موقعیت شما در سایت:

زندگینامه تاداشی یانای

زندگینامه تاداشی یانای

0 نظر

1 لایک

3556 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/13

توضیحات

تاداشی یانای رئیس شرکت فست ریتیلینگ که ثروت خالص دارایی های او در تاریخ 4 آپریل ۲۰۲۳ معادل ۳۴.۴ میلیارد دلار آمریکا بوده است.

تاداشی یانای کیست؟

تاداشی یانای کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی ژاپنی ست که در سال ۱۹۸۴ شرکت فست ریتیلینگ را تاسیس نمود و در حال حاضر به عنوان مدیرعامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می کند. 
تاداشی یانای در سال ۱۹۴۹ در اوبه استان یاماگوچی از کشور ژاپن به دنیا آمد. پدر او یک خیاط بود و بعد از گذشت یک سال از تولد تاداشی یک فروشگاه کوچک لباس مردانه در شهر راه اندازی کرد. در این مغازه لباس هایی که پدرش خودش می دوخت به فروش می رسید.
تاداشی به همراه خانواده خود در طبقه بالای همان فروشگاه لباس زندگی می کردند. او بعد از گذراندن دوران دبیرستان خود در یکی از مدرسه های شهر، برای ادامه تحصیل به دانشگاه وازدا وارد شد. در سال ۱۹۷۱ در رشته اقتصاد و علوم سیاسی مدرک لیسانس خود را دریافت کرد و به تدریج وارد دنیای کسب و کار گردید.
بعد از دریافت مدرک خود در همان سال به فروش لباس های آشپزی و پوشاک مردانه در یکی از فروشگاه های شهر مشغول شد، اما با گذشت یک سال از این کار به مغازه پدر خود رفت و تصمیم گرفت به او کمک کند.
 بیوگرافی تاداشی یانای
در ۳۵ سالگی بعد از ده سال کار کردن در کنار پدرش، او توانست اولین فروشگاه لباس خود را در هیروشیما افتتاح کند. از طرفی تاداشی در سال ۱۹۹۱ نام فروشگاه پدرش را به کمپانی Fast Retailing  تغییر داد. این شرکت توانست خیلی سریع به یکی از بزرگترین برند های پوشاک جهان تبدیل شود.
تاداشی درباره کسب و کار خود این گونه حرف می زند: من یاد گرفتم که مردم هیچ ‌چیزی را از یک فروشگاه ناشناخته نمی ‌خرند! رمز موفقیت من نیز همین جا ست.
با ادامه گسترش کسب و کار یانای، در مدت سه سال یعنی تا سال ۱۹۹۵ او توانست حدود ۱۰۰ فروشگاه زنجیره ای لباس در ژاپن راه اندازی کند. تاداشی به احترام پدر خود نام این فروشگاه ها را Fast Retail گذاشت. او که یکی از بزرگترین فروشگاه ‌های خرده ‌فروشی در جهان را دارد، با این وجود و با اینکه ۶۸ ساله است، هنوز هم به صورت سرزده به فروشگاه های خود می رود. عنوان می شود کمتر کسی می تواند او را بشناسد.
تاداشی یانای مالک شرکت یونیکلو نیز هست که حدودا ۱۰۰۰ فروشگاه در سراسر ژاپن دارد و ۷۰۰ فروشگاه نیز در دیگر نقاط جهان دارا ست. البته او هر هفته نیز یک شعبه جدید افتتاح می کند.
درباره کمپانی پوشاک یونیکلو؛ نشریه تلگراف لندن این گونه عنوان می کند: ” کمپانی یونیکلو ۱۰ شعبه فقط در شهر لندن دارد. این شرکت برای کسانی که در زندگی مدرن می‌ خواهند با آگاهی لباس بپوشند، جنس متفاوتی از لباس‌ های ساده از جمله کشمیر، ابریشم و کتان را تولید و ارائه می‌ کند. فروختن این لباس ‌ها برای این شرکت حالا به سادگی آب خوردن و مانند فروختن آب نبات به بچه ها است. این نشانه قدرت اراده و باور یک انسان است که توانست نام یک پسر خیاط را در سراسر جهان و فروشگاه ها بر سر زبان ها بیندازد. 
 بهترین مدیر عامل سال
در سال ۲۰۱۰ تاداشی یانای موفق به دریافت جایزه بین المللی خرده فروشی شد، او چهارمین مرد ژاپنی ست که توانسته این جایزه را دریافت کند. در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ هم تاداشی به عنوان بهترین مدیر عامل سال در ژاپن از سوی انجمن مدیریت سانو انتخاب شد.
در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار وارد فهرست پنجاه ثروتمند برتر جهان گردید. تاداشی یانای در امور خیریه نیز مشارکت فعالی دارد.
در کنار ثروت کلانی که این مرد دارد، علاوه بر ثروتش، ویژگی ‌ها و خصایل اخلاقی او نیز رشد کرده و به بلوغ خود رسیده اند. در ابتدای سال ۲۰۱۱ یانای با اهدای ۱ میلیارد ین ژاپن که معادل ۱۰۰ میلیون دلار است؛ مسئولیت کمک به مردم آسیب ‌دیده از سونامی ژاپن را به عهده گرفت.
او علاقه زیادی به بازی گلف دارد و در چند سال اخیر، دو زمین گلف در هاوایی آمریکا خریداری کرده است. با آغاز قرن جدید دوره ای تازه برای کسب و کار یانای شروع شد، زیرا فروشگاه های او جهانی شدند به طوری که در سال های اخیر ۲۰ کشور دنیا اعم از ایالات متحده، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، استرالیا، کره و چین شاهد تاسیس فروشگاه های این مرد خیر بوده اند. البته اوضاع برای یانای همیشه خوب نبوده. او نیز شکست هایی را در مسیر زندگی و حرفه خود تجربه کرده است.
در اوایل قرن جدید یانای مجبور شد برای پیشگیری از زیان، ۱۶ فروشگاه خود را در لندن تعطیل کند، در نتیجه این موضوع باعث شد تجارتی که او تازه در صنعت مواد غذایی آغاز کرده بود با شکست مواجه گردد.
در ابتدای سال ۲۰۱۶، وقتی که عنوان شد زمستان آن سال زمستان گرمی خواهد بود، فروش شرکت های یونیکلو به کمترین میزان خود رسید، به طوری که سهام های این شرکت در طی ۲۴ ساعت حدود ۷ درصد کاهش پیدا کرد. زیانی ۱.۴ میلیارد دلاری آن هم در یک روز که همه اش هم متوجه یک نفر بود! 
با وجود تمام این مشکلات، این ثروتمند مشهور برنامه های زیادی را در سر دارد، او قصد داشت تا سال ۲۰۲۰ به بزرگترین کمپانی خرده ‌فروشی در جهان تبدیل شود. شاید بتوان گفت دلیل تمام پیشرفت های او در این جمله خلاصه می شود:
“شاید به نظر بسیاری از مردم، من آدم موفقی باشم اما اشتباهات بسیاری داشته ‌ام! مردم اشتباهاتشان را خیلی جدی می ‌گیرند! مساله این است که شما باید مثبت فکر کرده و باور داشته باشید که دفعه بعد موفقیت از آن شما خواهد بود.”
تاداشی یانای ازدواج کرده و دو پسر دارد. آنها در خانه ای ۵۰ میلیون دلاری با مساحت ۱۷ هزار فوت مربع در نزدیکی توکیو زندگی می کنند.

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت

اعتقادات شخصی و نحوه مدیریت تاداشی یانای
تاداشی یانای اذعان داشته که “من به سبک کارآفرینان سیلیکون ولی فکر می کنم. شکست، معلم بسیار خوبی ست. و به یاد داشته باشید که موفقیت هم هیچ وقت دوام نمی آورد. چه در حوزه فناوری و چه در حوزه مد و لباس. برای همین، باید همه چیز را با هدف مشتریان پیش برد. اگر مدام در فکر رویا ها و هدف هایتان هستید، برای رسیدن به آنها دست به کار شوید و در این مسیر خودتان را به چالش بکشید و بعد از آن هست که می فهمید آن هدف ها واقعا چه هستند. برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باید دیوانه باشید و کمی هم عجیب و غریب رفتار کنید.”
یانای رهبری الهام بخش، جاه طلب و فروتن است. او به تیم خود اجازه می دهد تا اعتماد به نفس داشته باشند. می گذارد طراحان با انتخاب خود در ایجاد طرح، شخصیت خود را نشان دهند. او قصد دارد محصولات خوب با قیمت مناسب (که ایده آل هر مشتری ست) تولید کند. یکی از طراحان شرکت یانای اذعان کرده که به او آزادی کامل داده شده که هر طرحی که می خواهد را ایجاد کند. حتی به او اجازه داده شده که ویترین مغازه ها را طراحی کند.
تاداشی یانای به طور تهاجمی یک مدل کسب و کار رشد سریع را دنبال کرد و سرمایه اش را از فروشگاه های موجود و همچنین بازار سهام کسب نمود. یانای از پایگاه تولید پوشاک در چین استفاده کرد و لباس های یونیکلو را با نام برند خود، سریع و ارزان تولید نمود. 
یانای از ساعت ۷ صبح کارش را شروع می کند و دوست دارد تا ساعت ۴ بعدازظهر در خانه باشد تا بتواند با همسرش وقت بگذراند و گولف تمرین کند. 

شرکت های تاداشی یانای

Fast Retailing
 بزرگترین خرده فروش لباس در آسیا
تاداشی یانای رئیس و بزرگترین سهام دار مجموعه فست ریتیلینگ می باشد. فست ریتیلینگ بزرگترین خرده فروش لباس در آسیا و شرکت مادر فروشگاه های Uniqlo است. مقر اصلی این شرکت در توکیو واقع شده و بیش از ۲۳۰۰ فروشگاه در سراسر دنیا دارد. گزارش شده درآمد این شرکت در سال گذشته (۲۰۲۲) برابر با ۱۹ میلیارد دلار بوده است. عمده ثروت یانای از این مجموعه به دست آمده است. یانای ۴۴ درصد از سهام فست ریتیلینگ را دارا ست. فست ریتیلینگ علاوه بر فروشگاه های زنجیره ای Uniqlo صاحب برند های دیگری از جمله Theory، Helmut Lang، J Brand و GU می باشد. برند پرچمدار Uniqlo بیش از ۲۴۰۰ فروشگاه در ۲۵ کشور جهان دارد. یانای می خواهد فست ریتیلینگ را به بزرگترین خرده فروش جهان تبدیل کند. برای این کار او باید از اچ اند ام و شرکت ایندیتکس (که شرکت مادر زارا ست) پیشی بگیرد. 
این شرکت (فست ریتیلینگ) در ابتدا به عنوان یک فروشگاه لباس مردانه بازگشایی شد و به طور رسمی در سال ۱۹۶۳ با نام Ogōri Shōji Co., Ltd. به ثبت رسید. سال ۱۹۸۴ این شرکت به جز فروشگاه لباس مردانه ای که در یاماگوچی داشت، یک لباس فروشی دیگری را هم در شهر هیروشیما با نام Unique Clothing Warehouse بازگشایی کرد. 
در سال ۱۹۹۱، Ogōri Shōji نام خود را به Fast Retailing تغییر داد و در سال ۱۹۹۴ هم وارد بورس اوراق بهادار هیروشیما شد. این شرکت در سال ۱۹۹۱، در بخش شرکت های بزرگ بورس اوراق بهادار توکیو قرار گرفت. 
فست ریتیلینگ در سال ۲۰۰۴ مالک بخشی از برند آمریکایی Theory شد و سال ۲۰۰۹ تمامی آن شرکت را تصاحب کرد. 
 برند آمریکایی Theory
این شرکت در سال ۲۰۰۷، به گروه جونز آپارل پیشنهاد داد که فروشگاه بزرگ بارنیز (Barneys) نیویورک را به مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار بخرد. اما با این پیشنهاد او موافقت نشد. 
سال ۲۰۱۲، فست ریتیلینگ ۸۰ درصد از سهام شرکت J Brand را به مبلغ ۲۹۰ میلیون دلار و ۱۰ میلیون دلار هزینه های حقوقی مشاوره، خریداری کرد. 
تاداشی از سال ۱۹۸۴ تاکنون رئیس فست ریتیلینگ بوده است. 

تاداشی یانای همچنین از سال ۲۰۰۱ عضوی از هیئت مدیره گروه سافت بانک بوده اما سال ۲۰۱۹ از این مقام کناره گیری کره استد. گروه سافت بانک یک شرکت چندملیتی ژاپنی می باشد. این گروه عمدتا در شرکت هایی سرمایه گذاری می کند که در زمینه فناوری فعالیت می کنند و کالا ها و خدمات را به مشتریان ارائه می دهند. سال ۲۰۱۹، گروه سافت بانک سهام خود را در یک استارتاپ به نام Wag فروخت و همان موقع هم یانای بورد هیئت مدیره را ترک کرد. 

آیتم های لوکس ثروتمندان - تاداشی یانای

خانه وودلندز
ارزش این خانه یانای ۷۸ میلیون دلار است. تاداشی یانای به همراه همسر و دو پسرش در خانه ای به مساحت حدود ۱۷ هزار فوت مربع در وودلندز خارج از توکیو زندگی می کنند. تادای این خانه را در سال ۲۰۰۱ خرید. 

خانه لوکس وودلندز

خانه شیبویا
قیمت این خانه یانای ۷۴ میلیون دلار است. شیبویا به عنوان یک محله منحصر به فرد در توکیو شناخته می شود که میلیاردرهایی مانند هیروشی میکتانی، پنجمین فرد ثروتمند ژاپن، نیز در آنجا خانه دارند. این منطقه مسکونی لوکس و کم ارتفاع تنها 600 متر با مرکز خرید های شلوغ فاصله دارد.

دو زمین گولف
 زمین گولف تاداشی یانای
ارزش این زمین ها بیش از ۷۴ میلیون دلار می باشد. سال ۲۰۰۹ این میلیاردر ژاپنی یک زمین گولف را در هاوایی با قیمت ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. این خرید باید برای او خرید جذابی بوده باشد چون یک سال بعد او یک زمین گولف دیگر را هم در همان نزدیکی به مبلغ بیش از ۲۴ میلیون دلار خرید. این منطقه یکی از نمادین ترین زمین های کاپالوا ست که سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون دلار هزینه بازسازی آنها شده است. 

در ارتباط با خودرو ها، هواپیما های شخصی، قایق های تفریحی، کلکسیون های احتمالی، حتی دیگر املاک و مستغلاتش و همچنین سایر آیتم های لوکس تاداشی یانای، اطلاعات زیادی در دسترس نیست. 

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها