موقعیت شما در سایت:

فرمول موفقیت محمد عصارزادگان

فرمول موفقیت محمد عصارزادگان

فایل صوتی مصاحبه: دارد

مصاحبه کننده: دکتر رضا یادگاری

تهیه کننده: سمینارما

0 نظر

0 لایک

1459 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/17

توضیحات

در این برنامه با عنوان فرمول موفقیت نهایی و با مصاحبه اختصاصی آقای محمد عصارزادگان، همراه شما عزیزان هستیم. 
با آقای محمد عصارزادگان همراه می شویم تا از تجربیات مدیریت این کارآفرین موفق برای شما صحبت کنند. 

در این فرمول آقای محمد عصارزادگان ، از تجربیات مدیریت و کسب و کار موفق خودشان و اینکه چطور شد به عنوان بنیان گذار کارخانه آرد جرعه شناخته شدند برای شما صحبت می کنند.

فرمول موفقیت محمد عصارزادگان

محمد عصارزادگان کیست؟

متولد 1328 در اصفهان می باشد و تا سن 18 سالگی نزد عصاری پدر، مشغول به کار بود و کارهایی نظیر امور مالی ، حسابداری و فنی را انجام می دادند.
از آنجایی که جوان بود و انرژی زیادی داشت و البته بنا به اقتضای سن و سال جوان نیازمند تفریح، روزی پدرش به او نهیب زد که "  اگر می توانی 1000 تومان پول به دست آور!" . همین جمله برای او کافی بود که به خودش بیاید و جرقه مستقل شدن و روی پای خود ایستادن به ذهنش رسید.

تجربیات مدیریت محمد عصار زادگان

مستقل شدن برای موفقیت

با کمال احترام از پدر جدا شد و تنها 5 تومان پول داشت ولی برای اینکه به هدف خود برسد و بتواند روی پای خود بایستد باید شب و روز کار می کرد. با وجود اینکه پدر او وضع مالی خوبی داشت ولی او به کارکردن برای دیگران راضی بود.
تنها به هدفش فکر می کرد و شب و روز در حال کار کردن بود. از رانندگی تا شاگردی مغازه و نصب یخچال وتلویزیون که در آن زمان تازه به بازار ایران راه پیدا کرده بود و برای مردم جذابیت داشت، هرکاری که می توانست از آن روزی حلال کسب کند را انجام داد .
رفته رفته اوضاع مالی خوب شد و توانست یک خودرو خریداری کند و با کارکردن با آن و تلاش مضاعف توانست بعد از مدتی یک خودروی دیگر بخرد و همینطور با کارهایی که انجام می داد وضع مالیش رو به بهبودی رفت.

 به دلیل علاقه ای که به باغداری و فضای سبز تصمیم گرفت، باغداری را به عنوان شغل بعدی انتخاب کند و با این هدف بود که زمین فعلی کارخانه آرد جرعه را که متعلق به پدرش بود با قیمت 130000 تومان قیمت روز آن دوران از پدرخریداری کرد و به ساخت باغ و مزرعه مشغول شد.
اما در همان ابتدای امر، متوجه مشکلات استخراج آب از آنجا شد و علی رغم تلاش هایی که جهت استخراج آب از آن منطقه کردند، آن هدفی که مدنظرشان بود محقق نشد.
با مشورت پدر که آن زمان کارخانه آردی در شهر اصفهان داشتند و موافقت پدرشان تصمیم گرفتند کارخانه آرد را به آن زمین منتقل کنند.
احداث کارخانه و بازدید کارشناسان با احداث کارخانه‌ی آرد با ظرفیت تولید ده تن در روز موافقت کردند.
البته تا اخذ موافقت اصولی و طی مراحل اداری مشکلات فراوانی را پشت‌سر گذاشت و  با اخذ استعلامات و موافقت‌های مربوطه، کار بنایی کارخانه را آغاز نمود.
با وجود مشکلات فراوان مالی که داشت مصمم بود که کارخانه ای مدرن و پیشرفته در آن منطقه احداث کند که پدرش چندان موافق نبود ولی هدفی که در سر داشت از هرچیزی برای او مهم تر بود و برای رسیدن به آن بسیار مصمم بود.


مدیریت و راه اندازی کارخانه

علی رغم تمام سختی ها و مشکلاتی که بر سر راه آقای عصارزادگان وجود داشت ، بالاخره کارخانه آرد جرعه را راه اندازی کرد و با هوش، درایت و مدیریتی که داشت تعامل بسیار خوبی با کارگران و کارمندان خود برقرار کرد و هر روز آرد جرعه نام خود را در میان مشتریان و بازار پیدا می کرد.
در کار تولید آرد تضمین خوبی پیدا کرد و با فرمول‌هایی که خود ایجاد کرده بود می‌توانست نیاز مشتریان و سیستم را برآورده کند. تا جایی که کارشناسان و متخصصان از عملکرد من مبهوت می‌شدند که چگونه از آسیاب چکشی می‌توانم آرد ستاره‌ ای  مرغوب به دست آورد.
کیفیت آرد تولیدی کارخانه به حدی رسید که بسیاری از شهرها از جمله تبریز، بناب، سراب و از چهار ماه قبل، تولید ما را پیش خرید می‌کردند و این پیشرفت‌ها او را برای توسعه و پیشرفت کیفی و کمی کارخانه مصمم‌تر می‌کرد.
امروز هر مسئول و فرد بازدیدکننده‌آی وارد کارخانه می‌شود، وقتی کارخانه‌ای مجهّز را در یک باغ زیبا که با دستان یک هموطن خود احداث گردیده و بر روی شاخ و برگ درختانش هیچ گرد و غباری مشاهده نمی‌کند احساس شوق و شعف و شگفتی می‌کند.
در حال حاضر، آقای عصارزادگان موفق به ساخت سیلوی یکصدهزار تنی شده است که بزرگترین سیلوی خصوصی کشور محسوب می شود و این خودباوری و اعتماد به نفس و تلاش و کوشش بالای  این کارآفرین بزرگ را می رساند که جهت خدمت به کشور و مردم ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرد.


عناصر موفقیت

جمله ی " خواستن، توانستن است" تنها یک شعار نیست و با عمل به آن می توان به هرموفقیتی دست یافت.
همیشه و در همه حال به فکر آموختن، آموزش ویادگیری باشید .
کار کردن عیب و عار نیست. با تلاش و آموختن و متخصص شدن بیکاری هم ریشه کن خواهد شد.

دانلود فایل های پیوست

+2فایل

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها