موقعیت شما در سایت:

زندگینامه موکش آمبانی

زندگینامه موکش آمبانی

0 نظر

2 لایک

48601 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/02

موکش آمبانی میلیاردر هندی

موکش آمبانی یک بیزنسمن میلیاردر هندی ست. او رئیس و مدیر مجموعه ریلاینس اینداستریز می باشد. آمبانی همچنین مالک و بنیانگذار پالایشگاه جام نگر و ثروتمندترین مرد هندوستان است.
به نقل از مجله فوربز او هم اکنون با دارایی ای برابر ۸۳.۸ میلیارد دلار، دهمین فرد ثروتمند جهان می باشد. 
موکش دهیروبهای آمبانی ملقب به موکش آمبانی در تاریخ ۱۹ آپریل ۱۹۵۷، در یمن و در خانواده ای هندو زاده شد. موکش اولین فرزند یک خانواده چهار فرزندی بود و دو خواهر و یک برادر کوچکتر از خود داشت.
خانواده موکش یک سال بعد از تولد او از یمن به هندوستان برگشتند. جایی که پدرش در آن به تجارت ادویه، نخ و پارچه مشغول شد.
هرچند از پدر این خانواده به عنوان یک تاجر یاد می ‌شود، اما خانواده آمبانی تا سالها بعد، از نظر شرایط مالی جزء طبقه متوسط جامعه محسوب می شدند.  پدر موکش آمبانی یک تاجر معمولی با یک طرز فکر خاص برای تربیت کودک بود.
بیوگرافی  موکش آمبانی در نهایت پدر موکش در سال 1966 یک تولیدی کوچک پارچه به نام ریلاینس را تأسیس کرد. تولیدی ای که امروزه به یک شرکت معروف بدل شده و پایه ثروت آمبانی است.
پس از بازگشت به بمبئی، موکش در سنین دبستان به همراه برادرش به مدرسه هیل گرانج رفت. ریشه‌ های موفقیت او از همان دوران کودکی و در خانواده تقویت شد. دوران کودکی او با بچه ‌های حالا فرق داشت. اگرچه والدین نسل کنونی، نسبت به درس خواندن فرزندان خود بسیار نگران به نظر می ‌رسند؛ اما پدر او اینگونه نبود! پدر موکش هرگز حتی برای یک بار هم به مدرسه او سر نزد. او معتقد بود که برای شناخت توانایی ‌های واقعی خود، موکش باید خودش همه امور زندگی ‌اش را مدیریت کند. پدر موکش آمبانی  به رشد همه جانبه او علاقمند بود. او می ‌خواست که موکش بدون کمک والدین از موقعیت ‌های حساس زندگی عبور کند. به همین دلیل بود که معلمی به نام ماهندربای ویاس استخدام کرد که معمولاً عصرها پیش او می ‌ماند و وظیفه داشت که آمبانی را به انجام انواع بازی ‌های تقویتی، که مناسب برای رشد هوش او هستند، تشویق کند. موکش به لطف ماهندربای، اتفاقاتی شبیه به سفر با اتوبوس، قطار و چادر زدن چند روزه در روستاها را تجربه کرد و با آموزشی مشابه آموزش ‌های مونته سوری امروزی، همه جنبه ‌های رشد او تقویت شد.
از آنجا که موکش تحت آموزش متفاوتی قرار داشت، علایقش هم از کودکان هم دوره خود متفاوت بود. او بیشتر به گذراندن وقت با معلم خصوصی اش و کشف جهان علاقمند بود.
موکش از سن پائین اهدافش را مشخص کرده بود. او می ‌دانست که باید مسیر خود را برای رسیدن به موفقیت پیدا کند.
بیوگرافی  موکش آمبانی موکش آمبانی در نوجوانی به فیلم ‌های هالیوودی علاقه داشت. این علاقه در حدی بود که تحت تأثیر فیلم «فارغ التحصیل» که در آن زمان بسیار پرطرفدار بود، قرار گرفت؛ و با پیروی از این فیلم معروف، به رشته “طراحی ترکیبی” علاقمند شد.
موکش همواره از دو تن از معلمانش به عنوان افراد تأثیرگذار و الهام بخش زندگی خود یاد کرده است. بر اساس گفته او این دو نفر به آمبانی فکر کردن را آموختند و او را در رسیدن به موفقیت کنونی یاری کردند. این دو معلم، ماهندربای ویاس و پدر موکش بودند.
پدر موکش معتقد بود که راز رسیدن به موفقیت، در تجربه کردن زندگی و دنیای بیرون است؛ نه در پشت میز مدرسه و دانشگاه!
پس از اینکه موکش، تحصیلات خود را در دبیرستان هیل در بمبئی به پایان رساند، مدرک مهندسی شیمی خود را از مؤسسه فناوری شیمی دریافت کرد. او سپس برای تحصیل MBA به دانشگاه استنفورد رفت؛ اما مدتی بعد، به دعوت پدرش و از آنجا که به آموزش مهارت‌ های زندگی واقعی بیشتر از تحصیل آکادمیک علاقه داشت؛ دانشگاه را ترک نمود. در نهایت در سال 1980، پدرش مسئولیت اداره ریلاینس را به او واگذار کرد. فعالیت حرفه ‌ای موکش پس از انصرافش از دانشگاه استنفورد و با ورود به تولیدی ریلاینس شروع شد. از سال 1981 تاکنون موکش همیشه عضو هیئت مدیره ریلاینس بوده است.
از آنجا که او فعالیت این شرکت را از تولید نخ، به نساجی و تولید الیاف پلی استر و سپس پتروشیمی و پالایش نفت و در نهایت به تولید نفت و گاز ارتقا داد؛ می ‌توان گفت که موکش به نوعی زندگی خود را وقف رشد این شرکت کرده است.


عروسی کوچک ترین پسر موکش آمبانی

میلیاردرهای جهان برای جشن عروسی فرزند ثروتمندترین فرد هند به گجرات می‌روند، در بین این میلیاردهای جهان میتوان به مارک ذاکر برگ ، بیل گیتس و ... اشاره کرد.

عروسی موکش آمبانی در گجرات


برای یکی از ثروتمندترین خانواده‌های هند، مراسم عروسی فقط یک مراسم ساده نیست؛ بلکه صحنه نمایشی است تا چشم حتی ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد جهان را خیره کند.

در سال ۲۰۱۸ موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد هند مراسم عروسی دخترش «ایشا» را به گونه‌ای مجلل برگزار کرد. این مراسم که بیانسه خواننده سرشناس آمریکایی در آن به اجرا پرداخت و از مهمانان در دریاچه کومو ایتالیا، بمبئی و راجستان پذیرایی به عمل آمد ۱۰۰ میلیون دلار هزینه برداشت.

عکس عروسی پسر موکش آمبانی با میلیاردرهای دنیا


آقای آمبانی حالا قرار است ماه آینده برای عروسی کوچک‌ترین پسرش، آنانت آمبانی ۲۸ ساله، یک عروسی پر زرق‌و‌برق‌تر و عجیب‌تر‌ را ترتیب دهد.

روزنامه‌های سراسر هند درگیر جزئیات جشن‌های مرتبط با این عروسی هستند که در آن آنانت آمبانی با رادیکا مرچنت، ۲۹ ساله، دختر رئیس یک شرکت بزرگ داروسازی هند به نام آنکور هلث‌کر ازدواج خواهد کرد.


بیوگرافی  موکش آمبانی


ارزشمندترین شرکت هند

این شرکت خانوادگی به لطف موکش در حال حاضر ارزشمندترین شرکت سهامی خاص هند است.
در سال 2012 موکش آمبانی اعلام کرد که قصد فعالیت در عرصه رسانه و سرگرمی را دارد. او این کار را با مدیریت شرکتهای مخابراتی Network18 و Eenadu شروع کرد و به نوعی صاحب 30 کانال تلویزیونی شد.
حاصل این سرمایه ‌گذاری، شرکتی است که امروزه با نام  شرکت ارتباطی ریلاینس در حال فعالیت است.
در سال 2020 موکش تلاش کرد تا از سرمایه‌ گذاران آمازون دعوت کند تا شعبه آمازون را در هندوستان راه ‌اندازی نمایند. او برای این کار، 2.5 میلیارد دلار هزینه نمود.

در حال حاضر موکش آمبانی صنایع ۱۰۴ میلیارد دلاری ریلاینس را مدیریت و رهبری می کند، این صنایع در بخش پتروشیمی، نفت و گاز، تلکام و خرده فروشی فعال هستند. 
کمپانی ریلاینس در سال ۱۹۶۶ توسط پدر آمبانی که ابتدا تجارت نخ می کرد تاسیس شد. پس از مرگ وی در سال ۲۰۰۲، این امپراتوری خانوادگی میان فرزندان او تقسیم شد. 
شرکت ریلاینس با راه اندازی تلفن 4G و سرویس باند پهن jio در سال ۲۰۱۶ جرقه جنگ قیمت مخابراتی را زد. تعداد مشترکین این سیستم امروزه به ۴۲۰ میلیون نفر می رسد. ریلاینس اکنون آماده راه اندازی خدمات 5G است. 
شرکت موکش آمبانی آمبانی در حال حاضر می خواهد سمت و سوی ریلاینس را به سمت انرژی سبز سوق دهد. این شرکت طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ۸۰ میلیارد دلار بر روی انرژی های تجدیدپذیر و ساخت یک مجتمع جدید در کنار پالایشگاه خود سرمایه گذاری خواهد کرد.
موکش آمبانی سه فرزند دارد و هم اکنون طرح جانشینی خود را مشخص کرده است: پسرش آکاش تا همین الان هم رئیس ریلاینس jio  شده و در این بخش کار خواهد کرد. دخترش ایشا، خرده فروشی های برون مرزی را هدایت می کند. و پسر کوچکش آنانت هم وارد بخش بیزنس انرژی های جدید شده است. 
در طول قرنطینه کرونا، آمبانی با فروش یک سوم سهام jio  به سرمایه گذارانی مانند فیسبوک و گوگل، عددی معادل ۲۰ میلیارد دلار کسب کرد. 

عقاید شخصی برای موفقیت

عقاید  موکش آمبانی موکش آمبانی شخصیتی رویاپرداز دارد. او می ‌تواند به آینده ناشناخته و آنچه توسط فناوری در آینده قابل اجرا خواهد بود؛ فکر کند.
او یک مدیر باهوش بوده اما در عین حال مردی کم حرف است. موکش همچنین در درک ذهن افراد و ایجاد احساس راحتی در آنها بسیار خوب عمل می کند. او موضوعات فناوری ‌های جدید و مفاهیم علمی را به خوبی درک می کند. مهارت ‌های رهبری او نیز بسیار خوب است. موکش یک سخنران عالی و گاهی اوقات خیلی احساساتی ست. او هوش مالی بالایی دارد و در مدیریت پول عملکرد خوبی نشان داده است. او خودش را هم خیلی خوب مدیریت می کند. 
موکش در جایی گفته که موفقیت یک شبه به دست نمی آید. برای موفق شدن شما باید سخت کوش، فداکار و متکی به خود باشید.
موکش آمبانی گیاه خوار است و رستوران دوران دانشجویی وی در بمبئی، رستوران مورد علاقه اش می باشد. او هیچ الکلی مصرف نمی کند و مخالف آن است. وی فیلم های سینمایی هالیوود را خیلی دوست دارد و در هر هفته سه فیلم سینمایی تماشا می کند.
موکش آمبانی ۹ قانون برای کسب موفقیت ارائه داده است: ۱- شجاع باش. ۲- مشکلات را پیدا و حل کن. ۳- سخت کوش باش. ۴- در خدمت هدفی بالاتر باش. ۵- شکست را قبول کن. ۶- کسانی که مدام نه می گویند را نادیده بگیر. ۷- حس همدردی داشته باش. ۸- خاطره بساز. ۹- همیشه خوش بین باش.
موکش آمبانی احساس وظیفه و فداکاری دارد. کار برای او یکی از مهمترین جنبه های زندگی ست. 
یکی از جنبه های منفی اخلاقی او ممکن است این باشد که او گاها در برخورد با کارمندانش بسیار ظالمانه و گاهی بی رحمانه عمل می کند. 

روتین روزانه برای رسیدن به موفقیت

کارهای روزانه  موکش آمبانی موکش آمبانی هر روز بین ساعت ۵ تا ۵:۳۰ صبح از خواب بیدار می شود.
بین ساعت ۶ تا ۷:۳۰ صبح به باشگاه خصوصی اش که در طبقه دوم آپارتمان او قرار دارد می رود و ورزش می کند.
تایم صبحانه او بین ۸ تا ۹ صبح است. موکش ترجیح می دهد صبحانه ای سبک به همراه آبمیوه پاپایا داشته باشد.
از مادرش تقاضای دعای خیر می کند و به سر کار می رود. محل کار او در ناریمان پوینت واقع شده و او بین ۱۰ تا ۱۰:۳۰ صبح آنجا حاضر است.
موکش آمبانی حدودا ۱۲ ساعت در روز کار می کند.
او دوست دارد بین ساعت ۱۱ تا ۱۲ شب به همراه همسرش نیتا شام بخورند. 
او روزانه ۳۰ کرور روپیه درآمد دارد. 
موکش آمبانی به همراه همسر، سه فرزند و مادرش در بزرگترین خانه هند زندگی می کنند.
او دوست دارد یکشنبه ها با خانواده خود وقت بگذراند.

شرکت های موکش آمبانی

شرکتهای  موکش آمبانی موکش آمبانی در سال ۱۹۸۱ به صنایع ریلاینس، یعنی شرکت پدرش، ملحق شد. نخستین اقدامات او بعد از پیوستن به این شرکت، تولید الیاف پلی استر و دیگر محصولاتی که از نفت و پتروشیمی تهیه می شدند بود. دامنه فعالیت های ریلاینس اینک بسیار گسترده شده و شامل بخش های مختلفی از اکتشاف و تولید نفت و گاز نیز می باشد. موکش آمبانی بعد از گذشت چند سال با پشتکار و تلاش بی نظیر توانسته بود ۶۰ نشان تجاری جدید را طی این مدت معرفی کرده و با استانداردهای بین المللی و فناوری های مختلف، تأسیسات تولیدی را به کار بگیرد تا اینکه سرانجام رویای پدرش برای جهانی شدن به ثمر رسد.
موکش آمبانی بر تمام بخش های اصلی کشور هند مانند مخابرات، نفت، خرده فروشی، رسانه، ورزش و بازی، دستی بر کار دارد. همانطور که گفتیم او صاحب و مدیر مجموعه صنایع ریلاینس اینداستریز می باشد. این مجموعه از چندین شرکت تشکیل شده است.

ریلاینس ریتیل (بخش خرده فروشی مجموعه ریلاینس)
این شرکت در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و در بخش خرده فروشی بسیار مقتدر عمل کرد. این مجموعه، محیط خریدی بسیار باب میل را برای مشتریان ارائه کرده است. از فروشگاه های مواد غذایی بگیرید تا وب سایت های تجارت الکترونیک، ریلاینس ریتیل در همه این پلتفرم ها خدمات خود را ارایه کرده است. این شرکت همچنین بزرگترین خرده فروش هند هم محسوب می شود و صاحب برندهای مختلفی ست.

شرکت های  موکش آمبانی ریلاینس لایف ساینسز
ریلاینس لایف ساینسز یک سازمان پژوهش محور است که در زمینه های مختلف پزشکی مانند بیوتراپی، داروسازی، خدمات تحقیقات بالینی، پزشکی بازساختی، و پزشکی مولکولی فعالیت می کند. این شرکت در سال 2001 در بمبئی تأسیس شد تا راه حل های مقرون به صرفه و نوآورانه در زمینه پزشکی ارائه دهد. 

شرکت  موکش آمبانی

شرکت  موکش آمبانی ریلاینس جیو یکی از محبوب ترین شرکت های مخابراتی ست که صاحب آن موکش آمبانی می باشد. جیو از طریق شبکه 4G و خدمات فیبر خود، پوشش شبکه پرسرعت و گسترده ای را در سراسر هند دارد. به علاوه اینکه این شرکت مخابراتی به جز مواردی که ذکر شد یک سری خدمات خانگی را هم ارائه می کند مثل پهنای باند، تلویزیون و بازی.
از جمله دستاوردهای دیگر موکش آمبانی می ‌توان به کسب جایگاه چهل و پنجمین رهبر مورد احترام از میان ۴ مدیر اجرایی کشور هند اشاره کرد. او موفق به دریافت جایزه ارتباطات و کسب عنوان تأثیرگذارترین فرد در زمینه مخابرات هند شده است.

شرکت  موکش آمبانی ریلاینس پترولیوم
ریلاینس پترولیوم یکی از بزرگترین شرکت های تحت مالکیت موکش آمبانی در بخش خصوصی ست. از روان کننده های سوخت گرفته تا سوخت های هواپیمایی، همه آنها در این شرکت برای مصرف کننده فراهم می شوند. نوآوری و رضایت مشتری از باورهای اصلی شرکت است. می توان گفت ریلاینس پترولیوم یکی از شرکت های نفتی پیشرو در جهان بوده.

شرکت  موکش آمبانی نتورک ۱۸
یکی از بهترین شرکت های رسانه ای، نتورک ۱۸ که متعلق به موکش آمبانی ست، می باشد. نتورک ۱۸ دارای ۱۶ کانال به ۱۵ زبان است. این رسانه، رسانه ای درجه یک در هند محسوب می شود. نتورک ۱۸ همچنین نشریات برجسته ای مانند فوربز هند و نیوز ۱۸ را تحت پوشش خود قرار می دهد. این مجموعه در ابتدا یک شرکت سهامی خاص بود که در سال ۲۰۰۶ به شرکت سهامی عام تبدیل شد.

شرکت نتورک  موکش آمبانی ریلاینس اینداستریال اینفراستراکچر (مربوط به زیر ساخت های صنعتی)
این شرکت بزرگترین شرکت زیرساختی در هند می باشد که در زمینه ارائه خدمات در راه اندازی صنایع و حمل و نقل فراورده های نفتی فعالیت می کند. این مجموعه تجهیزات لازم را اجاره کرده و خدمات مشاوره فناوری اطلاعات ارائه می دهد.

شرکت های  موکش آمبانی ریلاینس امبایب
شرکت امبایب یک شرکت مربوط به تکنولوژی آموزشی ست که هدف آن ارائه راه حل های یادگیری متنوع در سال های آینده می باشد. 

شرکت امبایب  موکش آمبانی سرمایه گذاری تجاری استراتژیک ریلاینس در هند
سرمایه گذاری تجاری استراتژیک ریلاینس در هند یک شرکت سهامی عام است که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد. این یک شرکت غیردولتی است که بر فعالیت ‌های تجاری تمرکز دارد. این شرکت بیش از ۵۱ درصد از سهام شرکت روباتیک و هوش مصنوعی Asteria Aerospace را به مبلغ ۲۳ کرور روپیه خریداری کرد. مجموعه همچنین ۸۵ درصد از سهام NowFloats Technologie را نیز در سال ۲۰۱۹ به دست آورد. 

شرکت های  موکش آمبانی ریلاینس اروس
این مجموعه، سرمایه گذاری ای مشترک بین ریلاینس و صنایع اروس می باشد. این کار مشترک برای تولید محتوای فیلم با کیفیت در هند به وجود آمد.

شرکت اروس  موکش آمبانی صنایع آلوک
صنایع الوک یک شرکت نساجی مستقر در بمبئی است. این مجموعه در ابتدا یک شرکت مستقل بود اما بعداً در سال ۲۰۱۹ توسط گروه ریلاینس خریداری شد.

شرکت آلوک  موکش آمبانی کمپانی توسعه ورزش فوتبال
این کمپانی به همراه مجموعه IMG تاسیس شد. این مجموعه رویدادهای فوتبالی را تحت نظارت گرفته و استعدادهای فوتبالی را مدیریت می کند. سوپر لیگ هند را تقویت کرده و دارای ۱۱ تیم فوتبال ISL و یک تیم کریکت در IPL است.

کمپانی  موکش آمبانی مومبای ایندینز
مومبای ایندینز یک تیم IPL (کریکت برتر هند) است که نماینده بمبئی می باشد. این تیم متعلق به صنایع ریلاینس بوده و در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد.

تیم کریکت  موکش آمبانی موسسه ریلاینس
ریلاینس فوندیشن یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد. این بنیاد کاملاً متعلق به گروه ریلاینس است و یکی از بزرگترین سازمان های غیرانتفاعی در هند می باشد.

موسسه غیرانتفاعی موکش آمبانی ریلاینس پاور
شرکت راجستان سان تکنیک انرژی از زیرمجموعه های شرکت ریلاینس پاور می باشد که یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین پروژه های انرژی خورشیدی متمرکز (CSP) را در جهان توسعه داده است. این کارخانه که در منطقه جیسالمر راجستان واقع شده، یک اقدام ابتدایی در جهت تحقق ماموریت پروژه ملی خورشیدی جواهر لعل نهرو می باشد. ریلاینس سولار که زیرمجموعه انرژی خورشیدی ریلاینس است، عمدتاً در مناطق دورافتاده و روستایی کار می کند، جایی که برق در دسترس نیست.

شرکت های  موکش آمبانی پالایشگاه جام نگر
از جمله دستاورد‌های مهم در زندگی موکش امبانی می‌ توان به پالایشگاه جام نگر اشاره کرد. این پالایشگاه از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان می ‌باشد که ۶۶۰ هزار بشکه توانایی تولید نفت دارد.
پالایشگاه جام‌ نگر همانطور که در مطالب بالا گفته شد به عنوان بزرگترین پالایشگاه در تاریخچه هند ثبت شده که در شهر جام نگر واقع در گجرات تاسیس شد.
این شرکت چندین و چند سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز بسیار موفق عمل نموده است. این پالایشگاه متعلق به شرکت نفتی ریلاینس می باشد که به طور حدودی ۶۶۸ هزار بشکه در روز نفت تولید می کند و ظرفیت ترکیبی این پالایشگاه برابر ۱.۲۴ میلیون بشکه می باشد.

پالایشگاه  موکش آمبانی طی خبری که در سال ۱۳۹۹ پخش شد، موکش امبانی همچنین تلاش کرد آمازون هندی را راه اندازی کند. موکش کمپانی ‌های مختلفی را زیر سلطه خود دارد و به نوعی در زمینه ‌های تجاری گوناگون فعالیت می کند. او قصد دارد با هدف گسترش پلتفرم ‌های تجارت الکترونیک خود، در رقابت مستقیم با آمازون قرار گیرد.
موارد بالا، تنها بخشی از تمامی شرکت ها و مجموعه هایی ست که موکش آمبانی صاحب آنها بوده و هست. 

خانه لوکس فرد موفق

آنتیلیا
آنتیلیا نام خانه ای ست که موکش آمبانی به همراه خانواده اش در آن زندگی می کنند. زیاد نمی شود نام آن را خانه گذاشت. در ادامه متوجه می شویم چرا. آنتیلیا دومین خانه گران قیمت در جهان است. آنتیلیا که پس از کاخ باکینگهام، اقامتگاه خانواده سلطنتی بریتانیا، باارزش ترین ملک شناخته شده، در سال ۲۰۲۰ قیمت آن بیش از ۲.۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. هر چند شاید تخمین مشخصی در این مورد نیست ولی اغلب رسانه ها گزارش کرده اند که کار تعمیر و نگهداری آنتیلیا نیاز به هزینه 2.5 کرور روپیه در ماه دارد. به لحاظ فنی این ساختمان دارای ۶۰ طبقه می باشد. دارای سه سکوی هلیکوپتر است، یک سالن عظیم دارد، یک معبد بزرگ در آن هست، بستنی فروشی، سینما، استخر، آبگرم و بسیاری از امکانات دیگر را می توان در آن پیدا کرد. زیربنای این ساختمان ۴۰ هزار فوت مربع است. ۶۰۰ خدمه و نگهبان در این ساختمان کار می کنند. آنتیلیا پارکینگ ۶ طبقه دارد. داخل ساختمان چندین باغچه معلق وجود دارد. یک استودیوی یوگا، مرکز تناسب اندام، اتاق رقص، ۹ آسانسور، استخر، اسپا، مرکز سلامت، اتاق برفی، و اتاقهای سکونت خدمه از جمله دیگر ویژگی های آنتیلیاست.

محل زندگی  موکش آمبانی محل زندگی  موکش آمبانی خانه لندن
در سال ۲۰۲۱ موکش آمبانی عمارت میراثی strokes park در لندن را خریداری نمود. این هتل باشکوه ۹۰۰ ساله، در معامله ای به ارزش ۵۷ میلیون پوند خریداری شد. این هتل که در حومه شهر واقع شده، دارای بهترین خدمات لوکس و امکانات فوق العاده پیشرفته است. این هتل پنج ستاره دارای ۴۹ اتاق مجلل و سه رستوران است. همچنین هتل دارای سالن بدنسازی ۴ هزار فوت مربعی، سیزده زمین تنیس چند سطحی، یک زمین گلف و استخرهای سرپوشیده است. این هتل بزرگ در سال ۱۷۶۰ توسط سرباز و محققی به نام جان پن ساخته شد.
صنایع ریلاینس اظهار داشته است که این سرمایه گذاری عظیم به "گسترش ردپای صنعت مهمان نوازی مشهور هند در سطح جهانی کمک می کند." این ملک در مساحتی به وسعت ۱۲۰ هکتار در فاصله ۴۰ کیلومتری از لندن قرار گرفته است. این هتل پنج ستاره در مجموع دارای ۴۹ اتاق و سوئیت می باشد. آمبانی قصد دارد یک بیمارستان کوچک را هم داخل هتل بسازد.
دو تا از فیلم های جیمز باند هم در این هتل فیلمبرداری شده است.

خانه لندن  موکش آمبانی خانه دبی
موکش آمبانی با خرید ویلای باشکوه دبی به ارزش ۶۴۰ کرور یعنی ۸۰ میلیون دلار، بزرگترین قرارداد مسکونی در دبی را امضا کرده است. آمبانی این ویلای ساحلی را برای کوچکترین پسرش، آنانت آمبانی، خریده که اکنون با افتخار صاحب لوکس ترین و گرانترین ملک دبی در پالم جمیرا ست. پالم جمیرا یک جزیره مصنوعی به شکل نخل است که به خاطر مستغلات شیک و املاک مسکونی فوق العاده مجلل اش شناخته شده. 
این معامله مولتی میلیون دلاری وقتی شیرین شد که دبی پس از پاندمیک کرونا اعلام کرد تنها کسانی که سرمایه گذاری کرده و ملکی با قیمت حداقل ۲ میلیون درهم خریداری کرده اند می توانند ویزای ۱۰ ساله دریافت کنند. عمارت دبی موکش آمبانی شامل ۱۰ اتاق خواب، یک آبگرم خصوصی با هفت امکانات ویژه منحصر به فرد و یک استخر سرپوشیده و روباز است. این ویلای ساحلی دو طبقه دارای ۱۰ اسپا، ۲ استخر و یک ساحل اختصاصی ست. بر اساس گزارش ها، آمبانی این عمارت نفیس ۳ هزار فوت مربعی را بازسازی خواهد کرد.

خانه دبی  موکش آمبانی هتل ماندارین اورینتال
این هتل بزرگ لاکچری در ماندارین اورینتال نیویورک واقع شده و چند تا از بهترین ویوهای شهر را دارد. این خانه در معامله ای با قیمت ۹۸.۱۵ میلیون دلار خریداری شد. این هتل ۲۴۸ اتاق دارد که ویوهای آن بسیار زیبا ست. در واقع یکی از مشخصه های جالب این هتل این است که تک تک اتاق ها ویوی جذابی دارند.

هتل  موکش آمبانی

فروشگاه های هملی
فروشگاه های زنجیره ای اسباب بازی، که همیشه مکان مورد علاقه کودکان است، Hamleys، توسط گروه ریلاینس در معامله ای ۸۸.۵ میلیون دلاری خریداری شد. فروشگاه های زنجیره ای اسباب بازی بریتانیا با قدمت ۲۵۹ ساله در سطح جهانی به دلیل طیف ممتاز اسباب بازی ها و سایر محصولات کودکانه خود شناخته شده است. در زمان انعقاد قرارداد، Hamleys ۱۶۷ فروشگاه اسباب بازی در ۱۶ کشور دنیا داشت.

فروشگاه های  موکش آمبانی Sea Wind Cuff Parade
خانه سی ویند کاف پرید، یادگار پدر موکش آمبانی ست. آنها قبلا در این خانه زندگی می کردند. این خانه به این لحاظ که یادگار پدر اوست برایش ارزشمند است.

تیم مومبای ایندینز
موکش آمبانی صاحب تیم مومبای ایندینز است که یکی از محبوب ترین و قوی ترین تیم های IPL می باشد. ارزش برند تیم در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰۰ کرور روپیه بود.

تیم مومبای  موکش آمبانی مالک ریلاینس اینداستریز، موکش آمبانی، به داشتن انواع و اقسام جت های خصوصی فوق لوکس معروف بوده است. او دارای سه جت خصوصی می باشد.

هواپیمای شخصی افراد موفق

Airbus A319
این هواپیما از هواپیماهای جت مسافربری دو موتوره تجاری با برد کوتاه تا متوسط بوده که توسط ایرباس ساخته شده است. این هواپیما می تواند ۱۲۴ مسافر را حمل کند و برد حداکثر آن ۶۹۰۰ کیلومتر می باشد. مونتاژ نهایی این هواپیما در هامبورگ آلمان و تیانجین چین انجام می شود.

هواپیما های موکش آمبانی Falcon 900EX
Falcon 900EX دارای برد چشمگیر ۵۰۰۰ مایلی بوده، کابین فوق العاده راحتی دارد و پیکربندی آن ابتکاری ست، سه موتوره است و برای سفرهای بین اقیانوسی و بین قاره ای ایده آل می باشد. این هواپیما همچنین تطبیق پذیری زیادی در برنامه ریزی پرواز ارائه می دهد.
کابین آن بزرگ است. بین هشت تا دوازده مسافر می پذیرد. دو باشگاه و یک دیوان سه نفره دارد. دو صندلی را می توان برای ایجاد یک تخت تمام قد ترکیب کرد. تمامی صندلی ها کاملاً قابل تنظیم، چرخان و قابل خواباندن هستند. تجهیزاتی مثل کامپیوتر، دستگاه کپی، اسکنر و تلویزیون در آن وجود دارد. حتی با وجود میزها و صندلی ها، فضای کافی برای قدم زدن در داخل کابین هست.

هواپیما های موکش آمبانی Boeing Business Jet
جت بیزنس بوئینگ قادر به پرواز بیش از ۶۰۰۰ مایل دریایی بدون توقف است. این هواپیماها سفارش ویژه نیز می پذیرند. همچنین شامل اتاق خواب های اصلی، سرویس های بهداشتی با دوش های بزرگ، محل کنفرانس و غذاخوری، مناطق نشیمن، مرکز تناسب اندام و موارد دیگر می باشند. همه مدل های بوئینگ با شرایط "سبز" تحویل داده می شوند، به این معنی که هیچ اثاثیه داخلی وجود ندارد تا مالک بتواند آن را به سلیقه شخصی خود طراحی کند.

جت شخصی موکش آمبانی ست طلای نوریتیک
این ست آشپزخانه آنتیک از دارایی های موکش آمبانی محسوب می شود. در سال ۲۰۱۰، نیتا آمبانی به سریلانکا رفت تا ۲۵ هزار قطعه ظروف آشپزخانه را از یک برند ژاپنی صد ساله به نام نوریتیک خریداری کند. این ست آشپزخانه با طلای ۲۲ عیار و پلاتین تزئین شده است.
هزینه ساخت این فلز تنها ۱.۵ کرور است. این برند با قدمت چند صد ساله در میان هتل های زنجیره ای، خطوط هوایی و خانه های خصوصی ایالات متحده، نامی شناخته شده است. یک ست شام تکی نوریتیک در هند بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد. در سریلانکا، چون کارخانه تولیدی نوریتیک در همین کشور قرار دارد، این هزینه حدود ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.

ست طلای نوریتیک موکش آمبانی

ماشین های لوکس افراد موفق

موکش آمبانی در پارکینگ ۶ طبقه خانه آنتیلیای خود خودروهای بسیار زیادی دارد. ۵ تا از لوکس ترین خودروهای او عبارتند از:

Rolls Royce Phantom
رولزرویس فانتوم برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. فانتوم به خاطر فضای داخلی مجلل، سواری نرم و فناوری پیشرفته اش شناخته شده است. این خودرو از یک موتور ۶.۷۵ لیتری V12 بنزینی بهره می برد که ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می کند.
فانتوم یکی از لوکس ترین خودروهای جهان به حساب می آید و اغلب توسط سران کشورها، افراد مشهور و دیگر افراد VIP استفاده می شود. قیمت این خودرو ۱۳.۵ کرور است.

ماشین های موکش آمبانی Mercedes-Maybach Benz S660 Guard
یکی دیگر از خودروهای زرهی محبوبی که در گاراژ موکش آمبانی یافت می شود، مرسدس مایباخ بنز S660 گارد است که محافظت بیشتری در برابر گلوله، بمباران و موارد دیگر ارائه می دهد.
تقریباً ۴.۷ تن وزن دارد و توسط یک موتور ۶ لیتری V12 با قدرت ۵۲۳ اسب بخار حرکت می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو در ۷.۹ ثانیه شکل می گیرد و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. قیمت خودرو ۱۰.۵ کرور است.

خودروهای موکش آمبانی BMW 760Li Security
این خودرو یک سدان لوکس است که سطح بالایی از امنیت را برای سرنشینانش ارائه می دهد. این سدان، مجهز به درهای زرهی، شیشه های ضد گلوله و زیر بدنه تقویت شده برای محافظت در برابر مواد منفجره می باشد. همچنین دارای لاستیک ‌های run-flat و مخزن سوخت خود آب ‌بند برای اطمینان از تحرک در صورت حمله است. این خودرو از یک موتور ۶ لیتری V12 استفاده می کند که ۵۴۴ اسب بخار قدرت تولید می نماید. قیمت آن ۸.۹ کرور است. 

خودرو های موکش آمبانی Ferrari SF90 Stradale
این خودروی فراری یک خودروی اسپرت هیبریدی است که اولین بار در سال 2019 معرفی شد و اولین فراری تولیدی ای هست که دارای فناوری هیبریدی می باشد. این خودرو از یک موتور 4 لیتری V8 همراه با سه موتور الکتریکی بهره می برد که برای تولید 769 اسب بخار قدرت کافی ست.
همچنین دارای آیرودینامیک و سیستم های الکترونیکی پیشرفته از جمله صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و نمایشگر هد آپ است. قیمت این خودرو ۷.۵ کرور می باشد.

خودروهای موکش آمبانی Bentley Continental Flying Spur
خودروساز بریتانیایی اولین بار بنتلی کانتیننتال فلاینگ اسپور را در سال 2005 به عنوان جانشین بنتلی آرنیج معرفی کرد.
این خودرو از یک موتور 6 لیتری W12 بهره می برد و دارای سیستم چهار چرخ متحرک و همچنین انواع ویژگی های تکنولوژیکی پیشرفته است. این بنتلی به خاطر سطح بالای راحتی و لوکس بودن و همچنین عملکرد قدرتمندش شناخته شده.

خودروهای موکش آمبانی

قایق تفریحی مجلل افراد موفق

موکش آمبانی برای این ناو بزرگ، مبلغ هنگفتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. با ابعادی نزدیک به 58 متر طول و حدود 38 متر عرض، تصاویر آن نشان می دهد که چیزی کمتر از یک عمارت شناور در دریای آزاد ندارد که در سه عرشه گسترده شده.
دارای سقف شیشه ای خورشیدی جمع شونده است. همچنین طیف وسیعی از امکانات رفاهی را دارا ست. علاوه بر فضای اختصاصی برای سکوی هلیکوپتر، این قایق بادبانی با فناوری پیشرفته همچنین شامل سوئیت‌ های مهمان شخصی، سونا، اتاق ماساژ، اسپا، بار پیانو، منطقه حمام آفتاب در فضای باز، و یک استخر به طول بیش از 25 متر است.

قایق تفریحی موکش آمبانی


سوالات متداول از موکش آمبانی 

موکش آمبانی کیست؟

موکش آمبانی (Mukesh Ambani) یکی از بزرگترین تجار و صنعتگران هند است و صاحب شرکت Reliance Industries می‌باشد. او در سال ۱۹۵۷ متولد شد.

موکش آمبانی کار خود را از کجا شروع کرد؟

موکش آمبانی از دوران دانشجویی به کار خود در حوزه تجارت و سرمایه گذاری آغاز کرد. پدرش، دی‌ربای آمبانی، نیز یک کارآفرین بود و موکش آمبانی با ارث بردن شرکت پدرش به کار خود ادامه داد.

موکش آمبانی چگونه موفق شد؟

موفقیت موکش آمبانی در حوزه تجارت و سرمایه گذاری، به دلیل رهبری خلاقانه و نوآورانه‌ای که در شرکت Reliance Industries ایفا کرده است، بوده است. وی با شناسایی فرصت های مناسب و توسعه محصولات نوآورانه، شرکت Reliance Industries را به یکی از بزرگترین شرکت های دنیا تبدیل کرد.

ثروت موکش آمبانی چقدر است؟

ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ معادل ۸۳.۸ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

موکش آمبانی چگونه پولدار شد؟

پولدار شدن موکش آمبانی، نتیجه کار و تلاش سال‌ها برای توسعه شرکت Reliance Industries بوده است. او با تمرکز بر توسعه و توانمندی های شرکت خود، توانست در حوزه‌های مختلفی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، تلفن همراه، اینترنت و خدمات مالی، به موفقیت برسد.

یکی از نقاط قوت موکش آمبانی چه بود؟

یکی از نقاط قوت موکش آمبانی، توانایی او در توسعه فناوری بوده است. وی با استفاده از فناوری های نوین در حوزه تلفن همراه و اینترنت، توانست محصولات و خدماتی با کیفیت بالا ارائه دهد.

یکی از دلایل موفقیت موکش آمبانی چه بود؟

یکی از دلایل موفقیت موکش آمبانی، تمرکز او بر کیفیت بوده است. وی با تمرکز بر توسعه محصولات با کیفیت بالا و ارائه خدمات عالی، موفق به جذب مشتریان بسیاری شده است.

موکش آمبانی چطور مدیریت می کند؟

موکش آمبانی به عنوان یک مدیر، از رویکرد های مختلف مدیریتی استفاده می کند. وی به شدت به توسعه و کار با داده ها علاقه دارد و از آن برای تصمیم گیری های مهم در شرکت استفاده می کند. وی همچنین به تیم خود اعتماد کرده و آنها را به خ

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها