موقعیت شما در سایت:

زندگینامه فیل نایت

زندگینامه فیل نایت

0 نظر

0 لایک

1336 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/06

توضیحات

زندگینامه فیل نایت بنیانگذاری شرکت نایک شرکت نایک یکی از مدیران ثروتمند دنیا
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۳ معادل ۴۶.۱ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

فیل نایت کیست؟

فیلیپ تامپسون نایت یک بیزنسمن میلیاردر آمریکایی ست. او یکی از بنیانگذاران و رئیس بازنشسته شرکت معروف نایک است، و قبلاً هم رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بوده است. او همچنین مالک شرکت تولید فیلم استاپ موشن لایکا است. نایت فارغ التحصیل دانشگاه اورگان و دانشکده بازرگانی استنفورد می باشد. او در باشگاه دو و میدانی زیر نظر مربی اش بیل بوورمن در دانشگاه اورگان مشغول به کار بود و با او نایک را تأسیس کرد.
فیل نایت در سال ۱۹۳۸ در اورگان آمریکا به دنیا آمد. او یک خانواده پنج نفره متشکل از والدین و سه فرزند داشت. فیل کودکی خجالتی و ریزه میزه بود. پدرش فردی شناخته ‌شده در صنعت نشر بود که مجله اورگان ژورنال را منتشر می ‌کرد و وضعیت مالی خیلی خوبی داشت. بنابراین طبیعی بود که فیل در دوران کودکی با مسئله ویژه ‌ای دست و پنجه نرم نکرده باشد، اما فیل در تمام دوران نوجوانی ‌اش از یک موضوع گله و شکایت داشت. او عاشق ورزش و مخصوصا‌ دویدن بود و در رشته ‌های مختلف دو با اشتیاق شرکت می ‌کرد. در آن زمان کفش‌ های باکیفیتی برای ورزش در آمریکا تولید نمی ‌شد و کفش ‌های ورزشی ای که وجود داشت از نامرغوب ‌ترین پلاستیک ‌های ممکن ساخته می ‌شدند.
بیوگرافی فیل نایتقیمت آن کفش ها ۵ دلار بود، اما به شکلی اسف ‌بار پای ورزشکار را زخمی و پر از تاول می ‌کردند و یا خود کفش ‌ها در عرض یک هفته دیگر قابل استفاده نبودند. اشتیاق فیل نایت به دویدن، کفش‌ های نامرغوب و بی ‌‌کیفیت و تاول ‌های پاها چیزهایی بودند که باعث شدند ذهن او هرگز نیاز به کفش ‌های ورزشی باکیفیت را فراموش نکند.
البته فیل نایت بعد از تمام کردن دوران دبیرستان فورا به دانشگاه استنفورد رفت و رشته بازرگانی و تجارت را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. پس از آن به ارتش رفت و یک سال را به عنوان سربازی تحصیلکرده در خدمت ارتش گذراند.
فیل نایت ۲۴ ساله بود که به زادگاهش برگشت و طبیعتا به دنبال منبع درآمدی هم می ‌گشت. در همین حین بود که عشق به ورزش دوباره به سرش افتاد و باز هم داستان دویدن، کفش ‌ها و تاول ‌ها برای فیل تکرار شد تا رویای دیرینش را به یادش بیاورد! طراحی کردن کفشی که پاهای دونده را خسته و زخمی نکند به سادگی در ذهنش شکل گرفت، اما طراحی تا تولید کردن کفش یک مسیر طولانی بود که باید طی می ‌شد.
فیل با استفاده از آموخته‌ هایش در دانشکده بازرگانی و تجارت فهمید که در آن زمان ژاپنی ‌ها تنها رقبای آلمانی ‌ها در تولید کفش به حساب می ‌آمدند. بنابراین فکر کرد که یک سفر جمع و جور به ژاپن می ‌تواند به او کمک کند تا با کمترین هزینه کفش ورزشی مورد نظرش را تولید نماید.

فیلیپ هفته ‌ها روی برنامه سفرش کار کرد و برای تامین برنامه خود از پدرش پول قرض گرفت و به همراهی دوست ورزشکار دیگرش «کارتر» سفر را شروع کرد، اما آنها در این بین با وسوسه ‌های عجیب و غریبی رو به ‌رو شدند که دست آخر سر از ساحل زیبا و جذاب هونولولو در هاوایی درآوردند و تا آخرین دلاری که قرض گرفته بودند را هم خرج کردند و ماجرای سفر به ژاپن نقش بر آب شد. 
 سفر های فیل نایتفیل نایت مجبور شد برای تامین هزینه‌ ها کاری کند، اما چون فردی خجالتی بود حتی از عهده کاری مثل فروشندگی هم برنیامد. خودش درباره آن روزها اینطور می‌ گوید:
«زندگی شیرین بود، زندگی بهشت بود. به جز یک مورد کوچک. من نمی‌ توانستم کتاب بفروشم. من بسیار کمرو بودم و از اعماق وجودم از فروختن کتاب بیزار بودم. در حقیقت، من برای بار سنگین رد شدن خواسته ‌ها و پیشنهادهایم ساخته نشده بودم.»
کمی بعد شانس به فیل نایت رو کرد و به عنوان فروشنده تلفنی اوراق بهادار و سهام مشغول به کار شد. نکته خوب این بود که مجبور نبود با مشتری چشم در چشم شود و با او چک و چانه بزند! او تلفنی کار را تمام می‌ کرد و همین باعث شد بتواند از پس غول این مرحله بربیاید!‌ پس از شش ماه فیل توانست پولی را دست و پا کند و بالاخره با وقفه ‌ای طولانی راهی توکیو شد.
این بار جنگ آمریکا و ژاپن سایه سیاهش را روی رویای تولید کفش او انداخت، اما فیل با خودش عهد بسته بود که حتی اگر قرار است بمب بر سرش فرود بیاید، باید برود و کاری که باید را انجام دهد! با خوش ‌شانسی توانست با ژاپنی‌ هایی که مشتاق به همکاری با او بودند، ارتباط برقرار کند و همه چیز دست به دست هم داد تا چند کفش بر اساس طراحی او تولید شده و برای فیل به آمریکا فرستاده شود.
فیلیپ توانسته بود کار را به انجام برساند و حالا باید به خودش سفری هیجان ‌انگیز را جایزه می ‌داد‌! بنابراین سر از کشورهای دیگری مثل هند، تایلند، فیلیپین، مصر، ویتنام، ترکیه، رم، ونیز، پاریس و... درآورد. تمام پس ‌انداز فیل در این سفرها خرج شد، اما نتیجه این سفرها آشنایی با فرهنگ ‌ها و نیازهای بازارهای مختلف و مردم این کشورها بود.
درباره فیل نایت 
بعد از اینکه فیلیپ نایت به خانه برگشت، هیچ خبری از کفش ‌هایی که باید از ژاپن می ‌رسید، نشده بود! با این فکر که سرش کلاه بزرگی رفته، مجبور شد که کسب و کار دیگری راه بیاندازد تا درآمد داشته باشد. پس از مدتی چند جفت کفش به دستش رسید و نایت آنها را برای تایید کیفیت کفش ‌ها برای مربی ورزشی ‌اش فرستاد. کیفیت کفش ‌ها آنقدر رضایت ‌بخش بود که مربی ‌اش پیشنهاد داد تا با سرمایه او تولید کفش ‌ها شروع شود و این تازه اول ماجرای تولید شدن کفش ‌های نایکی بود. بحران ‌ها یکی پس از دیگری سر می‌ رسیدند، اما فیلیپ دیگر آموخته بود که چطور باید مسائل (هر چند پیش ‌بینی ‌نشده) را حل کند.

نحوه مدیریت نایک توسط فیل نایت

اعتقادات فیل نایتفیل نایت در سال ۱۹۶۸ با زنی که عاشقانه او را دوست داشت ازدواج کرد و آنها دو فرزند به نام‌ های تراویس و متیو به دنیا آوردند. پسرش متیو در سال ۲۰۰۴ در هنگام غواصی جان خود را از دست داد. تراویس به جای دنبال کردن شغل پدرش، استدیوی انیمیشن خودش را راه اندازی کرد و به عنوان یک انیماتور، تهیه کننده و کارگردان، مشغول به کار است. فیل در سال ۲۰۱۶ کتاب کفش‌ باز را منتشر کرد و در آن داستان حیرت ‌انگیز ساخته شدن برند نایکی را مو به مو با روایتی جذاب و روان برای نسل ‌های بعد از خودش تعریف کرد.
فیل در ۸۴ سالگی یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا محسوب می ‌شود و زندگی حرفه ‌ای او برای کسانی که رویایی دارند، الهام ‌بخش است.
فیل نایت در ارتباط با زمانی که می خواست نایکی را راه بیندازد این گونه حرف می زند: به خودم گفتم بگذار همه بگویند که ایده ات ابلهانه است. تو ادامه بده. متوقف نشو. حتی به ایستادن فکر هم نکن تا اینکه به آنچه می خواهی برسی و فکرت را مشغول این نکن که آنجا کجاست. هر چه که پیش آمد فقط متوقف نشو.
فیلیپ نایت یکی از رازهای موفقیت خود را داشتن همکاران و هم تیمی های خوب خود می داند و می گوید همیشه در ارزیابی آدمها خوب عمل کرده است. 
به لحاظ سیاسی نایت یک جمهوری خواه است که البته گاها ممکن است از برخی دموکرات ها حمایت کند. 
فیلیپ معتقد است زندگی می تواند سخت باشد، پس تمام کمکی که می توانید دریافت کنید را قبول کنید. کمک گرفتن بخش مهمی در زندگی ست.
اعتقادات فیل نایت نایت یک رهبر تحول گرا در نظر گرفته می شود زیرا او به کارکنان خود الهام می دهد تا از منافع شخصی خود فراتر بروند و همین هم باعث پیشرفت سازمان اش شده است. رهبران تحول گرا به نگرانی های کارکنان خود بسیار توجه دارند. 
۷ درس موفقیتی که فیلیپ نایت به ما می دهد: ۱- علاقه ات را بشناس. ۲- افراد باهوش را استخدام کن. ۳- ریز به ریز مدیریت کردن همه چیز، برای هیچکس خوب نیست. ۴- از مبارزه نترس. ۵- رقابت می تواند چیز سالمی باشد. ۶- کمک بخواه. ۷- کمی و کاستی های خودت را بشناس. 
۵ درس مدیریتی که فیلیپ نایت به ما می دهد: ۱- برندسازی و تبلیغات لزوما نباید همیشه قبل از فروش اتفاق بیفتد. ۲- هر چیزی که در کتاب های مدیریتی می خوانید را باور نکنید. ۳- هیچ باوری مثل باور موسس نیست. ۴- هیچگاه از دنبال کردن رویایت دست نکش. ۵- سختی و گذشت، شرکت های بزرگی خواهد ساخت. 

شرکت های فیل نایت

نایک

شرکت نایک فیل نایتفیل نایت موسس و بزرگترین سهامدار نایک، بزرگترین تولیدکننده کفش و لباس ورزشی در جهان است. این شرکت مستقر در بیورتون، اورگان، بیش از ۱۱۰۰ فروشگاه دارد و در سال ۲۰۲۱، درآمدی معادل ۴۴.۵ میلیارد دلار داشته است. برندهای کانورس و جردن هم در زیرمجموعه نایک قرار دارند. نایت و خانواده اش تنها حدود یک پنجم سهام شرکت را دارا می باشند ولی در عمل کل تجارت را کنترل می کنند. 
فیل نایت بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اورگان، در ارتش ثبت نام کرد و حدود یک سال به صورت فعال در ارتش خدمت نمود. سپس در دانشکده کسب و کار استنفورد ثبت نام کرد. او برای یکی از کلاس هایش مقاله ای با این عنوان نوشت: آیا همان کاری که دوربین های ژاپنی با دوربین های آلمانی کرد را کفش های ژاپنی هم می تواند با کفش های آلمانی بکند؟
آرزوی فیل نایت این بود که کفش های دوندگی باکیفیت و ارزان را از ژاپن به بازار آمریکا وارد کند. او با مدرک کارشناسی ارشد در رشته بیزنس از دانشگاه استنفورد در سال ۱۹۶۲ فارغ التحصیل شد.
پس از فارغ التحصیلی نایت یک سفر به دور دنیا رفت و طی آن مدتی در ژاپن توقف نمود. در آنجا بود که او کفش های دوندگی برند تایگر را کشف کرد که توسط یک شرکت ژاپنی تولید می شدند. الان اسم این برند، برند معروف آسیکس است. نایت خیلی تحت تاثیر کیفیت بالا و قیمت پایین کفش ها قرار گرفت و با مدیرعامل شرکت قرار ملاقات گذاشت. در پایان این قرار ملاقات، فیل نایت حق توزیع برند تایگر را برای ایالات متحده به دست آورد. 
اولین نمونه های کفش های تایگر تقریبا یک سال طول کشیدند تا برای نایت ارسال گردند. نایت که تقریبا ناامید از رسیدن کفش ها شده بود در این مدت شغلی به عنوان حسابدار در پورتلند پیدا کرد. وقتی که فیل نایت در نهایت کفش ها را دریافت کرد، یک نمونه از آنها را برای آقای بوورمن در دانشگاه اورگان فرستاد، به این امید که هم بتواند کفش ها را به فروش برساند و هم اینکه برای کارش تعریف و تمجید بشنود. در کمال ناباوری نایت، بوورمن نه تنها کفش ها را خرید  بلکه پیشنهاد شراکت هم داد. بنابراین نایت و بوورمن در سال ۱۹۶۴ پیمان مشارکت بستند و شرکت کالای ورزشی روبان آبی را استارت زدند، شرکتی که بعدها نامش نایک شد. تا سال ۱۹۶۹، فروش های اولیه این شرکت به نایت اجازه داد تا شغل حسابداری خود را رها کند و به طور تمام وقت برای شرکت خود کار کند. 
جف جانسون که اولین کارمند نایک بود، نام نایک که به معنی الهه پیروزی در یونان بود را پیشنهاد داد، بنابراین شرکت روبان آبی به نام نایک تغییر کرد. 
لوگوی معروف نایک به نام swoosh که اکنون یکی از باارزش ترین لوگوهای جهان محسوب می شود، به قیمت ۳۵ دلار از دانشجوی طراحی گرافیک، کارولین دیویدسون، در سال ۱۹۷۱ سفارش داده شد. 

شرکت تولید فیلم استاپ موشن لایکا
شرکت تولید فیلم فیل نایتلایکا یک استودیوی انیمیشن استاپ موشن آمریکایی ست که متخصص در فیلم های بلند، محتوای تجاری برای همه رسانه ها، موزیک ویدیو ها و فیلم های کوتاه است. این شرکت متعلق به فیل نایت، بنیانگذار نایک است و در هیلزبورو، اورگان، بخشی از منطقه شهری پورتلند واقع شده است. پسر نایت، تراویس نایت، به عنوان رئیس و مدیرعامل لایکا فعالیت می کند. 
لایکا دو بخش داشت: لایکا اینترتینمنت برای فیلم های بلند و لایکا هاوس برای محتوای تجاری. این استودیو در سال ۲۰۱۴ بخش تجاری خود را جدا کرد تا به طور انحصاری بر تولید فیلم بلند تمرکز کند. بخش تجاری مستقل جدید اکنون HouseSpecial نامیده می شود. 

بنیاد خیریه فیلیپ اچ نایت
موسسه خیریه فیل نایتدر سال ۱۹۹۰، نایت بنیاد خیریه فیلیپ اچ نایت را تأسیس کرد. از سال ۲۰۱۶، نایت سخاوتمندترین بشردوست در تاریخ اورگان شناخته شده است. هدایایی که او در طول عمرش اهدا کرده اکنون به ۲ میلیارد دلار می رسد.
فیلیپ نایت در سال ۲۰۰۶، ۱۰۵ میلیون دلار به دانشکده استنفورد اهدا کرد که در آن زمان بزرگترین کمک مالی شخصی به یک مدرسه بازرگانی ایالات متحده بود. این مدرسه به افتخار خدمات بشردوستانه نایت به مدرسه، مرکز مدیریت نایت نامگذاری شد. 
در سال ۲۰۱۶، او ۴۰۰ میلیون دلار به عنوان هزینه بورسیه تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد اعطا نمود. 
در سال ۲۰۲۲، فیل و پنی نایت ۷۵ میلیون دلار به دانشگاه استنفورد دادند تا یک مرکز مطالعه مغز و أعصاب راه اندازی کند. 
از سال ۲۰۲۳ نایت بیش از یک میلیارد دلار به دانشگاه اورگان اهدا کرده است. در سال ۲۰۰۰ هم او بیش از ۵۰ میلیون دلار به این دانشگاه کمک کرده بود. 
نایت همچنین برای تاسیس کتابخانه، مراکز حقوقی و موارد ورزشی بسیاری هم هزینه هایی را اهدا کرده است. علاوه بر تمام اینها نایت اقدامات بشردوستانه دیگری را نیز از طریق کمک مالی به ثمر رسانده است.

خانه فیل نایت برند نایک

خانه ای لوکس در کالیفرنیا

خانه فیل نایتاین خانه کاملا لوکس دارای سه اتاق بزرگ، سه سرویس بهداشتی، آشپزخانه ای به سبک آیلند میانی، بار و قسمت های مختلف دیگر است. در تراس این خانه استخری بسیار زیبا وجود دارد. نایت در ارتباط با خانه و زندگی خود شخصی خصوصی ست بنابراین اطلاعات بیشتری از این خانه در دست نمی باشد اما لوکس بودن تمام جنبه های این خانه بدیهی ست.

ماشین های فیل نایت

تسلا رودستر
ماشین های فیل نایت 
این نمونه از خودرو برای انجام یک تست توسط شرکت تسلا به فضا فرستاده شد و به همین دلیل هم خودروی معروفی ست. این خودرو می تواند با یک بار شارژ حدود ۴۰۰ کیلومتر براند و در ۳.۹ ثانیه سرعتش از ۰ به ۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. قیمت تسلا رودستر حدودا ۱۱۰ هزار دلار می باشد.

آئودی R8
ماشین های فیل نایتاین خودرو دارای موتوری قوی ست که از فناوری تزریق لایه ای سوخت استفاده می کند، بنابراین می تواند سرعتی بالا و در عین حال رانندگی بسیار نرمی داشته باشد. قدرت ترمز این خودرو ۴۲۰ اسب بخار بوده و شتاب ۰ تا ۶۰ را تنها در حدود ۴ ثانیه تولید می کند. حداکثر سرعت این خودرو ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. تکنولوژی مورد استفاده در آن به راحتی قابل یادگیری ست. این مدل آئودی حدود ۱۶۰ هزار دلار قیمت دارد. 

تویوتا پریوس
ماشین های فیل نایت  
این خودرو الکتریکی حدود ۳۰ هزار دلار می ارزد. کنترل هوای فضای داخلی خودرو به صورت اتوماتیک انجام می شود، کانال های هوا دارد که هوای ورودی به داخلی خودرو را فیلتر می کند. 

لباس، کفش و اکسسوری ها
فیل نایت به عنوان یک فرد میلیاردر قفسه ها و کمد های لباس و اکسسوری های گران قیمت خود را دارد که از برندهای مختلفی ست. سلیقه او لویی ویتون، دیور و گوچی ست. فیلیپ نایت طرفدار ساعت مچی هم هست و ساعت های گران قیمتی هم دست می کند مثل برندهای رولکس و کارتیر. 

جوردن و کانورس
کفش فیل نایتفیل نایت علاوه بر اینکه صاحب و سازنده برند نایک است، دو برند معروف و بسیار محبوب کانورس و جوردن را نیز در اختیار دارد. 

قایق تفریحی لوکس فیل نایت


قایق تفریحی فیل نایت با این قایق حقیقتا می توان تجربه یک زندگی لاکچری را چشید. طول این قایق ۱۸۰ فوت است و قیمت آن تقریبا ۳۰ میلیون دلار می باشد. فضای داخلی آن توسط یک دیزاینر معروف طراحی شده و جایگاه استقرار هلکوپتر را نیز دارا ست. چندین سالن و سکوی آفتابگیری دارد. فضا برای استقرار ۱۴ مهمان و ۱۴ خدمه هم فراهم است. 

جت خصوصی فیل نایت

فیلیپ نایت سه جت خصوصی دارند که دو تای آنها از برند گولف استریم می باشند. 

Gulfstream G650
هواپیما شخصی فیل نایتاین هواپیما یکی از مجلل ترین جت های خصوصی در جهان محسوب می شود و تنها با یک توقف می تواند جهان را دور بزند. حداکثر بورد آن حدود ۱۳ هزار کیلومتر است. حداکثر سرعت آن هم بیش از ۱۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. موتور های این هواپیما توسط شرکت رولز رویس طراحی می شوند. فضای داخلی این جت خصوصی از نظر لوکس بودن بی نظیر است. بسیار جادار بوده، دارای بهترین صندلی ها و بهترین امکانات برای یک پرواز راحت است. ظرفیت هواپیما تا ۱۹ مسافر می باشد. 


سوالات متداول از فیل نایت 

فیلیپ نایت رئیس شرکت نایک کار خود را از کجا شروع کرد؟

فیل نایت در سال ۱۹۶۴ با همکاری با بیل بوورمن شروع به کار کرد و شرکت Blue Ribbon Sports را تاسیس کرد. در سال ۱۹۷۱، نام شرکت را به Nike تغییر دادند. 

فیلیپ نایت رئیس شرکت نایک چگونه موفق شد؟

یکی از دلایل موفقیت فیل نایت و شرکت نایک، تمرکز بر توسعه و بهبود محصولات بود. همچنین، استفاده از استراتژی بازاریابی خلاقانه و متمرکز بر ورزش و فعالیت‌های بدنی، به شرکت کمک کرد تا به موفقیت بیشتری دست یابد. 

ثروت فیلیپ نایت چقدر است؟

ثروت خالص دارایی های فیل نایت در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۳ معادل ۴۶.۱ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

یکی از دلایل موفقیت فیلیپ نایت چه بود؟

فیل نایت با بهره‌گیری از تجربیات حرفه‌ای خود در حوزه مدیریت و سرمایه‌گذاری، از طریق ایجاد روابط نزدیک با صنعتگران و مدیران برجسته، توانست شرکت خود را به موفقیت رساند. 

یکی از نقاط قوت فیلیپ نایت چه بود؟

یکی از نقاط قوت فیل نایت، توانایی او در شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری بود. همچنین، نزدیکی و ارتباطات او با مدیران برجسته شرکت‌های فناوری، به شرکت نایک در توسعه و بهبود محصولات کمک کرد. 

فیلیپ نایت رئیس شرکت نایک چطور مدیریت می کند؟

فیل نایت به عنوان یکی از مدیران شرکت، از استراتژی‌های مختلفی برای مدیریت شرکت استفاده می‌کند. او به شیوه‌های کارآمد جهت بهبود کارایی و کیفیت محصولات و خدمات شرکت، توجه دارد. همچنین، او به کارکنان شرکت خود اهمیت بسیاری می‌دهد و با ایجاد فضاهای مطمئن و مناسب برای کارکنان، به بهبود فرآیند کاری و رشد شرکت کمک می‌کند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها