیت نهایی است. نشستن هیچ دردی را دوا نمیکند. باید به پا خواست و حرکت کرد، تلاش کرد و به موفقیت رسید. به باور او، شوق رسیدن به اهداف و خواسته ها و قرار گرفتن در مسیری که مطمئنا خالی از موانع و سختی ها نیست تنها راه رسیدن به هدف است. هرگز نباید منتظر معجزه شد. بلکه معجزه کسی یا چیزی جز خود انسان و باور توانایی های خود نیست!

در این برنامه تجربیات گرانی را به شرح زیر برایتان آماده کرده ایم:
تلاش در اوج سختی ها
جسارت انتخاب و تغییر کسب و کار
مرحله شروع کسب و کار جدید
مرحله رشد کسب و کار
مقابله با مشکلات در کسب و کار
مرحله خلاقیت و نوآوری در کسب و کار

من این فرمول موفقیت را به دانش آموزان زندگی که بی وقفه در مواجهه با ترس‌ ها می‌رقص اند، کسانی که موانع را با قاطعیت و سرکشی کنار می‌زنند، افرادی که با وجود عجیب بودن رویاهای غیرواقعی‌شان، آن ها را دنبال می‌کنند، تقدیم می کنم.

دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها