موقعیت شما در سایت:
مهاجرت از فروش سنتی به فروش اینترنتی
مهاجرت از فروش سنتی به فروش اینترنتی

0 نظر

0 لایک

163 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/04/18
توضیحات
در این پست 5 دلیل برای مهاجرت از فروش سنتی به فروش اینترنتی را برایتان قراردادم، پیش بینی می کنم که این دلایل به شما کمک کند که هر چه زودتر از فروش سنتی به فروش اینترنتی مهاجرت کنید و فروش خودتان را به سرعت افزایش دهید.
5 دلیل برای مهاجرت از فروش سنتی به فروش اینترنتی
امروزه با توجه به راه یافتن اینترنت در همه خانهها، رونق فروش اینترنتی دوچندان شده است و هر کسبوکاری نیاز به داشتن یک وبسایت یا صفحهای در شبکههای اجتماعی است تا از این طریق محصولات خود را به نمایش گذاشته و بفروشد. کسب و کارها باید به دنبال راهکاری برای حرکت به سمت فروش اینترنتی باشند. بسیاری از مردم دیگر حاضر نیستند ساعتها در ترافیک و شلوغی سپری کنند تا خرید خود را انجام دهند، درحالیکه با صرف زمان کمتر و بدون خستگی قادر به تهیه محصولات مورد نظرشان از طریق اینترنت هستند. علاوه بر آن خرید اینترنتی مزایای بیشمار دیگری نیز دارد. در این نوع از خرید مشتری میتواند چندین محصول را در یک زمان مشاهده و مقایسه کند، مجبور به سر و کله زدن با فروشنده نیست و بسیاری از مزایای دیگر نیز برای مشتری وجود دارد.
با ما همراه باشید تا مزایای فروش اینترنتی را بررسی کنیم. در پایان این مقاله شما هم با ما همعقیده خواهید بود که به یک سایت برای فروش اینترنتی محصولات خود نیاز دارید و بهتر است که از فروش سنتی به سمت فروش اینترنتی حرکت کنید.
1- عدم محدودیت زمانی

شاید جذابترین ویژگی فروش اینترنتی برای مشتریان عدم محدویت زمانی آن باشد. به این معنا که نیازی نیست حتما در ساعات کاری به سایت مراجعه تا سفارش خود را ثبت کنند. بلکه میتوانند در هر ساعت از شبانهروز اقدام به ثبت سفارش کند.
این ویژگی بهخصوص برای افراد شاغل و پرمشغله که در طول روز زمان کافی برای خرید ندارند، مناسب است. بنابراین فروشندهای که یک وبسایت برای فروش محصولات خود دارد، سفارشهای بیشتری دریافت میکند و در نتیجه سود بیشتری حاصل میشود.
2- انتخاب راحتتر محصولات/خدمات

افراد برای خرید یک محصول در فروشگاههای فیزیکی احتمالا مجبور هستند کل فروشگاه را زیر پا بگذارند و همه برندها را بررسی کرده تا بالاخره محصول موردنظر با ویژگیهای دلخواه را بیابند. البته این احتمال نیز وجود دارد که در پایان موفق به انجام این کار نشوند. اما در فروش اینترنتی بهراحتی و با چند کلیک محصول را پیدا کرده و این امکان را دارند که تمامی محصولات مشابه را با آن مقایسه کنند. بهعلاوه برخی فروشگاههای اینترنتی امکان پرداخت در محل هم دارند که این امر موجب اطمینان بیشتر به آنها میشود.
همچنین افراد میتوانند به سایتهای مختلف سر بزنند تا محصولی را بیابند که شامل تخفیف شده است و از این طریق سود بیشتری در خرید داشته باشند.
امروزه اکثر افراد راحتطلب شده و تمایل به انجام هرچه راحتتر کارها دارند. بنابراین از یک فروشگاه اینترنتی با ویژگیهای مذکور استقبال کرده و آن را به فروشگاههای سنتی ترجیح میدهند. لازم به ذکر است که در فروش اینترنتی میتوان هر محصول از هر نوعی را در یک سایت عرضه کرد. بسیاری از سایتها محصولات خوراکی، آرایشی، الکترونیکی و غیره را به فروش میرسانند. در مقابل، کمتر فروشگاه سنتی وجود دارد که تنوع بالایی از محصولات از لحاظ دستهبندی را موجود داشته باشد.
2- هزینه راهاندازی کمتر

برای راهاندازی یک فروشگاه سنتی فرد باید هزینههای زیادی را متحمل شود. از جمله آنها هزینه اجاره یا خرید محل فروشگاه، هزینه خرید تجیهزات مورد نیاز، حقوق کارمندان و سایر هزینههای مرتبط است. درصورتیکه برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی لازم نیست مبلغ زیادی صرف کنید. بهطورمعمول یک فروشگاه اینترنتی هزینهای به جز هزینه خرید هاست و دامنه و نصب یک سرویس مدیریت محتوا ندارد.
در شرایط اقتصادی کنونی لازم است به این نکته توجه ویژهای داشته باشید زیرا هر قدم اشتباه منجر به صرف هزینههای گزاف خواهد شد که جبران آنها بسیار دشوار است. این درحالی است که با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی هزینه زیادی نخواهید کرد و در صورت عدم موفقیت مجبور به پرداخت هزینه بالا نیستید.
3- امکان پرداخت آنلاین و آنی

شاید بارها و بارها برای یک فروشنده سنتی پیش بیاید که مشتری اصرار برای تخفیف گرفتن دارد یا تمایل دارد پرداخت هزینه محصولات خریداری شده را به زمان دیگری موکول کند یا اصرار به نسیه داشته باشد. همچنین ممکن است برای برخی فروشندگان کلاهبرداریهایی در پرداخت هزینه محصولات رخ داده باشد. اما در فروش اینترنتی احتمال چنین مواردی بسیار کاهش مییابد و در برخی موارد از بین میرود. خریداران پس از افزودن محصولات به سبد خرید و نهاییکردن خرید خود، محبور به پرداخت هزینه به صورت آنلاین هستند. در واقع آنها پیش از آنکه محصولی به دستشان برسد باید هزینه آن را بهطور کامل پرداخت نمایند. در این حالت خریدار امکان تخفیف، نسیهگرفتن و سایر موارد را نخواهد داشت.
البته در برخی فروشگاهها امکان پرداخت درب منزل نیز وجود دارد. اما حتی در این صورت هم فرد خریدار میداند که باید هزینه کامل محصولات را بپردازد و قادر به تخفیف گرفتن و کارهایی ازاین قبیل نیست.
4- توسعه سریع کسب و کار

اگر صاحب یک فروشگاه سنتی تمایل به داشتن شعب متعدد در سراسر شهر یا کشور داشته باشد، باید سرمایه بسیار زیادی در اختیار داشته باشد و حتی در صورت وجود سرمایه کافی، باز هم ریسک عدم موفقیت و زیانکردن بسیار زیاد خواهد بود.
با داشتن یک سایت و استفاده از فروش اینترنتی افراد از سراسر کشور قادر به خریداری محصولات آن سایت خواهند بود. حتی در برخی موارد میتوان محصولات را برای کشورهای دیگر هم ارسال کرد. همچنین با داشتن یک فروشگاه اینترنتی، میتوانید با سایر برندها و فروشندههای دیگر نیز همکاری کنید. در واقع میتوانید با عقد قرارداد، محصولات افراد دیگر را نیز در سایت خود بهفروش برسانید. این امر باعث بالا رفتن تنوع و در نتیجه جذب مشتریان بسیار زیادی برای شما خواهد شد. علاوه بر آن در صورتی که با برندهای معروف و شناختهشده همکاری کنید، از اعتبار آنها استفاده میکنید تا بازدید سایت خود را بالا برده و مشتریان بیشتری جذب کنید.
نتیجهگیری از زبان علی قلی زاده
امروزه فروش اینترنتی رونق زیادی پیدا کرده است و دلیل عمده آن این است که این نوع از کسب و کار بیشتر از هر کسب و کار دیگری در معرض دید افراد جامعه است. یعنی کاربران زیادی از سراسر کشور در خانههای خود محصول شما را میبینند و این احتمال وجود دارد که حتی اگر نیازی به آن نداشته باشند، اقدام به خرید از شما کنند. برای داشتن یک کسبوکار موفق اینترنتی لازم است ابتدا سایتی با ظاهر و کاربرد حرفهای طراحی کنید و سپس اقدام به تبلیغات برای آن کنید. هرگز قدرت تبلیغات را برای جذب مشتریان بیشتر به سایت خود دستکم نگیرید. از راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی ترسی نداشته باشید و مطمئن باشید که به استفاده از فروش اینترنتی خواهید بود و گاهی اوقات حتی کسب درآمد بدون سرمایه نیز از طریق اینترنت امکانپذیر است.
ارسال نظر
0دیدگاه
لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.
خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.
تعداد کل نظرات: 0 نفر


چک لیست های مدیریت کسب و کارجدید
هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.