موقعیت شما در سایت:

بازاریابی کسب و کارهای کوچک در دنیا

بازاریابی کسب و کارهای کوچک در دنیا

0 نظر

1 لایک

469 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/05/11

توضیحات

در این پست قصد دارم آمار و ارقام مربوط به بازاریابی کسب و کارهای کوچک در دنیا را در سال 2023 با شما در میان بگذارم، البته که این آمار و ارقام با کسب و کارهای در تداخل ایران کمی متفاوت است، منتهی میتوان الگوی خوبی برای تصمیم گیری های مناسب شما باشد.

بازاریابی، فرآیندی است که هدف آن جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، ترویج محصولات یا خدمات، ارتقاء شناخت برند، و ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی است. این فرآیند از ابتدا تا انتها شامل برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و ارزیابی استراتژی‌ها و تکتیک‌ها در نظر گرفته می‌شود.


چرا بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک مهم است؟

بازاریابی برای هر کسب و کار بسیار حیاتی است، چرا که به کمک آن می‌توان رشد و موفقیت کسب و کار را تسریع کرد. دلایلی که نشان می‌دهند چرا کسب و کارها باید از بازاریابی استفاده کنند، عبارتند از:

- جذب مشتریان جدید: بازاریابی به کسب و کار کمک می‌کند تا به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کند و آن‌ها را جذب کند. این کار از طریق تبلیغات، ترویجات، رویدادها و استفاده از روش‌های دیجیتالی ممکن می‌شود.

- افزایش فروش: استفاده از استراتژی‌های بازاریابی مناسب می‌تواند موجب افزایش فروش محصولات یا خدمات شود. افزایش فروش به دستیابی به هدف اصلی کسب و کار یعنی سودآوری کمک می‌کند.

- ترویج محصولات یا خدمات: بازاریابی به کمک ترویجات و اطلاع‌رسانی به مشتریان، اطلاعات لازم را درباره محصولات یا خدمات ارائه می‌دهد و آن‌ها را به خرید این محصولات ترغیب می‌کند.

- ارتقاء شناخت برند: بازاریابی کمک می‌کند تا شناخت و آگاهی مشتریان درباره برند کسب و کار ارتقاء یابد. با ایجاد شناخت قوی از برند، مشتریان به اطمینان بیشتری از خرید از کسب و کار شما دست پیدا می‌کنند.

- ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی: بازاریابی به کمک تعاملات مداوم با مشتریان فعلی کمک می‌کند تا ارتباط محکم‌تری بین کسب و کار و مشتریان برقرار شود. این ارتباطات به نوبه خود می‌تواند منجر به حفظ مشتریان فعلی و افزایش وفاداری آن‌ها شود.


آمار بازاریابی کسب و کارهای کوچک در سال ۲۰۲۳

بر اساس مطالعات اخیر موسسه Knight - 60 درصد از کسب و کارهای کوچک، اکنون فضای آنلاین را ابزاری مهم در بازاریابی و فروش خود می دانند. 
درآمدی که کسب و کارهای کوچک به خاطر بازاریابی های آنلاین کسب می کنند، مدام در حال افزایش است. آخرین آمار مربوط به کسب و کار های کوچک نشان می دهد که ۷۸ درصد از این کسب و کارها گفته اند که وب سایت شان در ایجاد مشتریان جدید، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش موفق بوده است. 
در اینجا آمار مربوط به بازاریابی کسب و کارهای کوچک را مفصل بررسی می کنیم:


یافته های مهم در ارتباط با آمار و روندهای بازاریابی کسب و کارهای کوچک

۶۹ درصد از کسب و کارهای کوچک از بازاریابی آنلاین، برای جذب مشتری و فروش استفاده می کنند.
۳۶ درصد از کسب و کارهای کوچک هنوز وب سایت ندارند.
۹۶ درصد از کسب و کارهای کوچک گفته اند که از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی خود کمک می گیرند.
۶۱ درصد از بازاریاب ها می گویند بزرگترین چالش آنها ایجاد ترافیک و جذب مشتریان بالقوه است.
۱۰ درصد از کسب و کارهای کوچک از هیچ نوع بازاریابی ای استفاده نمی کنند.
۱۷ درصد از کسب و کارهای کوچک بر روی سئو سرمایه گذاری کرده اند.
۴۷ درصد از صاحبان کسب و کارهای کوچک کل بازاریابی شرکت شان را خودشان انجام می دهند.
۷۴ درصد از مشتریان هنگام تصمیم گیری برای خرید، از رسانه های اجتماعی کمک می گیرند.
۴۱ درصد از کسب و کارهای محلی برای کسب درآمد، وابسته به رسانه های اجتماعی اند.
۴۶ درصد از تمام سرچ ها در گوگل، به قصد جستجوی یک مورد محلی بوده است.
۸۱ درصد از خریداران قبل از خرید، اول در فضای آنلاین محصولات را سرچ می کنند.


انجام دادن بازاریابی کسب و کارهای کوچک
 بازاریابی کسب و کارهای کوچک

صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بتوانند بدون پرداخت هزینه های بازاریابی به روش سنتی، به مشتریان جدید دست پیدا کنند.
بر أساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از صاحبان کسب و کارهای کوچک، به تنهایی، بازاریابی های مربوط به شرکت شان را انجام می دهند.
کسب و کارهای باسابقه خب می توانند بر روی شهرت و اعتباری که ۱یدا کرده اند و وفاداری مشتریان شان تکیه کنند، اما کسب و کارهای کوچک که هنوز در حال توسعه اند، باید رویکرد خردمندانه تری را در پیش بگیرند.


خریدارانی که به صورت آنلاین تحقیق می کنند
 خرید به صورت انلاین

امروزه اگر محصولی دارید که می خواهید بفروشید، باید بتوانید آن را در فضای آنلاین ارائه کنید. چون در حال حاضر مصرف کنندگان وقتی می خواهند محصولی را بخرند، اول آن را آنلاین سرچ می کنند. تحقیقات نشان می دهد ۸۱ درصد از خریداران قبل از تصمیم گیری برای خرید، در مورد آن محصول یا خدمات جستجو می کنند. به همین دلیل هست که وب سایت خود را باید برای موتورهای جستجو مثل گوگل بهینه کنید، که در سرچ مشتری، خود را نشان دهد.


خرید از رسانه های اجتماعی
 خرید از رسانه های اجتماعی

مشتریان می خواهند چیزی که می خرند أولا قابل اعتماد باشد و دوما ارزش آن هزینه ای که می کنند را داشته باشد. برندها می توانند با مشتریان خود در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و به این ترتیب وفاداری مشتری و مشارکت طرفداران را افزایش دهند و از طرفی برند خود را در معرض دید افراد بیشتر و بیشتری بگذارند.
به گزارش Digital Marketing Magazine، کسب و کارهای کوچک باید برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشند. زیرا ۷۴ درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید در رسانه های اجتماعی می گردند و دنبال آپشنی اند که به آنها ثابت کند گزینه خوبی برای خرید اند.


استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی 
 حضور شرکت ها در رسانه های اجتماعی برای بازاریابی

کسب و کارهای کوچک در کل دنیا، برای بازاریابی، از رسانه های اجتماعی نفع می برند. به نقل از Media Examiner، ۹۶ درصد از کسب و کارهای کوچک برای یافتن مشتری و موفقیت در فروش از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
اگر تا به الان از رسانه های اجتماعی برای مارکتینگ محصول خود استفاده نکرده اید، الان وقتش هست. مارکتینگ محصولات و خدمات تان را از طریق پلتفرم های مختلف آغاز کنید. این پلتفرم ها می تواند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، تیک تاک و یا خیلی از رسانه های دیگر باشد.


کسب و کارهای کوچکی که وب سایت ندارند!
 کسب و کارهای کوچکی که وب سایت ندارند

اگر جزء این ۳۶ درصد از کسب و کارهایی هستید که وب سایت ندارند، هنوز هم دیر نیست. توصیه من به کسی که کسب و کار کوچک دارد این است که یک وب سایت راه اندازی کند.
روند رشد بازاریابی های آنلاین برای کسب و کارها به شدت مثبت به نظر می رسد. داشتن یک وب سایت برای کسب و کارهای کوچک می تواند در جذب مشتری نقشی کلیدی داشته باشد. 

۹۲ درصد از صاحبان کسب و کارهای کوچک فکر می کنند که داشتن یک وب سایت موثرترین استراتژی بازاریابی دیجیتال است. 
برای صاحبان کسب و کارهای کوچک، داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی برای جذب مشتری، بسیار ضروری ست.
آخرین آمار نشان می دهد که صاحبان کسب و کارهای کوچک از وب سایت برای تعامل با مشتری و افزایش فروش استفاده می کنند. زیرا ۹۲ درصد از صاحبان کسب و کارهای کوچک معتقدند وب سایت باعث افزایش درآمدشان شده است.
وب سایت همچنین کمک تان می کند جای پایتان را در صنعتی که هستید محکمتر کنید و اعتبار تان را هم نزد مشتریانی که شما را دنبال می کنند افزایش دهید. 

۱۷ درصد از کسب و کارها بر روی سئو سرمایه گذاری می کنند.
به عبارت دیگر از هر ۵ کسب و کار تنها یکی از آنها روی سئو سرمایه گذاری کرده. الان ۴۷ درصد از شرکت ها کلا استراتژی های بازاریابی شان را خودشان مدیریت می کنند و بسیاری از آنها هم هنوز درست درک نکرده اند که سئو چیست و چه کارهایی می تواند برای کسب و کارشان بکند. همین نشان می دهد که در حال حاضر سئو چقدر می تواند در بازار ارزشمند باشد.
این روندها با بالارفتن هزینه تبلیغات بسیار بهتر هم می شوند و زمان گذاشتن برای سئو می تواند نتایج موفق تری را برایتان داشته باشد.

۶۴ درصد از کسب و کارهای کوچک، وب سایت دارند.
داشتن یک وب سایت برای کسب و کارهای کوچک به یک امر ضروری تبدیل شده است. دلایل زیادی هم برای این امر وجود دارد. مثلا اینکه باعث بیشتر دیده شدن تان در فضای شلوغ آنلاین می شود.
اما جدای از همه این دلایل، ترکیب Google My Business با وب سایت تان، ایده ای عالی خواهد بود.

۴۱ درصد از کسب و کارهای محلی برای کسب درآمد، وابسته به رسانه های اجتماعی اند.
آمارهایی وجود دارد که اهمیت رسانه های اجتماعی را برای کسب و کارهای محلی نشان می دهند. مهم نیست دارید چه کاری انجام می دهید، به خصوص اگر حضور آنلاین ندارید باید حتما حتما در رسانه های اجتماعی باشید.

۲۹ درصد از کسب و کارها برنامه دارند برای اولین بار وب سایت شان را راه اندازی کنند.
جالب است که هنوز بسیاری از افراد وب سایت ندارند. اینترنت ده ها سال است که وجود داشته است. اما به هر صورت نسل جدیدی از مصرف کنندگان دارند وارد فضای آنلاین می شوند که می توانند باعث افزایش استفاده از وب سایت ها گردند. بنابراین کاملا منطقی ست که داشتن یک فروشگاه آنلاین همچنان پرطرفدار باشد. 

۷۵ درصد از افراد، اعتبار یک شرکت را برمبنای نوع طراحی وب سایت آن قضاوت می کنند.
آیا نوع طراحی وب سایت می تواند روی تصمیم مشتری تاثیر بگذارد که با من بیزنس بکند یا نه؟ در خیلی از موارد بله. در هر صورت چه شما محصولاتی را از طریق سایت ای کامرس می فروشید، چه خودتان دارید خدماتی را ارائه می دهید، وب سایت شما باید حرفه ای و دلچسب باشد. دلچسب بودن هم فقط طرح های رنگارنگ نیست. 

۴۶ درصد از تمام سرچ ها در گوگل، به قصد جستجوی یک مورد محلی بوده اند.
به همین دلیل است که نتایج جستجوی محلی و گوگل مپ، برای حضور آنلاین کسب و کار شما مهم هستند. در شروع کارتان، اینها تنها راه تعامل شما با کاربر می باشند، بنابراین عاقلانه از آنها استفاده کنید. اگر وب سایتی با ظاهر حرفه ای یا اطلاعات محلی کافی ندارید، یا اینکه نظرات شما در جستجوهای نقشه نمایش داده نمی شود، حتما باید رفع این مشکلات را در اولویت قرار دهید.

۶۴ درصد از کسب و کارهای کوچک از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند.
جای تعجب هم نیست که ایمیل مارکتینگ روش موردعلاقه کسب و کارها باشد. چون هم هزینه کمی دارد، هم در زمانتان صرفه جویی می شود. 


سخن آخر

هر جا که صحبت از بازاریابی دیجیتال می شود، قطعا سرمایه گذاری بر روی داشتن حضور آنلاین، مخصوصا برای کسب و کارهای کوچک می تواند بسیار در کسب موفقیت تاثیرگذار باشد. اینترنت دسترسی به بازارهای جدید را از همیشه آسانتر کرده و به کسب و کارها (در هر اندازه ای) این فرصت را داده تا برند خود را در سطح جهانی ارائه داده و معرفی کنند.
همچنین به کسب و کارهای کوچک اجازه داده تا خود را از رقبا متمایز کرده و تصویر شرکت خود را بالا بکشند.
متاسفانه بسیاری از کسب و کارها هنوز تلاشی برای حضور داشتن در پلتفرم های آنلاین نکرده اند.
این خبر خوش را بدهیم که تا زمانی که کسب و کارهای کوچک روی استراتژی های بازاریابی باکیفیت سرمایه گذاری می کنند و یک وب سایت خوبی را هم در اختیار مصرف کننده قرار می دهند، هیچ چیز مانع رشد و شکوفایی آنلاین آنها نخواهد شد.
امیدوارم آمار بازاریابی آنلاین کسب و کارهای کوچک، مردم را برای شروع بازاریابی آنلاین تشویق کرده باشد.


سوالات متداول - بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی چگونه بر کسب و کارهای کوچک اثر می گذارد؟
بازاریابی به روش های مختلف بر شرکت های کوچک تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، به دلیل محبوبیت روزافزون رسانه های اجتماعی، بسیاری از کسب و کارهای کوچک شاهد افزایش ترافیک و درآمد آنلاین خود در نتیجه استفاده از این پلت فرم ها بوده اند.
از دیگر فواید بازاریابی این هست که کسب و کار شما می تواند ارتباط شخصی تری با مشتریان برقرار کند. اگر تاکتیک های بازاریابی درستی را روی یک سری مخاطبان خاص پیاده کنید، می توانید مصرف کنندگانی که به کسب و کار شما نیاز دارند را بهتر پیدا کرده و جذب نمایید. مشتریانی که واقعا مدام به خدمات شما نیاز دارند و یحتمل به مدت طولانی هم به شرکت شما وفادار خواهند ماند.

منظور از بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک چیست؟
تمامی استارتاپ ها و بیزنس های کوچکی که می خواهند شرکت خود را به روش شرکت های بزرگ بازاریابی کنند می آیند از راه های مختلفی از جمله بازاریابی PPC، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پست مستقیم، بازاریابی رسانه های اجتماعی، و انواع تکنیک های دیگر استفاده می کنند. این را بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک می گویند.

چرا بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است؟
بازاریابی نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار دارد. دلیل آن هم این است که یک استراتژی خوب برای بازاریابی، شما را در معرض دید بسیاری از افراد قرار می دهد. در صورتی که این اتفاق نیفتد، کسی نمی فهمد شمایی وجود دارید و اگر هم تصادفی به شما برخورد کرد، علاقه ای به محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید نشان نخواهد داد.

برندسازی برای کسب و کارهای کوچک چقدر اهمیت دارد؟
برندسازی یکی از مهمترین عواملی ست که در بازاریابی یک کسب و کار باید به آن توجه کرد. چه یک فروشگاه فیزیکی دارید و مردم محلی می آیند و از شما خرید می کنند، چه فروشگاه آنلاین دارید و در معرض دید خیلی از افراد هستید، در هر صورت باید توجه کنید که برندسازی، بخشی مهم در ایجاد یک شرکت موفق است.
برندسازی می تواند به جذب مشتری هم کمک کند و در فروش یک محصول یا خدمات هم تاثیرگذار است.
باید این را به خاطر داشته باشید که داشتن محصول و خدمات خوب کافی نیست و باید تبلیغات و برندسازی موثری برای پیشرفت داشته باشید.

چگونه جذب مشتری کنید؟
هیچ استراتژی خاصی وجود ندارد که تضمین کند حضور کسب و کار شما در فضای آنلاین حتما باعث جذب مشتری می شود. هنگامی که دارید استراتژی بازاریابی برای کسب و کارتان مشخص می کنید، چند تا عوامل هست که باید در نظر بگیرید تا بتوانید به هدف خود که جذب مشتری باشد برسید.
اگر با خلاقیت و تمرکز بر وفاداری مشتری به بازاریابی بپردازید، در جذب مشتری موفق خواهید بود.

آیا کسب و کارهای کوچک به بازاریابی نیاز دارند؟
بله بازاریابی بسیار مهم است. همه شرکت ها باید بودجه ای را برای بازاریابی در نظر بگیرند. وقتی که کسب و کار کوچکتان را وارد دنیای آنلاین می کنید طوری که خیلی سریع و راحت هم قابل پیدا کردن هست، در بازاریابی تان موفق خواهید بود.

چرا ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک مهم است؟
بعضی از کسب و کارهای کوچک از ایمیل مارکتینگ استفاده نمی کنند چون فکر می کنند این نوع بازاریابی فقط برای شرکت های بزرگ هست. خیر، ایمیل مارکتینگ برای همه نوع کسب و کار مفید است.
ایمیل مارکتینگ روشی موثر برای تبلیغ محصولات و خدمات می باشد، چون به صاحب بیزنس کمک می کند با داده هایی که از طریق وب سایت خود و اینترنت به دست آورده، مشتریان بالقوه را هدف قرار دهد. کسب و کارها می توانند زمانی که فروش ویژه دارند یا برنامه ای گذاشته اند که ددلاین مشخص دارد، این را به مشتریان خود یادآوری کرده و برایشان ایمیل بفرستند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها