موقعیت شما در سایت:

زندگی نامه وارن بنیس

زندگی نامه وارن بنیس

0 نظر

0 لایک

174 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/10/19

توضیحات

وارن بنیس روان‌شناس و مشاور چهار رئیس‌جمهور آمریکا، در نیویورک متولد شد. که اورا پدر علم رهبری جهان می نامند. در این پست به جزئیات زندگی او می پردازیم.

وارن گامالیل بنیس یک محقق، مشاور، نویسنده، و دانشمند مدیریت و منابع انسانی، به‌ویژه در زمینه‌های ساختار سازمانی و رهبری معاصر است. او یک راهنمای برجسته در حوزه مطالعات رهبری معاصر به شمار می‌آید. بنیس به عنوان یک استاد بزرگ در زمینه مدیریت کسب‌وکار و رئیس بنیان‌گذار مؤسسه رهبری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی فعالیت می‌کند.


وارن بنیس کیست؟


وارن بنیس کیست؟

وارن گامالیل بنیس، در تاریخ هشتم مارس 1925، در وستوود، نیوجرسی، به دنیا آمد. او از خانواده‌ای از طبقه کارگر بود. دوران کودکی و نوجوانی خود را در نیوجرسی گذراند. در سال 1943، در زمان جنگ جهانی دوم، وارن به ارتش ایالات‌متحده پیوست و به عنوان یکی از جوان‌ترین افسران پیاده‌نظام در جنگ شرکت کرد. به دلیل خدمات ممتازی که در طول جنگ ارائه داد، او موفق به دریافت جایزه قلب ارغوانی و ستاره برنزی شد. پس از پایان جنگ، در سال 1947، وارن بنیس وارد دانشکده انتیاک شد و در سال 1951، مدرک کارشناسی خود را از این دانشگاه گرفت. در سال 1952، او گواهینامه افتخاری از دانشکده اقتصاد و جایزه هیکس فلو از دانشگاه ام‌آی‌تی را گرفت. رئیس دانشکده انتیاک به نام داگلاس مک‌گرگور، که یکی از بنیان‌گذاران فلسفه مدرن مدیریت بود، بنیس را به عنوان یک کارآموز پذیرفت. بعداً، هر دو نفر به عنوان استادان دانشکده مدیریت سلون ام‌آی‌تی خدمت کردند. وارن بنیس در سال 1955 مدرک دکترای علوم اجتماعی و اقتصاد را از دانشگاه ام‌آی‌تی گرفت و بلافاصله به مقام ریاست بخش مطالعات سازمانی ام‌آی‌تی رسید.


موفقیت های وارن بنیس


موفقیت های وارن بنیس

از سال 1967، وارن بنیس سعی کرد نظریه‌های مدیریت را به عمل تبدیل کند. به همین دلیل، در سال 1971، پیشنهادات مقام سرپرست دانشگاه دولتی نیویورک در بوفالو و ریاست دانشگاه سین سیناتی را پذیرفت. در طول دوره ریاست خود، دو کتاب در حوزه مدیریت به نام‌های "یادگیری در انزوا" (1973) و "توطئه ناخودآگاهانه: چرا رهبران نمی‌توانند رهبری کنند" (1976) نوشت.
در سال 1979، پس از تجربه یک سکته قلبی، تصمیم گرفت به زندگی معلمی، مشاوره و نویسندگی باز گردد. به همین دلیل، به هیئت علمی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پیوست. وارن بنیس تا سال 2002 در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی فعالیت می‌کرد و در همان سال به اومیکرون دلتا کاپا پیوست. وارن گامالیل بنیس طی مدت زمانی از خود به عنوان یک مشاور برجسته به چهار رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و چندین شخصیت معروف و بزرگ در دنیای کسب و کار و کارآفرینان مشهور مشاوره ارائه داد. او همچنین به شرکت‌های متعددی از لیست شرکت‌های فورچن 500 نیز مشاوره ارائه داد.



دوران پایانی زندگی وارن بنیس

در دوران پایانی زندگی‌اش، بنیس عضو هیئت‌علمی دانشگاه هاروارد و دانشگاه بوستون بود و در مؤسسه هندی مدیریت کلکته، دانشکده کسب‌وکار جهانی و دانشکده کسب‌وکار برای مدیریت تدریس کرد. او به عنوان رئیس انجمن مشاوره مرکز رهبری عمومی در دانشکده کندی دانشگاه هاروارد نیز فعالیت می‌کرد. در نهایت، وارن گامالیل بنیس، که به عنوان "پدر رهبری مدرن" شناخته می‌شود، در تاریخ 31 جولای 2014 از دنیا رفت.



آثاری که از بنیس به جا مانده

وارن بنیس حدود 27 کتاب نوشته است که برخی از مشهورترین‌ها شامل "رهبران" و "جستارهایی در رهبری" هستند. این کتب به 21 زبان ترجمه شده‌اند و جزو کتب پرفروش هم محسوب می‌شوند. از جمله آثار وی، کتاب "یک زندگی ابداع شده" نیز نامزد جایزه پولیتزر بوده است. به طور خاص، کتب اخیر وی مانند "سازمان‌دهی نبوغ" (1997)، "رهبران مشترک" (1999)، و "مدیریت رؤیا" (2000) به موضوعاتی همچون رهبری، داوری، تغییر سازمانی و همکاری خلاقانه می‌پردازند. کتاب "آدم‌های کم معاشرت و بدقلق" (2002) نیز تفاوت‌ها و شباهت‌های رهبران جوان و سالمند را مورد بررسی قرار داده است. در دهه‌های گذشته، وارن بنیس به عنوان یک ارائه‌دهنده برجسته مدیریت شناخته شده است. مجله وال‌استریت در سال 1993 او را در بین ده سخنران محبوب مدیریت قرار داده و مجله فوربز در سال 1996 او را به عنوان "رئیس مرجع‌های رهبری" نام‌گذاری کرده است. همچنین، در سال 2000، فایننشال تایمز او را "استادی که رهبری را به عنوان یک رشته دانشگاهی محترم تثبیت کرد" دانسته و در آگوست 2007، مجله بیزنس ویک او را به عنوان یکی از ده رهبر اندیشمند در کسب‌وکار رتبه‌بندی کرده است.


بهترین کتاب وارن بنیس


بهترین کتاب وارن بنیس

"جستارهایی در رهبری" یک کتاب از وارن بنیس است که در آن به مباحث مختلف مرتبط با رهبری می‌پردازد. این کتاب یکی از حدود 27 کتاب نوشته شده توسط این نویسنده برجسته است. در این مجموعه مقالات و جستارها، بنیس به بررسی مسائل و چالش‌های مختلفی که در زمینه رهبری به وجود می‌آید، می‌پردازد. کتاب "جستارهایی در رهبری" شامل تحلیل‌ها و نقدها در مورد موضوعاتی همچون سبک‌های مختلف رهبری، مفاهیم مدرن در حوزه مدیریت و رهبری، تأثیرات رهبری در سازمان‌ها، و دیگر مسائل مرتبط با علم رهبری است. این کتاب به زبان ساده ولی با عمق، تجربیات و دیدگاه‌های نویسنده را در حوزه رهبری به خواننده ارائه می‌دهد و به عنوان یکی از آثار مهم بنیس در این زمینه شناخته می‌شود.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها