موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه تی دی جیکس

زندگی نامه تی دی جیکس

0 نظر

0 لایک

171 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/27

توضیحات

تی دی جیکس، کشیش، نویسنده، فیلمساز و سخنران انگیزشی اهل ایالات متحده آمریکا است. در این پست به جزئیات زندگی او می پردازیم.

توماس دکستر جیکس، که با نام تی دی جیکس هم شناخته می‌شود، یک فیلمساز، کشیش، سخنران و نویسنده مشهور اهل آمریکا است. او در تاریخ 9 ژوئن 1957 در ایالت ورجینای غربی در جنوب آمریکا به دنیا آمد. جیکس در شهر واندالیا که در ورجینای غربی واقع شده، بزرگ شد. سخنرانی‌های تی دی جیکس به طور معمول انگیزشی هستند و برای افراد زیادی در سراسر جهان، منبع الهام و انرژی مثبت بوده‌اند. او به خاطر سمینارهای شجاعت خود در ایران شناخته شده است.


زندگی شخصی تی دی جیکس


زندگی شخصی تی دی جیکس

تی دی جیکس، یا همان توماس دکستر جیکس، چهارمین فرزند ارنست و اودیت بود. والدین او شخصیت‌های خاص و منحصر به فردی داشتند و تأثیر زیادی بر شخصیت موعظه‌گر و سخنران تی دی جیکس گذاشتند. مادرش، اودیت، معلم اقتصاد بود و فرزندانش را به گونه‌ای تربیت کرده بود که بتوانند مستقل و خودکفا زندگی کنند و کارهای روزمره‌شان را مانند نظافت و آشپزی به صورت خودمدیری انجام دهند. پدر تی دی جیکس، ارنست، یک کارآفرین سیاه‌پوست بود و در زمانی که او به کارافرینی مشغول بود، این حرفه در بین افراد سیاه‌پوست رایج نبود. ارنست به عنوان یک کارآفرین سیاه‌پوست نقش مهمی داشته و از نارسایی کلیه رنج برده است. به همین دلیل تی دی جیکس تا سال 1976 مسئولیت مراقبت از خانواده‌اش را، به ویژه از پدرش، بر عهده داشت. پس از درگذشت پدرش، تی دی جیکس وارد دانشگاه ورجینیا شد، اما به دلیل مشکلاتی از دانشگاه اخراج شد. سپس در کارخانه کاربید مشغول به کار شد و در همان زمان با سریتا آشنا شد. در ماه مه 1982، با سریتا ازدواج کردند و پنج فرزند از این ازدواج به دنیا آمد.


تجربه های شغلی تی دی جیکس


تجربه های شغلی تی دی جیکس

تی دی جیکس در زندگی خود تجربه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف شغلی داشت. او به عنوان یک کارمند تحویل روزنامه، کارگر در باغ مادرش، کارگر در کارخانه کاربید، کارمند در کارگاه‌های محلی، و حتی استاد موسیقی در کلیسا مشغول به کار بوده است. همچنین، او در دانشگاه ورجینیا ثبت نام کرده بود، اما به دلیل مشکلاتی از دانشگاه اخراج شد. پس از اخراج از دانشگاه، او به کارخانه کاربید رفت و به صورت پاره‌وقت در آنجا مشغول به کار شد.


آغاز کار تی دی جیکس به عنوان سخنران انگیزشی


آغاز کار تی دی جیکس به عنوان سخنران انگیزشی

تی دی جیکس از کودکی بیشتر وقت خود را در معابد و کلیساها گذراند و به او لقب "پسر مقدس" داده شد. او علاقه زیادی به سخنرانی داشت، اما به دلیل لکنت زبان او، اطرافیان اجازه سخنرانی به او را نمی‌دادند. در سال 1976، او به آرزوی خود رسید و اولین سخنرانی انگیزشی خود را انجام داد. او در سال 1982 کشیش معبد بزرگ امانوئل در ویرجینیای غربی شد. این کلیسا جایگاهی بود که مردم بدون تبعیض نژادی و قومی به هم می‌پیوستند. تی دی جیکس با تلاش‌های خود کلیسا را گسترش داد و اعضای آن به 300 نفر افزایش یافتند. او به سخنرانی پرمخاطب تبدیل شد و با تدابیر خود توانست تعداد زیادی از اعضای سفید پوست را به کلیسا اضافه کند. در سال 1988، به فرقه "Higher Ground Always Abounding Assemblies" پیوست. در سال 1994، با حضور در اولین برنامه تلویزیونی خود، اولین سخنرانی انگیزشی خود را ارائه داد. هدف اصلی او حل مشکلات مردم و کمک به رشد شخصی آن‌ها بود. در سال 1997، تی دی جیکس و همسرش به عنوان کلید شهر دالاس شناخته شدند و تعداد اعضای کلیسا به 14000 نفر افزایش یافت. او و همسرش در دالاس برنامه‌های مختلفی برای کمک به افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده انجام دادند. یکی از فعالیت‌های مهم او توجه به زنانی بود که رها شده بودند و مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند. او مدرسه‌ای به نام "Woman Thou Art Loosed" را تأسیس کرد و زنان را تشویق به پیشروی و کسب موفقیت کرد. تی دی جیکس از موسیقی، نمایش و تئاتر بهره‌گرفت تا رسالت خود را بهتر انتقال دهد. او اولین تئاتر خود را در سال 1999 با عنوان "Woman, Thou Art Loosed" اجرا کرد و برنده "Gospel Play Honors" شد. همچنین در سال 2001، نسخه تلویزیونی این نمایش در بیش از یک میلیارد خانه پخش شد. تی دی جیکس، با وجود اینکه از اصلیت او سیاه‌پوست آفریقایی است، توانست بر تمامی فرقه‌ها و نژادها تأثیر بگذارد و مشکلات مردم در سراسر جهان را حل کند. او با شعار "هر چیزی برای خداوند امکان‌پذیر است" به کمک مردم در جهت پیشرفت خود کمک کرد.



تلاش های تی دی جیکس

• در سال 1995، "TDJ Enterprises" (شرکت تی دی جیکس) تأسیس شد و کتاب‌های او منتشر و فیلم‌هایش تولید می‌شد.
• او از سال 1995 تا 1996 میزبان برنامه رادیویی و تلویزیونی آماده‌باش بود که هفتگی پخش می‌شد.
• در سال 1996، خانه پاتر در دالاس تأسیس شد.
• در سال 2005، شرکت در مراسم مشایعت جورج دبلیو بوش جهت بازدید از مناطق ویران‌شده توسط طوفان کاترینا صورت گرفت.
• در سال 2009، برگزاری دعای صبح زود برای باراک اوباما در کلیسای سنت جان در واشنگتن دیسی انجام شد.


جوایز و دستاوردهای تی دی جیکس


جوایز و دستاوردهای تی دی جیکس

• در چهل و ششمین جوایز Grammy در سال 2003، آلبوم “A Wing and a Prayer” جیکس به عنوان بهترین آلبوم انجیل انتخاب شد.
• آلبوم انجیل "Live at The Potter’s House" نامزد جوایز Grammy و Dove شد.
• در میان "10 رهبر مذهبی برتر" آمریکا، جیکس توسط پی بی اس Religion and Ethics Newsweekly معرفی شد.
• در شماره 17 مجله‌ی تایم سال 2001، این عنوان منتشر شد: آیا جیکس بیلی گراهام بعدی است؟



جملات انگیزشی توماس دکستر جیکس

• شروع کنید به هنر ارتباطات؛ چرا که سکوت نه طلایی است و نه رضایت بخش.
• متاسفانه بسیاری از ما زندگی خود را به انجام چیزهایی محدود کرده‌ایم که فقط آموخته‌ایم. بسیاری هم دیگران راضی می‌کنند یا نیازهای دیگران را برآورده می‌کنند، اما از خود لذت نمی‌برند. تعجبی نیست که زندگی‌شان شادی نمی‌آورد.
• دست از انتخاب هدف خود بر اساس ارزش‌های مالی بردارید؛ چرا که چشم‌انداز شما احتمالاً بزرگ‌تر از حقوق شما است.
• حتی اگر روی ویلچری می‌لرزید، اقدام کن؛ حتی اگر از ترس لرزان هستی!
• در بیابان باید بفهمید چه برنامه‌ای برای شماست؛ برنامه‌ی شخص دیگری را نمی‌توانید اعتماد کنید. فقط برنامه‌ای از جانب خدا کافی خواهد بود.
• کسانی که همه چیز را به پروردگار می‌سپارند، در نهایت پروردگار را در همه‌چیز خواهند یافت.
• انرژی خود را برای نگرانی نصرف نکنید؛ بلکه آن را برای داشتن ایمان به‌کار ببرید.
• همیشه بهترین خود باشید و به تایید خود از خداوند اکتفا کنید؛ نیازی به تایید دیگران ندارید.
• برای داشتن شخصیت بهتر، یاد بگیرید احساس خوبی به خودتان داشته باشید.
• حرف‌های منفی ممکن است تو را از تبدیل شدن به آنچه برایت خلق شده‌ای، بازدارد.
• مردم تو را همانطور می‌بینند که خودت، خودت را می‌بینی.
• انتخاب شماست که شاد باشید! ذهنتان را آماده کنید تا از زندگی لذت ببرید.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها