موقعیت شما در سایت:

چیز هایی که اطراف شما هستند ولی از آنها خبر ندارید

چیز هایی که اطراف شما هستند ولی از آنها خبر ندارید

0 نظر

0 لایک

104 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/07/16

توضیحات

در این مقاله شما با شش چیز جالب و جدید آشنا می‌شوید که شاید تا به حال نشنیده باشید از موز‌های رنگین تا قطب‌های متفاوت، این مقاله پر از حقایق شگفت‌انگیز است

چه چیزهایی را نمی‌دانید که درباره آن‌ها باید بدانید؟

شاید شما فکر کنید که درباره دنیای اطراف خود زیاد می‌دانید، اما حقیقت این است که همیشه چیزهای جدید و شگفت‌انگیزی وجود دارند که ممکن است از دست داده باشید. در این مقاله، قصد داریم به شما برخی از این چیزها را معرفی کنیم که شاید تا به حال نشنیده باشید. پس با ما همراه باشید.


چیز هایی که اطراف شما هستند ولی از آنها خبر ندارید

وجود ۱۹۶ کشور در جهان

شاید شما فکر کنید که تعداد کشورهای جهان را دقیقاً می‌دانید، اما آیا مطمئن هستید؟ براساس سازمان ملل متحد، تعداد رسمی کشورهای عضو این سازمان ۱۹۳ است1. اما علاوه بر این، سه کشور دیگر هم وجود دارند که به عنوان کشور مستقل شناخته می‌شوند، اما عضو سازمان ملل نیستند. این سه کشور عبارتند از:

کشور واتیکان، که پایتخت و مقر پاپ است و کوچکترین کشور جهان به لحاظ جمعیت و مساحت است.

کشور تایوان، که به عنوان جمهوری چین بازمانده است و توسط بسیاری از کشورهای جهان به عنوان بخشی از چین در نظر گرفته می‌شود.

کشور فلسطین، که به عنوان گروه تحت سلطه‌گذار قلمرو فلسطین شناخته می‌شود و توسط بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک دولت مستقل حمایت می‌شود.

بنابراین، تعداد کل کشورهای جهان ۱۹۶ است.


چیز هایی که اطراف شما هستند ولی از آنها خبر ندارید

رابطه بین خواب و لاغر شدن

شاید شما فکر کنید که خواب فقط برای استراحت ذهن و بدن لازم است، اما آیا می‌دانستید که خواب همچنین رابطه مستقیمی با وزن شما دارد؟ براساس تحقیقات علمی، کم خوابی می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود، چرا که:

کم خوابی باعث افزایش سطح هورمون گرلین می‌شود که مسئول ایجاد احساس گرسنگی است.
کم خوابی باعث کاهش سطح هورمون لپتین می‌شود که مسئول ایجاد احساس سیری است.
کم خوابی باعث افزایش سطح کورتیزول می‌شود که مسئول تولید استرس و ذخیره چربی در بدن است.
کم خوابی باعث کاهش متابولیسم بدن می‌شود که مسئول سوخت و ساز کالری‌ها است.

بنابراین، برای لاغر شدن، نه تنها باید به تغذیه و فعالیت بدنی توجه کنید، بلکه باید به خواب کافی هم اهمیت دهید. به طور متوسط، ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز برای بزرگسالان توصیه می‌شود.


چیز هایی که اطراف شما هستند ولی از آنها خبر ندارید

وجود ۱۰۰۰ رقم موز در جهان

شاید شما فکر کنید که موز فقط یک نوع است و آن هم آن موز زرد رنگی که در فروشگاه‌ها می‌بینید، اما آیا می‌دانستید که در جهان بیش از ۱۰۰۰ رقم مختلف از موز وجود دارد؟ این رقم‌های مختلف از موز، در اندازه، رنگ، شکل، طعم و خصوصیات دیگر با هم تفاوت دارند. برخی از این رقم‌ها عبارتند از:

موز آبی جاوای، که پوست آن رنگ آبی دارد و طعم آن شبیه به توت فرنگی است.
موز منانگ، که بزرگترین نوع موز جهان است و هر میوه‌ای از آن می‌تواند تا ۵۰ سانتی‌متر طول داشته باشد.
موز پسانگ، که شیرین‌ترین نوع موز جهان است و طعم آن شبیه به عسل است.
موز رد، که پوست آن رنگ قرمز دارد و طعم آن شبیه به ترب است.
بنابراین، موز چندان ساده نیست که به نظر می‌رسد و در جهان انواع گوناگون و جذابی از آن وجود دارد.


چیز هایی که اطراف شما هستند ولی از آنها خبر ندارید

وجود ۱۰۰۰ زبان در جهان

شاید شما فکر کنید که تعداد زبان‌های جهان را دقیقاً می‌دانید، اما آیا مطمئن هستید؟ براساس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو)، تعداد رسمی زبان‌های جهان ۶۹۱۲ است. اما علاوه بر این، هزاران زبان دیگر هم وجود دارند که به عنوان زبان‌های محلی، خصوصی، مصنوعی یا منقرض شده شناخته می‌شوند. برخی از این زبان‌ها عبارتند از:
زبان اسپرانتو، که یک زبان مصنوعی است که در سال ۱۸۸۷ توسط لودویک لازارو زامنهوف، یک پزشک لهستانی، به عنوان یک زبان بین‌المللی برای ارتباط صلح‌آمیز بین ملت‌ها ابداع شده است.
زبان کلینگون، که یک زبان خصوصی است که در سال ۱۹۶۷ توسط جین رودنبری، خالق سریال تلویزیونی «ستاره‌دار»، به عنوان یک زبان برای نژاد فضایی کلینگون‌ها اختراع شده است.
زبان سورس، که یک زبان منقرض شده است که در قرون وسطی توسط ساکنان جزیره سورس در اسکاتلند صحبت می‌شده است. این زبان در سال ۱۷۶۵ با مرگ آخرین فرد صحبت کننده آن، نامشخص، منقرض شده است.
بنابراین، زبان‌های جهان بسیار پرتعداد و پررنگ هستند و در جهان انواع گوناگون و جذابی از آن وجود دارد.


چیز هایی که اطراف شما هستند ولی از آنها خبر ندارید

رابطه بین قطب شمال و قطب جنوب

شاید شما فکر کنید که قطب شمال و قطب جنوب دو نقطه مشابه و متقارن در دو سر جهان هستند، اما آیا می‌دانستید که قطب شمال و قطب جنوب با هم تفاوت‌های بسیار زیادی دارند؟ برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

قطب شمال یک نقطه جغرافیایی است که در نقطه بالاترین عرض شمالی جهان قرار دارد. قطب جنوب یک نقطه جغرافیایی است که در نقطه پایین‌ترین عرض جنوبی جهان قرار دارد.
قطب شمال یک نقطه مغناطیسی است که در نزدیکی نقطه جغرافیایی قطب شمال قرار دارد و مکان آن با تغییرات میدان مغناطیسی زمین متغیر است. قطب جنوب یک نقطه مغناطیسی است که در نزدیکی نقطه جغرافیایی قطب جنوب قرار دارد و مکان آن با تغییرات میدان مغناطیسی زمین متغیر است.
قطب شمال یک سطح آب است که بر روی اقیانوس منجمد شمال قرار دارد و زیر آن هیچ سرزمین خشک وجود ندارد. قطب جنوب یک سطح سرزمین است که بر روی قاره منجمد جنوب قرار دارد و زیر آن چندین کوهستان و دره وجود دارد.
قطب شمال یک منطقه پرجانور است که در آن انواع حیوانات مختلف از جمله خرس‌های قطبی، گرگ‌های قطبی، روباه‌های قطبی، خروس‌های دریایی، فوک‌ها، ناروال‌ها، مورس‌ها و اسکیمو‌ها زندگی می‌کنند. قطب جنوب یک منطقه کم‌جانور است که در آن تعداد کمی از حیوانات از جمله پنگوئن‌ها، فوک‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، کوسه‌ها، نشروئین‌ها و تحقیقگران زندگی می‌کنند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها