موقعیت شما در سایت:

رقابت شرکت فرانسوی Mistral AI با آمریکا

رقابت شرکت فرانسوی Mistral AI با آمریکا

0 نظر

0 لایک

209 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/07/10

توضیحات

رونمایی شگفت انگیز Mistral AI از مدل هوش مصنوعی جدید! یک گام بزرگ به سمت آینده هوش مصنوعی. این تکنولوژی جدید می‌تواند دنیای ما را تغییر دهد. درباره این پیشرفت هیجان انگیز در عرصه هوش مصنوعی بیشتر بدانید.

رونمایی از هوش مصنوعی جدید فرانسه

شرکت فرانسوی Mistral AI که در ژوئن 2023 میلادی یک دوره بزرگ سرمایه‌گذاری را جمع‌آوری کرد، اخیراً مدل هوش مصنوعی خود را که ادعا می‌کند عملکرد بهتری نسبت به سایر مدل‌های هم‌اندازه خود دارد، رونمایی کرده است. این مدل،  Mistral 7Bنام دارد و به طور کامل برای استفاده بدون محدودیت رایگان استMistral 7B .، یک مدل زبان بزرگ است که امروزه از طریق روش‌های مختلفی از جمله یک تورنت 13.4 گیگابایتی قابل دانلود است. شرکت همچنین یک مخزن GitHub و یک کانال Discord برای همکاری و رفع مشکلات راه‌اندازی کرده است. مهم‌تر از همه، این مدل تحت مجوز Apache 2.0 منتشر شده است، یک برنامه بسیار مجاز که هیچ محدودیتی در استفاده یا تکثیر فراتر از ارجاع ندارد. این بدان معنی است که این مدل می‌تواند توسط یک علاقه‌مند، یک شرکت چند میلیارد دلاری یا پنتاگون استفاده شود، تا زمانی که سیستمی برای اجرای آن در محل یا تمایل به پرداخت برای منابع مورد نیاز ابری را داشته باشند.


هوش مصنوعی

Mistral 7B، یک تکامل بیشتر از سایر مدل‌های زبان بزرگ “کوچک” مانند Llama 2 است و قابلیت‌های مشابهی (بر اساس برخی از معیارهای استاندارد) با هزینه محاسباتی قابل‌توجهی کمتر ارائه می‌دهد. مدل‌های پایه مانند GPT-4 می‌توانند بسیار بیشتر انجام دهند، اما بسیار گران‌تر و دشوارتر برای اجرا هستند که منجر به ارائه آن‌ها فقط از طریق API یا دسترسی از راه دور می‌شود. “هدف ما این است که به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی جامعه هوش مصنوعی تولیدی باز شویم و مدل‌های باز را به عملکرد حالت هنری برسانیم”، تیم Mistral در یک پست وبلاگ همراه با انتشار مدل نوشته است. "عملکرد Mistral 7B نشان می‌دهد که مدل‌های کوچک با اعتقاد کافی چه می‌توانند انجام دهند. این نتیجه سه ماه کار فشرده است، در آن ما تیم Mistral AI را جمع‌آوری کردیم، یک پشته MLops با عملکرد بالا را دوباره ساختیم و یک لوله‌کشی پردازش داده بسیار پیچیده را از ابتدا طراحی کردیم".

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها