موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت دکتر محسن شکوه

فرمول موفقیت دکتر محسن شکوه

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

545 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/07

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی دکتر محسن شکوه  بنیان گذار آموزش زبان و آموزشگاه های زبان انگلیسی در ایران همراه شما هستیم.
در این برنامه با یکی از کارآفرینان موفق و برتر ایران، دکتر محسن شکوه همراه می شویم تا از تجربیات، تلخی ها و شیرینی های زندگی و کسب و کار دکتر محسن شکوه  برای شما صحبت کنند.

این بار اول نیست که یک کارآفرین موفق سعی کرده تجربیات خود را به عنوان فرمول موفقیت در اختیار دیگران قرار بدهد.اما هیچ فکر کرده اید که چرا با وجود این حجم از کتاب های موفقیت و انگیزشی هنوز تعداد میلیونرهایی که با تکیه بر ایده های ساده اما درخشان پولدار شده اند آن قدر کم است؟
جواب این سوال را فقط می شود در "تلاش" بسیار تا رسیدن به هدف دانست و چه بهتر که در این مسیر از تجربیات آنهایی که به سلامت به مقصد رسیده اند استفاده کنیم.

فرمول موفقیت نهایی دکتر محسن شکوه


در شرایط فعلی چگونه میتوان موفق شد؟

آموزش زبان انگلیسی در شکوه 60 و اندی سال پیش در ایران از یک آموزشگاه کوچک آغاز شد و به همت دکتر محسن شکوه که خود پزشک بود گسترش یافت و در تمام فراز و نشیب های اقتصادی و سیاسی و آموزشی کشور توانست به لطف کارایی و به روز بودن سیستم خود بقا یافته و تا به امروز سرافراز باقی بماند، این دوام خود نشانه ای از قابلیت انعطاف این سیستم  و تلاش برای ارائه آخرین روشهای تدریس زبان در ایران میبباشد..


محسن شکوه کیست؟

دکتر محسن شکوه متولد سال 1308، اهل اصفهان، بیش از 60 سال سابقه آموزش زبان را دارد و در این حوزه آموزشگر شناخته شده ای است. بیش از 100 جلد کتاب هم درباره ی متد و سیستم آموزشی که ابداع کرده نوشته است. در شرکت او همه زبان بلدند؛ حتی سرایدار و کارگران خدماتی اش. دکتر شکوه ورزشکار قابلی هم بوده است و قهرمانی پرورش اندام را در کارنامه پر بارش دارد. به زبان انگلیسی فکر می کند و راحت تر است به انگلیسی مثال بیاورد و حرف بزند. در کودکی به فرنگستان فرانسه گذاشته شد. در سن 14 سالگی برای تدریس زبان به مدارس فرستاده می شد و در آموزشگاه ابطحی استخدام شد.و با پول اندکی که دریافت می کرد کار زیادی انجام میداد. از همین دوران بود که یاد دادن به صورت یک عشق برایش در آمد. در سن 18 سالگی همراه خانواده عازم تهران شدند و به گفته ی خود استاد ” چون حتی داد و ستد های لفظی را بلد نبودم مادرم همیشه سایه به سایه دنبال من بود. آن چه دارم و هستم را مدیون حمایت خانواده می بینم.”در سال 1329، یکی از دوستانش ایشان را در یک مهمانی پیدا کرد و از او تقاضای همکاری کرد. اولین کلاسی که شروع کرد ، در آموزشگاهی به نام سوکیاس بود. مدتی بعد، یک آپارتمان دو اتاقه در لاله زار نو اجاره و تجهیز نمود . همان موقع تجهیزاتش رویایی بود. شبیه مدرسه و کلاس نبود. 12،13 تا دوست پیدا کرده بود که شاگردانش بودند. تا آخر تابستان 1329 نمی توانست آنجا بماند. آپارتمان های بزرگتری کرایه کردند و شدند شکوه. آن موقع حتی تلفظ الفبای انگلیسی را هم اشتباه می گفتند. بعد از یک سال و نیم ،هزار تا شاگرد داشتند و تمامشان هم از بزرگان شهر بودند.
سال 1330 کنکور پزشکی را به زبان انگلیسی شرکت کرد و قبول شد. در کنار پزشکی شکوه رشد کرد در تمام تهران، در سال 39 پزشکی را تمام کرد ؛ آن موقع تقریبا ده هزار شاگرد داشت. از آنجا بود که 4،5 شعبه درست کردند.

دکتر محسن شکوه  بنیان گذار آموزش زبان و آموزشگاه های زبان انگلیسی در ایران


چطور یک برند شناخته می شود؟

سیستم شکوه به این خاطر اسمش سیستم شد که صدها هزار بار راه های مختلفی را رفتند تا به بقیه درست راه را نشان دهند و این تجربه ها تبدیل به یک روش شد. و این روش چیزی نیست جز مغز من ایرانی. 
ایشان معتقدند: "من موفقیتم در به وجود آوردن یک روش یاد دادن است و این روش طوری است که همه ی ایران و همه شهرها الان شکوه دارند. اغلب آن ها هم دارند از این اسم سو استفاده می کنند. همین خودش افتخار است ، خودش موفقیت است که دیگران از اسم تو استفاده کنند."

در این برنامه تجربیات گرانی را به شرح زیر برایتان آماده کرده ایم:
توجه به استعداد های درونی 
پیگیری و پشتکار در کسب و کار
توجه به علاقمندی ها
توسعه کسب و کار 

من این فرمول موفقیت را به دانش آموزان زندگی که بی وقفه در مواجهه با ترس‌ ها می‌رقص اند، کسانی که موانع را با قاطعیت و سرکشی کنار می‌زنند، افرادی که با وجود عجیب بودن رویاهای غیرواقعی‌شان، آن ها را دنبال می‌کنند، تقدیم می کنم.
به قول تئودور روزولت : " به آن ها که جایگاه شان در کنار ترسوهایی نیست که نه شکست را می‌شناسند و نه پیروزی را"

دانلود فایل های پیوست

+1فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها