موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت دکتر احمد روستا

فرمول موفقیت دکتر احمد روستا

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

807 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/16

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی آقای دکتر احمد روستا، همراه شما عزیزان هستیم. 
با آقای دکتر احمد روستا همراه می شویم تا از تجربیات مدیریت این کارآفرین موفق برای شما صحبت کنند. 

در این فرمول آقای دکتر احمد روستا ، از تجربیات مدیریت و کسب و کار موفق خودشان و اینکه چطور شد به عنوان نابغه بازاریابی بین المللی  شناخته شدند برای شما صحبت می کنند.

 فرمول موفقیت دکتر احمد روستا


 دکتر احمد روستا کیست؟

سال 1327 در شهر یزد متولد شد. دوران ابتدایی را در یزد گذراند و به دلیل اینکه پدرشان بازرگان بودند، به ناچار به تهران مهاجرت نمودند. دوران دبیرستان در مدرسه شماره یک هدف و دیپلم را در مدرسه دارالفنون اخذ کرد.
سپس در اولین سالی که در کنکور شرکت کرد در مدرسه عالی بازرگانی، که مطرح ترین مرکز مدیریت ایران بود، پذیرفته شد و مدرک لیسانس را از این مرکز دریافت کرد.
بعد از لیسانس، به خدمت سربازی رفت و بعد از اتمام سربازی به انگلستان رفت و دوره فوق لیسانس و دکتری خود را از دانشگاه براتفورد انگلستان اخذ نمود.
سپس به ایران بازگشت و فعالیت خود را از همان مدرسه عالی بازرگانی ( دانشگاه علامه طباطبایی) آغاز نمود.

 
نقش سن و سال در یادگیری

" پیری برابر است با سیری! هر زمانی که شما صبح از خواب بلند شدید و احساس کردید نیازی به یادگیری ندارید، در واقع شما پیر شدید، فارغ از اینکه شما در چه سن و سالی هستید."
ایشان معتقدند: اگر تشنگی کسب کردن، یادگیری، تحول و پیشرفت در هر روز زندگی داشتید و برای رسیدن به اینها جستجو کردید، جوان، پویا و شاداب زندگی کردید.
زندگی پر از لحظه هاییست که شما باید کشف کنید، بیابید و استفاده کنید. نه تنها برای نیازهای خودتان بلکه برای رفع نیازهای دیگران.
دکتر روستا معتقدند جامعه ما نباید هرچیزی را بدون آنکه بفهمد، بپذیرد. در ابتدا باید خوب فهمید و اگر نمی فهمی ، خوب بپرس تا بفهمی، بعد که فهمیدی، با خلاقیت خود و کمک دیگران مسیر خود را پیدا کن و در مسیر صحیح قرار بگیر.
به اعتقاد دکتر روستا، بازاریابی به معنای تبلیغات محض نیست، بلکه قبلا از اینکه حتی کالایی ساخته شود، ابتدا باید دید نیاز مشتری چه چیزی هست؟ بازار چه کالایی را نیاز دارد؟ کمبود کجا هست و نیاز چه معنایی دارد و بعد از اینها باید نیاز جامعه را پاسخ داد.

تجربیات مدیریتی دکتر احمد روستا

به این تعریف دکتر روستا از بازاریابی توجه کنید : بازاریابی علمی است عملی و عملی است علمی!
دکتر احمد روستا بر این باور است :  کاری به نتیجه می رسد که در آن خلوص و صداقت وجود داشته باشد.
به عقیده دکتر روستا، هیچ کس نباید نا امید شود و اصولا انسانها را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد:

دسته اول کسانی که ذاتا افراد باهوشی هستند و ممکن است برای رسیدن به موفقیت به اندازه دسته دوم که ذاتا باهوش نیستند اما قطعا می توانند با تلاش و پشتکار بالا حتی از افراد باهوش هم موفق تر باشند.


مدل کسب و کار دکتر روستا

توانمندی : باید از خودتان بپرسید من چه هنری دارم؟ من چه استعدادی دارم و سوالاتی از این دست.
علاقه مندی : اگر می خواهید در کسب و کاری موفق باشید، ببینید چه چیزی در شما شور و شوق و انگیزه ایجاد می کند.
رضایت مندی : هم بعد مادی دارد و هم بعد معنوی؛ اگر کسب و کاری انجام می دهید باید سود برسانید و سود ببرید و احساس رضایت و لذت داشته باشید.


فرمول موفقیت برای ماندگاری یک کسب و کار :

صلاحیت : برای موفقیت در یک کسب و کار باید صلاحیت و مهارت لازم را داشت.
صراحت: باید صریح باشید و شفاف عمل کنید.
صداقت : درستی و راستی
صبوری : به یاد داشته باشید توسعه، فرآیندی تدرجی است نه تزریقی.
صلابت : وقتی 4نکته قبلی را رعایت کرده باشید، ناخودآگاه به صلابت خواهید رسید.


دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها