موقعیت شما در سایت:

خلاصه کتاب تخت خوابت را مرتب کن

خلاصه کتاب تخت خوابت را مرتب کن

0 نظر

0 لایک

236 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/08

ما  چه وظایفی در قبال خود داریم؟

اولین وظیه‌ات در طول روز مرتب کردن تختخواب است

 این یعنی حداقل تا شب یک وظیفه را به درستی و کامل انجام داده اید. زندگی همه‌ی ما مشکلات و سختی‌هایی دارد که با انجام کارهای کوچکی که می‌توانیم تمام و کمال آن را انجام دهیم، یعنی مقابل تمام این مشکلات ایستادگی می‌کنیم.
گاهی با همین چیزهای کوچکی که وجود دارند شما می‌توانید ماحصل روز خود را تغییر دهید. شما به دنبال چیزی هستید که به شما آرامش دهد و انگیزه‌ای برای شروع روز جدید به شما بدهد و بتواند حس غرور و افتخار را در درون شما ایجاد کند. هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین قدرت و آرامش ایمان یک فرد شود اما گاهی عمل بسیار ساده‌ای مانند مرتب کردن تختخواب‌تان می‌تواند نیروی انگیزشی لازم برای شروع بهتر روز را در شما ایجاد کند و پایان خوش و پر حاصلی را برایتان فراهم آورد.


اهمیت و ارزش کار تیمی در زندگی

همیشه در زندگی و در نزدیکی‌تان کسی را داشته باشید که به توانایی‌های شما ایمان داشته باشد و برای تو حتی از خودش نیز بگذرد. همه‌ی ما در زندگی لحظات دردناکی را خواهیم داشت پس لازم است همه‌ی ما گروهی از افراد خوب و درست را برای این راه در کنار خودمان داشته باشیم. شما به تنهایی از پس مشکلات زندگی بر نمی‌آیید، پس کسی را پیدا کنید تا زندگی خود را با او تقسیم کنید و به این باور داشته باشید که موفقیت شما در گرو اطرافیان شما است.


چه چیزی میزان شخصیت و همت هر فرد را مشخص می کند؟

تنها چیزی که مهمه وسعت قلب شماست

پس اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید دیگران را با توجه به وسعت قلب‌شان بسنجید. هیچ وقت کسی را با ظاهرش قضاوت نکن بلکه صبر کن تا وسعت قلبش را به تو نشان دهد چون وسعت قلب تنها چیزی است که میزان شخصیت و همت هر فرد را مشخص می‌کند.


مسئولیت آینده و سرنوشت ما با کیست؟

مسئولیت سرنوشت‌تان را برعهده دیگران نیاندازید

کار آسانی است که سرنوشت‌مان را به گردن نیروهای بیرونی بیاندازیم و از تلاش دست برداریم، چون اعتقاد داریم سرنوشت علیه ماست. می‌توان این گونه پنداشت که محل زندگی، نحوه رفتار والدین و ... همگی آینده‌ی ما را تعیین می‌کند. مردم عادی و زنان و مردان بزرگ همگی در برابر مشکلات متفاوت و سخت زندگی‌شان شخصیت‌های بزرگی شدند زیرا در مقابل مشکلات ایستادند و کنار نکشیدند.
گاهی اوقات ممکن است حتی در برابر مشکلات با وجود تلاش بسیار زیادتان به نتیجه دلخواه نرسید اما فوری فکر نکنید بدبخت و بدشانس هستید و همچنان نگاه‌تان رو به آینده باشد و برای آینده تلاش کنید.


چطور در شرایط سخت قدرتمند باشیم؟

انرژی لازم برای شروع دوباره

ممکن است مشکلات زندگی شما را در شرایطی قرار دهند که برای رویارویی با آنها آنقدر خسته شوید که دیگر انرژی کافی برای دوباره شروع کردن نداشته باشید، اما سعی کنید حتی از آن شرایط سخت نیز برای قویتر شدن خود استفاده کنید و با استفاده از تجربیات و درس‌هایی که می‌آموزید با قدرت‌تر به سمت مشکلات و اهداف بعدی‌تان حرکت کنید.
همان شکست‌ها و تجربیات سخت هستند که باعث قدرتمندی شما خواهند شد و به شما می‌آموزند که هر کسی ممکن است خطا کند ولی قدرتمند کسی است که از شکست و خطاهایش درس بگیرد و از تجربیات سخت خود کسب قدرت کند. سعی کنید تجربیات سخت خود را برای دیگران نیز بازگو کرده و آنها را برای مواجهه با موانع زندگی آماده کرده و به آنها انگیزه دهید.
شما نمی‌توانید در زندگی از شرایط سخت فرار کنید. شرایط سخت و مشکلات به دنبال شما می‌آیند پس سعی کنید تا  می‌توانید از این شرایط درس بگیرید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.


ریسک پذیری برای رسیدن به موفقیت

در مواجهه با مشکلات و موانع زندگی برای هر نوع عمل جسورانه‌ای آماده باشید. ریسک یکی از اجزای تفکیک‌ناپذیر مسیر موفقیت است، پس سعی کنید جسارت لازم برای هر اقدامی را به دست آورید. البته قبل از آن نیز خوب فکر کنید، حتی اگر فکرتان فوری و بدون در نظر گرفتن عواقب آن باشد. ولی به اینکه می‌خواهید چه کاری را انجام دهید فکر کنید و پس از جسارت کرده و کار لازم را انجام دهید.
ممکن است شما در وجودتان ظرفیت‌ها و استعدادهای بالایی داشته باشید ولی تنها به این دلیل که از ریسک کردن و برخورد با هر شکستی هراس دارید نمی‌توانید به استعدادهای بالای خود دست یابید و آنها را کشف کنید. در اصل هر کسی که جسارت داشته باشد بالاخره برنده می‌شود. زیرا بدون اینکه به سمت مشکلات‌تان حرکت کنید و اقداماتی را انجام دهید هرگز نمی‌فهمید چه توانایی‌هایی در وجودتان نهفته است و می‌توانید چه کارهای اعجاب‌آوری را انجام دهید.


افرادی که شجاع نیستند چه بلایی سرشان میاید؟

سعی کنید در مسیر زندگی همواره شجاعت داشته باشید، زیرا اگر شجاع نباشید تا بتوانید خودتان مسیرتان را ولو با وجود شکست‌های متوالی مشخص کنید اشخاصی دیگر برای شما تصمیم میگیرند. زمانی که شما شجاعت نداشته باشید افراد شجاعی پیدا خواهند شد که به شما زور بگویند تا شما را به هر سمتوسویی خودشان می‌خواهند بکشانند.
بدون شجاعت شما هرگز به اهدافتان دست نخواهید یافت، اما اگر شجاع باشید زورگویان را کنار زده و به اهداف خود دست خواهید یافت. زورگوها قدرت خود را از ترس دیگران به دست می‌آورند پس اگر شما بترسید قطعاً کسی از این ترس شما سوءاستفاده خواهد کرد و به شما زور خواهد گفت.
در زندگی برای رسید به اهدافتان باید شجاع باشید، زیرا هر لحظه ممکن است افراد زورگو ترس شما را ببینند و به سمت شما حمله کنند. این شجاعت در اعماق وجود هر کدام از ما وجود دارد، فقط کافی است تا کمی خود را درگیر چالش کنیم تا شجاعت وجودمان را بیدار کنیم.


چطور توانایی های خود را بیدار کنیم؟

در برهه های مختلف زندگی همگی با لحظه های تاریکی مواجه خواهیم شد

شاید حتی این شرایط از دست دادن یکی از عزیزانتان باشد که قطعا خیلی سخت است اما سعی کنید در هر شرایطی بهترین خود باشید. کافی است در هر شرایط سختی به واقعیت زندگی خود فکر کنید و به درون خود رجوع کنید و توانایی‌های خود را بیدار کنید.


نقش امید در زندگی

امید تنها چیزی است که ما داریم

امید تنها چیزی است که باعث می‌شود تا شرایط سخت و ناملایمات زندگی را تحمل کنیم. با امید می‌توانیم در هر شرایطی زنده بمانیم، تحمل کنیم، از شرایط سخت خارج شویم و با وجود زخم‌ها و خستگی‌های فراوان دوباره به سمت رشد حرکت کنیم.
امید تنها چیز با ارزشی است که می‌توانیم به هم هدیه دهیم. مردم اگر کنار هم باشند راحت‌تر می‌توانند هر کاری را انجام دهند پس لازم است در شرایط سخت به یکدیگر امید دهیم تا بقیه مردم نیز نیرو بگیرند، قوی شوند و بتوانند ما را برای رساندن جامعه به رشد و تعالی یاری دهند.
همگی ما ممکن است روزی تا خرخره در مشکلات فرو رویم و هیچ نیرویی برای ادامه دادن نداشته باشیم. این دقیقاً همان زمانی است که باید امید بگیریم و این امید را به دیگران نیز منتقل کنیم که هنوز فردایی هست پس می‌توانیم هنوز به تلاشمان ادامه دهیم.


تسلیم نشدن تورو به رویاهات میرسونه

سعی کنید یاد بگیرید تسلیم نشوید و کنار نکشید، زیرا ممکن است تنها یک قدم تا موفقیت فاصله داشته باشید. زندگی پر از لحظه‌های سخت است اما هرگز فراموش نکنید که همواره کسی هست که شرایطش از شما بدتر باشد.
اگر فقط شروع به تاسف و گلایه کنید چیزی به دست نخواهید آورد جز اینکه زندگی برایتان سخت‌تر شود و تحمل و امیدتان به زندگی را از دست بدهید و خود را از مسیر موفقیت دور کنید. از رویاهایتان دست نکشید تا تحمل ناملایمات برایتان آسان شود و مطمئن باشید همه چیز عالی خواهد شد.
• کار امروز را به فردا نیندازید.
• کسی را پیدا کنید که در زندگی شما را یاری کند و همواره در کنارتان باشد.
• به همه احترام بگذارید بدون توجه به ظاهر و میزان دارایی‌شان.
• این را بدانید که زندگی همیشه بر وفق مرادتان نخواهد بود و گاهی اوقات شکست خواهید خورد.
• ریسک کنید و قوی باشید تا بتوانید در مقابل زورگویان بایستید.
• شکست خورده‌ها را بالا بکشید و تسلیم نشوید.
اگر این کارها را انجام دهید می‌توانید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کنید.


ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها