موقعیت شما در سایت:

زندگینامه ژونگ شانشان

زندگینامه ژونگ شانشان

0 نظر

0 لایک

1271 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/03

توضیحات

زندگینامه ژونگ شانشان موسس و رئیس نونگ فو اسپرینگ
ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۳ معادل ۶۸ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

ژونگ شانشان اولین میلیاردر چینی

ژونگ شانشان یک بیزنسمن میلیاردر چینی ست. او یک کارآفرین و موسس و رئیس شرکت نوشیدنی های نونگ فو اسپرینگ است و همچنین صاحب عمده سهام شرکت داروسازی بیولوژیکی وانتای پکن می باشد. تا به تاریخ مارس ۲۰۲۳، او ثروتمندترین فرد چین شناخته شده و دارایی او معادل ۶۸ میلیارد دلار می باشد. منبع ثروت او بیشتر از صنعت نوشیدنی ها و داروست.
ژونگ در سال ۱۹۵۴ در شهر هنگ ژو چین به دنیا آمد. می توان گفت که او دوران کودکی سختی را گذراند و در آشوب های انقلاب کمونیستی چین بزرگ شد. خانواده او تحت تعقیب مقامات چینی بودند و او در طول این انقلاب فرهنگی چین در سن ۱۲ سالگی از مدرسه ابتدایی خود اخراج شد و در صنعت ساخت و ساز کار پیدا کرد. در سال ۱۹۷۷، او در دانشگاهی که الان نام آن ژجیانگ رادیو و تلویزیون است ثبت نام نمود و به مطالعه زبان چینی پرداخت. او در دفتر روزنامه ژجیانگ دیلی یک روزنامه نگار بود. او حتی قبل از آن مدتی به عنوان تراشکار، نجار و پرده فروش هم کار کرد، تا اینکه سال ۱۹۸۸ تصمیم گرفت از دفتر روزنامه بیرون بیاید و وارد بیزنس شود. سال ۱۹۸۸، ژونگ به شهر هاینان نقل مکان کرد. هاینان جزیره ای در نزدیکی ساحل جنوبی چین است. ژونگ زمانی که در این جزیره بود شروع به فروش قارچ، میگو و لاک پشت نمود. سپس در شرکت تولید نوشیدنی واهانا مشغول به کار شد و مکمل های دارویی می فروخت.
بیوگرافی ژونگ شانشانژونگ فردی ست که از او مشخصات زیادی در دسترس نیست تا جایی که رسانه های چینی او را گرگ تنها نامیده اند. او یک آپارتمان در منطقه خیو در هنگ ژو خریداری کرد و در آنجا مسکن گزید. دفتر شرکت نونگ فو اسپرینگ هم در همین منطقه خیو قرار دارد. این منطقه به دلیل نزدیکی به دریاچه غربی دیدنی شهر، در چین شهری شناخته شده است. ژونگ با شخصی به نام لو شیائوپینگ ازدواج کرده و سه فرزند دارند. 
سال ۱۹۶۶، ژونگ یک شرکت تولید آب معدنی در هنگ ژو تاسیس کرد که بعدا تبدیل به شرکت نونگ فو اسپرینگ شد. سال ۱۹۹۹، نونگ فو اسپرینگ حذف مواد معدنی طبیعی از آب معدنی های خود را متوقف کرد. این کار، یک حرکت بازاریابی هوشمندانه بود و کمک زیادی به افزایش تعداد مخاطبان آنها نمود. استفاده از آب های مقطر در آن زمان پدیده ای رایج در چین بود. هر چند همان زمان هم نگرانی هایی در ارتباط با فواید کم آب مقطر وجود داشت. تحت مدیریت ژونگ، کمپانی او تبدیل به بزرگترین تولید کننده آب معدنی در چین شد، به علاوه اینکه بزرگترین تولید کننده نوشیدنی در جهان هم بود. این شرکت حتی غول های بزرگی مثل کوکا کولا، واتسونز و پپسی را شکست داد و تبدیل به پر فروش ترین برند نوشیدنی بسته بندی در جهان شد. ژونگ برای درک بهتر انواع مشتری های شرکت نونگ فو اسپرینگ از تکنولوژی جدید بهره برد. استفاده از محاسبات کلاود و بیگ دیتا مزیت کلیدی او بر رقبایش بود. همین باعث رشد تصاعدی شرکت در سراسر کشور چین شد و نونگ فو اسپرینگ را از یک شرکت معمولی تبدیل به یک غول با ویژگی های منحصر به فرد کرد. به گزارش یک تحقیقات، سال ۲۰۱۲ آب معدنی نونگ فو اسپرینگ تبدیل به محبوبترین آب معدنی در چین شد. از همان سال به بعد دیگر فروش اول نوشیدنی های بسته بندی در چین، همین برند نونگ فو اسپرینگ بود که تا هشت سال بعد هم همین رتبه اول را نگه داشت. ژونگ شانشان در حال حاضر به عنوان رئیس این شرکت، مستقیما فروش محصولات، برندینگ و بخش منابع انسانی نونگ فو اسپرینگ را مدیریت می کند.
 بیوگرافی ژونگ شانشانعرضه عمومی اولیه نونگ فو اسپرینگ در سپتامبر ۲۰۲۰، یک شبه ثروت ژونگ را به شدت افزایش داد. یعنی ثروت او را از ۱۹ میلیارد دلار به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رساند و همین هم او را به ثروتمندترین فرد چین تبدیل کرد. رشد او با موج ثروتی که وارد چین شد همراه بود. ژونگ همچنین تا سپتامبر ۲۰۲۰، صاحب ۷۵ درصد از سهام شرکت داروسازی بیولوژیکی وانتای پکن شد. این شرکت همچنین آزمایش های تشخیصی سریع برای بیماری های عفونی از جمله کووید-19 انجام می دهد. وانتای آپریل ۲۰۲۰ عمومی شد، و این خرید سهام موجب افزایش ثروت ژونگ گردید. تا ژانویه ۲۰۲۱، سهام او در نونگ فو اسپرینگ به ۸۴.۴ درصد رسید و او رئیس این شرکت شد. سال ۲۰۲۱ ژونگ به دلایل شخصی  از بورد هیئت مدیره وانتای خارج شد. ظاهرا مقدار زیادی از سهام باقی مانده شرکت هم در دست خویشاوندان او قرار دارد.

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات ژونگ شانشانژونگ شانشان را با عنوان گرگ تنها می شناسند، چون هم مصاحبه های بسیار کمی را با مدیا های مختلف انجام داده و هم اینکه اصلا درگیر سیاست و سیاسیون نیست. او همچنین با دیگر خانواده های ثروتمند در چین نیز مراوده ای ندارد. ژونگ حتی خودش هم بیان کرده که “من فردی بسیار خصوصی هستم و اهمیت هم نمی دهم که همکارانم چکار می کنند یا به چه می اندیشند.”
ژونگ همچنین به داشتن شخصیتی خشن شهرت دارد و معمولا از زیر پا گذاشتن حرف هایش امتناع می کند. یکی از شرکای تجاری سابق ژونگ در مصاحبه ای با رسانه های چینی گفت که او یک بار برای سخنرانی بر روی استیج رفت و به محض اینکه لب به سخن گشود به همه به نوعی توهین کرد.
ژونگ شخصی بسیار سخت کوش است که از آب طلا ساخته. اهل ولخرجی هم نیست. چیز زیادی در ارتباط با زندگی شخصی او نمی دانیم. جزء ده نفر اول ثروتمند دنیا بودن در قرن بیست و یک، آن هم بدون داشتن هیچ فعالیتی در هیچ یک از حوزه های نوظهور مثل آی تی، ماشین های الکتریکی، یا فروش های سازمان یافته، شاید کمی عجیب باشد مخصوصا اگر کارت را هم با کارگری شروع کرده باشی. اما ژونگ از سال ۲۰۲۰ به بعد پیشرفت زیادی در بیزنسش کرد. شانشان برای رسیدن به این موقعیت، در زمینه رسانه، فروش و حتی کشاورزی تجربه های زیادی داشته است.

شرکت های ژونگ شانشان

شرکت نونگ فو اسپرینگ
 شرکت های ژونگ شانشانژونگ شانشان بعد از مدتی که وارد کارهای مختلف شد و تجربه هایی کسب کرد متوجه شد که چقدر بازار غذای سالم پرطرفدار است و پتانسیل دارد. به خاطر همین اول یک شرکتی را تاسیس کرد که در آن قرص لاک پشت می فروخت (از قدیم می گفتند که لاک پشت برای سلامتی و طول عمر مفید است). با این که نتیجه مثبتی از بیزنس تازه تاسیس خود گرفته بود ولی چون رقابت در آن زیاد بود ژونگ به این فکر افتاد که چطوری در این بازار رقابتی راه مناسب رشدش را پیدا کند. بعد نتیجه گرفت که هر اتفاقی هم که بیفتد به هر حال نوشیدن آب جزء ضروری ترین نیازهای مردم است. این شد که سال ۱۹۹۶ او شرکت نونگ فو اسپرینگ را تاسیس کرد. 
با اینکه در طی این مدت نوشیدنی های دیگری مثل چای و آبمیوه و موارد دیگر را هم به مجموعه اضافه کرد ولی همان آب بود که ثروتی که الان دارد را برایش به بار آورد. اکنون محتوای محصولات این شرکت شامل ۱۰ مدل منبع آب طبیعی می باشد. در ابتدا این شرکت از آب دریاچه ژجیانگ به عنوان آب معدنی استفاده می کرد. 
نونگ فو اسپرینگ در سال ۲۰۰۱ تبدیل به یک شرکت سهامی خاص شد. شرکت سهامی خاص یعنی شرکتی که در بازار بورس قابل معامله نیست اما سهام آن از طریق مردم و به صورت غیررسمی خرید و فروش می شود. رفته رفته شرکت نوپای شانشان به بزرگترین شرکت آب معدنی چین تبدیل شد و الان هم که جزء سه برند برتر در زمینه چای و آب میوه محسوب می شود.
تبلیغات این شرکت سهم به سزایی در موفقیت آن داشته است. تبلیغاتی که در آن اشاره شده بود که آب شرکت نونگ فو اسپرینگ حاوی مواد معدنی قابل توجهی در نسبت با آب های تصفیه شده و دیگر رقبای تولید کننده آب معدنی ست. شرکت نونگ فو اسپرینگ همچنین در زمینه ورزش نیز فعال است و یکی از کارهایی که در این زمینه کرده بستن قراردادی دو ساله با فدراسیون بین المللی شنا ست. 
نونگ فو اسپرینگ به غیر از آب معدنی محصولات متنوع دیگری نیز تولید کرده است از جمله قهوه و چای و همچنین تولیداتی در زمینه ماست و برنج. شرکت آب معدنی ژونگ شانشان تا دو سال بعد از ساخت اولین بطری آب معدنی، مواد معدنی را از ترکیبات آب حذف می کرد ولی از سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفت اولین آب واقعا طبیعی را عرضه کند. در حال حاضر محتوای محصولات شرکت از ده نوع منبع آب معدنی در سراسر چین تامین می شود. الان این شرکت تصمیم گرفته از منابع دیگری استفاده کند و می خواهد اولین منبع آب خود را از خارج از کشور و از چشمه ای در نیوزیلند بگیرد و در حال بستن قرارداد و تهیه مقدمات آن است. 
در سال ۲۰۰۳ شرکت نونگ فو اسپرینگ برای اولین بار محصول دیگری را وارد چرخه تولید خود کرد. محصولی به نام نونگ فو اورچرد Nongfu Orchard که از نوشیدنی های میوه ای بود و داخل بطری هایی پر از دانه های میوه ای بود‌. شرکت ژونگ شانشان در سال ۲۰۰۸ نوشیدنی هایی با عنوان ویتامین های محلول در آب عرضه کرد و در سال ۲۰۱۱ خط تولید نوشیدنی چای بدون قند را کلید زد. 
آخرین محصولاتی که توسط این شرکت ارائه شده، در سال ۲۰۱۹ شامل تولیداتی در زمینه قهوه است. در سال ۲۰۱۲ نوشیدنی های شیر-چای تولید کرد. سال ۲۰۱۴، آب پرتقال های خاصی را ارائه داد. آب معدنی مخصوص نوزادان و کودکان، آب معدنی با کلاه ورزشی، آب پرتقال صد در صد، چای با طعم میوه، نوشابه های میوه ای، آب سیب موز، آب مخلوط با انبه و تولیدات قهوه از دیگر محصولات خلاقانه و نوآورانه شرکت نونگ فو اسپرینگ بودند. 
رمز موفقیت آقای ژونگ شانشان نوآوری در عرضه محصولات بود که پس از تثبیت محصول قبلی هر چند سال یک بار محصول جدیدی را ارائه می نمود. مشتری مداری و توجه و دقت به ذائقه خریداران خصیصه مهم شرکت ژونگ شانشان بود. در همین راستا در سال ۲۰۱۸ بنابر تقاضای مشتریان آب معدنی هایی در قالب بشکه ۱۲ لیتری عرضه شد.

شرکت های ژونگ شانشان

شرکت های ژونگ شانشانشرکت داروسازی وانتای پکن
شرکت داروسازی وانتای پکن در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد، ابتدا تنها یک آزمایشگاه کوچک بود اما در حال حاضر بزرگترین و تاثیر گذارترین سازنده چینی در زمینه تست های تشخیصی ازمایشگاهی ست و آینده ای روشن در زمینه انتقال خون و ایمیونولوژی عفونی دارد. این شرکت همچنین محصولاتی را برای تشخیص بیماری HIV، هپاتیت و سیفیلیس ارائه می دهد که چندین سال جزء تاپ ترین محصولات در جهان یوده اند. تخصص های دیگر این شرکت در زمینه تولید کیت های الیسا، اجرای آزمایش های سریع برای تشخیص بیماری های عفونی و همچنین تولید مواد کنترل کیفیت می باشد. دفتر مرکزی این مجموعه هم در پکن قرار دارد.
ژونگ شانشان صاحب ۷۳ درصد از سهام شرکت سهامی عام وانتای پکن می باشد. این شرکت جدیدا حتی تولید کننده واکسن و کیت تست هپاتیت بوده است. ژونگ شانشان کمک بسیاری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در چین انجام داده و در زمینه تجارت تولید واکسن به فعالیت پرداخته است. او به عنوان رئیس کل شرکت وانتای که شرکت بزرگ تولید دارویی است فعالیت می کند. این شرکت نیز با ورود به بازار بورس چین، شانشان را به ثروت هنگفتی رساند و باعث شد او با پشت سر گذاشتن جک ما، موسس شرکت علی بابا، به رتبه اولین میلیاردر چین برسد. سهام شرکت واکسن سازی"وانتای بیولوژیکال پکن" پس از این که به بازار سهام هنگ کنگ وارد شد به بیش از ۲۰۰۰ درصد افزایش یافت و اینک این مجموعه یکی از شرکت های تولیدکننده واکسن کووید- ۱۹ محسوب می شود.
شرکت های ژونگ شانشان

شرکت های ژونگ شانشانزندگی شخصی و خانه ایشان

آن طور که به نظر می رسد، ژونگ شانشان علاقه زیادی به خرید ملک و رییل استیت ندارد. او بیشتر علاقمند به گسترش کارخانه هایش است تا خرید خانه و عمارت. او خانه ای در منطقه چنگ پینگ پکن دارد که بسیار نزدیک به محل کارش است.

خانه های ژونگ شانشاندر ارتباط با خودروها، هواپیما، قایق یا دارایی های لوکس و گران قیمت او اطلاعاتی در دست نیست. 


سوالات متداول از ژونگ شانشان 

ژونگ شانشان کیست؟

ژونگ شانشان یک بیزنسمن میلیاردر چینی ست. او موسس و رئیس شرکت نوشیدنی های نونگ فو اسپرینگ است و همچنین صاحب عمده سهام شرکت داروسازی بیولوژیکی وانتای پکن می باشد.

ژونگ شانشان کار خود را از کجا شروع کرد؟

ژونگ در سال ۱۹۵۴ در شهر هنگ ژو چین به دنیا آمد. می توان گفت که او دوران کودکی سختی را گذراند و در آشوب های انقلاب کمونیستی چین بزرگ شد. 

ژونگ شانشان چگونه موفق شد؟

ژونگ فردی ست که از او مشخصات زیادی در دسترس نیست تا جایی که رسانه های چینی او را گرگ تنها نامیده اند. او یک آپارتمان در منطقه خیو در هنگ ژو خریداری کرد و در آنجا مسکن گزید. 

ثروت ژونگ شانشان چقدر است؟

ثروت خالص دارایی های او در تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۳ معادل ۶۸ میلیارد دلار آمریکا می باشد.

ژونگ شانشان چگونه پولدار شد؟

منبع ثروت او بیشتر از صنعت نوشیدنی ها و دارو ست.

یکی از نقاط قوت ژونگ شانشان چه بود؟

یکی از نقاط قوت ژونگ شانشان، توانایی او در شناسایی فرصت‌های کسب و کار و ارائه خدمات و محصولاتی برای برطرف کردن نیازهای بازار است.

یکی از دلایل موفقیت ژونگ شانشان چه بود؟

یکی از دلایل موفقیت ژونگ شانشان، توانایی او در ارائه خدمات و محصولاتی برای برطرف کردن نیازهای بازار است.

ژونگ شانشان چطور مدیریت می کند؟

ژونگ شانشان به عنوان یک مدیر موفق، از رویکردی نوین و نوآورانه در مدیریت استفاده می‌کند. او به عنوان یک رهبر کارآزموده، توانایی همکاری با تیم‌های مختلف را داراست.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها