موقعیت شما در سایت:

زندگینامه راب والتون

زندگینامه راب والتون

0 نظر

0 لایک

388 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/04

توضیحات

زندگینامه راب والتون رئیس بازنشسته شرکت وال مارت
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۳ معادل ۵۷.۷ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

راب والتون سهامدار وال مارت

ساموئل رابسون والتون، که با نام راب والتون شناخته می شود، یک میلیاردر آمریکایی ست که ثروتش را از وال مارت که بزرگترین خرده فروش در دنیا ست به ارث برده است. او بزرگترین پسر سام والتون است و از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۵ رئیس شرکت وال مارت بود. راب و دیگر وارثان سام والتون در مجموع صاحب نیمی از سهام شرکت وال مارت می باشند. 

راب والتون کار خود را از کجا شروع کرد؟

راب والتون در سال ۱۹۴۴ در تولسا اوکلاهاما به دنیا آمد. او در کالج Wooster فارغ التحصیل شده است و از دانشگاه آرکانزاس در سال ۱۹۶۶ موفق به دریافت مدرک کارشناسی مدیریت تجارت شد. راب زمانی که در دانشگاه تحصیل می کرد، عضوی از گروه Lambda Chi Alpha  بود. وی مدرک دکترای حقوقی خود را در سال ۱۹۶۹ از دانشکده حقوق کلمبیا کسب کرد و در شرکت حقوقی تولسا، کانر و وینترز، که نماینده وال مارت بودند، مشغول به فعالیت شد. وی در اکتبر ۱۹۷۰ در این شرکت، برای وال مارت در تهیه IPO کمک کرد. او در این شرکت تا سال ۱۹۷۸ مشغول به کار بود، بعد از آن در وال مارت به سمت معاون ارشد رئیس انتخاب شد. در نهایت دو روز بعد از فوت پدرش در سال ۱۹۹۲ رئیس هیئت مدیره شرکت وال مارت گردید و در آن سمت تا وقتی که بازنشسته شد یعنی تا سال ۲۰۱۵ خدمت کرد. البته او هنوز هم عضو هیئت مدیره شرکت هست.
بیوگرافی راب والتونراب والتون، تالسا را در سال ۱۹۷۸ ترک و در شرکت وال مارت کار کرد. او به عنوان معاون رییس هیأت مدیره در سال ۱۹۸۲ انتخاب شد. وی در ۱۹۸۲ بعد از اینكه نائب رییس شد، به منظور بهبود جلب اعتماد مشتری تلاش کرد و بدین ترتیب برای مصرف كننده شفافیتی را به وجود آورد تا او از این طریق بتواند منشا اصلی محصولاتی که می خرد را بشناسد. درخواست دیگر راب والتون از شرکت این بود که منابع محلی، به ویژه غلات غذایی و سبزیجات را تأمین کند تا خریدار در وال مارت مطمئن شود که یک محصول تازه دریافت کرده است و این شرکت می تواند معیشت بهتر کشاورزان آمریکایی را تامین کند.
شرکت وال مارت تحت رهبری راب والتون، محصولات خاصی که آزمایش های دقیقی را پشت سر گذاشته بودند معرفی کرد. این شرکت در یک مدرسه اجتماعی خرده فروشی شروع به سرمایه گذاری نمود تا به آموزش جوانان بپردازد و در صنعت خرده فروشی به عنوان یک کار‌گروه مفید محسوب شود. 
او به همراه خواهر و برادران دیگرش حدود ۲ میلیارد دلار از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به موسسه خانوادگی والتون کمک کرده است. 
بیوگرافی راب والتون در سال ۲۰۲۲، گروهی به رهبری والتون وارد توافق نامه ای شدند که بر طبق آن فرانچایز فوتبالی Denver Broncos را به مبلغ ۴.۶۵ دلار خریداری نمودند که رکورد گرانترین فروش فرانچایز ورزشی را در تاریخ زد.
سال ۲۰۲۲ قیمت سهام وال مارت اندکی کاهش یافت و این باعث شد راب و خواهر و برادرانش حدود ۲۷ میلیارد دلار از دست بدهند. 
راب والتون با شخصی به نام پاتریشیا راولینگز والتون ازدواج کرد ولی در اواخر دهه ۱۹۷۰ این زوج از هم جدا شدند و بعد از آن، با شخص دیگری به نام کارولین فانک ازدواج نمود. کارولین و راب والتون بیش از ۲۵ سال با هم زندگی کردند، تا این که در سال ۲۰۰۰ از هم طلاق گرفتند. راب والتون، پنج سال پس از طلاق از همسر دوم خود با ملانی لومان والتون که مربی بسکتبال بود ازدواج کرد.
حاصل ازدواج راب والتون با همسر اولش، سه فرزند بود. همسر دختر راب والتون، گرگ پنر نام دارد که در حال حاضر یکی از روسای شرکت وال مارت می باشد. 

علاقمندی راب والتون

اعتقادات راب والتونراب والتون به اتومبیل علاقه زیادی دارد و کلکسیون بزرگ خودروهای کلاسیک وی معروف اند. او یکی از علاقمندان به ماشینهای ورزشی وینتج می باشد. گفته می شود ارزش کلکسیون ماشین های راب والتون ۳۰۰ میلیون دلار است. 
اگرچه راب والتون یکی از ثروتمندترین افراد دنیا ست ولی زندگی ساکتی دارد و به ندرت در رسانه ها ظاهر می شود. او در جایی گفته مهمترین چیز برای من تخیل است.

شرکت های راب والتون

وال مارت
شرکت وال مارت راب والتونبیشترین ثروت والتون ها از وال مارت، بزرگ ترین خرده فروشی در جهان، ناشی شده است. این شرکت توسط پدر راب، یعنی سام والتون، تاسیس شد. سام والتون اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در سال ۱۹۶۲ در شهر آرکانزاس راه اندازی کرد. او تا زمان مرگش که سی سال بعد از راه اندازی این شعبه بود، وال مارت را به بزرگترین خرده فروش در جهان تبدیل کرد. طوری که ۲ هزار فروشگاه داشت و سالانه ۴۴ میلیارد دلار می فروخت.
امروزه وال مارت را به عنوان یک مجموعه خرده فروشی چند ملیتی می شناسند که زنجیره ای از هایپر مارکت ها، فروشگاه های تخفیف، و خوار و بار فروشی ها را در سراسر ایالات متحده دارد. وال مارت دارای بیش از ۱۰ هزار فروشگاه و کلاپ در ۲۴ کشور دنیا می باشد، که با ۴۶ نام مختلف در حال فعالیت هستند. وال مارت همچنین بزرگترین شرکت جهان به لحاظ درآمد است چراکه سالانه درآمدی معادل ۵۷۰ میلیارد دلار دارد. همچنین بزرگترین شرکت دنیا به لحاظ تعداد کارمندان خصوصی ست چون ۲.۲ میلیون نفر در این شرکت کار می کنند. سرمایه گذاری های وال مارت در خارج از ایالات متحده نتایج ضد و نقیضی گرفته است، چون زیرمجموعه های این شرکت در کشورهایی مثل کانادا، انگلیس، آمریکای لاتین، آمریکای جنوبی و چین نتایج خوبی دریافت کرده اند در حالیکه زیرمجموعه های آن در آلمان، ژاپن و کره جنوبی ناموفق بوده اند.

آروست بانک
شرکت آروست بانک راب والتونراب والتون ۲۵.۵ درصد از سهام این بانک را در اختیار دارد. آروست بانک، بزرگترین بانک در آرکانزاس می باشد. همچنین شعبه هایی در شهرهای آرکانزاس، کانزاس، اوکلاهاما و میسوری دارد. ارزش دفتری این بانک حدود ۲.۶ میلیارد دلار است. علاوه بر بانکداری، آروست بانک خدمات مالی دیگری را نیز ارائه می دهد، از جمله وام، سپرده، مدیریت جواهرات، مدیریت اموال، بیمه، کارت های اعتباری، خدمات وام مسکن و غیره.

فرانچایز دنور برونکوس
در آگوست 2022، والتون، دخترش کری و دامادش گرگ پنر، دنور برونکوس را به قیمت 4.65 میلیارد دلار خریداری کردند. 

Madrone Capital Partners
شرکت مدرون کپیتال، شرکت سرمایه گذاری والتون است. راب والتون از طریق این شرکت یک میلیارد دلار از سهام زنجیره ای هتل هایت را در اختیار دارد.

بنیاد خانوادگی والتون ها
بنیاد راب والتون حقوق کم، به تعویق افتادن حقوق کارمندان، امتیازات ضعیف کارکنان، تبعیض جنسیتی، تاثیر بد بر مشاغل کوچک، معاملات گسترده با چین، اجتناب از مالیات و مسائل مختلف دیگر وال مارت را برای بیش از دو دهه با مشکل رو به رو کرده بود. این نوع اتهامات عمیقا شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای رد این اتهامات، صاحبان وال مارت از جمله راب والتون مبالغ زیادی را از طریق بنیاد خود به نام بنیاد خانوادگی والتون ها اهدا نمودند. این بنیاد در حقیقت برای متحد کردن و تقویت خانواده، فرزندان و نسل های بعد است تا بتوانند راه حل هایی طولانی مدت برای مشکلات بزرگ پیدا کنند.
در سه دهه گذشته این بنیاد خیریه کمک های زیادی را انجام داده و تلاش کرده این جهان به مکانی بهتر تبدیل شود. 
راب والتون یکی از اعضای هیئت مدیره این بنیاد هست و به همراه خواهر و برادرانش، ۲ میلیارد دلار به این بنیاد کمک کرده است.

خانه و مستغلات راب والتون

خانه پارادایس والی، آریزونا
خانه های راب والتونراب و ملانی والتون در پارادایس والی آریزونا زندگی می کنند. آنها سه ملک مجاور هم در این منطقه دارند که زیربنای آنها ۲۶ هزار فوت مربع می باشد. در مجموع ارزش این سه خانه بیش از ۱۴ میلیون دلار است. 

زمین هایی در جزیره بزرگ هاوایی
ملک های راب والتون راب و دوستش بیل پوپ در یک سرمایه گذاری املاک در جزیره بزرگ هاوایی شریک هستند. در اوایل سال جاری، آنها Hokulia را خریداری کردند، یک خانه لوکس عظیم که ساخت آن به دلیل درگیری های قانونی متوقف شد. آنها اکنون تأیید اولیه برای از سر گیری این پروژه را دارند.
بر اساس اسناد دادگاه فدرال، Hokulia شامل 1800 هکتار زمین، از جمله سه و نیم مایل خط ساحلی اصلی است. به ‌علاوه، زمین گلف جک نیکلاوس سیگنچر - «تنها زمین گلف خصوصی و کنار اقیانوس در جزیره» - از وسط این ملک عبور می‌ کند. 

زمین در آسپن کلورادو
زمین های راب والتونراب والتون زمینی بزرگ در آسپن کلورادو دارد. البته ظاهرا او اخیرا این زمین را با قیمت بالای ۳۰.۸ میلیون دلار فروخته است. مساحت این زمین تقریبا ۳۳ هزار فوت مربع بوده است. 

کلکسیون ماشین های لوکس راب والتون

همانطور که گفتیم کلکسیون ماشین های راب والتون هم بسیار معروف است. خودروهایی که در گاراژ او قرار دارند عبارتند از:
Ferrari 250 GTO s/n 5575GT (قیمت حدودی ۴۰ میلیون دلار) 
Ferrari 250 GTO s/n 3607
Ferrari 250 SWB (قیمت حدودی ۴ میلیون دلار) 
Ferrari 250 GT SWB California Spyder
Ferrari 250 LM (قیمت حدودی ۱۵ میلیون دلار) 
Ferrari 250 Testa Rossa (قیمت حدودی ۴۰ میلیون دلار) 
Ferrari 275 GTB (مخصوص مسابقات)
Ferrari 250 GT Zagato Berlinetta
Ferrari 575 GT Zagato
McLaren F1 #052 
Shelby Daytona chassis CSX2286
1963 Aston Martin DP215 Grand Touring Competition Prototype
Ford GT40 MK1
راب والتون یک خودرو کوپه فراری هم داشت که در زمین مسابقه از بین رفت و در نتیجه او ۱۵ میلیون دلار از دست داد. 


سوالات متداول از راب والتون 

راب والتون چگونه موفق شد؟

راب والتون با استفاده از روش‌های نوین مدیریتی و تجارتی، به سرعت موفقیت آمیز شد و به یکی از بزرگترین شبکه‌های فروشگاهی جهان تبدیل شد. همچنین، وی با ارائه قیمت‌های پایین و برنامه‌های تخفیف، موفق به جذب مشتریان بود.

ثروت راب والتون چقدر است؟

ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۳ معادل ۵۷.۷ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

یکی از نقاط قوت راب والتون چه بود؟

یکی از نقاط قوت ساموئل رابسون والتون، تمرکز بر مشتری بود. وی با ارائه خدمات بهتر و قیمت‌های پایین، مشتریان را به خود جذب کرد.

یکی از دلایل موفقیت راب والتون چه بود؟

یکی از دلایل موفقیت راب والتون، استفاده از روش‌های نوین مدیریتی و تجارتی، ایجاد زنجیره تأمین مستقیم با تولیدکنندگان، تمرکز بر مشتری و ارائه قیمت‌های پایین برای محصولات بود.

راب والتون چطور مدیریت می کند؟

راب والتون با ایجاد ساختارهای مناسب مدیریتی و استفاده از روش‌های نوین مدیریتی، به شکلی که عملکرد شرکت همیشه زیر کنترل باشد، مدیریت می‌کند. همچنین، وی با تشکیل تیم‌های کاری موفق، به خوبی از کارکنان خود استفاده می‌کند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها