موقعیت شما در سایت:

شگفتی‌های باستان بررسی عمیق عجایب هفتگانه جهان

شگفتی‌های باستان بررسی عمیق عجایب هفتگانه جهان

0 نظر

0 لایک

151 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/07/18

توضیحات

سفری به گذشته: بررسی عمیق و جذاب از عجایب هفتگانه جهان باستان. از هرم بزرگ جیزه تا فانوس دریایی اسکندریه، همراه با ما در این سفر شگفت انگیز باشید.

عجایب هفت‌گانه جهان: یک سفر به گذشته


عجایب هفت‌گانه جهان، شاهکارهایی از هنر و معماری هستند که حکایت از نبوغ و سخت‌کوشی انسان‌ها دارند. این آثار شگفت‌انگیز در طول ۳,۰۰۰ سال در اطراف دریای مدیترانه و در خاورمیانه ساخته شده‌اند.



هرم بزرگ جیزه

هرم بزرگ جیزه در مصر بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین هرم از اهرام ثلاثه می‌باشد که قدمت تاریخی، ارتفاع و شرایط ساخت آن هنوز هم باعث شگفتی است. هرم جیزه یا هرم خوفو با ارتفاع 147 متری در حقیقت مقبره‌ای برای فرعون چهارم بوده که قدمت آن به 2560 سال قبل از میلاد می‌رسد.



باغ‌های معلق بابل

باغ‌های معلق بابل، به دستور پادشاه بابل و به‌خاطر همسر بیمارش ساخته شدند.



مجسمه زئوس

تندیس اصلی زئوس ارتفاعی 12 متری و عرضی 6 متری داشت و برای ساخت پیکره آن از عاج فیل استفاده کرده بودند. البته برای ساخت بخش های ریش، ردا و موهای زئوس از طلا استفاده شده بود.



معبد آرتمیس

معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان است. این بنا ۵۵۰ سال قبل از میلاد در افسوس از شهرهای یونانی‌نشین آسیای کوچک (در حال حاضر در ترکیه) ساخته شده است.



آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناس یکی از عجایب هفت‌گانه جهان می‌باشد که ویرانه‌های آن در شهر بودروم ترکیه واقع شده است. این آرامگاه میان‌سال‌های ۳۵۳ تا ۳۵۰ پیش از میلاد برای ماسول (به یونانی:Μαύσωλος ) پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشیان ساخته شد.



غول رودس

غول رودس، یک مجسمه عظیم‌الجثه است که در رودس قرار داشت.



فانوس دریایی اسکندریه

فانوس دریایی اسکندریه (Pharos of Alexandria) در عهد باستان، چراغی عظیم در مدخل بندر اسکندریه، که یکی از عجایب هفت‌گانهٔ جهان به شمار می‌آید.



علاوه بر این، عجایب هفت‌گانه جدید دنیا نیز شامل شهر باستانی ماچوپیچو در پرو، شهر باستانی پترا در سوریه، شهر باستانی چیچا ایتزا در مکزیک، دیوار بزرگ چین، آمفی‌تئاتر کلوسئوم در ایتالیا، آرامگاه تاج‌محل در هند و مجسمه مسیح در برزیل است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها