موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت مهندس علی نقیب

فرمول موفقیت مهندس علی نقیب

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

335 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی مهندس علی نقیب مدیرعامل سابق شرکت کف (داروگر ) همراه شما هستیم.
در این برنامه  با مهندس علی نقیب همراه می شویم تا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار مهندس علی نقیب برای شما صحبت کنند.

در این برنامه مهندس علی نقیب از تجربیات خودشان و اینکه چطور شد به عنوان یکی از بهترین و تاثیرگذارترین مدیران متخصص ایران شناخته شدند برای شما صحبت می کنند.

علی نقیب از تجربیات خودشان و اینکه چطور شد به عنوان یکی از بهترین و تاثیرگذارترین مدیران متخصص ایران شناخته شدند


این بار اول نیست که یک کارآفرین موفق سعی کرده تجربیات خود را به عنوان فرمول موفقیت در اختیار دیگران قرار بدهد.اما هیچ فکر کرده اید که چرا با وجود این حجم از کتاب های موفقیت و انگیزشی هنوز تعداد میلیونرهایی که با تکیه بر ایده های ساده اما درخشان پولدار شده اند آن قدر کم است ؟
جواب این سوال را فقط می شود در "تلاش" بسیار تا رسیدن به هدف دانست و چه بهتر که در این مسیر از تجربیات آنهایی که به سلامت به مقصد رسیده اند استفاده کنیم .

چگونگی رسیدن به موفقیت از زبان علی نقیب

علی نقیب در سال 1335 در تهران متولد شد. پدر ایشان کاسب بود و مغازه پارچه‏ فروشی داشت. پنج فرزند بودند و او فرزند دوم و تنها فرزند پسر خانواده بود. از نظر مالی جزء طبقه متوسط جامعه بودند. در سال 1342 به دبستان «دماوند» واقع در خیابان جیحون رفت. در این دوران با وجود مسافت طولانی و سرمای سخت زمستانی هیچگاه حاضر به غیبت در کلاس های درس نبود.
در ابتدا می‏ خواست درس بخواند، به مدرسه نظام برود و خلبان شود. ولی بعد از ورود به دبستان و آشنا شدن با مشاغل دیگر مانند پزشکی، مهندسی و … نظرشان کمی عوض شد. البته از آنجایی‌ که از کودکی بسیار وسواسی بود، علاقه چندانی به رشته پزشکی نداشت و از همان دوران به رشته‏ های مهندسی علاقه ‏مند شد.
مهندس نقیب را کمتر کسی است که در صنعت آرایشی و بهداشتی کشور نشناسد. این نام و برند خوش نام که هر جا گام گذاشت، منشاء تحولات بنیادی و اساسی در تولید، بازاریابی و توسعه آن واحد ها بوده است. امروز در شرکت بهداشتی دکتر عبیدی با همان ایده ها و طرح های نو تجربه جدید را در تبدیل یک واحد بهداشتی غیر فعال به واحدی فعال ، نو اندیش و پویا به نمایش گذاشته است.

عامل تحول و نوآوری در شرکت داروگر چه بوده است؟

ایشان در سال 73 به شرکت داروگر وارد شد، درآن سال، این کارخانه 400 پرسنل، دفتری با مساحت 200 متر در خیابان وزرا و کارخانه‌ای با وسعت 20 هزار متر زمین در جاده کرج داشت و 7-8 نوع محصول تولید می‌کرد. سال 89 که از این شرکت بیرون آمد، این شرکت به یک هلدینگ کمپانی بزرگ با پنج شرکت تولیدی تبدیل شده بود که 2600 پرسنل و 160 نوع محصول مختلف داشت و جزو 50 شرکت اول بورس بود.

خلاقیت و نوآوری در مدیریت مهم است؟

همان روند رونق و توسعه و اقتداری که شرکت کف (داروگر) در زمان مدیریت آقای مهندس علی نقیب داشت ، اکنون در شرکت بهداشتی دکتر عبیدی در منطقه صنعتی اتحاد واقع در شرق تهران شاهد هستیم. در حال حاضر شرکت بهداشتی دکتر عبیدی با مدیریت مدیرعامل سابق شرکت سهامی عام کف (داروگر) روند رو به توسعه خود را به سرعت پیگیری می نماید و نام نقیب در رأس مدیریت آن کافی است ، تا مردم مصرف کنندگان و مسئولان ناظر بر وقایع و رویداد های صنعتی ، بهداشتی و آرایشی هر روز شاهد پیشرفت این برند باشند.
در بازدید ریاست محترم سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران از این شرکت اقدامات و برنامه های آقای مهندس نقیب برای راه اندازی و ساختن یک واحد جدید محصولات آرایشی وبهداشتی ، محصولات ارگانیک و نوآورانه ، خلاقیت وعملکرد ویژه ایشان در ایجاد وتوسعه برندهای مختلف آرایشی وبهداشتی مجددا تداعی گردید.

فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی مهندس علی نقیب مدیرعامل سابق شرکت کف (داروگر )

اهمیت دادن به نیروی انسانی و توجه به نیاز بازار چه تاثیری در موفقیت برند دارد؟

مهندس علی نقیب، عامل موفقیت خود در سه شرکت زمزم، داروگر و دکتر عبیدی را در دو عنصر خلاصه می‌کند: توجه به نیروی انسانی و نیاز بازار. وی امروز با سابقه مدیریتی طولانی و درخشان معتقد است که باید علاوه بر استفاده از نیروهای متخصص، به گونه‌ای به همه نیروها از ذیل تا صدر اهمیت داد که همگی برایند کار را متعلق به خودشان بدانند تا بتوانند از جان و دل در جهت موفقیت برندی که در آن مشغول به فعالیت هستند بکوشند:
«خیلی‌ها فکر می‌کنند وقتی به موفقیت رسیدند همه چیز برای خودشان است. این افراد در درازمدت شکست می‌خورند چون همه آن‌ ها را تنها می‌گذارند.»

در این برنامه تجربیات گرانی را به شرح زیر برایتان آماده کرده ایم:
مدیریت تخصصی
توجه به منابع انسانی
شناخت نیاز بازار
یافتن پتانسیل های موجود
خلاقیت، رمز توسعه

من این فرمول موفقیت را به دانش آموزان زندگی که بی وقفه در مواجهه با ترس‌ ها می‌رقص اند، کسانی که موانع را با قاطعیت و سرکشی کنار می‌زنند، افرادی که با وجود عجیب بودن رویاهای غیرواقعی‌شان، آن ها را دنبال می‌کنند، تقدیم میکنم.
به قول تئودور روزولت : " به آن ها که جایگاه شان در کنار ترسوهایی نیست که نه شکست را می‌شناسند و نه پیروزی را"

وب سایت شما را در مسیرتان به سمت اتصال نقطه ها به هم راهنمایی میکند.


دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها