موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت اکبر ملکوتی

فرمول موفقیت اکبر ملکوتی

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

1 نظر

0 لایک

1497 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/17

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی آقای اکبر ملکوتی، همراه شما عزیزان هستیم. 
 با آقای اکبر ملکوتی همراه می شویم تا از تجربیات مدیریت این کارآفرین موفق برای شما صحبت کنند. 

در این فرمول آقای اکبر ملکوتی ، از تجربیات مدیریت و کسب و کار موفق خودشان و اینکه چطور شد به عنوان بنیان گذار پوشاک ملکوتی شناخته شدند برای شما صحبت می کنند.

فرمول نهایی موفقیت اکبر ملکوتی

اکبر ملکوتی کیست؟

آقای ملکوتی سال 1333 در شهر تهران در خانواده ای مذهبی متولد شد. پدرش در بازار مغازه‌ی پارچه‌فروشی داشت.
پدرش با برادرهای دیگر شریک بودند، ابتدا مستقل شدند و هرکدام کار جداگانه‌ای داشتند، اما بعد از مدتی دوباره باهم همکاری کردند و علاوه بر پارچه‌فروشی تولید پوشاک نیز آغاز شد.او از دوران مدرسه به مغازه می‌رفت و در کارها به پدرش کمک می‌کرد. در سن 11 سالگی به‌دوراز چشم پدرش دست‌فروشی می‌کرد.
پدرش معتقد بود او باید درس بخواند تا در آینده کار دولتی داشته باشد، اما خودش بازار را دوست داشت با اصرار فراوان، پدرش را راضی کرد صبح‌ها به مغازه برود و شب‌ها در کلاس‌های شبانه‌روزی شرکت کند.

 تجربیات مدیریت اکبر ملکوتی

سرگذشت کارآفرینان موفق 

همزمان با مدرسه به کارهای مغازه رسیدگی می‌کرد. دیپلم گرفت، فوق‌دیپلم بازرگانی قبول شد اما اصلاً علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشت.
به ‌واسطه یکی از دوستان پدرش در بانک مشغول کار شد، دو سه روز به سرکار رفت اما تحمل آنجا نیز برای او غیرممکن بود. با پدرش صحبت کرد و توانست دوباره به مغازه بازگردد. بعد از مدتی توانست در بازار اسم‌ و رسمی پیدا کند.
 بعد از مدتی پدرش از او خواست برای کمک یکی از دوستانش به بازار برود. آن فرد به دلیل همسایگی با مغازه‌ای مانند خودش فروش خوبی نداشت و بدهی گریبانش را گرفته بود.
با هر زحمتی مغازه سرپا شد. جنس‌ها فروش خوبی داشت.حالا حقوق او بسیار بیشتر شده بود اما دوست داشت کسب‌وکارمستقلی داشته باشد.
دریکی از روزها به بازار منصور که تازه در حال ساخت بود سر زد. با حاج منصور صاحب پاساژ صحبت کرد و توانست مغازه‌ای کوچک اجاره کند. برادر دیگرش آقای اصغر ملکوتی به کمک او آمد؛ جنس‌ها از بندرعباس توسط او خریداری می‌شد و در مغازه به فروش می‌رسید.
او کار خود را با فروش تل سر، گیره، سنجاق، روسری و ازاین‌دست اجناس آغاز کرد.بعد از گذشت مدتی کار به همین روال، با یکی از آشنایان پدرش که از ترکیه جنس وارد می‌کرد، همراه شد و به ترکیه رفت.
ابتدا در مغازه ترکیه شاگردی نداشت مجبور بود تنهایی به تمام‌کارها رسیدگی کند. اما بعد از مدتی توانست کسی را پیدا کند که به زبان ترکی و انگلیسی مسلط باشد به‌این‌ترتیب مغازه رونق گرفت. هنرپیشه‌های معروف ترکیه، سیاستمدارها و افراد مشهور از او خرید می‌کردند. آن‌قدر مشهور شد که از مجله‌های مختلف برای مصاحبه به سراغش می‌آمدند.
در جشنی که اتاق بازرگانی ترکیه ترتیب داده بود دعوت و آنجا به‌عنوان یک تاجر موفق به دیگر اعضا معرفی شد. از آن به بعد در تمام جشن‌ها حضور داشت و در کارها به دیگر اعضا مشورت می‌داد.
مدتی بعد به دلیل بیماری پدرش به ایران بازگشت. بعد از بازگشت فکر بهتری به ذهنش رسید و تصمیم گرفت همان کیفیت پوشاک را در ایران، خودش تولید کند.
به ‌این ‌ترتیب کارگاه مزدی دوزی با برند ملکوتی شروع به کارکرد. طراحی لباس‌ها را خودش به همراه طراحان دیگر انجام می‌دهد. اکنون محصولات با برند A.M (اکبر ملکوتی) با بهترین کیفیت به بازار ارائه می‌شود. محصولات تولیدی او به خارج نیز صادر می‌شود و این نشانه‌ی مرغوبیت کالای او است.
افتتاح شعبه‌ی سوم پوشاک ملکوتی نیز با پیشنهاد یکی از دوستانش در پاساژ گلستان شهرک غرب با موفقیت انجام شد. او می‌دانست می‌تواند آنجا را نیز مانند شعبه گاندی پررونق کند.



توسعه ی کسب و کار- اکبر ملکوتی

بعد از افتتاح شعبه سوم همراه همسر و یکی از دوستانش به کیش رفت این سفر تفریحی بود اما محیط آنجا نیز نظر او را جلب کرد و به فکر تأسیس شعبه‌ی دیگر افتاد. با مدیر پاساژ مذاکره کرد شهرت تهران به کیش هم رسیده بود مدیر پاساژ علاوه بر مغازه دوخانه در اختیار او گذاشت مغازه افتتاح شد، حراج انجام شد مغازه رونق پیدا کرد.
کمی بعد شعبه دیگری در پاساژ تندیس افتتاح کرد.او اکنون کارهای تجاری خود را رها کرده و به فعالیت‌های خیریه می‌پردازد. مغازه کیش را به پسر بزرگش و مغازه تندیس را به پسر دیگرش سپرده است.

 

المان های موفقیت

تلاش و پشتکار بالا و شهامت انجام کارهای بزرک
صداقت داشتن در برخورد با مشتری
اعتماد به نفس بالا  و جسارت انجام ریسک

دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

1دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

حسن محمدزاده- زمان عضویت: 2 سال پیش

زمان نظر: 10:56 1402/04/28

0

سلام
مطلبتون عالی بود

پاسخ به این نظر

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 1 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها