موقعیت شما در سایت:

سوپرکامپیوتر سیمرغ، ایران در راه فناوری و کامپیوتر

سوپرکامپیوتر سیمرغ، ایران در راه فناوری و کامپیوتر

0 نظر

0 لایک

200 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/07/15

توضیحات

سوپرکامپیوتر سیمرغ، گام بزرگ ایران در فناوری کامپیوتر. با ظرفیت عملکرد 0.56 پتافلاپ، این سوپرکامپیوتر قادر به انجام محاسبات پیچیده است.

سوپرکامپیوتر سیمرغ، گام بزرگ ایران در فناوری کامپیوتر

در دنیای امروز که فناوری به‌سرعت در حال پیشرفت است، ایران نیز در حال حاضر گام بزرگی را در زمینه فناوری کامپیوتر برداشته است. ایران سوپرکامپیوتر قوی‌ترین خود را که توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUT) در تهران توسعه‌یافته است، رونمایی کرده است.


سوپرکامپیوتر سیمرغ که نام آن از پرنده‌ای افسانه‌ای در ایران گرفته شده است، در حال حاضر ظرفیت عملکرد 0.56 پتافلاپ دارد و قرار است در دو ماه آینده به یک پتافلاپ برسد. این پیشرفت نشان می‌دهد که ایران در حال تلاش برای رقابت با سایر کشورهای جهان در زمینه فناوری کامپیوتر است.


باتوجه‌به اینکه سوپرکامپیوتر‌ها قادر به انجام محاسبات پیچیده و سنگین هستند، سوپرکامپیوتر سیمرغ می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها مانند پژوهش‌های علمی، مدل‌سازی‌های علمی و مهندسی، و حتی پژوهش‌های هوش مصنوعی کاربرد داشته باشد.


با وجود اینکه هنوز مسیر طولانی در پیش رو دارد، اما با تلاش و پشتکار، ایران قادر خواهد بود به سطح بالاتری از فناوری کامپیوتر دست یابد. با تلاش‌های مستمر و پشتکار، ما منتظر خبرهای خوب بعدی در زمینه فناوری کامپیوتر از ایران هستیم.


چگونگی عملکرد سوپرکامپيوتر

سوپرکامپيوتر‌ها با استفاده از تعداد زيادي پروسسور (CPU) كار مي‌كنند. همچنين، هسته‌ي (core) های زيادي دارند كه همزمان كار مي‌كنند. هسته‌ي يك CPU محاسبات را انجام مي‌دهد. بطور كلي، هسته‌ي بيشتر به معني قابليت پروسس بيشتر است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها