موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت مهندس شهرام شکوری

فرمول موفقیت مهندس شهرام شکوری

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

462 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/05

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی مهندس شهرام شکوری، همراه شما هستیم.
در این برنامه  با مهندس شهرام شکوری همراه می شویم تا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار مهندس شهرام شکوری برای شما صحبت کنند.

شهرام شکوری کیست؟

آقای شهرام شکوری در بهار سال1350 در خانواده ای با سطح اقتصادی متوسط به دنیا آمد. پدر او درآمد متوسطی داشت به همین دلیل نمی توانست تمام امکانات لازم را فراهم کند. شرایط طوری بود که او مجبور بود تمام راه منزل تا مدرسه را پیاده طی کند. پس از اتمام دوران راهنمایی به دلیل علاقه ی فراوانش به درس ریاضی ، رشته ی ریاضی را در دبیرستان انتخاب کرد. دوران دبیرستان سپری شد.

مهندس شهرام شکوری - بنیانگذار طرفه نگار هلو

سال چهارم دبیرستان به دلایلی که خود می گوید غرور کنترل نشده ی جوانی دلیل آن تصمیم بود تعدادی از کلاس ها را شرکت نکرد و این باعث شد امتحان نهایی را در شهریور بدهد. در همان سال در کنکور ریاضی شرکت کرد. او فقط به دو رشته کامپیوتر و عمران علاقه داشت که وقتی نتیجه کنکور آمد، قبول نشده بود. بعد از مشورت با پدرش تصمیم گرفت وارد بازار کار شود.
اولین تجربه ی کاری خود را از شرکت تعاونی شروع کرد؛ در آن زمان اقلام خواروبار به صورت کُپنی عرضه می شد، به همین دلیل تقریبا شغل فعال و پر زحمتی به حساب می آمد که او هم با توانایی بالا و برنامه ریزی، اقدام را دسته بندی می کرد تا بتواند به موقع جوابگوی مردم باشد.

راز موفقیت شهرام شکوری شد

درسال1373 در دانشگاه قزوین رشته کامپیوتر پذیرفته شد. درهمان زمان ناگزیر شد کل کار را به عمویش واگذار کند و تنها به عنوان سهامدار حضور داشته باشد. کار کردن و بی کار نماندن و پشتکار یکی از ویژگی های بارز اوست به همین دلیل در قسمت اداری سردخانه یکی از بانکهای قزوین مشغول به کار شد البته چون همزمان مشغول تحصیل بود به صورت موقتی در آنجا کار می کرد.

تجربیات مهندس شهرام شکوهی

هدف شهرام شکوری

در سال1376پس از گذشت دو سال طاقت فرسا، نرم افزار حسابداری یکپارچه وکاملی تولید کرد. در همان سال نرم افزار امور مالی اتوماتیک را که آن موقع یک ابتکار بی نظیر بود، برای کاربران غیر حرفه ای طراحی کرد. کسی که این نرم افزار را تهیه می کرد به راحتی می توانست از آن استفاده کند.
یک روز نماینده شرکتی برای بستن قرار داد ابراز تمایل کرد، اما به دلیل اینکه شرکت ثبت نشده بود کار را قبول نکرد. حالا ثبت شرکت جدی تر به نظر می رسید، با مشورت دوستانش، نام “هلو” را با شعار ظاهری زیبا وهسته ای محکم برای نرم افزارشان انتخاب و به ثبت رساندند و نام شرکت نیز “طرفه نگار” انتخاب شد به معنی برنامه نویسی خارق العاده. بدین گونه در سال1377شرکت “طرفه نگار” ثبت شد.

مقابله با مشکلات کسب و کار
او هر چند وقت یکبار نرم افزار را تحلیل می کرد و سعی داشت برای تمامی مشاغل مختلف نرم افزار تخصصی ارائه دهد، نرم افزار به تدریج تمام بازار و انواع مشاغل را در برگرفت و همزمان تغییرات سفارشی نیز انجام می شد. به تدریج تیراژ بیشتری نیز وارد بازار می شد. از سال 1381اوضاع کار متفاوت شد و دفتر به خیابان مطهری انتقال یافت.
بعد از چندی که نرم افزار هلو به معروفیت رسیده بود، به دلیل کاهش فروش متوجه شد، فروش غیر قانونی نرم افزار رواج پیدا کرده است، با وکیل مشورت کرد و با کمک مقامات انتظامی توانست جلوی کار را بگیرد. سال بعد ورژن 4 هلو را عرضه کرد، که این نیز یک دستاورد بزرگ برای او به حساب می آمد.

تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار مهندس شهرام شکوری
شناخت نیاز بازار

کمی بعد در دوره مدیریت استراتژیک ثبت نام کرد تا دانش خود را در این زمینه بالا ببرد، پس ازآن، دوره فراگیر پیام نور MBA را مطالعه کرد. دیگر زمان آن رسیده بود که ورژن 5 هلو وارد بازار شود. ابتدا رقبا می گفتند: نرم افزار هلو کوچک است! اما بعد نظرشان عوض شد، زیرا واقعیت این بود، نرم افزاری که بتواند چند هزار نفر را به طور متنوع، پوشش دهد نرم افزار بزرگی است.آقای شهرام شکوری از سال 1385 تا به کنون نیاز بازار به حسابداران آشنا به نرم افزار هلو، به شدت زیاد شده بود و در حال حاضر با ادامه این روند، هر روز متقاضیان بیشتری به جمع کاربران هلو اضافه می شود. همچنین تعداد کثیری از دانشگاه های کشور مبادرت به آموزش این نرم افزار برای نزدیک نمودن دانشجویان به بازار کار نمودند.

توسعه کسب و کار

بازار رو به رشد نرم‌افزارهای داخلی طی یک دهه گذشته، بسیاری از شرکت‌ها را ترغیب کرد تا شانس خود را در این حوزه امتحان کنند. هرچند هنوز هم مشکلاتی مانند اجرا نشدن قانون کپی‌رایت، امکان سرمایه‌گذاری کلان از این بازار را سلب کرده اما در این میان معدود شرکت‌های نرم‌افزاری موفق شدند از طریق شناسایی حوزه‌های فراگیر و بکری مانند حسابداری و کسب‌و‌کار، فصل جدیدی از تولید نرم‌افزارهای ایرانی را رقم زنند.
“طرفه نگار” یکی از پرکارترین شرکتها با بهره برداری بالا محسوب می شود. بسیار فعال و پویا، با کسب درصد بالای رضایت مشتریان؛ در آمار منحصر به فرد است و تنها دارنده تندیس حمایت از مصرف کننده از وزارت صنایع می باشد.شرکت دارای کمیته فرهنگی رفاهی است و افراد علاوه بر شرکت در برنامه های فرهنگی و تفریحی به سلایق در سالن بدن سازی، تیم فوتسال وکوهنوردی نیز شرکت می کنند.

چگونه مسیر کسب و کار خودمان را پیدا کنیم؟

فقط دانستن اینکه چگونه یک کسب و کار را راه اندازی کنید،کافی نیست ؛ شما باید بدانید کارآفرینان موفق چگونه مسیر کاری خود را سپری کردند.
زندگی افراد موفق و‌ راه‌ و روشی که این افراد طی کرده‌اند می‌تواند در‌روند پیشرفت و موفقیت‌ شما تاثیر‌بسزایی داشته باشد.
اغلب‌ کارآفرینان ابتدا با سختی و مشکلات بسیاری شروع کرده و‌ بعداً تبدیل به‌ کارآفرین شده‌اند و درآمدهای ماهیانه چند‌ 10‌ میلیونی دارند.
اگر دوست دارید تأثیرگذاری مثبت بیشتری داشته باشید و در کسب‌ و‌ کار‌خودتان‌ موفق‌تر‌ باشید، از‌ راهنمایی‌ها‌ و‌ نظرات‌ افراد‌ متخصص و کار‌ بلد استفاده کنید.
در برنامه این هفته که به نمایندگی از شما همراهان، به نزد مهندس شهرام شکوری رفتیم، نکات بسیاری را در زندگی کاری و شخصی از ایشان فرا گرفتیم، پیشنهاد میکنیم که همین الان این برنامه ویدئویی را ببینید و لذت ببرید.

تجربیات مهم برای رشد در کسب و کار

شناخت نیاز بازار
توسعه کسب و کار
مرحله ایجاد کسب و کار
مرحله شروع کسب و کار شرکت
مرحله رشد کسب و کار شرکت
مرحله تثبیت کسب و کار شرکت
مرحله نوآوری یا افول کسب و کار شرکت
مقابله با مشکلات در کسب و کار

نکات بسیاری را در زندگی کاری و شخصی شهرام شکوری

این مصاحبه که در قالب یک پادکست یک ساعته در تعریف شده است حاصل تجربیات مهندس شهرام شکوری بنیانگذاری و مدیرعامل شرکت های طرفه نگار می باشد، که با بیانی شیوا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگیش در مسیر رسیدن به این جایگاه برای شما صحبت می کند.


دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها